/fotboll/osk/forum/7504.aspx/fotboll/osk/forum/7504.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kex Torsten
2007-12-13 21:09
Riddez pengarna kan nog gå till Barsoms kontrakt.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-12-13 20:55
Vad blir vi lyckligast av? Några tusenlappar mer i fickan eller sköna upplevelser så som dom när Barsom sätter frisparken mot Gais i krysset så att vi bara gurglar av glädje?
Riddez kommer att torka bort i
-godset, "Hardangervidda" eller vad laget nu heter... en gång ihågkommen, snart glömd...
Örebro _Adde_
2007-12-13 20:50
Fotbollsgud//

Du pratar om att man kan använda pengarna man får för Joel för att knyta upp någon annan på ett långt kontrakt... vad är meningen med det då? Enligt dig så kan man ju inte hålla kvar en spelare som får ett annat anbud, ty då blir denne sur och inte presterar... Vad är det för inställning? Har man skrivit ett kontrakt så får man banne mig respektera det!!! Honour it, som man säger på utländska!

Jag tycker att det kan va värt 2 mill för att ha kvar Riddez ett år och satsa. Sen kanske han vill förlänga nästa år? Vem vet...
AIK Saywee
2007-12-13 20:46
Olja är pengar just nu, men om några decennier ...?

"peak oil" är nådd (för ett par år sedan) och på väg ned!
Örebro Blå Bergen Blues
2007-12-13 20:44
Fotbollsgud//
Är pengar allt?
Örebro Fotbollsgud
2007-12-13 20:34
Någon sa att övergångsumman är 2,1 Mkr + 15% i vidareklausl. Någon källreferens?

Det är ett rimligt avtal. Jag nämnde någon dag sedan att allt mer än 2Mkr är bara att tacka ja till.

Alternativet om en klubb hindrar en spelare som vill gå utomlands, blir att denne inte intresserar sig för att stanna i klubben efter kontraktet pga besvikelse.

Resultat?
Riddez går samma tid nästa år - fast gratis. ÖSK förlorar 2 Mkr. Pengar man kan använda för att kontraktera någon ny under en längre tid.

Kom ihåg att INGEN klubb har någonsin blivit vinnare som stoppat en spelare som vill gå vidare.

Med detta menar jag att ÖSK gör en bra affär utifrån kontraktstidens förutsättningar.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-13 20:15
ERKI//

Jag förstår att det inte var illa menat, men du skall veta att löneläget för honom är det nästan det dubbla jämfört med ÖSK, så det handlar inte om 10-20% mer...inom fotbollen är det otroligt lågt betalt i Sverige jämfört med Norge och Danmark.

Hamnar man i de andra fotbollsländerna då landar lönen på 3-5ggr den svenska för där diskuterar dem bara nettolön(!). Är du megastjärna då finns inga tak, då blir det mer en öppen budgivning mellan klubbarna med fantasisummor.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-13 20:05
MANGE///

Låg dubbelvikt när jag läste ditt inlägg om Sjögrens bubblande i sömnen inför frun... :)
Örebro Erki
2007-12-13 20:03
Lagrell har kommit in i julstämningen (se länk)
Örebro Rallyfinnen
Jag tror att många här inne är för fasta vid Football Manager där man som jag lyckades med, sälja Patrik Haginge till Fenerbache för 35 miljoner i slutet av säsong -08!
Riddez är ingen gud, inte heller Sveriges bästa vänsterback! Visst han var våran bästa spelare den här säsongen, men det säger ju inte så mycket, för hur bra var resten av spelarna?
Over and out från en äkta närking!
Örebro Erki
Fotbollsgud// Okej, korkad kanske var ett klantigt uttryck. Men jag tycker det är två jämnbra lag han väljer mellan isåfall, ÖSK har större arena och mer publik, medan Strömsgodset kan ge honom mer pengar. Jag tror att förbundskaptenerna har sämre koll på norska bottenlag än på ÖSK. Det verkar inte som ett steg framåt i karriären för Riddez, det känns som om han mest går efter lönen tyvärr.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-12-13 19:59
Mittåt//
Du har en poäng. Se mitt tidigare inlägg. Spelare drar knappast till Norge för att utvecklas som fotbollsspelare. Givetvis handlar det om pengar (för den som inte har ambition på nåt annat mer livsutvecklande). Det är precis som med sjuksköterskor. Syrrorna i Finland tjänar 20 tusen i månaden i snitt och dras till Sverige för där tjänar man 25. Inte åker man dit (hit) för att bli en bättre sjuksköterska inte.. I Norge tjänar de 30 tusen i snitt, så dit drar de svenska syrrorna... inte för att, ja, komma med i "sjuksköterskelandslaget" utan för att tjäna lite mer pengar förstås...
Fördelen med Finland vs Sverige är att för fotbollsspelarna kan det ÄVEN vara ett fotbollsmässigt uppköp att komma till Sverige som ju är flera snäpp över Finland (liksom vi f ö är även vs Norge). Se på Nordback. Finländsk landslagsman åtminstone när det handlar om vinterturneringarna...
Jag börjar förstå fördelarna med att ta hit en finländsk tränare..
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-13 19:56
Grabbar...2 millar för Riddez kan bara inte stämma..Hur kan någon på detta forum veta det?? Så hemliga som sportklubben är..Tror inte ens Sjögrens fru vet om det..om han inte bubblat i sömnen villsäga;)
Örebro har fått ett mycket bra bud sägs det...Å då är det fan stört omöjligt att det rör sig om ynka 2 miljoner!! Eller hur...
Örebro Fotbollsgud
2007-12-13 19:52
ERKI//

Vi var ett av årets bottenlag i Allsvenskan. Skulle det vara mycket bättre för Riddez menar du eller är det bara ord från hjärtat?

Tycker inte om när vi idiotförklarar de spelare som varit duktigast hos oss och försöker i ett forum diktera vad som är bäst för dem - trots att vi inte besitter sanningen om vad de erbjuds och vet vad som passar dem eller deras familjer bäst. Det är ju inte direkt årets svenska mästare han byter lag från...

Örebro Erki
2007-12-13 19:42
Drar Riddez till Strömsgodset så är han bara korkad. Nu finns det krönikörer i Sverige som till och med vill ge honom en chans i landslaget. I ett bottenlag i Norge kommer han nog glömmas bort ganska snabbt.
AIK Saywee
2007-12-13 19:40
2 000 000 för Riddez som är landslagsmässig tycker jag är ett alldeles för lågt pris om han säljs till ett utland rikt på olja!

Då är det väl bättre att behålla honom ett år, eller?

Har annandagsrean börjat redan före jul?
Örebro Mittåt
2007-12-13 19:01
Lugn, bara lugn. Sixten kommer säkert dragande med halva finska landslaget eller något åt det hållet. Det framgår väl helt klart efter hans uttalanden att man i Finland ser spel i Sverige som ett steg uppåt i karriären. Och bättre betalt är det också.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-13 18:59
Ang hockeyn,hur många matcher spelas det inte på en säsong?40?så en del klubbar har råd att torska ett par matcher för att testa "talanger"men jag tycker ändå att talangerna vi har ska matchas hårt för att komma in i Allsvenskt tempo.
Örebro MAD FOR IT!
2007-12-13 18:57
vettifan asså
kan gå hur som helst dehär
förra årets trupp var ju bevisligen inte mkt att komma med
tappar vi sen riddez, anttonen o abbe så ser det inte så jävla ljust ut
gif o peking värvar ju bra
lär ju knappast bli tippade som ett mittenlag när säsongen börjar om vi inte värvar allbäck o pontus farnerud punkt
Örebro Bastard on Parade
2007-12-13 18:54
D. McGrain//

Du kan ju räkna antalet betydelselösa matchen i Elitserien och jämföra med Allsvenskan i fotboll. Sedan är det mycket enklare att ge talanger i ishockey chansen då man byter av mycket oftare. Hur många byten gör man under en ishockeymatch som spelas över 60 minuter?

I fotboll har du inte samma möjlighet att ge en lovande spelare chansen, man måste utnyttja sina byten på bästa sätt.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-12-13 18:48
Har aldrig riktigt förstått det där med Norge. I min ungdom hade vi skrattat oss dubbelvikta om någon uttalat ambitionen att "bli proffs i Norge" (Norge?? hahaha!!). Sedan kom oljepengarna och Drillo och plötsligt började människor kalla allnorskan "en proffsliga". Ett nerköp är det likväl fortfarande och de enda som kan tänkas se det som "en utmaning" är väl de vars ambitioner snarare ligger i att fylla plånboken än att utvecklas till bättre fotbollsspelare och kanske t ex en dag nå landslaget? (återigen) I min ungdom gick de spelare som låg på samma ambitionsnivå till Schweiz, en sämre liga än allsvenskan men vilken gav möjlighet till lite undanstoppade pengar till pensionsåren. Inga större ambitioner än så. Mats Gren t ex som slog igenom i Blåvitt och i landslaget för att senare tyna bort i Schweiz...
Örebro Mittåt
2007-12-13 18:48
D. MacGrain// Fast det *ÄR* lättare i hockey - och i bandy.
2007-12-13 18:43
Nu får ansvariga se till att styra upp resan till bortapremiären mot Gbg söndagen 6/4,tio bussar ska väl inte vara omöjligt,mot Gefle sköttes det snyggt.
2007-12-13 18:21
Emra ja,han lär skratta hela vägen till banken vid det här laget,får väl snart se honom göra Zlatan sällskap.
2007-12-13 18:18
Kameruanerna är dom enda klara(om dom nu är det)nyförvärv än va?ligger vi sist där ochså?
Örebro D. McGrain
2007-12-13 18:18
2M för en spelare med 1 år kvar på kontraktet är bra betalt. Sen är det fakta att en klubb som säljer sina bästa spelare oundvikligen rasar i tabellen...dags att värva nu om det inte ska bli Superettan nästa år.

Sen anser jag att en s k "talang" ska ta en plats i laget innan de är 20 - annars kan man skicka iväg dem. Se på hockeyn: där spelar de 16,17-åringar från start om de är bra nog - men framför allt VÅGAR de ge dem chansen..(säg nu inte att det är lättare med ishochey) Dessutom petar de mer än gärna stjärnor om de inte presterar (och de bryter inte ihop heller för det), men i fotboll så får de äldre/stjärnor fortsätta i oändlighet oavsett vad de presterar. I fotboll ska de "matchas in försiktigt" i 4-5 år, tror fan att Emra sticker när han ges chansen att spela i HBK - och var är han nu!! Sen är Östman ingen talang som hade varit aktuell för ÖSK och därmed ingen förlust.
Örebro BabyKladde
2007-12-13 18:10
kvällstidningar skriver det dom vill..
..Riddez ska ta beslut TILLSAMMANS med sin flickvän nu i veckan, det som avgör är ju att dom väntar barn, vad som är bäst för det osv. tråkigt om han nu lämnar, men inget är klart heller!

klubbarna är överens, MEN det är Riddez som avgör nu!
Örebro crille.
2007-12-13 17:43
Saywee// Vad tror du/hoppas du att det blir i det STORA paketet??
Örebro crille.
2007-12-13 17:40
Nä repa lite mod nu,, kommer att bli en morgon dag imorgon åxo fast Riddez går till norge.. Snart så vänder det, det blir ljusare för varge dag som det går.. Komigen nu!!!
Örebro Plingu
2007-12-13 17:20
Riddez uppges vara färdig för Strömsgodset i Norge enligt aftonbladet.se. Fan vad det känns ruttet för tillfället, inte den satsning man hade hoppats på.
Annons: