/fotboll/osk/forum/7505.aspx/fotboll/osk/forum/7505.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Plingu
2007-12-13 17:20
Riddez uppges vara färdig för Strömsgodset i Norge enligt aftonbladet.se. Fan vad det känns ruttet för tillfället, inte den satsning man hade hoppats på.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-13 17:06
Det är klart lättare att ersätta en spelare som Riddez än någon som Barsom. Riddez var ÖSK:s bäste spelare i år pga av sin kämpaanda och ibland fina brytningar. 2 miljoner låter ganska rimligt för en back som har ett utgående kontrakt. Väntar han till nästa höst får vi inget! ÖSK har ju precis fixat ekonomin och lever på att Spelarinvest går in och köper spelare. Självklart önskar man ju att vi skulle få 4-5 miljoner för "riddarn" men är det realistiskt?
Örebro _Adde_
2007-12-13 16:16
Grixx//

Så snackar en riktig närking! ;) Nee, men allvarligt! För att kunna bygga vidare och ta klubben till nästa nivå så måste man försöka behålla sina bästa spelare.

Kanske borde man behålla Riddez och hoppas på att kunna övertyga honom att stanna längre och förhoppningsvis så kanske han kan hjälpa ÖSK utvecklas och nå en respektabel ligaplaceringen under tiden. Det kanske är värt 2 miljoner? Sitter man på kontrakt så får man för 17 respektera det, det är ju han som skrivit på det!
Örebro Mattias69
2007-12-13 16:13
Det var ju tråkigt det där med Riddez och att han ska tjäna några stora pengar är väl att ta i. Jag har själv jobbat i Norge nämligen, lönen var den dubbla men det var omkostnaderna också och i Riddez fall måste han ju betala boende i Norge, barnomsorg i Norge osv.

Då är det nog lite smartare att som Barsom titta på en klubb som ligger nära svenska gränsen med allt vad det innebär i form av gränshandel o.dyl.
Örebro Evigt ÖSK
2007-12-13 16:08
Det vore löjligt pinsamt om riddez går för 2.1 miljoner... Minst det dubbla, helst tredubbelt!
Örebro Grixx
2007-12-13 15:58
Man kan oxå vänta så att Riddez kanske går gratis.
Som Bosman kan han vara riktigt intressant för många klubbar....och pengar som Riddez själv håvar in....och nada till klubben.

Exakta summan dyker väl upp så småningom....och inte omöjligt att han rent av kommer tillbaka om något år.
AIK Saywee
2007-12-13 15:54
_adde_//
Vad svårt det var att få till ditt nick ...

... men, hemlighet, kan kosta eller överraska!?!?

Stämmer din matematik är det bara pinsamt 2,1 för Riddez, ojajojajoj.

Men, jag väntar på det stora paketet!
Örebro deportivista
2007-12-13 15:51
Drygt 2 miljoner är bra betalt för en vänsterback. Och dessutom så hade det inte varit bra för någon att tvinga kvar Riddez i laget mot sin vilja. Nu kanske han återkommer efter några lönsamma år i Norge...
Örebro _Adde_
2007-12-13 15:44
Det kan ju inte bara stämma... Helt sjukt ifall det gör det! 2.1 mille + 15% vidareförsäljning... Inte släpper man en 27 årig kille för en billig peng med vidareförsäljning? Vad är chansen att han går vidare för stora summor?? Nej, det gör man bara om man säljer unga talangfulla grabbar som Emra eller Näfver...

Stämmer detta så är kan mitt förtroende för ledning börja liknas vid en sinuskurva! Varför denna tysthet från klubben? Varför måste man vara så "hemliga"?
AIK Saywee
2007-12-13 15:33
Riddez, Barsom och Anttonen är tre av de spelare jag allra helst vill se i svartvitt nästa år!

Men ingen av de tre musketörerna är hemma än?

Många andra goa svartvita eleganter finns signade för firaråret ...

Ursäkta, men va f**n, segare än sega råttor!

JOBBA!
Örebro Sigges högra sax
2007-12-13 14:42
Ett skämt att inte Riddez är uttagen till landslaget, men däremot spelare från superettan och mediokra mittbacksspelare från sydligare breddgrader.
Örebro Gooner86
2007-12-13 14:32
Ämne: vad menar du me att ....
Om Green vore en talang så skulle han vara i A-laget eftersom han fyller 22 nästa år.
Örebro Gooner86
2007-12-13 14:31
Är det räknat i Svenska eller Norska kronor?
AIK Saywee
2007-12-13 14:18
Ämne: Saywee/
På Örebrora....
Tackar 100år, jag får la kolla upp med Bosse Jardler ..
AIK Saywee
2007-12-13 14:16
100år//
Bra fråga faktiskt, när köpte vi dyrt senast?

Det är nog bara en spontan känsla från mig?

Vi har ju inte haft någon stor kassa för att köpa dyrt, men min andemening var att det känns som att vi köper dyrt och säljer billigt, det är kanske inte rätt uppfattat men om det skulle vara så, så måste vi ändra detta!

Vissa klubbar har ju jätteflyt med att ha förmågan att ta in "talanger" och sälja dem vidare DYRT!

Jag blir avundsjuk på sådant ;-)
Örebro psoari
2007-12-13 14:11
Grattis Joel Riddez, om det nu är klart.
Örebro 100år
2007-12-13 14:08
Saywee/
På Örebroradion sa dom att de handlade om den summan + vidareförsäljning
AIK Saywee
2007-12-13 14:04
Jaha, 2 100 000 kronor var inget bestämt belopp?

Är det någon som har koll på om vi spekulerar eller om något är klart?

Mediaracet och CST, puh!
AIK Saywee
2007-12-13 13:54
Talang är svårt, men vi kan väl fundera hur det sett ut i Zlatan´s fotbollsliv, han var nog ändå en talang och kanske trots åldern fortfarande är en talang, men kanske bara när det gäller klubbfotboll?

TALANG?
Örebro crille.
2007-12-13 13:53
jappel// Låter bra...
Örebro jappel
2007-12-13 13:53
Ser hellre Riddez i ÖSK än Barsom.
Men helst båda!

crille//
det var ju inte tal om någon rea.
Vi får enligt ÖSK mycket bra betalt (inget skambud) Om ÖSK låter så nöjda måste det vara tal om 4-5 miljoner minst!
Örebro 100år
2007-12-13 13:52
Saywee/
Sen när köpte vi något dyrt? säg säg :)
AIK Saywee
2007-12-13 13:51
Men, ska vi fortsätta att sälja billigt och köpa dyrt, var är ekonomerna?
Örebro crille.
2007-12-13 13:50
Ämne: Ordet talang används....
Talang på vad? Man kan vara en talang på många olika sätt, man kan vara en tränings talang o så kan man vara en boll talang.. (se han som kan bolla till 10000 men spelar inte boll på någon högre nivå!) Man kan vara en bra taktiker men inte få ut det på plan.. Om man är grymm på huvudet är man en talang? Vara en bra frisparks skytt... Eller är det en som har allt det? Finns det sådana i Örebro som har detta? Rätt?? fel???
AIK Saywee
2007-12-13 13:49
Stort tack mittåt, dig kan man lita på.

Det intressanta är (fast det krånglar till det) att talangfull inte har med åldern att göra.

Tänkte nästan skriva ett inlägg innan om detta, men nu kom det ändå svart på vitt. Men i fotbollssammanhang kanske åldern har betydelse, men med försiktighet, så som du anbefaller.
Örebro 100år
2007-12-13 13:49
Som jag skrev för några dagar sedan. Riddez är en bra vänsterback... Men jag ser hellre att Barsom skriver på för ÖSK än att starta någon "StannaRiddez"-kampanj. Vi behöver pengarna till Barsom så det är klart vi måste tacka ja till budet.

FORZA styrelsen
Örebro crille.
2007-12-13 13:43
Men Ösk kan ju inte sälja Riddez på rea = 2 mille.
Örebro Mittåt
2007-12-13 13:42
Ordet talang används i många sammanhang utan att någon egentligen verkar veta vad det betyder. Alla har sin egen definition, vilket är helt ok, men kan bli något förvirrande när man blandar ihop begreppen.

I min begreppsvärld står ordet talang för en (i det här fallet) fotbollsspelare, som ännu inte nått sitt prestationsmaximum. Det har således inte absolut något med åldern att göra, även om den underlättar.

För att göra saken något krångligare har vi även adjektivet talangfull. Detta ord har inget med åldern att göra, utan tycks enbart användas för att ange att någon person är ovanligt skicklig med vad han håller på med.

I det senare fallet bör dock en viss grad av försiktighet anbefallas. Det beror på vad man jämför med. Jämfört med alla fotbollsspelare i Närke, så kan man nog säga att alla i ÖSKs A-trupp är talangfulla. Men om man som referensram använder de allsvenska lagens spelartrupper, så är antalet talangfulla spelare i ÖSKs A-trupp klart begränsad. Om det ens finns någon alls.
AIK Saywee
2007-12-13 13:36
Ämne: Ämne: Så Ridd....
Gärna Abbe i laget, men att sälja Riddez för 2 mille? Bedrövligt svagt jobbat i så fall, verkar vara någon slags panikstress inblandad, som det kan bli om man väntar för länge!

Men ... är det klart, bekräftat, faktum, jag vet inte?

Jag vill ha både Riddez och Abbe i 2008 års svartvita eleganter!
Örebro Kronblom
2007-12-13 13:29
Ämne: Så Riddez är helt kl....
Är inne på ditt spår,ska en försäljning av Riddez vara befogad så är det väl just för att signa Abbe 2008!
Annons: