/fotboll/osk/forum/7475.aspx/fotboll/osk/forum/7475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-21 22:08
Jag vet varför Anttonen stanna! Vi får nog tacka Axén för det! Han krävde att han skulle vara kvar!
Örebro Grixx
2007-12-21 22:08
.....ett typiskt "vad var det jag sa inlägg":-)
Örebro rirobban
2007-12-21 22:07
Alltså skämtar ni?
Henriksson som back!!!??

Trodde ingen ens skulle nämna det efter hans senaste uppträdande som back. Varken han eller Holgersson är några bra alternativ som vänsterbackar. Om vi ska klara en mittenplacering krävs en ny högerback och en ny vänsterback. Henriksson kommer aldrig att spela back, tro mig...
Örebro Grixx
2007-12-21 22:06
Hade en idé med Seb tidigare men ingen nappade.
Tror själv att det skulle funka riktigt bra.
Örebro Arnor da legend
2007-12-21 21:58
Ämne: SEB spelade v-back i....
Ja du ser, frågan är hur vi har kunnat begära att han ska ställa om till anfallare egentligen :-) Ned med SEB på backen, värva en högerback fort som bara den och sedan en innermittt
Örebro Aspen
2007-12-21 21:56
ÖSK Fans//Vi kan inte byta hela laget på en gång. Om man aldrig sett honom spela back kan det vara svårt att ha en uppfattning.
Det kan vara så att en del är flexibla och är beredda på att byta position.
Örebro Aspen
2007-12-21 21:54
SEB spelade v-back i Odd
Örebro Arnor da legend
2007-12-21 21:47
Ämne: Vi kan inte begära a....
Vadå ställa om killen har ju varit back stora delar av sin karriär, I degerfors va han back om jag inte missminner mig, i IFK va han det definitivt, i Odd och ÖIS har jag ingen aning vad han var
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-21 21:40
Vi kan inte begära att Sebbe ska ställa om sig till back och hålla Allsvenska forwards borta från mål,förfan värva en riktig back,en som VILL spela back är att föredra.
Örebro Arnor da legend
2007-12-21 21:38
Landsort är en benämning på den del av landet som ligger utanför huvudstaden. Så IFK Göteborg är således ett landsortslag t ex. Mer positiv benämning är dock tätortslag isåfall
Örebro ÖSK Fans
2007-12-21 21:35
Aspen/ tycker du att dom håller allsvensk klass!?! allvarligt tycker vi ska ha högre krav än det...
Örebro Aspen
2007-12-21 21:31
Både Holgersson och SEB har väl erfarehet från att spela vänsterback. Så den positionen behöver inte återbesättas. Det är mittback och högerback vi behöver.
2007-12-21 21:17
Fan,jag träffade Riddez på MAH sista festen med Kubanerna,han var så jäkla glad över att spela i Ösk,han vet hur älskad han är av oss,att han lämnar oss unnar jag honom verkligen och jag önskar honom och hans familj all lycka att komma tillrätta med fotbollen och det sociala i Norge.//Godset,se till att ta hand om vår guldklimp;)
Örebro BabyKladde
2007-12-21 21:13
kolla lite extra på bilden i länken!

Från att lämna ett kommande 100-årsfirande..
..till att komma till ett precis varit 100-årsfirande :P

Strömsgodset firade nämnligen 1907-2007 ^^
Örebro BabyKladde
2007-12-21 21:10
försökte hitta länken men lyckades inte..

Örebro klassas ju som landsort.
i Media nämns ÖSK som ett landsortslag.
vill säga utanför Sthlm, GBG & Malmö

Allsvenskan domineras ju av landsortslag.

så ni ska inte missuppfatta det jag menade..
..vi har bland dom bästa ekonomiska förutsättningar för att inte tillhöra Sthlm, Malmö eller Gbg.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-21 20:58
Mattias69//

Om Barsom blev lagkapten skulle vi få byta var fjärde match. Nej, han skall retas fritt med motståndarna utan någon kaptensbindel som stör.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-21 20:55
Pekingvallen//

Jag är inte orolig för truppen, den kommer helt klart att vara starkare än förra året.

Välkommen tillbaks, det innebär ju också per automatik 6 säkra poäng för ÖSK :)
2007-12-21 20:32
Vi här på Svartvitt har 393 reggade användare,undrar just hur många som går på matcherna?
IFK Norrköping Pekingvallen
2007-12-21 20:29
Hej alla Ösk'are! Trist att ni tappade Riddez, känns som om ni skulle ha stor nytta av honom nästa år.

Hur ser det annars ut på värvningsfronten, känns som om ni ligger lite risigt till med en tunn trupp nästa år!?

Hur ser det ut med Barsom till nästa år? Blir han kvar?

Just nu känns det fördel Peking...rätt så kraftigt med.

Ha en tevlig helg alla!
Örebro Toro
2007-12-21 20:28
Baby Har du nån länk?

Och en fråga till, vad faan! Landsortslag???? Nu har du väl fått i dig lite för mycke glögg?
2007-12-21 20:26
Ämne: klart att det är tri....
Landsortslagen?!?hehe,ja,vi ä ena riktiga bönder,jag åker nog häst o vagn till hammamatcherna nästa år.
Örebro BabyKladde
2007-12-21 20:18
klart att det är trist att Riddez lämnar.

men ÖSK har agerat smart ändå.
Man har gått med på ett bud som förmodligen spelaarinvest godkänt också säkert, men ingen idé att tvinga kvar honom även fast han trivs, klubben gjorde rätt som lät Joel ta tid och tänka efter!

Fördelen med att vara en bolagiserad klubb är just att sponsorer och andra som bidrar med värvningspengar kan vara med och påverka.. med Abgar Barsom är det smart också..

..vet inte om ni läste i Sportbladet nyligen:

men dom betygsatte alla klubbars ekonomi..
..om jag inte minns fel hade vi 3-4 plus ?
(bland dom bästa landsortslagen)
2007-12-21 20:08
Känns som om Peking kommer bli farliga nästa år,vet inte varför,får bara den känslan.Vi får inte förlora mot Peking varken hemma eller på bortaplan och inte på läktaren heller för den delen.
2007-12-21 20:02
Ämne: ÖSK har träffat fler....
Håller med,mycket klokt av styrelsen,inte så kul för de andra spelarna heller om en lirare har hur bra villkor som helst,nä ge Barsom ett bra bud,duger det inte så låt han gå vidare.
AIK Saywee
2007-12-21 20:00
Godset//
Nyskapat nick på forum som försöker skriva på norska, är det du Joel?
Örebro Matta
2007-12-21 19:46
ÖSK har träffat flera sponsorer i dagarna för att finansera ett attraktivt erbjudande till Barsom. Men det finns också en gräns för hur långt man vill gå. Det skulle blir snett om det finns en stjärna i laget med extremt bra vilkor och de andra kommer ljusår efter. KLokt tycker jag.
Örebro Godset
2007-12-21 18:59
Ämne: Ämne: Ämne....
Det kan du kanskje si. Men det er flere forskjeller. Blant annet får vi supportere kun èn etasje sånn at vi får bedre forhold til å synge og TIFO. Samme prinsipp som nye The Kop i Liverpool. Uten sammenligning forøvrig.
Örebro Mattias69
2007-12-21 18:57
Godset// Snygg!
Örebro Arnor da legend
2007-12-21 18:54
Ämne: Ämne: Här är ....
Är den inte en kopia på Starts arena tycker jag
Örebro Godset
2007-12-21 18:51
Ämne: Här är riddez nya ar....
Det stemmer at det er vår stadion. Men snart settes spaden i jorden for vår nye stadion. Se bilder i linken over.
Annons: