/fotboll/osk/forum/7458.aspx/fotboll/osk/forum/7458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-12-30 20:34
Ämne: Gympa med mjukboll......
Vi höll faktiskt på utomhus även på den tiden(vi gick i 7,8,9:an tillsammans),tro det eller ej;)
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-30 20:32
Gympa med mjukboll...då förstår jag;)
Nä haha..Nu ska jag sluta tjata om honom..Han är inte spelartypen vi är i mest akut behov av!!
2007-12-30 20:29
Ämne: Liberate// haha...ta....Det var på gympan,på den tiden det fortfarande var obligatoriskt med gympa.
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-30 20:27
Liberate// haha...ta bollen ifrån honom var inga problem...Det var det roligaste jag läst på länge...Vilket lag spela du i när ni gick i paralellklass?
Fråga vad urban hammar tyckte om Magnus K när han var runt 16-17 år spelade i kif:s a-lag...Han säger än i dag att kilen är den mest talangfulla han någonsin tränat....

Örebro ÖSK-Karl
2007-12-30 20:26
MangeSvartAndVit//

"En sak är säker...Kilen är bättre än Nordback...Men som sagt...det är ju en spelfördelare vi behöver där på mitten...en kille med bra blick å härlig teknik...Var ska vi hitta honom?"

I Finland kanske?
Örebro Chipset
2007-12-30 20:21
Ämne: En sak är säker...Ki....
Helt rätt. ÖSK söker ju offensiva spelare på mittfältet och Kilen är definitivt inte den killen. Men vi får inte glömma bort ytterbackarna. Var är dom?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-30 20:21
Jag kar väldigt svårt att tro det är kilen som Sjögren menar. Möjligen om han kommer helt gratis (bosman) och får ett prestatonsbaserat kontrakt.
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-30 20:18
En sak är säker...Kilen är bättre än Nordback...Men som sagt...det är ju en spelfördelare vi behöver där på mitten...en kille med bra blick å härlig teknik...Var ska vi hitta honom?
Örebro ÖSK-Karl
2007-12-30 20:18
mittåt//

"Utan att på något sätt vilja nedvärdera Barsom och hans betydelse för det fortsatta allsvenska spelet skulle det inte förvåna mig, om hans val att dra vidare mot mer lukrativa norska planer på sikt kommer att innebära att vi får ett jämnare, starkare ÖSK, som kan vinna sina matcher utan att vara beroende av att ha en frälsare på plan."

Kloka ord från dig som vanligt, till det kan man ju även tillägga att ÖSK nu får pengar över till rejäla truppförstärkningar.

Sedan alla som tackar Barsom, visst räddade han oss kvar, men ÖSK räddade även hans fortsatta karriär och mångmiljonkontrakt. Så nyttan var säkert ömsesidig.
2007-12-30 20:14
Kilen gick i min pararellklass på högstadiet,det enda jag kommer ihåg är att han hade ett jäkla hårt skott,ta bollen ifrån han var inga problem så vad han skulle tillföra vet jag inte men visst har han väl blivit bättre sen dess.
Örebro Aspen
2007-12-30 20:14
Det är väl ingen risk att ÖSK blir en lokalavdelning till PRO med spelarinvest. Dom lägger väl bara pengar på spelare som kan säljas med vinst efter några år. Kan man hoppas.
Wowoah kan väl signas utan spelainvest och övergångssumma.
Örebro Chipset
2007-12-30 20:13
Ämne: Chipset//Tycker inte....
Nej, inte jag heller. Westman hade kunnat varit ett annat alternativ. Han hade vinnarskalle men har blivit något av en mjukis på senare år.
Örebro Chipset
2007-12-30 20:11
Ämne: Ni behöver ju inte s....
Nu är problemet med alltför många vänsterspelare löst. Frempong, Näfver i första hand men om någon av dessa skadar kan vi täcka upp med Wowoah. Anser den sistnämnda som så gott som klar vid det här laget.

För övrigt anser jag att ÖSK ska spela i helsvart och att Kilen aldrig spelar i ÖSK.
2007-12-30 20:10
Ämne: Värst vad kappvändar....
Ja,hoppas Nordin utvecklas och får en riktig chans i A-laget och tar den och blir den mittfältsstrateg som vi behöver.
Örebro Aspen
2007-12-30 20:09
Chipset//Tycker inte Nordback presterade fotbollmässing eller inställningsmässigt under 2007 för att bli kapten
Örebro Chipset
2007-12-30 19:58
Jag önskar Barsom all lycka! Han kom, han såg, han segrade....och drog.

"Kilen" får inte komma till ÖSK. Det sista vi behöver är en föredetting. Nu är det lika bra ÖSK signar Wowoah och köper två spelare med vinnarskalle. Vi behöver ersätta de två enda vi hade.

Vart tar lagkaptensbindeln vägen? Ser ingen i dagens trupp som har den karaktär och vinnarskalle som krävs för att bära den. Bäst just nu lär väl någon i trion Nordback, Haginge eller Henriksson vara?
Örebro E.Shams
2007-12-30 19:56

Mittåt// Vi får hoppas på det. Precis som du påpekar så är det inte säkert att ”laget ÖSK” presterar bättre med Barsom än utan då både mer pengar finns för andra spelare samt att fler spelare kanske tar mer ansvar under 2008.

Liberate// Barsom har förmodligen ansett att det som ger bäst avkastning för honom är att vänta med sitt beslut. Detta är en del av marknaden. Risken för felbeslut är högre om man agerar för snabbt. Man prutar på marknaden, köp av bil eller kollar och jämför priser på nätet osv.

Genom att skriva att han valt pengar istället för ära så värderar du hans beslut. En fotbollsspelares karriär är begränsad tidsmässigt. Då vi inte befinner oss i den situationen menar jag att vi bör akta oss för att värdera deras beslut. Det är lätt att sitta här och klanka på andra men har man några år kvar på sin fotbollskarriär och får två erbjudanden varav ett är flerfaldigt bättre än det andra så bör vi ha förståelse för deras beslut och således finns det ingen anledning att vara bitter.

Örebro ErikP
2007-12-30 19:53
Vart har ni fått att mittfältaren ska lira i Norge ifrån? Står ju bara att det är ett svenskt huvudalternativ som är likvärdigt med Abbe.
Örebro Bastard on Parade
2007-12-30 19:52
Värst vad kappvändare det verkar finnas här i dag. Barsom hade en nyckelroll i ÖSK under den tid han spelade här och var även viktig för att locka sponsorer samt publik. Jag tycker det är trist att han väljer att gå vidare men kan å andra sidan förstå honom. Synd bara att han var avstängd under sista matchen och ej varit med på träningarna, tycker han förtjänar ett stort tack för det han gjort.

Nu krävs en riktigt bra förstärkning till det centrala mittfältet och jag hoppas att de ansvariga inte snålar med pengarna.

Liberate tu-teme ex inferis//
Mycket talar ju för att Nordin kommer få chansen nästa säsong. Den mannen har en vinnarskalle som är i nivå med Barsoms, minst! Det var kul att se honom under skinkcupen då han avgjorde den på egen hand samt var härförare för sitt lag, visar han samma takter i A-laget kan det räcka långt!
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-30 19:48
Jag vet ingen ösk:are som spelar på mittfältet i Norge?
Kilen har som sagt aldrig spelat i ösk...han är en gammal lagkamrat til mig i karlsund..Å sen gick han vidare till forward å sen örgryte...osv
Örebro K8
2007-12-30 19:35
Väldigt befriande att Barsom inte stannar, då det kommit fram att han är väldigt illa omtyckt i spelartruppen. Ett flertal säkra källor.

Så jävla bra är han inte, finns en herrans massa andra bättre spelare som vill spela i ÖSK. Det är upp till Sjögren mfl att jobba rätt nu. Det här var ett steg i rätt riktning!
2007-12-30 19:32
Ämne: Ämne: Javisst....
Klart som fan jag är bitter,det har tagit två månader för karln att bestämma sig för att spela för pengarna eller äran.
2007-12-30 19:31
Ämne: Ämne: Javisst....
Bror duktig??jag har tackat Barsom i de flesta inlägg jag skrivit,däremot tycker jag inte att det är värt att ha en spelare som tycker sig själv vara så jäkla mycket bättre än alla andra i laget,det jag kommer sakna med Barsom är hans vinnarinstinkt,han viker inte ner sig för nåt och sånt behöver vi(ÖSK)om något,det vet vi allihopa,nu är det bara att ta nya tag och hoppas att de vuxna(styrelsen)har en plan B.
Örebro Mittåt
2007-12-30 19:24
Utan att på något sätt vilja nedvärdera Barsom och hans betydelse för det fortsatta allsvenska spelet skulle det inte förvåna mig, om hans val att dra vidare mot mer lukrativa norska planer på sikt kommer att innebära att vi får ett jämnare, starkare ÖSK, som kan vinna sina matcher utan att vara beroende av att ha en frälsare på plan.
Örebro Faxe( den store Dansken)
2007-12-30 19:21
Zavadil?
Örebro E.Shams
2007-12-30 19:20
Ämne: Javisst ska Barsom h....

Liberate// Du skriver: "kan man inte ha en i laget som anser sig vara lite bättre,lite snyggare än alla andra i laget"

Du låter bitter. Jag tror precis som du att Barsom anser sig vara lite bättre än de andra i laget. Det kanske är därför han blir erbjuden högst lön, flera miljoner från en annan klubb osv. Är det då så konstigt att han tycker att han är lite bättre eller tycker alla andra det också?

Jag tror däremot att han inte anser sig speciellt snyggare än någon annan. Jag tror snarare att din bitterhet spirar fram där.

Jag vill tacka Barsom för sin insats som förmodligen var avgörande för ÖSK fortsatta spel i allsvenskan 2008 och önskar honom lycka till, vad han än gör.

Förmodligen har han blivit erbjuden flera miljoner av en annan klubb. Det är då inte konstig utan högst förståeligt att han väljer det alternativet.

Tack Barsom!

2007-12-30 19:16
Hur många Ösk:are spelar på mittfältet i Norge?
Örebro ErikP
2007-12-30 19:13
Ni behöver ju inte spekulera i Kilen. Om Sjögren anser honom som likvärdig är det ju ett rent skämt i princip. Låt framtiden utvisa det istället
Örebro MangeSvartAndVit
2007-12-30 19:09
kilen har aldrig spelat i ösk
2007-12-30 19:09
Ämne: Jag vet inte? Berätt....
Kilen.
Annons: