/fotboll/osk/forum/750.aspx/fotboll/osk/forum/750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2016-03-21 20:38
@Tokaij Azsu:

Örebro Tokaij Azsu
2016-03-21 19:54
Sändes upptaktsträffen? Kan man se den i efterhand?

Heja ÖSK!
AIK Nissesson
2016-03-21 16:34
@Nicknamn i ribban:

Kan det ha med ranking att göra?

Beträffade rakning tror jag Axén sparar till "guldskägg".

GFG ÖSK
Örebro Nicknamn i ribban
2016-03-21 15:02
@Bastard on Parade:

Det är ju iofs många lag som inte har presenterat sina nya tröjor än. AIK är ett exempel.
Örebro Bastard on Parade
2016-03-21 14:13
@Nicknamn i ribban:

Ingen reklam på matchtröjan och det är mindre än 2 veckor kvar till avspark. Det ser ut som att Lagardere kommer att få jobba hårt de kommande veckorna.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-03-21 14:10
En slump att ÖSK placeras på den övre raden tillsammans med bl.a. Malmö, Blåvitt och Peking.

Tror inte det va?
Örebro Vinnartradition
2016-03-21 12:19
@TommyS:

Jag vet att Sköldmark tidigare sagt att målsättningen är att vara i mål med ett antal förhandlingar till den allsvenska premiären. Jag förmodar dock att det är en process som fortgår löpande.
Örebro TommyS
2016-03-21 12:15
Hej alla, har någon hört något om kontraktsförlängningar? Något på gång?
AIK Nissesson
2016-03-21 08:47
Vi behöver inte söka, vi vet vad ÖSK är för något, vi går på fotboll i stället, kastar inte bort tiden bakom en bildskärm :)

Vi placerar oss högst upp i den allsvenska tabellen!
Örebro flesklepp
2016-03-21 08:14
ÖSK sist i "Söksvenskan" enligt pappers-DN idag (hittar inget om det på nätet). Man har sammanställt statistik på hur många sökningar som gjorts på de allsvenska lagen under en tidsperiod (ganska lång vad jag minns, kanske ett halvår, tidningen ligger kvar hemma) och ÖSK hamnar sist med 1,3% av alla sökningar. Med ÖFK tätt före på 1,4%. MFF på första plats, men jag har glömt procentsiffran. Ett råd till alla ÖSK:are får väl därmed bli: Gå in och sök "utav bara f--n" på "Örebro SK" respektive "ÖSK". Ta det som en daglig vana, typ "tio sökningar om daget hjälper laget" edit: Ja, sökningar på nätet alltså, och inte hos "Bibliotekstjänst" el dyl, men det kanske alla förstod ändå?
Örebro Nicknamn i ribban
2016-03-20 20:56
Är det något Kalle inte har visat upp tidigare i Allsvenskan så är det väl kliniska avslut?

Bättre avslut = Ordentligt genombrott
Örebro Vinnartradition
2016-03-20 17:54
Idag återstår det exakt två veckor till den allsvenska premiären då vi med gemensamma krafter ska skapa en stämning som sällan skådats på Vallen. För att det här ska bli så bra som möjligt måste ALLA ÖSK:are dra sitt strå till stacken genom att göra följande:

1. Stäm av om någon av dina ÖSK-vänner saknar biljett och förse dem i så fall med en sådan.Det återstår ett fåtal biljetter till Västra Stå vilka kan köpas av säsongskortsinnehavare, medlemmar i ÖSK och Kubanerna.

2. Hjälp oss genom att dela eventet nedan samt bjuda in dina ÖSK-vänner till det. Har de inte möjlighet att delta på uppladdningen är det obligatorisk närvaro i marschen. Målet är att samtliga ÖSK:are som ska på matchen deltar i den.

Med gemensamma krafter lägger vi grunden till en magisk premiär!
Örebro Tokaij Azsu
2016-03-20 17:51
(Varning för hybris)

Det Kalle Holmberg har visat denna försäsong får mig att tänka på Premier Leagues skyttekung, Harry Kane!

Visst finns det likheter!?

*Båda är (egna produkter) födda 1993
*Vikt och längd är ungefär densamma (Kane 188cm 67kg, Kalle 185cm 73kg)
*Hög arbetskapacitet
*Kliniska avslutare
*Liknar varandra i hur de rör sig, (lite rangliga)

Vad säger ni om att Kalle får ett liknande genombrott i Allsvenska i år, som Kane fick i PL förra året? Man kan ju alltid drömma!

Heja ÖSK!

Örebro flesklepp
2016-03-20 17:28
@Snö:

Stilla veckan inledd?
Örebro Snö
2016-03-20 16:37
Örebro Center
Du har som vanligt noll koll:) men gla påsk på dej o heja ÖSK
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Nissesson
2016-03-20 15:57
Asbjörn,
hoppas att din dröm delvis slår in, för det vore en underbar start på säsongens Allsvenska.

Men, jag hoppas innerligt att våra spelare inte kommer att ägna sig åt fjanterier, jag vill se bra och sjyssta målfiranden.
Örebro Asbjörn#10
2016-03-20 15:00
Drömde förövrigt inatt att Broberg gjorde 1-0 efter två minuter i premiären och efteråt sprang och räckte ut tungan åt bortaklacken! :)
Örebro Asbjörn#10
2016-03-20 14:58
Det känns ju ganska självklart att Brendan kommer blanda och ge en hel del i år. Han har ju trots allt aldrig spelat seniorfotboll tidigare och spelar på en av de mer erfarenhetskrävande positionerna.

Jämför med en offensiv position där man om man exempelvis står för två misslyckade aktioner men sedan lyckas med den tredje kan hyllas. En mittback som står för två misslyckade aktioner men lyckas med den tredje blir ju snarare en säkerhetsrisk för hela lagbygget, lex Eidur.

Just därför känns det så viktigt att Brendan får skolas in i det här i lugn och ro. Jämför med både Moberg och Almebäck som i jämförelse kan sägas är relativt färdigutvecklade och som jag tror inte utvecklas så mycket som spelare av träning och U21-matcher som Brendan kommer göra framöver.

I min värld är det ganska självklart att vi åtminstone inleder säsongen med Moberg-Almebäck som mittbackspar om vi är skadefria.
Örebro Nicka i ribban
2016-03-20 10:37
Jag tyckte Moberg var riktigt bra mot GAIS. Han gjorde det dessutom bra när han kom in igår. Visst, han har inga flashiga spetsegenskaper som Iron-Mike och Brendan, men det här blir hans tredje år här. Personligen skulle jag satsa på Almebäck och Moberg av det jag sett hittills. Brendan var delaktig i båda baklängesmålen igår. Hans bästa match var dessutom som högerback. Då hjälper det inte att han är bäst med bollen av mittbackarna. Vi behöver släppa in färre mål. Framåt har vi tillräckligt med kraft för att göra flest mål av samtliga lag i serien. Jag är övertygad om att Brendan kommer bli en stor spelare, men han har en del att utveckla defensivt. När han får ordning på det kommer han inte att bli långvarig i ÖSK. Så bra är han redan.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Minatankar
2016-03-20 09:49
@Zidanes vänstervolley:

Tack för respons! :-)
Zidanes vänstervolley
2016-03-20 09:28
Minatankar,

Väldigt bra inlägg här nedan. Kunnigt och intressant.
Örebro Minatankar
2016-03-20 08:15
I verksamheter där konkurrensen är hård, resultaten mäts och är tydliga och där framgångarna växlar, som t ex inom fotbollsbranschen, är det avgörande för långsiktig framgång att individuella spelare och laget kan hantera både mot- och framgång. ÖSK har haft många tillfällen under åren att lära sig hantera motgång och har många gånger visat att man kunnat tagit sig ur prekära situationer. Vad laget och klubben har ingen eller liten erfarenhet av är att hantera framgångar. Jag tror att en viktig faktor för att vi ska kunna ta hem det första guldet till ÖSK är att man får en bra och poängrik vårsäsong och förmår hantera den situationen genom att också under hösten skapa många poäng. Det ska mycket till för att bli svenska mästare om man bara presterar del av säsong och dessutom tappar självförtroendet om guldchansen finns där i realiteten. ÖSK behöver bli ett framgångslag som alltid tror på sig själv och som andra lag räknar som ett topplag. Jag vill tro och hoppas att vi är på väg dit! För att sammanfatta det krävs det av en elitspelare att ha en hög lägstanivå och att kunna klara av både fram- och motgångar. En självklarhet kan tyckas, men bör ändå lyftas fram i ÖSKs fall.
Örebro Minatankar
2016-03-20 08:07
@ÖnSKar:
Jag tror också på Ring och tycker att han redan nu visar kvaliteter som har alla chanser att bära i allsvenskan. Han visar ett självförtroende och tar för sig i närkamper. Samma självförtroende visar Brendan. Han är som mittback mycket duktig att slå hårda och precisa passningar på backen i djupled. En stor tillgång om man ska göra snabba omställningar. Han är också bra i det defensiva spelet men man ser dock ibland, som vid de två baklängesmålen i går, att han där kan vara lite oerfaren med elitspel. Tror som många andra på Almebäck som med sin snabbhet och hårdhet har spetskvaliteter. Upplever dock att han ännu inte visar fullt självförtroende och pondus. Måhända påverkar Aliks och supportrarnas stora förväntningar på honom lite negativt inledningsvis. Med friska spelare som är i form kommer Alik få angenäma problem i vissa matcher när han tvingas ställa Kalle, DG eller Broberg utanför startuppställningen. Har tidigare skrivit att jag tycker Moberg får visa högre kvalitet i fler matcher för att vara säker på startplats. Upplevde i går att han slog hårdare/snabbare passningar än tidigare. Måhända har han blivit inspirerad av Brendan?
Örebro ÖnSKar
2016-03-20 07:22
Det var lite komiskt när Astrit kom in. Publiken klappade igång och det kändes som allas puls ökade några slag. Astrit får bollen och alla hoppas på något bra. Det blir en sned passning på några meter som rullar över sidlinjen. Tycker tom man kunde se ett litet leende på Astrits läppar över situationen.
Örebro ÖnSKar
2016-03-20 07:12
Jag tror också på Ring på sikt, men frågan är om han är mogen än. Kanske, kanske inte. Det är, som du nämner, felprocenten i uppspelsfasen som oroar mig, tycker även det har varit så i tidigare matcher som han har spelat. Risken är att han tappar självförtroende där och inte vågar slå de passningarna, men det kommer rättar till sig med tiden.
Örebro Center
2016-03-19 22:44
@Snö:
Skulle inte tro det. Oscar är för ojämn och varvar bra insatser med att kasta in bollar i eget mål. Han har aldrig varit ens nära "Sveriges bästa målvakt". Han var inte ens bästa målvakt i SE när ÖSK spelade där sist. Även om jag alltid förespråkat full konkurrens även mellan målvakterna så är Rinne #1 just nu. End of story. I övrigt tittade jag rätt mycket på Ring. Tycker han gör det bra och han ger ett etablerat intryck. Han ser inte nervös ut utan rätt bekväm. Han har en del felprocent i sina uppspel som kan straffas sig i AS och ligger några meter fel ibland i position. Men det är sådant som kommer räta upp sig med erfarenhet
Örebro Snö
2016-03-19 21:18
Också sett "duellen" mellan Rinne o Jansson, där Jansson oftast varit i överläge, så om Axens ord gäller bäst för "dagen" så står nog Jansson i AS,heja ÖSK
Örebro Nicknamn i ribban
2016-03-19 21:13
Peking använder sig av samma spelsätt i uppspelsfasen, fast spegelvänt. Wahlqvist flyttar in mer centralt och Telo tar ett steg upp i banan. Sjölund ligger som balansspelare. Traustason drar sig inåt banan.

Motsvarande i ÖSK är att Ring/Logi flyttar in mer centralt (går iaf inte framåt speciellt mycket), även om det kanske inte märktes så mycket idag då motståndet inte var så pigga på att stå högre med laget. Hursomhelst flyttar då Dajje upp på sin kant och Nordin ligger kvar som balansspelare. Broberg flyttar in mer centralt.
Örebro Snö
2016-03-19 21:09
Har sett säkert 80% av träningarna i år och också noterat Björnqvist
Örebro Tokaij Azsu
2016-03-19 20:34
Har varit nere och kikat på några träningar och sett att det är något som man har kört vid speluppbyggnad. Ingenting jag märkte av förra säsongen, så hoppas att det kan ge oss en extra dimension i anfallsspelet!

Heja ÖSK!
Annons: