/fotboll/osk/forum/7493.aspx/fotboll/osk/forum/7493.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-12-17 22:11
ÖSK-Karl// Det var väl försäkringskassan som stod för rehabkostnaderna. Så brukar det vara.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-17 22:08
Mittåt//

Nej, inte åt Jon, för mig är han mer en svikar-Jon. Detta efter all rehab ÖSK lagt på honom och ändå sticker han till Frankrike som Bosman.
Örebro Mittåt
2007-12-17 22:06
Aspen// Jo, det märks faktiskt.
Örebro Mittåt
2007-12-17 22:06
Aspen// Det troligaste eller väl snarare att Riddez inte velat förlänga. ÖSK har i så fall att välja på att låta honom spela ut sitt kontrakt och sedan gå gratis eller att sälja honom nu och få de pengar man behöver för att köpa en hyffsat bra ersättare.

Ett lätt val som jag ser det.
Örebro Aspen
2007-12-17 22:05
Ursäkta alla men jag är sur på Sjögren.
Örebro Mattias69
2007-12-17 22:05
ÖSK-Karl// Avsked för tjänstefel då eller?
Örebro Mittåt
2007-12-17 22:04
ÖSK-Karl// Du tänker alltså inte applådera åt våran Super-Jon?

Nu verkar det ju inte som om Patrik siktar på att spela i en svensk klubb. Till Expressen sa han ju att han väntade på att vinterfönstret skulle öppnas den första januari och hör i Sverige har det redan varit öppet ett bra tag.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-17 22:03
Mattias69//

Sjögren har en vanlig anställning. Så kort tid som han arbetat innebär väl det någon månadslön vid uppsägning.
Örebro Aspen
2007-12-17 22:02
Får man tolka klubbens uttalande om Riddez blir det inte aktuellt att försöka förhandla med Riddez. Man har helt kallt sagt att vi är nöjda med pengarna från Norge. Det är upp till Riddez. Inget om att försöka bjuda emot. Notera att det inte verkar som man behöver matcha norrmännens bud till Riddez. Han tvekar ju.
Dax att hitta någon som kan förhandla, inte bara skicka i väg spelare. Hur många afrikansska anfallare kommer det att INTE komma?
Örebro Mittåt
2007-12-17 22:01
Aspen// Beträffande Rosendal är väl tanken, att man skall titta på honom därför att man vill ha en hygglig uppbackning då Westman går i fotbollspension om ett år.

Även om Rosendal nu tränar med A-truppen, så är säkert tanken att spela honom i div 3-laget under den kommande säsongen. Kristoffer Jonsson, som varit förstamålvakt där faller ju mer eller mindre för ålderstrecket och går nog till Forward som det verkar.

Situationen påminner alltså en del om när man tog in Nurme i klubben. Han spelade också någon eller några säsonger med ÖSK Ungdom och fick sedan ta steget upp då Alvbåge flyttade.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-17 22:00
Om Anttonen hamnar hos en motståndare, då blir det första gången jag applåderar en sådan på BA (Vallen) genom tiderna.

Skäms ÖSK-styrelsen med Sjögren i spetsen för att kasta bort den spelare med största ÖSK-hjärtat i truppen, för några ynka tusenlappar.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-17 21:59
jag har hört att Rickardsson kan vara på väg till sundsvall? kan vara därför de tar hit Peter Rosendal?
Örebro Aspen
2007-12-17 21:56
Undrar vad Sjögrens tanke är med Peter Rosendal. För en månad sedan sa han att det inte var aktuellt med någotn nytt på målvaktssidan.
Örebro Mattias69
2007-12-17 21:53
Har Sjögren också kontrakt eller har han vanlig anställning fram till pension som alla andra?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-17 21:51
Min chef(som jag sa förut)det var han som tog hit Mambo Mumba på eget initiatv,han fick skit för det men det visade sig vara ett lyckodrag:)måste våga för att vinna.(det var det jag ville få sagt med att Sjören inte vågar ta beslut ensam)
2007-12-17 21:49
Vi måste ha en sportchef som tar beslut på stående fot,Sjögren törs inte göra något utan att ha ett möte med alla andra,på så vis förlorar vi värdefull tid.
Örebro Aspen
2007-12-17 21:44
Först hanteringen av huvudspåret till tränarjobbet (Mats Persson) som fick känslan att ÖSK inte var intresserade. Sedan Anttonen. Sjögren är en katastrof.
Tur att vi fick hjälp av KIF Örebro att hitta Sixten. Och att Arvi Taaler signade grabbarna från Kamerun utan Sjögren kunde skrämma iväg dom.
Örebro Mattias69
2007-12-17 21:43
Man får verkligen hoppas att våra afrikanska vänner verkligen är så bra som dom säger. Men visst blir man orolig, inte en enda trotjänare kvar snart. Nordback och Haginge är dom enda namnen som poppar upp i mitt huvud just nu.
Örebro Matta
2007-12-17 21:41
Otroligt trist att mista Antonnen. Tycker att han var en av de absolut bästa spelarna den gågna säsongen och dessutom är han en av våra trotjänare.
Örebro Mittåt
2007-12-17 21:39
På sätt och vis (även om det är att hårdra det hela en hel del) så är det kanske bra att spelartruppen inte är helt spikad då Sixten går i tjänst. På så sätt får han ju en möjlighet att redan från början sätta en prägel på truppen med hjälp av spelare han gillar och som han anser att laget behöver.

Hade allt varit spikat och klart hade hans jobb blivit svårare.

Men det är som sagt halmstråvarning för det argumentet.
Örebro Mittåt
2007-12-17 21:36
Evigt ÖSK// Normalt brukar man väl säga att det senaste man kan tänka sig är att man har spelarna i tid till träningslägret. Som väl är i början av mars.
2007-12-17 21:34
Ämne: ngn som hört om Ridd....
Tidigast idag skulle Riddez svara.
Örebro Evigt ÖSK
2007-12-17 21:33
ngn som hört om Riddez?
Örebro Evigt ÖSK
2007-12-17 21:32
Har ÖSK något datum då man vill ha truppen spikad inför vårsäsongen?
Umeå FC Keck
2007-12-17 21:27
http://teg.myminicity.com/sec

Var med i världens roligaste fotbollsspel! just nu ligger nu tvåa i Sverige efter Elfsborg. Gå med så kan det bli ändring på det.
Örebro Mittåt
2007-12-17 21:27
Farsen fortsätter (igen)// Hälsan tiger still, heter det ju.
2007-12-17 21:26
Ämne: Mattias69// Så djupt....
Du är mänsklig trots allt Mittåt;)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-17 21:25
Tråkigt att det ska behövas dåliga nyheter för att forumet ska bli hett.. farsen fortsätter...
Örebro Mittåt
2007-12-17 21:24
Mattias69// Så djupt borrar jag tyvärr (lyckligtvis?) inte.
Örebro Mattias69
2007-12-17 21:22
Undrar just om det är något gammal groll som ligger bakom strulet med Antonnens strandade förhandlingar för det har ju blivit en del skriverier för i tidningarna när det dragit ihop sig till kontraktsförhandling mellan Antonnen och ÖSK. Tråkigt är det i varje fall för Patrik är en duktig spelare när han får spela högermittfältare.

Ni som har koll på siffrorna hur många minuter gjorde Patrik som högerback och hur många minuter som högermittfältare i år?
Annons: