/fotboll/osk/forum/7470.aspx/fotboll/osk/forum/7470.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro GT
2007-12-22 19:55
Tomten kom redan idag med nya ÖSKaren i brevlådan.

En viss Bar som ser bekant ut pryder framsidan !

Skål !!
Örebro Fotbollsgud
2007-12-22 19:54
ÖSK KARL//

Men är han intresserad av utb/anst.? Vi har ju tidigare läst att han har tagit de flesta affärsutbildningar han velat ha under sin tid i Djurgården.

I NA har han reagerat över personer som inte tar sin fotboll på allvar genom att ha arbeten vid sidan av och komma ofokuserade till match.

Han är ju också den som är stationerad i Sthlm med lgh och allt. Vi läste ju senast att han höll på och renoverade.

Skeptisk helt enkelt till ÖSK´s upplägg. Tror inte det passar honom om det innebär att en del av dealen är att han skall stå och sälja lampor i Kumla...
AIK Saywee
2007-12-22 19:47
Ämne: Ge mig föjande nu, Ö....
Härligt Sigge, exakt samma önskningar som jag har! Är du Sixten?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-22 19:29
Grixx//

Oavsett hur det förhöll sig med Lundins lön så kan vi nog vara överens om att den var för hög :)

Glöm heller inte bort att det var på Ove Hästsvansens tid när alla lovades guld och gröna skogar.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-22 19:21
Fotbollsgud//

Utan att avslöja vilket företag som erbjudit Barsom anställning och utbildning, så var/är upplägget exakt lika som i Larsens fall på Malmbergs Elektriska.

Om han inte nappar/nappat på det är jag rädd för att det blir mycket svårt att behålla honom.

Ett stort problem är ju att han kanske får upp mot miljonen bara för att signa i Norge. Hade han varit yngre så hade Spelarinvest säkerligen gått in med samma pengar.
Örebro Grixx
2007-12-22 19:03
Rallyfinnen//Den stora summan Lundin hade i lön som många talade om berodde på "dubbel" lön dvs sena pengar från göteborgslaget Rutten köttfärs (ICA).
Örebro Matta
2007-12-22 19:00
Rallyfinnen/ Tror inte på det där med över melonen. Hans lön var betydligt lägre än Jingblad och då är vi upp i de där beloppen du nämner.
Örebro Bastard on Parade
2007-12-22 18:29
apskallen//

Skillnaden mellan 4-3-3 och 4-5-1 kan vara hårfin. Du säger att man måste bygga laget bakifrån, det kan vara just vad man gör med 4-3-3/4-5-1!

I defensiven kommer det, om jag känner Axén och Boström rätt, se ut som ett utpräglat 4-5-1 system. Nordback och Henriksson kommer ha nyckelroller i defensiven medan den tredje innermittfältaren kommer ligga lite högre upp i banan för att täcka ytor, störa uppspel osv. Forwarden ska ligga högt upp och lura, stressa försvarare, vara redo på kontringar osv. Yttermittfältarna/ytterforwardsen har i det defensiva arbetet i princip samma roll som i en 4-4-2 uppställning.

Ni har alla sett dagens ÖSK, det är inte många som följer med upp i anfallen. Signikativt för ÖSK i offensiven under den gångna säsongen har väl i princip varit följande: Nordback har legat för långt ned i banan, Larsen har inte orkat/hunnit följa med upp i banan för att vinna andrabollar, ofta har det slagits längre bollar till den ena av två forwards mot hörnflaggorna, yttermittfältarna har varit för ensidiga och ytterbackarna har fyllt på alldeles för sällan.

Med ett 4-3-3 system har vi två defensiva mittfältare som kan täcka upp ytorna för ytterbackarna och ge en lite friare roll för den tredje innermittfältarem, förslagvis Barsom eller Nordin. Den centrale forwarden ska alltid hota centralt i banan och gärna i straffområdet så klart, ytterforwardsen tar hand om kanterna samt fyller på centralt för att öppna upp för ytterbackarna.

4-3-3 betyder inte per automatik naiv och offensiv fotboll. 4-3-3 behöver inte heller innebära att man ska föra matcherna, ponera att vi har tre defensiva innermittfältare (Walker, Henriksson och Nordback sett till dagens trupp) och två kvicka ytterforwards (Rodevåg, Halilovic, Pettersson, Näfver, Frempong, Anttonen, Bassombeng) och en central target alternativt bollhållare (Nordin?). Det skulle vara en utmärkt formation för kontringsfotboll À la ÖSK. En gnällbältisk försvarsmur och kvick anfallsfotboll skulle definitivt kunna resultera i bra placeringar i Allsvenskan och vi får tillbaka den efterlängtade tråkfotboll-stämpeln!
Örebro Rallyfinnen
2007-12-22 18:18
Charlezzz// ÖSK gjorde för några år sen misstaget att ge Stefan Lundin en årslön på över en melon, han var överlägset bäst betalda tränaren i Allsvenskan, vad fick vi för det? Jag tror dom lärt sig av misstaget att inte betala för mycket för en kompetent tränare, det är bättre att hitta en som inte kräver så mycket.. Jag tror att det finns lite smarthet i styrelsen som väljer att betala mer för en eller ett par riktigt bra spelare, än en tränare som aldrig riktigt lyckats.. Sixten är ett riktigt bra val för de pengar dom valt att lägga på tränare...
Örebro erik204
2007-12-22 18:11
apskallen/

Det du glömmer är att 4-3-3 i praktiken ofta innebär 4-5-1. Så, även om det låter väldigt offensivt, kanske det inte alltid behöver vara så.

Sen, vadå över en helg? Sixten och Alec har en hel försäsong på sig. När om inte under en försäsongsperiod tycker du man ska prova sig fram till nytt spelsystem?
Örebro apskallen
2007-12-22 18:08
Det har, helt naturligt, varit mycket prat om spelares vara eller icke vara i klubben. Själv är jag dock mest oroad över att klubben på allvar funderar på att börja spela 4-3-3. Att byta spelsystem är inget man gör över en helg och man får inte glömma att svenska spelare traditionellt känner 4-4-2 bäst.

Många gillar att dribbla med siffror (fm och cm har påverkat många) och i teorin låter det kanske bra med diverse olika taktiker. Jag är dock väldigt skeptisk till att det är rätt väg att gå. ÖSK är i dagsläget inte ett lag som för matcherna, och det måste man acceptera. Laget _måste_ byggas bakifrån och tror man på allvar att anfall är bästa försvar så är man ute på otroligt hal is.
Örebro Charlezzz
2007-12-22 18:05
Vet inte vad ni tror...? men om ÖSK inte kan erbjuda mer än 55 000/månaden till en tränare hur mycket tror ni då de är beredda att erbjuda Barsom???
Örebro Rallyfinnen
2007-12-22 17:55
Örebro kocken..
2007-12-22 17:09
----------Westman-------------
Ny--Haginge-----Ndille--Holgersson
Anttonen--Henriksson--Näfver
----------Barsom?-------------
--Halilovic------Rodevåg--

Sebb Defensiv mitt
Barsom som släpande forward/mittfält

Richardsson
Wikström
Nordback
Nordin
Frempong
Bassombeng
Pettersson/Walker

Örebro Sigges högra sax
2007-12-22 17:04
Ge mig föjande nu, ÖSK:
1 vänsterback
1 högerback
1 mittback
1 innermittfältare
2 anfallare...

...sen är jag nöjd! :-)
Örebro Fotbollsgud
2007-12-22 16:16
Liberate///

Så sant och vad kan vi locka med för spelskickliga profiler, blir automatiskt följdfrågan...
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-22 16:09
Hif och Oremo är så gott som överens,där ser man betydelsen av att ha en riktig profil i laget,tror knappast att Oremo skrivit på om inte Henke spelade i laget.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-22 16:06
ÖSK KARL//

Vad känner du till om möjligheten att knyta Barsom nu när vi förlorat Riddez? Vad har man presenterat för honom?
Örebro Fotbollsgud
2007-12-22 15:57
Ok. Alltid glad att sponsorer finns för klubben och ännu trevligare att det finns de som är lite äldre med blandad livskunskap som kan krydda forumet.

Stundtals tycker jag att det är för låg nivå på inlägg och att många höftar vad en spelare är värd utan att känna marknaden, klubbarna och fotbollsspelares situationer. (Se Riddez)

Örebro ÖSK-Karl
2007-12-22 15:52
Fotbollsgud//

Har eget företag och är en hyggligt stor sponsor till ÖSK. Privat så har jag en mindre post i spelarinvest.
Örebro Fotbollsgud
2007-12-22 15:48
ÖSK Karl//

Du verkar sitta på mycket information om klubben och Barsom. Vad jobbar du med?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-22 15:46
Kex Torsten//

Nu låter du som min Far, en uräkta Närking. Om jag inte visste att han var helt oduglig med datorer hade jag trott det var han som skrev ;)
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-22 15:44
Lekiller//

Mig skulle det inte förvåna om Sixten plockar med sig ett par duktiga finnar. Än är det ju ingen fara, vi har ju Kamerun-spelarna. Däremot borde Barsom ge besked i helgen tycker man.
Örebro Lekiller
2007-12-22 15:16
Borde välla vara dax att fiska fram lite nya namn snart. Börjar se lite tunt ut. Är ju inte kul att bygga laget på spelare som inga andra lag ens skulle låta vara med å träna. Är många som har mycket kvar att utveckla, Näfver, Frempong, Haginge mf.l i alla ära. Men de skrämmer ju inte direkt resten av lagen i allsvenskan.
Kex Torsten
2007-12-22 14:53
Superettan här kommer vi...
Örebro _Adde_
2007-12-22 14:32
Lukas// Kanske för att han inte vill spela i ett svenskt bottenlag?

Eller... så kanske han presenteras på självaste julafton av en skäggig snubbe... ;)
Örebro Mittåt
2007-12-22 14:05
Fördelningen mellan ÖSK och Spelarinvest av Joel-pengarna är höljt i dunkel. De ursprungliga villkoren framgick av ÖSKs dokumentation i samband med nedflyttningen. Men sedan har spelarinvest skjutit till en del pengar de två senaste åren och i samband med detta har avtalsvillkoren omförhandlats. Dessutom är det möjligt att för spelare med en senare ankomstdag så kan andra villkor gälla.
Örebro Lukas_ÖSK
2007-12-22 13:47
Varför inte värvar Bustos.?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-22 13:45
kocken..//

Visst är det så, då gäller det att gå på snabb Kamerun-jakt. Man får ju två spelare för de pengarna. Därför är det så oerhört viktigt med ett snabbt beslut.

Att Barsom inte har bråttom är en sak, men det har ÖSK, men antagligen förhandlar de för fullt även dessa dagar.
Örebro kocken..
2007-12-22 13:43
Mittåt vet nog!
Annons: