/fotboll/osk/forum/7464.aspx/fotboll/osk/forum/7464.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Shumway
2007-12-23 22:40
Perö// Är du inte riktigt edru, eller?
Så mycket pengar låter inte realistiskt.
Örebro Rallyfinnen
2007-12-23 22:21
Perö// Det vore ju inte så roligt för oss ÖSKare.. Ni har ingen liknande spelare att ge till oss? ;)
Gefle Perø
2007-12-23 22:18
Jeg er en FFK-supporter som har fått høre fra en i ledelsen at Barsom har takket ja til FFKs tilbud.

Det skal være vist være sign on fee på mellom 2-5 mill og en årslønn på mellom 1,5 -2,0 mill i året.

Denne nyheten blir offentlig gjort i romjulen.
Örebro K.Carlos
2007-12-23 22:04
Mattias69//
Nu snackar vi ju dock om ett fotbollsproffs som har flera jobberbjudanden där det sociala ska mätas mot det ekonomiska. Inte en arbetslös kille som vill få ihop till julklappar.

Skönt o höra att ÖSK är ute och raggar sponsorer för Barsoms lön och utbildning. Det är säkert många som vill bidra till att få hit en spelare som kan sätta Örebro på fotbollskartan, vilket Barsom gjorde denna höst. Men annars är jag som många andra lite orolig med att styrelsen verkar nöjda med det här, vi skulle väl storsatsa under jubileumsåret? Måste ju finnas 6-7 miljoner till spelarköp nu.
Örebro Mattias69
2007-12-23 21:22
Ämne:
"Fans upprörd....
Det där med att tänka länge på ett beslut begriper inte jag mej inte på. Jag var med och anställde en kille på jobbet nu i veckan och vi tog ett väldigt snabbt beslut, något som uppskattades mycket av min nya kollega. Men som min chef sa, ett beslut blir inte bättre bara för att man går och tänker länge på det. Kanske något för Abgar Barsom att ta till sig.
Örebro Sersant
2007-12-23 21:09
Ämne:
"Fans upprörd....
Skillnaden är ju att Barsom hela tiden sagt att han ionte bestämmer sig om sin fortsatta karriär förnns efter nyår. Så ingen kan väl vara överaskad över att han inte skrivit på något än?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-23 20:34

"Fans upprörda över Oremo
Det är inte bara ledningen inom klubben som tröttnat på Oremos fördröjande. Massor av supportrar önskar inte en spelare som funderar så pass länge på ett kontrakt med Djurgården. Flera supportrar misstänker att Oremo med fördröjningen försöker auktionera ut sig genom att dra till sig andra klubbar som kan höja ribban i det personliga kontraktet."

Ett urklipp från artikeln som länkas,luktar lite som det Barsom håller på med.

Örebro Matta
2007-12-23 19:51
Jag tror att Wowoah går direkt in i startelvan om han skriver på.
Örebro Sersant
2007-12-23 19:10
Ämne: En sak som är lite o....
Vänsterbacken oroar jag mig inte för där har dem sagt att dem ska värva däremot verkar dem inte jaga någon högerback vilket för mig är oförklarligt :S.
Örebro BabyKladde
2007-12-23 18:14
Mattias69:

med tanke på att vi har en nyanställt scout så är det nog gått och väl på G, dessutom är ju transferfönstret öppet fram till Mars.. så vi behöver inte oroa oss än, menar, dom har ju en massa namn att välja på..
..trist att vi inte har nån just nu, men är inte orolig än så länge
Örebro Mattias69
2007-12-23 17:37
En sak som är lite oroande är tystnaden kring värvning av ny höger- och vänsterback. För just nu har ÖSK faktiskt tappat båda ordinarie spelarna på dom positionerna och Abgar Barsoms namnteckning kommer inte att förändra den situationen.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-23 16:17
Wowoah är en kantspelare och skriver han på tror jag han kommer fungera bra som avbytare. Men att han går rakt in i elvan känns inte realistiskt.
Örebro Grixx
2007-12-23 15:30
Enligt radion så har Abbe och ÖSK kontakt i princip varje dag. Ett möte finns även inbokat i morgon, dock räknar inte ÖSK att Barsom bestämmt sig till i morgon.
2007-12-23 15:16
Nä Barsom nu är tiden snart inne för ditt svar,ska du bli kung i din egen stad eller ska du bli en spelare i mängden?
Örebro Kronblom
2007-12-23 13:31
God Jul på er alla ÖSK:are!
Örebro Shumway
2007-12-23 13:23
Mölnlycke var/är...
Har du inga julkänslor som gör dig snäll i kroppen? Roland är säkert en snäll kille och inte snål. Ett missförstånd bara.
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-23 13:21
Vad jag har hört så ska Wowoah varit mycket duktig på träningarna! så jag tror att Wowoah kommer ta Larsens plats!
Örebro kenya
2007-12-23 13:00
Inget snack att Nedim är en duktig forward. Hoppas folk aldrig glömmer att det var han som tog upp oss till allsvenskan. Utan honom hade vi harvat med Degen i SE och använt oss av Fresa som spelfördelare.
2007-12-23 12:44
Alltså,skulle det inte funka med Wowoah som spelfördelare om nu inte Barsom skriver på.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-23 11:55
skobe// Att Halilovic gjorde så många mål i SE tror jag beror på att han fick de fina passningarna då. Gjorde ju en del efter att ha fått bollen i djupled. Larsen hade det lättare i den divisionen men i allsvenskan orkade han inte med och passningarna till anfallarna uteblev. Jag tror Nedim kommer få en uppsving med tex Barsom som spelfördelare.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-23 11:10
Arnor da legend//

Mölnlycke var/är en stor sponsor till IFK Göteborg, dit kunde spelarna åka och hämta ut gratis produkter. En som utnyttjade detta till max var Roland Nilsson, han tog ut blöjor i parti o minut.

Marknadschefen där på den tiden är en kompis till mig, ha sa att Roland Nilsson är den snålaste människa han träffat på någonsin. Nu lär det väl dröja innan Roland behöver nytta av blöjor igen och då får han väl dem gratis inom åldringsvården ;)
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-23 11:02
Aspen//

Ja, om det inte var för personalen så skulle väl inte E.ON lägga ett öre på ÖSK.

Det var en trist histora att kommunen sålde för ynka 700 miljoner i sammanhanget. Det har Sydkraft som bytte namn till E.ON med råge redan plockat oss på.
2007-12-23 09:17
Bajsmannen slog till en gång för mycket,tur att han blev gripen så att inte Riddez Ferrari blev ett mål;)
Örebro Aspen
2007-12-23 07:52
För E.ON är planuppvärmningen på BA en mycket bra affär.
Örebro Arnor da legend
2007-12-23 03:08
Ämne: ÖSK karl:

aa prec....
Om jag inte minns helt fel så får spelarna i IFK gratis köttfärsås från ICA, det e därför klubbe har varit så attraktiv, får se hur det blir framöver..
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-23 02:14
Fotbollsgud//

En mycket trist sponsorhistoria var när gamla Örebro Energi såldes av kommunen. De la enorma belopp på ÖSK. Det lilla Eon lägger är en droppe i havet i jämförelse.

Så inte nog med att vi invånare och företag fick betydligt högre elpriser, ÖSK tappade en mycket viktig sponsor, det bidrog en hel del till att ekonomin blev lidande.

Västerås t.ex behöll sitt energibolag Mälarenergi, så där är taxorna förhållandevis låga. Mälarenergi sponsrar även idrotten i området rejält.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-23 01:56
Fotbollsgud//

Jo, jag har förstått att upplägget kanske inte passar Barsom, har dock inte hört att han heller slagit det ur hågen.

Det var därför jag igår försökte räkna på hur mycket ÖSK max kan lägga. Kom då fram till 100.000;. månad. Mycket högt för en AS-spelare. Jag hoppas att han värdesätter ett sådant bud så han stannar i Örebro, tror inte någon annan svensk klubb skulle betala lika mycket för honom. Norge går ju tyvärr inte att konkurera med ekonomiskt sett.

Sedan skall man inte stirra sig blind på att en spelare efter karriären måste stanna i Örebro, är de ett affichnamn för ett företag (jobb) och får en bra utbildning så står det ju dem fritt att flytta var de vill sedan.

Fotbollsträningen upptar ju inte hela vardagarna och det kan nog t.o.m vara bra att även syssla med andra saker. Se på t.ex Micke Steen, han arbetade halvtid (nästan) när alla andra slog dank. Ändå tillhörde han de bättre spelarna i ÖSK.
Örebro Matta
2007-12-23 01:37
Rallyfinnen/
Ok, men då tror jag inte att allt var årslön. Det kan ha varit en sign on bonus eller andra upprag som Lundin tagit vid sidan av att vara tränare för ÖSK.
Örebro skoBe
2007-12-23 01:32
Det finns ju gott om springa mittfältare men kreativa finns bara Nordin och det räcker inte om Barsom inte skriver på förstås!!
Örebro skoBe
2007-12-23 01:29
Jag såg ju match-scheman och tror att vi måste ha mkt bredare trupp om vi ska klara av att spela matcher var fjärde dag.
Annons: