/fotboll/osk/forum/7459.aspx/fotboll/osk/forum/7459.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mattias69
2007-12-27 13:25
Sen är det ju som ÖSK-Karl säger. Varför flyttar inte fler svenskar dit? Språket och kulturen är ju inga stora hinder jämnfört med Italien och Spanien ex.
Örebro Mattias69
2007-12-27 13:24
Ämne: Om pengarna för Bars....
Enligt vad som står i Aftonbladet idag vill ju Fredrikstad ha 5 miljoner för Rami Shaaban och Bajens bud låg långt ifrån. Om det nu är så att det finns så oerhört mycket pengar i norsk fotboll hur kommer det sig då att dom är gnidna när det gäller att sälja spelare. Just sådana uppgifter som gör att man tvivlar lite grann på uppgifterna om vad Barsom ska få i lön.
Örebro Sersant
2007-12-27 13:15
Jag skulle inte ha något emot om Guterstam kom men 2mille som det pratats om är påtok för mycket pengar för en spelare av hans kaliber. Hoppas dock mest på Mourad :).
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-27 13:00
Om pengarna för Barsom i Norge stämmer, då är det otroligt att inte fler svenska spelare går dit.
Örebro malge
2007-12-27 12:57
håller helt med ösk-karl med flera det finns bättre spelare än gutterstam att lägga pengarna på han HAR haft sin tid, pga brist på spelare så blev han uttagen i landslaget men vad gjorde han där inget som jag kommer ihåg iallafall, stog på rätt plats i SE och vräkte in mål men det var just då!!!! Nej ösk satsa på nåt bättre typ han trinidad spelaren så kan vi för hoppningsviss få se lite glädje för nästa år.
Örebro Kronblom
2007-12-27 12:35
Ämne: Fast jag förstår int....
Bollen ligger hos Abbe helt klart och tror snarare att det är han som velar än Sportgruppen men man lär väl knappast bli förvånad om han lämnar,får inga direkt positiva vibbar av dagens Na.När det gäller Guterstam så hoppas jag ryktet är helt klart överdrivet,nog för att ÖSK behöver en targetplayer men tycker att man kan få så mycket bättre spelare än Guterstam!
Örebro Mattias69
2007-12-27 12:32
Ämne: Det verkar väl som o....
Om så är fallet kan han väl vara så ärlig att han säger det till ÖSK så att dom kan agera.
Örebro Mittåt
2007-12-27 12:13
Det verkar väl som om Barsom fortfarande diskuterar/förhandlar med två olika klubbar, men att ÖSK inte är någon av dessa.
Örebro Mattias69
2007-12-27 11:58
Som jag sagt förut, ett beslut blir inte bättre bara för att man går och tänker extra länge på det.

Visst ska man överväga saker och ting men någonstans går man över gränsen och gör så att ens egna tänkande blir till skada för övriga inblandade parter.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-27 10:38
Håller med,ge Barsom en deadline,sätt ner foten för fan styrelsen!
Örebro Chipset
2007-12-27 10:18
Fast jag förstår inte vad Barsom går och väntar på? Försöker ÖSK fixa fram pengar till ett motbud? Är det ÖSK eller Barsom som vill vänta? Med det bud han fick från Fredrikstad borde han skrivit på direkt. Eller var budet inte det som är angivet? Nej, nu får det snart vara deadline på Barsom så vi kan komma vidare...
Örebro Kerberos
2007-12-27 10:15
BoP//

Än värre om ÖSKs styrelse/ledning agerar efter vad som sägs här. I form av förstärkt exponering i NA.
Örebro Chipset
2007-12-27 10:15
...och nu är artikeln i expressen.
Örebro Grixx
2007-12-27 07:33
.....och så avslöjar nu AB att NA avslöjar att Perö avslöjar att....

Sherlock Holmes vrider sig i skratt.
Örebro Sigges högra sax
2007-12-27 02:09
Perø//
Det är så Nerikes Allehanda jobbar.

Sen ska man inte dra allt för stora slutsatser när det rör Henrik Brändhs artiklar. Han, liksom Anders Uddling, är världsreportrar när det gäller att ljuga ihop saker.

Uddling, du är väl överlycklig nu när Phiri och LSK gått upp igen, eller?
Örebro Bastard on Parade
2007-12-27 01:16
Perø//

Det är så NA och övrig svensk media fungerar. De kollar upp i princip alla rykten som lanseras på diverse forum och försöker kolla upp det, får de osäkra svar eller något som de kan tolka på ett visst sätt slår de på stort med "*** AVSLÖJAR: ABGAR BARSOM ...".

Jag skulle kunna roa mig med att fantisera ihop 10 rykten som rör olika lag och posta det på forum eller eventuell maila det till någon reporter, inom en snar framtid publiceras det antingen på nätet eller på tidningen.
Gefle Perø
2007-12-27 01:00
Jasså, er det slik svenske medier lager saker, de har jo tatt alt for god fisk det jeg har skrevet her inne.

Tenk om det bare var noe jeg har tullet med?
Örebro Rallyfinnen
2007-12-27 00:36
Icke Barsom?
Örebro Rallyfinnen
2007-12-27 00:36
Icke Guterstam!
Örebro Arnor da legend
2007-12-26 23:19
Det tycker jag låter lite långsökt, tror mer att DIF lockade mer, sportsligt och kanske även ekonomiskt (utan BKF:s inbladning). Torstens roll i de övergångar som gällt forward spelare som valt klubbar utanför Örebro låter jag dock vara osagt, då jag inte har någon som helst aning och att spekulera i det känns meningslöst. Kan bara säga att jag tycker att det är synd att vi går miste om sådana talanger och jag hoppas att man jobbar aktivt med att stärka ÖSK:s attraktionskraft bland de lokala talangerna.

Tills nu när Norrköping avancerade har man haft en unik möjlighet att kunna locka till sig talanger från nästan halva landet med det geografiska läget.
Örebro Aspen
2007-12-26 23:01
Arnor da legend//Money talks
Örebro Arnor da legend
2007-12-26 22:49
Ämne: Arnor da legend//ÖSK....
Eftersom Per spelade i Karlslund, så skulle jag tro att såväl KIF som DIF hade mer att säga till om än Forward i affären
Örebro Arnor da legend
2007-12-26 22:49
Ämne: Arnor da legend//ÖSK....
Eftersom Per spelade i Karlslund, så skulle jag tro att såväl KIF som DIF hade mer att säga till om än Forward i affären
Örebro Aspen
2007-12-26 22:39
Arnor da legend//ÖSK fixade lösningen med Per och Forward. Forward och DIF hade/har ett samarbetsavtal. Helt plötsligt klev DIF in i ÖSK:s roll. Inte var det ÖSK som fixade det?
Vem gissar Du på att det var?
Örebro Arnor da legend
2007-12-26 21:35
Ämne: Guterstam passar båd....
På vilket sätt tror du att Mr Medin har haft någon som helst möjlighet att styra Per Johanssons val då?
Örebro Aspen
2007-12-26 20:42
Att Guterstam dykt upp som gubben i lådan i tidningarna kan bero på att hans agent vill få fart på affärerna. Och då har han väl givit upp Stockholm.
Örebro Aspen
2007-12-26 20:34
Guterstam passar både i ÖSK och USÖ. Båda har vakanser. Tack för att spelarinvest finns annars hade inte detta forum funnits.
Bra idé att spelarinvest i första hand ska värva yngre spelare. Men här måste ÖSK bli bättre att attrahera de yngre förmågorna. Tror att dom ändringar man nu gör i organisationen kommer att hjälpa till.
Om något år kan vi utvärdera hur det funkat för de spelare som flyttat till MFF, DIF och HBK. Hoppas vi i år kan fylla deras platser med unga, hungriga och lovande spelare som inte styrs av Mr Medin. Vi ser redan nu att Marcus Gustavsson och Per Johansson hade tagit plats i ÖSK:s A-trupp. Både MFF och DIF satsa på topp 4 i AS, UEAF och CL och dit tar det säkert några år innan Forward grabbarna platsar. Men man får ju se matcherna från läktaren eller i bästa fall från bänken.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-26 19:42
Jag välkomnar Guterstam ifall han eventuellt skulle hamna hos oss.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-26 19:35
Håller med Karl till viss del. MEN med Barsom med i laget kanske andra spelare kan kliva fram och utvecklas tex. Frempong,Jidsjö och Nordin kanske? Alltså jag menar att ÖSK kanske blir mer spelande lag och då kanske det finns mer utrymme för Frempong. Utan Barsom blir vi ett gnetarlag och det passar nog inte ungdomarna. Alltså KAN det ju finnas anledning för Spelarinvest att satsa på Barsom. Rörigt men hoppas ni förstår mig..
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-26 19:20
Pudeln//

Hur mycket har du själv satsat i Spelarinvest?

Spelarinvest idé var ju inte heller att täcka ÖSK:s tidigare underskott eller att vara med om att bygga BA färdigt. Nu är det ju dock klart och ÖSK gick med överskott. Det jag kan se som lite negativt är att inte Spelarinvest nu kraftsamlar för att få fler aktieägare.

Barsom kunde du glömma ändå vad gäller Spelarinvest, tanken är nämligen att gå i vinst på de spelare man satsar pengar på. I det fallet är Barsom för gammal.
Annons: