/fotboll/osk/forum/7460.aspx/fotboll/osk/forum/7460.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2007-12-27 07:33
.....och så avslöjar nu AB att NA avslöjar att Perö avslöjar att....

Sherlock Holmes vrider sig i skratt.
Örebro Sigges högra sax
2007-12-27 02:09
Perø//
Det är så Nerikes Allehanda jobbar.

Sen ska man inte dra allt för stora slutsatser när det rör Henrik Brändhs artiklar. Han, liksom Anders Uddling, är världsreportrar när det gäller att ljuga ihop saker.

Uddling, du är väl överlycklig nu när Phiri och LSK gått upp igen, eller?
Örebro Bastard on Parade
2007-12-27 01:16
Perø//

Det är så NA och övrig svensk media fungerar. De kollar upp i princip alla rykten som lanseras på diverse forum och försöker kolla upp det, får de osäkra svar eller något som de kan tolka på ett visst sätt slår de på stort med "*** AVSLÖJAR: ABGAR BARSOM ...".

Jag skulle kunna roa mig med att fantisera ihop 10 rykten som rör olika lag och posta det på forum eller eventuell maila det till någon reporter, inom en snar framtid publiceras det antingen på nätet eller på tidningen.
Gefle Perø
2007-12-27 01:00
Jasså, er det slik svenske medier lager saker, de har jo tatt alt for god fisk det jeg har skrevet her inne.

Tenk om det bare var noe jeg har tullet med?
Örebro Rallyfinnen
2007-12-27 00:36
Icke Barsom?
Örebro Rallyfinnen
2007-12-27 00:36
Icke Guterstam!
Örebro Arnor da legend
2007-12-26 23:19
Det tycker jag låter lite långsökt, tror mer att DIF lockade mer, sportsligt och kanske även ekonomiskt (utan BKF:s inbladning). Torstens roll i de övergångar som gällt forward spelare som valt klubbar utanför Örebro låter jag dock vara osagt, då jag inte har någon som helst aning och att spekulera i det känns meningslöst. Kan bara säga att jag tycker att det är synd att vi går miste om sådana talanger och jag hoppas att man jobbar aktivt med att stärka ÖSK:s attraktionskraft bland de lokala talangerna.

Tills nu när Norrköping avancerade har man haft en unik möjlighet att kunna locka till sig talanger från nästan halva landet med det geografiska läget.
Örebro Aspen
2007-12-26 23:01
Arnor da legend//Money talks
Örebro Arnor da legend
2007-12-26 22:49
Ämne: Arnor da legend//ÖSK....
Eftersom Per spelade i Karlslund, så skulle jag tro att såväl KIF som DIF hade mer att säga till om än Forward i affären
Örebro Arnor da legend
2007-12-26 22:49
Ämne: Arnor da legend//ÖSK....
Eftersom Per spelade i Karlslund, så skulle jag tro att såväl KIF som DIF hade mer att säga till om än Forward i affären
Örebro Aspen
2007-12-26 22:39
Arnor da legend//ÖSK fixade lösningen med Per och Forward. Forward och DIF hade/har ett samarbetsavtal. Helt plötsligt klev DIF in i ÖSK:s roll. Inte var det ÖSK som fixade det?
Vem gissar Du på att det var?
Örebro Arnor da legend
2007-12-26 21:35
Ämne: Guterstam passar båd....
På vilket sätt tror du att Mr Medin har haft någon som helst möjlighet att styra Per Johanssons val då?
Örebro Aspen
2007-12-26 20:42
Att Guterstam dykt upp som gubben i lådan i tidningarna kan bero på att hans agent vill få fart på affärerna. Och då har han väl givit upp Stockholm.
Örebro Aspen
2007-12-26 20:34
Guterstam passar både i ÖSK och USÖ. Båda har vakanser. Tack för att spelarinvest finns annars hade inte detta forum funnits.
Bra idé att spelarinvest i första hand ska värva yngre spelare. Men här måste ÖSK bli bättre att attrahera de yngre förmågorna. Tror att dom ändringar man nu gör i organisationen kommer att hjälpa till.
Om något år kan vi utvärdera hur det funkat för de spelare som flyttat till MFF, DIF och HBK. Hoppas vi i år kan fylla deras platser med unga, hungriga och lovande spelare som inte styrs av Mr Medin. Vi ser redan nu att Marcus Gustavsson och Per Johansson hade tagit plats i ÖSK:s A-trupp. Både MFF och DIF satsa på topp 4 i AS, UEAF och CL och dit tar det säkert några år innan Forward grabbarna platsar. Men man får ju se matcherna från läktaren eller i bästa fall från bänken.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-26 19:42
Jag välkomnar Guterstam ifall han eventuellt skulle hamna hos oss.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-26 19:35
Håller med Karl till viss del. MEN med Barsom med i laget kanske andra spelare kan kliva fram och utvecklas tex. Frempong,Jidsjö och Nordin kanske? Alltså jag menar att ÖSK kanske blir mer spelande lag och då kanske det finns mer utrymme för Frempong. Utan Barsom blir vi ett gnetarlag och det passar nog inte ungdomarna. Alltså KAN det ju finnas anledning för Spelarinvest att satsa på Barsom. Rörigt men hoppas ni förstår mig..
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-26 19:20
Pudeln//

Hur mycket har du själv satsat i Spelarinvest?

Spelarinvest idé var ju inte heller att täcka ÖSK:s tidigare underskott eller att vara med om att bygga BA färdigt. Nu är det ju dock klart och ÖSK gick med överskott. Det jag kan se som lite negativt är att inte Spelarinvest nu kraftsamlar för att få fler aktieägare.

Barsom kunde du glömma ändå vad gäller Spelarinvest, tanken är nämligen att gå i vinst på de spelare man satsar pengar på. I det fallet är Barsom för gammal.
Örebro Pudeln
2007-12-26 19:04
Va fint, ett SPELARinvestbolag utan pengar... där stålarna gått till att köpa stolar på finläktaren och betala elräkningar. Så då kanske de e dags att glömma Barsom, Guterstam och rätta magen efter plånboken och Leta spelare i SMÅ IF, Sköllersta och Pålsboda med omnejd.
Tack för kaffet!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-26 18:38
Mattias69//

Håller med dig om att försvarlinjen just nu är i katastrofskick. Vi släppte in flest mål förra året, så styrelsen, Sixten och Axén har säkert spelare på gång in där. Mittbacken ifrån Kamerun är ju redan klar. Haginge ser jag helst på högerbacken.
Örebro BabyKladde
2007-12-26 18:23
ni har inte tänkt på tystnadsplikt ?

ÖSK kanske valt att itne gå ut med allt man letar efter, dom har ju koll på flera spelare.. man satsar ju inte på en spelare i taget.. så bara för att det inte nämns i media så betyder det inte att ÖSK inte jagar en back.
Örebro Mattias69
2007-12-26 18:19
Hur kan Sjögren gå ut i media och säga att ÖSK letar forwards och mittfältare? Okej att det är klent på anfallsfronten men backlinjen är ju i katastrofalt dåligt skick!
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-26 17:26
Sersant//

Vad gäller Guterstam kan jag bara tala för mig själv, jag kan inte se vad han skulle tillföra ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-26 17:24
Erki//

I tillägg till mittåts inlägg angående spelarinvest så hade troligen heller inte BA varit färdigbyggt, de "tvingades" nämligen att satsa pengar på en massa platser av Örebroporten.
Örebro Sersant
2007-12-26 17:00
Kan inte se varför inte Olof inte skulle vara interesant för spelainvest, han e ju inte direkt gammal okej inte 17 men fortfarande ung och har absolut chanser att om han får tid på sig gå ut i Europa.

Sen e jag tveksam om han kostar 2mille, 1mille kan jag tänka mig
Örebro Chipset
2007-12-26 16:41
Boldt// God nytt år ÖSK-dåre!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-26 16:18
Det folk inte varkar fatta är ju att Olof skulle vara ett grymt komplement till Nedim och Roden. De behöver någon som kan ta emot uppspel och kanske nickskarva en del. Med Olof och Barsom skulle anfallsspelet bli väldigt variationsrikt.
Örebro DaSa
2007-12-26 15:28
Sen sa ser jag garna Olof i klubben, vi saknar hans spelartyp. Men kan forsta om inte spelarinvest vill lagga sa mycket cash pa honom, han kommer ju aldrig ga till ngn europeisk storklubb.
Örebro DaSa
2007-12-26 15:27
Kan inte stamma att vi inte har 2 miljoner i kassan. Maste vara ett forhandlingsknep.

Men hoppas att styrelsen kan vara sa pass fula nu sa att de pressar ner priset. Inte ar han vard 2 miljoner idag om vi bara fick 3 miljoner for Riddez. De ar ju i samma lage, ungefar 27 ar och har ett ar kvar pa kontraktet. Men skillnaden ar att Riddez var lagkapten och en av de basta i laget medan Guterstam gjorde nastan inga mal alls som anfallare.

Ar i Thai, darav inga prickar ovanfor a och o.
Örebro Mittåt
2007-12-26 15:06
Erki// Hade det inte varit för Spelarinvest så hade vi inte haft något ÖSK Fotboll alls idag. Det mesta av vad de "investerat" har gått åt till att sanera ÖSKs ekonomi och att rädda de två senaste årens resultat.
Örebro Grixx
2007-12-26 15:02
Erki// Tycker du vi ska avsätta spelarinvest:-)
Annons: