/fotboll/osk/forum/7466.aspx/fotboll/osk/forum/7466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ErikP
2007-12-26 12:53
BLir förvirrad av att spelarinvest säger att man inte har några pengar. Försäljningen av Riddez gav ju 2-3 miljoner och innan fanns det ju en del. Fast det kanske säger lite om ambitionen på hur bra innermitt ÖSK söker? Men Guterstam lär ju inte kosta mer än 1 miljon. Skumt. Någon som kan reda ut det här?
Örebro Bastard on Parade
2007-12-26 12:28
Rent spontant skulle jag säga NEJ till Guterstam om man ser till vad han presterade den gångna säsongen. Vi behöver en forward som kan göra minst 10 mål under en allsvenska som löper över 30 matcher.

MEN, i en roll som centralforward i en 4-3-3 uppställning skulle Guterstam kunna vara perfekt. Fast ändock oroar hans poängproduktion, vi behöver en stabil spelare som kan gå in och prestera på en gång.
Örebro Chipset
2007-12-26 11:45
Ska vi spela 4-3-3 är Guterstam en optimal spelartyp för den offensiva mittrollen. Jag säger ja tack under förutsättning att Barsom stannar. Annars lär vi prioritera en annan mer kreativ spelartyp.
Örebro Evigt ÖSK
2007-12-26 11:38
Idag är det annandag, och annandag är BANDY-DAG! ÖSK - Katrineholm på vinterstadion kl 13.15!
Örebro Evigt ÖSK
2007-12-26 11:37
Nu tycker jag att många av oss bara ropar efter nyförvärv utan att se till kvalitén! Hellre 14 spelare av kvalité än kvantitet! Jag anser att Guterstam är av samma klass som Rodevåg och ytterliggare en spelare som Rodevåg behöver vi inte! Vi behöver en med spetskvalité och som har en ordentlig målnäsa som kan göra det där lilla extra. Nej tack till Guterstam. Satsa pengarna på annat håll!
Örebro ÖSK Fans
2007-12-26 11:31
ge oss guterstam bustos o barsom plus en finsk vänsterback så är jag väldigt nöjd..
Örebro Mittåt
2007-12-26 11:16
Jag tror också att det skulle fungera bra med Guterstam. Inte världens snabbaste anfallare men det verkar vara en klok spelare som man kan bygga upp ett varierat anfallsspel på. Dessutom kliver han ju inte undan i onödan.
Örebro Aspen
2007-12-26 11:15
Vi behöver 2-3 backar och 2 forwards plus Barsom. Det gäller att få pengarna att räcka till. Vi får nog räkna med några billiga icke europeer och minst en sisu-finne. Det känns tryggare när Arvi hjälper till med scoutingen.
Örebro crille.
2007-12-26 10:49
Gutestam gjorde ingen dundersäsong i Bp men nu vet han vad som krävs för att lyckas i AS o jag tror att han kan bli en riktig bra spelare för Ösk...
Örebro BabyKladde
2007-12-26 10:14
K.Carlos:

hade dom säkert..
men man kan inte lägga alla pengar på en spelare!
(vi behöver en högerback bland annat också)

Men tror att Rodevåg, Guterstam och Nedim skulle funka!
Alla har olika kvalitéer, så dom kompleterar ju varandra.
Örebro K.Carlos
2007-12-26 10:00
"När ÖSK värvar spelare har de hjälp av ett riskkapitalbolag. Hittils har Örebro Spelarinvest bidragit med 13 miljoner, men i dag är kassan inte stor nog för att köpa Guterstam.

– Vi har inte så mycket pengar som behövs just nu, säger talesmannen Hans Melin."

Hade dom inte runt 5-6 miljoner innan försäljningen av Riddez?
Örebro Mittåt
2007-12-26 09:42
Guterstam är väl knappast någon ersättare för Barsom. Däremot skulle han säkert kunna fungera bra som central bolluppsammlare och -fördelare i ett 4-3-3 system.
Gefle Perø
2007-12-26 08:53
Kan det være erstatteren til Barsom
Örebro Kerberos
2007-12-26 08:02
Guterstam på G?

Hoppas det är sant och att det går vägen.

JeyJe:s
2007-12-26 04:48
God Jul !
Länktips: www.zelge.com
Örebro Grixx
2007-12-25 22:17
Lukas_ÖSK// Lite väl fjortisnaivt.
Örebro Lukas_ÖSK
2007-12-25 21:26
GOD JUL..!
Bra med Arvi Taaler bli anställd igen i ÖSK(Scout)intelligent vi behöver inte längre Lennart S.(Sportchef) med hans lön kan man skaffa en ny spelare eller kan man betala Barsom lön eller..?
Örebro Evigt ÖSK
2007-12-25 21:04
Förresten, hur många vill ÖSK att truppen ska bestå av? Jag har för mig att det är 22 spelare + några ledare? Har jag fel?
Örebro Evigt ÖSK
2007-12-25 21:03
Undra om vi får någon nyårskaramell från ÖSK? Vore ju kanonskoj i såfall! En anfallare, en vänsterback, en kreatör på mittfältet och Barsom. Plus ett par utfyllningsspelare som kan, vid behov ta en plats i laget!
Örebro Aspen
2007-12-25 18:45
Mellandagsrea på Barsom ???
Örebro BabyKladde
2007-12-25 17:39
Mange:

finns inte mycket sagt..
men i samband med beslutet om vinterstadion så sa man att Östra Läktaren ska byggas senast 2009. så sannerligen så börjar man väl bygga den till den säsongen!
finns inget beslut ännu, men den ska byggas inom kort!
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-25 16:57
Grabbar..vart har ni läst om var när och hur östra läkaren ska byggas!
Hittar ingenting om det
God fortsättning:)
Örebro crille.
2007-12-25 16:52
Ösk Karl//

Mitt hjärta klappar sen länge för Mff,, men nu när jag har flyttat hit till örebro ( glanshammar) o har börjat o jobba för Ösk så vill jag att det ska gå bra för Ösk. Vill att fotbollen ska gå bra i hela länet o att det kommer fram en massa spelare till Ösk.. På det viset är det, så visst klappar hjärtat en del för Ösk åxo...
Örebro Aspen
2007-12-25 16:33
Arvi Taaler har väl tjuvstartat bra med Kamerun-grabbarna och en till på gång från USA-resan. Peking har 27 i truppen och vi har 16 säkra + 3 med frågetecken.
Örebro BabyKladde
2007-12-25 16:15
det är det spännande med Silly Season!

i och med att vi har en anställd scout så vet man aldrig vad som är på G, media kanske inte får veta allt och sen en dag släpps nyheten att vi gjort en bra värvning, känns bra och inte veta alla namn som är på G på det sättet.
Örebro Evigt ÖSK
2007-12-25 15:39
precis som aspen skrev så kommer det att bli bråda dagar för ÖSK om de ska kunna få ihop en någorlunda duglig allsvensk trupp. Som det ser ut nu är det ju föööööör lite spelare i laget! men det ska nog ÖSK se till att ändra på!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-25 12:26
crille.//

En nyfiken fråga. Varför har du inte ÖSK-tröja?
Örebro Aspen
2007-12-25 11:40
crille//Barsom har alltid förhandlat lite längre än möjligt. Förvänta dig inget innan träningarna börjar om inte norrmännen kräks oljemiljoner.
Örebro crille.
2007-12-25 11:25
Jag trodde att barsom skulle ge alla Ösk,are en riktig jul klapp genom att skriva på igår...Blåst man blev!!!
Örebro Aspen
2007-12-25 10:59
Målvakter:
Peter Westman, Richard Richardsson
Försvarare:
Magnus Wikström, Glenn Holgersson, Patrik Haginge, Bertin Samuel Ze Ndille
Mittfältare:
Johan Pettersson, Fredrik Nordback, Patrik Anttonen, Robert Walker, Sebastian Henriksson, James Frempong, Ian Jeffs??, Nordin Gerzic, Kristoffer Näfver, Eric Magloire Bassombeng
Anfallare:
Stefan Rodevåg, Nedim Halilovi??, Michael Jidsjö??

Truppen ser väldigt tunn ut. Backlinjen blir utraderad efter några skador och avstängningar. Peking har 10 försvarare i sin trupp
På mittfältet är numérären ok men inte spetskompetensen. Anfallet är ett svart hål men en chans för Jidsjö visa att Forward-talangerna valt fel med sthlm och halmstrået. Peking har 5 i sin trupp. Vi har en säker, en oprövad rocky och en som vill flytta till Ryssland.
Arvi och Sixten kommer få jobb med att rekrytera spelare. Vill gärna ha kvar en lokal prägel på laget med Barsom.
Annons: