/fotboll/osk/forum/7480.aspx/fotboll/osk/forum/7480.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta
2007-12-18 21:58
Mittåt/ Du har fan koll på precis allting. Så jäkla mycket respekt till dig.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-18 21:57
SJÖGREN FÅ RIDDEZ OCH BARSOM ATT STANNA!!!!
Örebro ÖSK-Karl
Marta//

Riddez har ett år kvar på kontraktet.
Örebro Mittåt
ÖSK-Karl// Anttonens kontrakt gick ut den 30 november.
Örebro Marta
2007-12-18 21:56
Saywee/
Åkte dit på hamburgarn idag också...

Den är ju så stor o fin
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 21:56
Saywee//

För att inte tala om Riddez härliga samspel med Näfver !
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 21:54
Vad man kan utläsa om Riddez är väl om han är beredd att förlänga redan nu. Vore ju snopet att missa 2,1 miljoner om ett år. Samma sak här som med Anttonen, betala killen vad han är värd med svenska mått.

RÄDDA RIDDEZ
Örebro Marta
2007-12-18 21:53
Hoppas dock inte att Riddez sitter i en position att han kan förhandla upp sin lön speciellt mycket i dagsläget. Det man borde kunna förhandla om är väl i sådana fall kommande kontrakts utseende? I dagsläget så är han ju redan bunden av ett kontrakt som borde fortsätta gälla... eller?

Örebro Ösk-Power
2007-12-18 21:52
RIDDEZ OCH BARSOM vore drömmen :)

AIK Saywee
2007-12-18 21:49
Har ingen inside om Riddez just nu, vet bara att jag vill uppleva hans "nonchalanta, livsfarliga men helt underbart säkra" brytningar!

Nu har vi äntligen fått klart med allsvenskans bästa inkastare, hans inkast är hörna värd eller egentligen ännu mer, aldrig för långt aldrig för kort, utan mitt i smeten!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-18 21:49
jappel//

Vi får nog gå på att Anttonen hade kontrakt året ut, därför kan han inte räknas som nyförvärv ;)

BEHÅLL RIDDEZ
Örebro Ösk-Power
2007-12-18 21:38
Någon som har lite insider information angående Riddez?

Min spontana känsla är den att Riddez kanske överväger att stanna i ÖSK iallafall. Här trivs han ju, och känner sig trygg och får garanterat speltid..

Kom igen nu Riddez. Stanna kvar, så bygger vi ett slagkraftigt lag inför 2008 års säsong..
Örebro Mittåt
2007-12-18 21:31
BoP// Det finns inga krav alls på klubbtillhörighet i U21-Allsvenskan. ÖSK skulle alltså i princip kunna ställa upp med ett lag som består av 11 spelare som inte tillhör ÖSK Fotboll. För ÖSK är detta givetvis nästan en förutsättning eftersom man annars inte har någon möjlighet att lufta spelarna från Talangtruppen. Även spelare som Sandro och Niklas (om de blir kvar i Forward) kan vara med liksom även Forwards egna talanger.

Örebro jappel
2007-12-18 21:29
Då får man passa på att hälsa vårt tredje nyförvärv välkommen till ÖSK :-)
Eller välkommen tillbaka Patrik :-)
Eller ska man räkna en spelare som lämnatklubben mindre än ett dygn som ett nyförvärv eller en förlängning ??? ;-)
AIK Saywee
2007-12-18 21:22
Här följer bara en liten historia om årets Göteborgare.

Idag läste jag nämligen i pappers-GT´s huvudtidning, alltså inte sportbilagan, om årets Göteborgare, det blev Håkan Mild, flera sidor, med bl.a. under rubriken
"VEM HAR SAGT?"
fick Håkan besvara följande text
"Håkan är en skön människa som alltid spelar hårt men som aldrig beter sig tjurigt och grinigt. Håkans inställning är beundransvärd och om fler hade den, kanske andelen "normala" och "lagoma" spelare skulle minska. När det gäller Håkan gav han mig en fin komplimang efter vår första drabbning. Det var efter en cupmatch 2000 på ett glest befolkat Nya Ullevi som han kom fram och sa att jag var en jobbig jävel att möta. Det värmde"

Sedan texten under
"Rätt svar: Abgar Barsom i Örebro SK. Håkan gissade rätt när han fick reda på laget."

Änglar finns dom?
Örebro Bastard on Parade
2007-12-18 21:15
Mittåt//

Vad jag har förstått får Jidsjö spela matcherna i U21-Allsvenskan för ÖSK även ifall han är utlånad till Karlslund. Vet du mer om hur reglerna ser ut kring U21-Allsvenskan?

Man får ju ha med ett visst antal "överåriga" spelare men finns det någon gräns för antalet spelare som hör till andra klubbar? Vill nämligen minnas att vissa lag haft provspelare med U21-laget men är inte helt säker.
Örebro Marta
2007-12-18 21:13
Riktigt skönt att Anttonen och ÖSK kom i hamn med ett kontrakt.

Han är värd ett bra sådant. Tror dessutom att han är en spelare som gör mycket bättre ifrån sig om han vet att hans insats är lite högre värderad. Han har länge varit en viktig del i ÖSK. Att han på sistone börjat producera poäng och dessutom fått med sig värdefull rutin i det defensiva kommer att göra hon riktigt viktig nästa år. Bara han håller sig skadefri.

(Mediacirkusen kan man tycka vad man vill om, men för egen del väljer jag att glömma att den någonsin inträffat och fortsätter att leva i tron att allt är frid och fröjd och att ÖSK är en klubb förankrad i djup harmoni.)

Visst är det kul och spännande med nyförvärv, men att byta för mycket i ett lag förstör mer än ett intränat lagbygge. Alla ska hitta sina nya sociala roller mm. Tror att det är viktigare än vad man tror att även Riddarn tar sitt förnuft till fånga.

Det som då saknas är en ny (gärna offensiv) högerback(eller kan Hagge som vissa gör gällande inta den rollen och vem tar då hand om snabbheten i mittförsvaret?), en ny offensiv mittspets (osäker på om Abbe är rätt där) och en tung target. Min osäkerhet kring Abbes roll hänger i mångt och mycket samman med vilken roll han intar i laget och hur de andra förhåller sig till denna. Abbe är en ledare och måste nog få vara det för att få komma till sin rätt fullt ut. De andra måste nog acceptera att han intar den rollen och Abbe måste kunna ta att andra i laget är av andra åsikter än honom. Kan exempelvis Axén som Abbe verkar respektera hjälpa till i detta samspel så tror jag att Abbe kommer att bli årets stjärna nästa år i allsvenskan om han blir kvar.

Kul, kul, kul att vara ÖSK:are just nu i alla fall.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-18 21:12
Rallyfinnen//
Wayne Rooney var 16år när han gjorde sin första match för Everton i Premier League!
Örebro Rallyfinnen
2007-12-18 21:10
Så Jidsjö är inget vidare alltså om han inte kan slängas in i allsvenskan nästa säsong.. Kolla bara på Wayne Rooney, när han var 18 hade han ju erfarenhet från Premier League! ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-18 21:08
Mittåt//
Oki då är han aktuell först säsongen 2009?
AIK Saywee
2007-12-18 21:04
Jaha, så var Lule inne som het femma, märkligt fenomen detta i närheten av Nordpoolen ;-)

Då pågår väl alltså en ny istid, men snart vänder det, håll ut, redan på söndag är dagens ljus ett antal sekunder längre än på lördagen!

The sun is shining!
Örebro Mittåt
2007-12-18 21:04
ÖSK KRILLE// ÖSK talar sällan om hur långa kontrakt de skriver, men för den här typen av spelare brukar det handla om tre år.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-18 20:54
Mittåt//
Oki Har han långtids kontrakt?
AIK Saywee
2007-12-18 20:52
Jag är redan på punkt 4 i min 5-punktiga kvällsagenda och redan inne i den svartvita framtiden och undrar dessutom om det inte är smartast att vi tjötar kvar Riddez först, han skall väl bestämma sig innan jul?

Barsom, jag har "bara som" för mig att han ville vänta med besked till efter jul, eller så är det styret som vill detta, eller så är det en deal mellan båda parter, jag har ingen aning?

Wowoah vet jag inte så mycket om genom egna upplevelser, men efter vad jag har läst så vore det nog inte fel om han blir en av pusselbitarna i firarlaget?! Men när kan sådant bestämmas?

Dessutom är väl fortfarande det stora svartvita paketet kvar, om det är svart eller vitt spelar ingen som helst roll för vi är ju svartvita fans allihopa!

Från en "förväntansfull" Saywee

FORZA JOEL!
Örebro Mittåt
2007-12-18 20:50
ÖSK KRILLE// Jidsjö är en framfusig centertyp som gillar att sparka svartvita motståndare på benen. Fräck i sin spelstil med luriga dragningar och ett bra skott. Han är dock inte mer än 18 år fyllda nästa år och mår nog bäst av att stå på tillväxt i Karlslund ytterligare ett år. Speciellt som han får spela i tvåan då.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-18 20:48
Någon som vet vad Michael Jidsjö är föt typ av anfallare? Kan inte han vara en liten joker att slänga in? vad håller han för klass? vad är hans svagheter och styrkor?
Örebro Mittåt
2007-12-18 20:47
Liberate// Samuel finns helt klart med i tankarna kring truppen för nästa år. Han gör bra ifrån sig på träningarna och är allmänt positiv. Det är dock många puzzlebiter som måste finna sin rätta plats och hans är väl inte den första man stoppar dit.
Örebro Mittåt
2007-12-18 20:45
Glimman// Enligt nuvarande planer skall bygget påbörjas nästa höst och vara klart till våren 2009.
Ljungskile Glimman
2007-12-18 20:43
När kommer ÖSK bygga om andra kortsidan där bortasupportrarna brukar vara? Lycka till nästa år.
Örebro crille.
2007-12-18 20:35
ja det verkar så!! Men undra varför?? HALLÅÅÅÅ!!!
Annons: