/fotboll/osk/forum/7500.aspx/fotboll/osk/forum/7500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Evigt ÖSK
2007-12-15 18:39
När stänger transferfönstret? Med tanke på att truppen måste utökas med en anfallare, och högerback, vänsterback och någon kreativ mittmitt! kom igen ÖSK! våga satsa!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-15 18:36
Ämne: Lundblad klar för Lj....
Det har varit sån hype kring Lundblad de senaste åren så det känns som om han vore över 30år men är bara 25år,han har tid att bli någorlunda stor än om han håller sig skadefri.
2007-12-15 18:34
Viktigast är väl ända att vi som åker på bortamatcher får jubla i bussen på väg hemåt lite oftare denna säsong:)
Örebro joth
2007-12-15 18:33
Lundblad klar för Ljungskile, se länk.
Örebro jappel
2007-12-15 17:55
viktigast är väl ändå inte klirr i kassan utan att vi får en stark trupp, som förhoppningsvis tar oss hela vägen till mästarpositionen 2008.
Örebro Aspen
2007-12-15 16:52
Det blir nog ingen riktig fart på värvningarna förrän Sixten kommer. Tills dess vore det bra om man gjorde upp med Anttonen.
Örebro masaboy
2007-12-15 15:23
Riktigt kul att vi har lyckats "håva in" dessa 2 unga Kameruanska Leijon innan de blommar ut!
Det här kommer garanterat att ge oss klirr i kassan när killarna ska ta nästa steg i karriären!
Bra jobbat!
-
//masaboy
Örebro jappel
2007-12-15 14:52
Inte alls illa i så fall!!
Bara han är aningens bättre än chippen :-)
Örebro Bastard on Parade
2007-12-15 14:39
jappel//

Vad jag har hört så ska Bassombeng vara mer lik Chippen än Källström i spelstilen, vilket inte är så illa! ;-)
Örebro jappel
2007-12-15 14:02
Är ju helt strålande galet bra att dom båda är med i truppen även nu när det närmar sig mästerskapen!! Inte helt fel att ha två spelare från ett lag rankat som Sverige. Kan visa sig vara riktiga kanonvärvningar! som att värva en ung hansson och en källström.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-15 12:16
Riktigt nyfiken på Ndille och Bassonbeng! Kommer de få spela i mästerskapet??

Förresten brukar de ju visa det på Eurosport. Då kanske man får en glimt...
2007-12-15 12:07
Chipset// Trodde du var med på matchen då Haginge gjorde mål? Och sätter man bollen I burgaveln och inte utanpå så är det ju mål.
Örebro Chipset
2007-12-15 11:59
Vilket kap! Båda Kameruanerna till afrikanska mästerskapen med nypåskrivna kontrakt på fickan. Vilket skyltfönster! Bara hoppas att de gör fullständigt succé. I så fall kan stora pengar vänta. Nu vill jag dock inte att ÖSK ska sälja allt. Var är nyförvärven?!

rirobban// Jo, han är nog lite för tunn. Men fetare kan var man bli. Får hoppas han lägger på sig lite.

Örebro rirobban
2007-12-15 10:54
crille.//
Men har inte Adam en väldigt liten och tunn kropp för att bli något stort? Känns som man måste vara större på något sätt. Har förresten gjort praktik på samma ställe som honom:)
Örebro crille.
2007-12-15 08:57
Chipset//Mittåt// Satt åxo o kollade på den matchen o Adam va helt outstanding på plan.. Där finns det en framtid..
Örebro Bastard on Parade
2007-12-14 22:27
Edit: Glöm det istället ;-)
Örebro Mittåt
2007-12-14 22:06
Liberate// Jag skriver ju matchreferaten om ÖSK Ungdom. Så de killarna kan jag rätt bra.
Örebro E.Shams
2007-12-14 22:05
Ämne: Truppen i nuläget:
....

Jag kan bara instämma med Mackan. Truppen börjar se riktigt tunn ut. Hoppas ÖSK bygger på med både kvalitet och kvantitet (om det nu är möjligt).
2007-12-14 21:49
Fan Mittåt,jag tror att du är den som sitter inne med mest info om Ösk,som ett uppslagsverk,jobbar du med Ösk eller är det bara en mani?;)
Örebro Mittåt
2007-12-14 21:31
Chipset// Adam Botvidsson
Örebro Chipset
2007-12-14 21:25
Ämne: Haginge var ju fakti....
I burgaveln? Är det i målet eller utanför?
Örebro Chipset
2007-12-14 21:24
Moses är definitvt inte en man för allsvenskan i dagsläget. Säljer vi Riddez behöver vi nog få in en ny vänsterback. Vi kan ju inte bara ha Glenn. På högerbacken behövs också ett nytt namn. Green kan dock räcka som komplement. Mittlåset klart om man ser Loven som fjärdeback. Tycker både Green och Loven förtjänar chansen. Särskilt den förstnämnda som imponerat på mig när han spelat träningsmatcher i A-laget.

På mitten skulle behövas ett alternativ till nye afrikanen om inte Anttonen stannar eller om inte Yunus blir klar. Tror för övrigt mycket på Nordin i Larsenrollen men även där behövs en spelare till. Helst ett säkert kort som Barsom. Vänsterkanten är klar med Näfver och Frempong. I anfallet finns just nu bara en klasspelare: Rodevåg. Jag tvivlar på att Nedim kan komma tillbaka i sin fornstora form.

I värsta fall behövs 5 spelare (1 högerback, 1 vänsterback, 1 offensiv innermitt, 1 högermittfältare och 1 anfallare. I bästa fall behövs 3 spelare (1 högerback, 1 innermitt, 1 anfallare).

Summa sumarum: ÖSK:s ledning får nog ta ut sin julledighet vid ett senare tillfälle.

Mittåt// Glömde fråga dig en sak angående ÖSK ungdom i höstas. De hade ju en testmatch för att testa nya talanger i höstas. På högerkanten spelade då en tunn blond kille som imponerande på mig. Tror dock han bara spelade första halvlek? Vem du vem det var? ÖSK söder?

Edit: fråga
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-14 21:20
jag vill att ösk ska presentera någon eller några nyförvärv nästa vecka! som en STOR julklapp till oss fans! :)
2007-12-14 21:11
Haginge var ju faktiskt riktigt bra på högerkanten innan vi blev nerflyttade. Minns målet mot Bajen hemma.. 60 meters löpning och skott i burgaveln.
Örebro Evigt ÖSK
2007-12-14 21:00
NA har bekräftat att Fredrik är klar för Assyriska.. det är väl bara att tacka Fredrik för tiden i ÖSK.

Vem kan bli ny högerback? Haginge?
2007-12-14 20:49
Nordin kommer garanterat få mer speltid nästa säsong och jag tror han kommer att få ett genombrott..om han inte får fler "förkylningar" när det vankas löpträningar förstås. Med bra försäsongsträning kan han bli grym! Stannar Barsom har vi ett blixtrande offensivt mittfält. Defensivt känns hela laget tunnt.
AIK Saywee
2007-12-14 19:51
Truppen minskar, eller?

Snart vänder det!
Örebro kenya
2007-12-14 19:45
Fresa is gone.
AIK Saywee
2007-12-14 19:33
Jag vill ha nyförvärv och förlängningar av firargiganter!

Vad tusan, varför händer det så katastrofalt lite, vad händer? Eller inte?

Jag förväntar mig en "svartvit jättesmäll" om inte tidigare så åtminstone till nyår ...

... snart kommer Sixten

Förresten, grattis på namnsdagen SIXTEN!
Örebro Grixx
2007-12-14 19:28
Tycker det är svårt att säga hur vi ligger till på värvningsfronten. Illa eller inte.

Hade MM kommit så hade vi liggat bra till skulle jag sagt. Med Riddez och MM utanför laget så är det givetvis tunnare. Abbe är nollad dvs ingen vet, men "alla" tror är borta.

Vad gäller vår provspelare vet vi inget.Är han värvad så ligger vi närmare plus igen.

Vad gäller våra förvärv från Kamerun så kan det ju vara så vi får tokfnatt för att de är så överdjävligt bra och hela säss är räddad...i offensiv anda....men vi vet inte ännu.....

Något tunnt än så länge men ingen stress utan jag litar på att det skrivs in ytterligare minst 2 spelare till....och då blir det inga som spelat i något av årets allsvenska lag!!!!

...sedan har vi ju nästa års bomb i allsvenskan, Nordin!!!!!
Annons: