/fotboll/osk/forum/7471.aspx/fotboll/osk/forum/7471.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-21 18:45
Mattias69//

Inte rätt att ge någon så ny som Barsom kaptensbindeln. Nej, det skall vara någon som varit med länge och visat riktigt ÖSK-hjärta. Anttonen eller Nordback ser jag som de enda alternativen.
Örebro Mattias69
2007-12-21 18:45
Undrar hur Riddez tänker göra med sin sambo, hon ska ju ha barn snart. Jag har ju själv jobbat i Norge och i samband med det blev jag tvungen att registrera mig som utlandssvensk vilket innebär att alla förmåner och utbetalningar man får via försäkringskassan upphörde.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-21 18:39
Någon som kan ringa Micke Danielsson? Han kan ju alltid göra come back! Om det kniper. :)
Örebro Mittåt
2007-12-21 18:35
Dagens Norgehistoria var inte så rolig även om det inte var oväntat att Joel skulle fortsätta sin flyt västerut. Men här kommer en några dagar gammal Norgehistoria med en viss ÖSK-anknytning.

- Jag däckade deras målvakt på första skottet, säger IFK Eskilstunaspelaren, som var nöjd med sitt framträdande.

- På mitt första skott däckade jag deras målvakt. Jag fick kanonträff i ribban och ner i hans bakhuvud. Han kunde inte se ordentligt på ett öga och fick nog hjärnskakning. Dessutom missade han en träningsmatch.

Det gäller att kunna sätta sig respekt när man provtränar. Killen med det hårda skottet heter så klart Marcus Lidén, som var i Norge och provsköt hos Nybergsund.

Riktigt var Marcus hamnar nästa säsong är inte klart än, men det lär inte bli i Eskilstuna. Klubbar som är intresserade lär utöver norrmännen vara Rynninge och Forward. Rynninge känns väl inte så där jätteheta i det sammanhanget. I div 2 hade han ju hur som helst kunnat fortsätta att spela med Eskilstuna City.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-21 18:34
Måste ju bara säga att Valencias nya arena kommer bli något ut över det vanliga.
Örebro Mattias69
2007-12-21 18:33
Nu är ju kaptensbindeln definitivt ledig och det borde väl locka Barsom. I Fredrikstad är han nog inte lika given som lagkapten eller som stjärnan i laget något han skulle bli i ÖSK.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-21 18:32
ÖSK-Karl//
Jag rustar på Nordback i alla väder!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-21 18:30
Vem skall nu bli Kapten, Anttonen eller Nordback?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-21 18:29
Joerny//
De har sittplatser runt hela arenan tror jag. Det är därför den bara tar 8603.
Örebro abdel seidou
2007-12-21 18:29
hmmm... henriksson vänsterback?
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-21 18:27
på den här bilden ser det ut som Läktaren går runt hela planen.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-21 18:26
Tack Riddez för alla dina fina ÖSK-år, kom snart igen, du är redan saknad.

Ta med dig mycket mat till Norge, för där är den både vidrig och dyr.
Örebro Joerny
2007-12-21 18:26
Marielyst Stadion tar tydligen bara 8603 åskådare. Det är ju typ vårat snitt, nästan. Det måste vara pengarna som lockat Riddez. För det kan knappast vara pga sportsliga grunder eller en festlig inramning på matcherna.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-21 18:25
Liberate tu-teme ex inferis//

Lite lik är den men våran är frächare :)
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-21 18:24
BabyKladde//

Tack för tippset om ÖSK-shoppen på Träffpunkt, blev lite dyrt bara, över 1.400:-, men vad gör det när det står ÖSK på prylarna. De slog dessutom in alla paketen ;)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-21 18:20
Ämne: Här är riddez nya ar....
Lik Berhn Arena.
Örebro Matta
2007-12-21 18:20
Såå trist att Riddez drar. Inte minst för hans egenskaper utanför plan. Det fanns inte jättemånga naturliga ledare förra året och nu har vi redan tappat t ex Riddez och Larsen. Det blir mycket viktigt att klubben hittar rätt med de nya spelarna - vi behöver både bra spelare och ledartyper.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-21 18:15
Här är riddez nya arena! måste säga att våra är nog klassen snyggare!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-21 18:07
Man undrar ju hur mycket kulor som de fick för Riddez?
Örebro Mittåt
2007-12-21 18:02
Vad gäller tränarna kan man även notera, att Thomas Andersson knyts upp "bättre" med en femtiprocentare. Han lämnar däremot sin uppgift som talangutvecklare för (riktiga) ÖSK Ungdom där han ju arbetat med en grupp 14-16 åringar. Vem som skall ta den uppgiften är inte klart än.
Örebro isac
2007-12-21 18:00
Ämne: Fattas väl bara att ....
Om det över huvud taget finns 11 spelare kvar.. Fortsätter det så här har vi snart inga kvar att träna upp med vår nya lysande tränarstab. Med tanke på att "deadline" är 22 januari och att det troligtvis inte finns jättemånga lättillgängliga goa spelare kvar på marknaden har man all orsak att vara orolig.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-21 17:54
Tråkigt att Riddez drar. :( men det var väl väntat. Undrar om de ska köra med Holgersson eller om de köper in en ny vänsterback?
Örebro joth
2007-12-21 17:35
Godset//Lycka till själva och ta väl hand om Joel med familj! Håll oss uppdaterade på hans framfart i Norge.
Örebro joth
2007-12-21 17:33
Fattas väl bara att man packar ihop Mitt Andra Hem och kör det till Norge. :-)

Skämt åsido. Blir en spännande för säsong med många nya ansikten. Har för egen del funderat på att vi skulle ha behövt en rejäl utrensning i truppen under andra 2006 eller 2007, nu kommer den och det kanske kan vara precis vad ÖSK behöver. Nya spelare som ger allt för att ta en plats! 110% på planen av 11 spelare är det vi kan få se under 2008.
Örebro Godset
2007-12-21 17:33
Vi skal ta godt vare på Joel her i Drammen! Venstreback er det vi trengte mest av alt, så vi er veldig glad for at Riddez valgte oss.
Lykke til neste sesong til dere i Örebro SK!

Hilsen Godsetunionen (Strømsgodsets supporterklubb)
Örebro Joerny
2007-12-21 17:30
Håller med om att tränarstaben nu ser riktigt fräsh ut. Det här är framtiden att satsa långsiktigt på att göra klubben mer effektiv när det gäller att fostra tallangerna till färdiga elitspelare. Nu minskar säkert också risken att dom lokala tallangerna väljer klubbar utanför örebros gräns för att ÖSK inte lyckas ta hand om tallangerna. Viktigt man ger yngre spelare mer o mer speltid också.
Örebro joth
2007-12-21 17:29
Håller med... mycket tråkigt att Riddez lämnar, men lycka till.
Om vi nu skulle ha fått 2 miljoner för Riddez... vad räcker det till? Tränarlöner?

Nåväl, 4 månader kvar till säsongen börjar. Några veckor kvar tills försäsongen börjar. Panik? Nja... inte än va?
Örebro Joerny
2007-12-21 17:25
Väntat att Riddez valde norge. Men man hade ju iaf hoppats att han skulle stanna. Nu ser vi till att hitta en ersättare som kan visa upp samma "go". Kanske kan vi få lite stålar över till Barsoms signing bonus också?!
Örebro M!ke
2007-12-21 17:23
Tycker det var dumt av Riddez att lämna när dom bytte tränare o allt....
Men om han fortfarande tyckte det kändes bra så, varför inte.
Lycka till i framtiden Riddez!
Örebro BabyKladde
2007-12-21 17:12
Arvi Taaler är nu officiellt anställd som scout!

trist som f#n att Riddez lämnar! =(
Annons: