/fotboll/osk/forum/7494.aspx/fotboll/osk/forum/7494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Besserwissern
2007-12-17 18:50
Jaha då var det dags igen...nu ska Antonnen ut i media och gråta under pågående löneförhandling...Fy fan va dåligt.Samma visa förra året också.Killen måste lära sig hur en förhandling fungerar.Nu tycker jag han gjort sitt i ÖSK.
Örebro Gooner86
2007-12-17 18:49
ALLA nyckelspelare försvinner.. Den kreativa sidan är DÖD!
Örebro Gooner86
2007-12-17 18:45
Detta är det uslaste av något! Avgå styrelsen! En SKANDAL på hög nivå!
Athon
2007-12-17 18:37
Rent ut sagt är det bara skit!!!!!!!!!!

Antonnen är en klass spelare, en klass spelare ska betalas. Så förbannat svårt är det väl inte. Varför ska man behöva bli bestaffad för att man är trogen. Är det så mycket bättre att betala höga löner till oprövade kort? Jag bara undrar?
SKANDAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Rallyfinnen
2007-12-17 18:32
Nu räcker det tamefan inte med ett ess i rockärmen, nu krävs en hel kortlek med ess för att kunna väga upp det här.. Är styrelsen ute efter att göra en storrensning, för att få bort de högre betalda för att kunna spela in college-lirare som antagligen inte kräver så mycket i lön.. Men vad vet jag...
Örebro nibor
2007-12-17 18:31
Jahopp, det spelar tydligen ingen roll vad man presterar på planen för att få en bra lön. De spelare som presterar bäst ska ha den bästa lönen. Men så är tydligen inte fallet i ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-17 18:25
Vi får hoppas att Björn Åqvist och Jan Folke reder ut den här soppan med Anttonen, Riddez och Barsom.

Mitt förtroende för Sjögren var redan naggat i kanten och befinner sig just nu på bottennivå.
Örebro OggyGroggy
2007-12-17 18:22
asså, det är inte ofta man känner sig manad att gå in här och klaga men nu börjar jag bli RIKTIGT oroad över hur det står till med klubben. Lämnar Riddez till råga på allt då kan man ju börja fundera på hur det kommer se ut i ÖSK nästa säsong.

Erbjöds Anttonen under medellön i ÖSK och man släpper han då han kräver mer... skandal! en av våra tre-fyra bästa spelare i MÅNGA år nu... fan...
Örebro Stephan
2007-12-17 18:17
Joel Riddez har jag självklart glömt att nämna (hoppas han stannar).
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-17 18:16
Stephan//

Riddez?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-17 18:14
Joerny//

Säsongen som gick så hade Anttonen 24.000 och FreSa 26.000. Antagligen har Patrik fått ett bud på runt 28.000 och kontrat med 35.000.

Ge killen 32.000 för ett 2-årskontrakt så är säkert allt frid o fröjd.
Örebro Stephan
2007-12-17 18:13
Patrik har varit en utav dom 3-4 bästa spelarna dom senaste åren tycker jag. Riktigt trist att han får lämna, Bassombeng är oprövad, och som ni säger, alldeles för svårt att veta om han kan ta en plats i startelvan direkt. Får väll hoppas på att han är bättre än Antonnen.

Tänk om Barsom inte skriver, då har vi alltså
följande förluster: Patrik Antonnen, Magnus Samuelsson, Fredrik Jansson, Fredrik Samuelsson, Lars Larsen, Jon Lundblad, Ian Jeffs (han lär ju knappast återvända) och ev. Abgar Barsom. Har jag missat någon?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-17 18:10
Bara att hoppas att Sixten har en minibuss med en 4-5 finska spelare med sig när han kommer.

Vore kul med en hel trupp när träningsmatcherna kör igång.
Örebro Joerny
2007-12-17 18:07
Blev riktigt förvånad när jag läste att Anttonen lämnar ÖSK. Om det stämmer att han erbjuds en lön som ligger under medellönen i klubben, så tycker jag det är riktigt dåligt skött av styrelsen. Sånna lojala klasspelare som Patrik Anttonen växer verkligen inte på träd. Nu hoppas jag verkligen att vi lyckas behålla Barsom iaf.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-17 18:05
Mittåt//

Själv hoppas jag mer på att ÖSK och Anttonen kör sitt vanliga tjuv o rackarspel.

Men jag tycker ändå att Anttonen borde tillhöra de bäst betalda i truppen, inte som de senaste 5-6 åren, de sämsta.
Örebro Mittåt
2007-12-17 18:00
ÖSK-Karl// Sixten har ju redan varit här och pratat ihop sig med Sjögren och Axén. Så det här kommer knappast som en överraskning för honom. Axén känner ju dessutom till ÖSKs trupp väldigt väl och nog verkar det som om inte heller han tyckte att det var värt att satsa mera på Patrik.

På något annat sätt kan man väl knappast tyda att ÖSK nu inte längre var intresserade av att fortsätta att förhandla.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-17 17:59
SKANDAL!!
Örebro Keblix
2007-12-17 17:57
är Sixten degerforsare tro?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-17 17:56
Undrar hur Sixten tänker och om han har något lag att träna?

Örebroare vill säkerligen se så många spelare som möjligt från Örebro eller Närke. Bara Barsom drar säkert minst 500 extra åskådare/match. Sedan nu Anttonen också, vad är nästa steg, Näfver, Frempong, Haginge, Reed?
Örebro dan333
2007-12-17 17:53
Ingen Patrik Antonnen i ösk så kommer ju jag iaf bojkotta matcherna.. så jävla tröt och se dom här jävla pärona i styrelsen som fan inte kan göra ett jävla rätt.. FY FAN
Örebro Västbanken
2007-12-17 17:52
Det finns väl alltid någon high school som kör en fylleturnering i five-a-side på sin idrottsdag, kanske vore något för Sjögren att åka över på så här i juletid. Kanske köpa några strong, efficient, hard-working players, with good physical ability.

De spelarna kanske bara är lite dyrare i drift än våra kvarvarande 100+-matcher-spelare. Sjögren kanske vill göra comeback annars, visst var han vänsterback?
Örebro Vegurra
2007-12-17 17:49
Häpnadsveckande. Det går utför med vårt kära ÖSK. Inkompetensen verkar allmän i ledningen. Ingen som helst förhandlingsvilja för att rädda en av landets bästa yttermittfältare kvar i klubben. Det börjar likna 10 små negerpojkar. Vilka blir kvar egentligen? Detta är ju inget som gynnar rekryteringen av nya spelare. Vem vill komma till en klubb som tappar sina bästa lirare? Klumpigheten gör sig gällande på alla områden där klubben agerar. Att beröva inbitna ÖSK-anhängare sina sittplatser gagnar inte heller klubben. Har hört några som inte kommer att förnya sina abonnemang alls. Det tycks finnas stor risk för superettan 2009 om inget radikalt inträffar snart.
Örebro Keblix
2007-12-17 17:48
Dags för namnbyte snart? club africa kanske?
2007-12-17 17:44
Det är väl lika bra att låta Haginge och Nobbe flytta till Norge...
2007-12-17 17:42
En stor skandal om expressen talar sanning! hur kan ÖSK behandla en av de 3 bästa på det sättet? Enligt rykte hade Anttonen sämre lön än vad Fresa hade. Vafan håller Sjögren på med? Håller på och bjuder in Kenyaner,Kameruneser och Trinidadspelare samtidigt som han slänger bort stommen och grunden!

Superettan här kommer vi!!
Örebro kocken..
2007-12-17 17:42
Inte bra att tappa Anttonen!
Killen har ju hjärta för klubben. Gjorde ju en kanonavslutning av säsongen!
Har dock ingen insyn i klubben som kanske kan motivera detta.Men börjar bli riktigt skeptisk mot vad som sker och för den delen, inte sker.
Frustrerad över att se spelare efter spelare dra från mitt hjärtelag, och endast ha 2 totalt oprövade ersättare. Kan slå vad om att vi förlorar både Riddez och Barsom. Slår vad om att Ösk inte har en enda ersättare på g värt namnet heller...Hoppas jag har fel, men detta känns inte bra.
Örebro Västbanken
2007-12-17 17:39
Ämne: Evigt ÖSK//

Antto....
Betvivlar att sign-on räknas med i ÖSK:s pajaskalkyler. Man får väl inte dra av den på något sätt? Jag skulle gärna slippa Walker, Pettersson, Halilovic, Barsom, för att istället få behålla Ettan.

Det håller inte att förhandla med extremt medialt upphaussade spelare som Barsom om guldkontrakt, samtidigt som man erbjuder småsmulor till en elegant trotjänare som arbetat i det tysta. Barsom är en diva som inte spelar för laget och pratar till sig varningar trots sin otroliga internationella rutin (från en holländsk räkmacke-läktare och grekiska Korpen). Med honom i laget kanske vi iaf vinner varningsligan.
Örebro Ösk-Power
2007-12-17 17:38
Klart man blir förbannad!
Vad fan är det som händer?

Hoppas styrelsen spar lite pengar nu så de kan erbjuda Riddez och Barsom större och bättre kontrakt. Annars börjar mitt förtroende för styrelsen svalna av rejält.

AIK gnagarskalle-me hjärta.
2007-12-17 17:37
Hoppas verkligen ni tar väl hand om den unge målvakt som just nu tränar med er.
Han har grym vinnarskalle,tål hur mkt träning som helst o är ett råämne som kan bli hur bra som helst. Jag har haft honom i mitt lag de senaste 7 åren o tycker det e toppen att ni insett hans potential. "Rosen" e hans artistnamn.
Örebro E.Shams
2007-12-17 17:32
Ämne:
Jag vill se en utr....

Mina önskningar verkar gå i uppfyllelse...
Annons: