/fotboll/osk/forum/7479.aspx/fotboll/osk/forum/7479.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2007-12-21 09:12
Ämne: Vi kommer att få se ....Att spelare får ta nya positioner hänger ju samman med 4-3-3 modellen. Gillade förresten när vi spelade så under Jingblad. Framåt skapade vi väldigt mycket med Rubarth, Skoog, Paulsson. Tyvärr hade vi då en benägenhet att tappa vinsterna i slutskedet, särskilt på hemmaplan.

Tror Axen inte menar att positionsbyten kommer bli radikala. Halilovic som högermittfältare/högeranfallare i en 4-3-3 känns ju inte som jätteöverraskning. Däremot vetitusan vad de ska göra av Henriksson?

Kanske blir det så här:

---Haginge--Wikström--Ndille--Riddez--
---Anttonen---Nobbe/Henriksson---Barsom---
--Bassomb./Halil---Rodevåg---Näfver/Frempong

För Frempong skulle rollen vara som klippt och skuren. Likaså för Yunus på andra kanten, om han skulle bli aktuell. Deras brister ligger ju helt klart i det defensiva och både är gynnande av att anfalla på kanten. Eller blir det så här?

---Haginge--Wikström--Ndille--Riddez--
----Halilovic----Barsom----Näfver----
--Bassomb./Antt.---Rodevåg---Frempong
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-21 09:00
Nordin som målvakt.
Örebro Matta
2007-12-21 08:36
Vi kommer att få se spelare på nya platser i laget, säger Axén i NA idag. Vad kan det betyda?

Henriksson som mittback?
Antonnen som central mittfältare?
Haginge som mittfältare eller högerback?
Halilovic som högeryttermittfältare?
Fler förslag, någon?

Henriksson som mittback är jag i alla fall nyfiken på?
2007-12-21 08:24
Ämne: idag slutförhandlar ....Idag?vad grundar du det på?du kan ju inte bara häva ur dig ett datum utan hänvisa till något,hoppas du har rätt iallafall.
Örebro Jonte R
2007-12-21 08:15
Hardy//
Om det stämmer att ÖSK även förhandlar med Kihlberg så är jag glad. Med både honom och Barsom i laget kan vi bli riktigt slagkraftiga nästa år. Hoppas också att Riddez bestämmer sig för att stanna.
Hardy
2007-12-21 07:23
idag slutförhandlar ÖSK med Abgar Barsom och Magnus Kihlberg!så det kan bli två bra julklappar tills oss ÖSK-supportrar!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-20 22:37
Andra alternativ till Barsom, se länk. Hoppas bara det är någon med samma vinnarinstinkt och retsticka.
AIK Saywee
2007-12-20 22:05
Liberate//
Ja, om ÖSK inte skall banta så väntar vi på tre till, gamla eller nya ;-)
2007-12-20 22:00
Ämne: Nej, orkar inte, fin....ja det stämmer,tyckte det såg ut att vara så mycket som var kopplat till Ösk när du skrev det så konkret.
AIK Saywee
2007-12-20 21:46
Nej, orkar inte, finns på "Silly Season 07/08 Jansson flyttar hem" alltså senaste från svartvittredax.
2007-12-20 21:43
Ämne: Här kommer min lilla....
Skriv namnen på allt är du bussig.
AIK Saywee
2007-12-20 21:39
Här kommer min lilla statistik, dagsfärsk.
Gäller endast spelare, hoppas att jag räknat rätt?

3 nyförvärv
5 Rykten in
5 avskrivna rykten
6 förluster
6 rykten ut

Om vi bortser från rykten så ligger vi 3 minus, men truppen kanske skall bantas?

Jag förmodar och hoppas att "nyförvärv" kommmer att öka i antal, eller?
2007-12-20 21:37
Magnus Betne´r på Kanal 5 är jäkligt bra.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-20 21:26
Fy fan vad segt att vänta på premiärn! vad ska man göra! får utbrott snart! Men det är kul att följa silly season. suck
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-20 21:12
Saywee//

Nu har du PM, känns lugnast att gå den vägen ;)
AIK Saywee
2007-12-20 21:09
Snart kommer jag med lite färsk svartvit statistik
AIK Saywee
2007-12-20 20:50
ÖSK-Karl, du har ett PM

FORZA JOEL RIDDEZ!
AIK Saywee
2007-12-20 20:40
TV-tips är inget för detta forum, eller, är det OK i kväll?

Lagrell är väl inte roligare än Onslow?

Lampa i huvet ...
2007-12-20 20:34
Ämne: Ämne: Ämne....
Ok,hoppas varenda jävel byter kanal och att Viasat räknar tittare och inser att antalet är nere noll,zero,zip.
Örebro rirobban
2007-12-20 20:31
Ämne: Ämne: Pajas v....
Lagrell är på besök hos Engstrand...
AIK Saywee
2007-12-20 20:28
I kväll var det svalt, men å andra sidan har inget hänt så har väl inget hänt och vädret är lika illa som tidigare.

MEN!!! Joel, om du tittar in, så signera snarast möjligt för de svartvita eleganterna, i minst tre år!

I morgon vill "vi" (i allafall jag) läsa den härliga rubriken!
2007-12-20 20:24
Ämne: Pajas varning på Via....
Utveckla.
Örebro E.W.
2007-12-20 20:14
Pajas varning på Viasat Sport 1 just nu!!!
AIK Saywee
2007-12-20 19:01
Jo du Nikki Sixx, det är naturligtvis ingen dum idé och jag skrev dessutom att snart kommer någon irriterad in och ber oss kommunicera bredvid och det blev ju ganska förväntat.

Vi ville kanske bara bevara forumet hett i denna bistra tid och det är så svårt att sova lungt och fridfullt när truppen fortfarande inte är klar.

Det är dock bara två dagar kvar till midvintersolståndet :-))))

Förlåt.
Örebro Chipset
2007-12-20 18:50
Ämne: "Ingen spelare ....
Det finns alldeles för få konstruktiva och pådrivande mittfältare av samma kaliber som ÖSK kan värva. Därför kan väl Barsom vara lite schysst och åtminstone delge ÖSK om det är någon idé att de fortsätter försöka att "återknyta" honom. Fast det är ju sannerligen ett naivt resonemang av en forumskribent.
2007-12-20 18:44
"Ingen spelare är större än laget"eller hur går devisen?jag vill verkligen ha Barsom i laget men börjar faktiskt att tröttna på honom,vad ska ta så lång tid att bestämma,ju fortare han bestämmer sig var han ska spela ju fortsre kan han planera för boende mm,om det tar lång tid för han att bestämma sig för att han söker boende i Norge så kan han ju tala om det för Ösk så att vi kan gå vidare,börjar kännas som ett jävla översitteri från hans sida.
Örebro Chipset
2007-12-20 18:29
"Vad kommer vara avgörande för dig?
– En kombination av tre viktiga saker. Det sociala, sportsliga och ekonomiska."

Detta får ändå hoppet att fortsätta leva.

Örebro Chipset
2007-12-20 18:27
"Det låter för drastiskt att säga att vi lämnat vårt sista bud. Det är ett givande och tagande och får vi rätt indikationer fortsätter vi att" förhandla."

Låter ju tyvärr som att ÖSK ännu inte fått några indikationer. Om Barsom verkligen ville spela i ÖSK borde han kanske ha gett några sådana vid det här laget.
2007-12-20 18:10
Ämne: När man läser lite h....
Jag vill ha Wowoah i laget,har sagt det ända sen han började träna med Ösk.
Örebro Robben 82
2007-12-20 18:06
När man läser lite här på forumet så märker man att det inte pratas mycket om Wowoah.Är det ingen mer än jag som tror att det skulle kunna bli en kanon värvning till nästa år...

När det gäller Nordin säger jag som alltid,den Killen vet hur man spelar fotboll,hoppas bara tränarna vågar sattsa på honom i år.
Annons: