/fotboll/osk/forum/7455.aspx/fotboll/osk/forum/7455.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-12-30 12:39
Knut Törum kan ta över Helsingborg!
Örebro crille.
2007-12-30 12:26
Klackspark//

Ja det är sant.. 93 spelarna i örebro att jätte bra o långt fram i utvecklingen... Ska bli kul o hur det går idag! ( men jag hoppas på ösk p93 i 93 klassen)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2007-12-30 12:25
Bastard/ Har för mig att Carrenos fru inte trivdes. Hon skulle väl göra nåt filmprojekt här i Örebro. Carreno var grym med ett mycket bra tillslag. Minns hans skruvade hörnor och frisparkar. Han hann dock aldrig "komma in" i det svenska spelet innan han drog vidare. Tror han är tillbax i sydamerika.
Örebro Klackspark
2007-12-30 11:09
Crille// När du ändå skriver om ÖSK P93 så kan du väl även nämna KIF P93 som är i semifinal i P92 Klassen Då de slagit ut VSK P92 och ÖSK P92 !
PS ! De spelar också semi i P93 klassen
Örebro crille.
2007-12-30 10:57
Jag kan tala om att Ösk P93 har spelat en underbar fotboll inne i örebro cupen... Gick till Kvartsfinal i P92 klassen!!! Fick där stryk av Kif,s 92 som vann förra året..Va inte utspelat o hade vi haft lite bättre skärpa på staffarna så hadde vi vunnt! Spela jämt med Bkf 92 åxo.... Idag ska P93 spela semifinal mot Bkf i P93 klassen....
Örebro Bastard on Parade
2007-12-30 02:46
Efter diverse uteställen kom jag helt plötsligt på mig själv att tänka på Carrëno, vad gör han nuförtiden? Gillade hans spelstil men har för mig att han inte trivdes i Sverige...

Vart spelar han idag?
2007-12-30 01:21
Mittåt// Helt obegripligt är inte namnet. Betyder ungefär "innefotboll" eller nåt liknande på typ spanska eller nåt sånt. Skapades i sydamerika för en massa år sedan. Andra lag att lägga ögonen på är Real Örebro och Syrianska som spelar rolig och publikvänlig fotboll.
Örebro Mittåt
2007-12-29 23:09
Fotbollsabstinens?

För de som inte riktigt kan hålla sig tills dess att bollsparkandet dras igång igen, så erbjuder den helgperiod vi nu befinner oss i vissa möjligheter att stilla fotbollstörsten.

Fast det handlar förstås om den form av sporten som av någon anledning går under det nästan helt obegripliga namnet futsal.

Något deltagande från A- eller talangtrupp bjuds det dock inte på. Jag tror att man tycker att skaderiskerna är för stora. När talangtruppen spelade inomhus för några år sedan gick ett antal knän sönder, vilket inte vara så bra.

Men svartvitt deltagande bjuds det på ändå. Ungdomarna från ÖSK Ungdom deltar under klubbnamnet ÖSK Fotboll, medan ÖSK Söders killar (och tjejer) spelar under klubbnamnet ÖSK Söder.

Det finns tre olika turneringar att besöka. I morgon söndagen den 30 december spelas Örebrocupens inomhusturnering. Den har iofs. hållit på några dagar, men det är i morgon som de stora kanonerna går i elden. Stora kanoner definieras i detta sammanhang som P17, vilket skall uttydas som pojkar födda 1991. Matcherna spelas under så gott som hela dagen i Mellringehallen. Ur svartvitt perspektiv finns det det två intressanta lag. ÖSK Söder kommer med ett lag blivande sjuttonåringar, medan ÖSK Ungdom (som alltså kallar sig ÖSK Fotboll) matchar ett lag bestående av 92-or i samma turnering.

Under nästa vecka kommer sedan DM i Futsal att avgöras med ett otal olika klasser och speldagar. Deltagande från den svartvita delen av stan blir det av herr-, dam-, pojk- och flicklag från ÖSK Söder resp. Ungdom. Spelscheman finns på Örebro Läns Fotbollförbunds hemsida.

Den intensiva inomhussäsongen avslutas sedan med AIF-cupen som spelas lördagen den 12 januari. ÖSK Söder deltar med ett herrlag, som spelar av sitt program på lördag förmiddag för att sedan förhoppningsvis åter dyka upp på kvällen då slutspelet tar vid.

DM och AIF-cup spelas i Idrottshuset. Väl värda ett besök tycker jag.
AIK Saywee
2007-12-29 22:04
Tackar Babykladde, Mittåt och Grixx, jag har en aning om hur det fungerar, detta med transferfönster alltså.

Jag med mina ordklyverier undrar naturligtvis varför det kallas fönster, vore det inte enklare med dörr?
Örebro Grixx
2007-12-29 19:53
Saywee// Man kan i princip säga att det är alltid öppet och stängt...någonstans:-)
AIK Saywee
2007-12-29 18:31
Mittåt//
Oj, svaret kanske kom innan frågan, men detta är lurigt som f*n
AIK Saywee
2007-12-29 18:30
Tackar Babykladde, men jag begriper ändå inte helt riktigt, det handlar ju också om ekonomi för lagen och en massa annat oxå.

När under året är fönstren öppna och vad innebär de olika öppna perioderna eller är det samma varje gång?
Örebro Mittåt
2007-12-29 18:27
Beträffande transferfönstren ligger det väl till ungefär så här:

Transfers mellan föreningar är förbjudna under säsongen. Detta för att inte klubbar med god ekonomi skall få alltför stora fördelar, Dessutom är det ett visst skydd för fattigare föreningar. De riskerar inte att förlora sina spelare när och hur som helst.

Sedan införde man ett undantag från denna regel. Under en viss kortare period under en säsong får man faktiskt genomföra spelarövergångar. I Sverige inträffar detta under månaderna juli och augusti. När sedan serierna spelats klart (i Sverige) så blir spelarövergångar tillåtna igen. Detta är i Sverige November till Mars, typ.

Sedan kompliceras givetvis detta av att i princip alla ligor har fönster öppna vid olika tillfällen. De flesta europeiska ligor spelar ju höst-vår och de har därför sitt stora fönster öppet mellan säsongerna, vilket ger ett fönster som är öppet under större delen av sommaren. Deras säsongsfönster är öppet under en kortare period som infaller typ i januari.
Örebro BabyKladde
2007-12-29 18:25
det är stängt vissa perioder för att du inte ska kunna värva hur som helst. för då skulle lag lätt kunna ersätta en spelare som gör ett par dåliga matcher.. annars skulle ju en spelare kunna byta klubb 6-7 gånger på ett år säkert.
AIK Saywee
2007-12-29 18:18
Fönster är något jag funderar över, transferfönster exempelvis, ibland är de öppna ibland är de stängda, vad är det för regler hit och dit, är det någon som på ett enkelt och tydligt sätt kan begripa vad det handlar om?

Varför är det stängt vissa perioder och varför öpnas det ibland? Ärligt skrivet, jag förstår inte vad som ligger bakom dessa fönster?!
AIK Saywee
2007-12-29 18:13
Grixx//
Kameruanerna är redan på plats (i truppen)

Med Wowoah, Abbe och MINST två "BRA" spelare som tillägg i "dagens trupp" så har vi ett lag som inte innebär att vi fans måste ängslas 2008!

FORZA SVARTVITT!
Örebro ÖSK Fans
2007-12-29 18:10
Grixx/ är det något du hört lr något du tror att Barsom stannar????
Örebro ÖSK Fans
2007-12-29 18:10
Grixx/ är det något du hört lr något du tror att Barsom stannar????
Örebro Grixx
2007-12-29 16:54
Jag tror att....trängens Maradona kommer att välja ÖSK.
Detta för att nappa på utmaningen att göra ÖSK till ett topplag i AS. Möjligen förlänger han kontraktet ett år i taget....men det viktiga är att han ser utmaningen och att han tror det är möjligt!!!!

Förutom våra Kameruaner,Wowoah och Abbe är det minst två spelare på väg in.
2007-12-29 15:10
Förresten kanske det är därför man tackat nej till Maradona?
2007-12-29 15:08
Jag tycker ÖSK ska lägga pengarna på bra spelare istället för att slänga bort det på en massa jippo. Roligare att fira 100 i höst sen med en bra placering än möta Maradona,City för att sedan ramla ner i superettan.
Örebro Bastard on Parade
2007-12-29 14:54
Apropå löner i Norge. Erik Hamrén kommer, enligt sitt kontrakt med Rosenborg, årligen tjäna 4,1 miljoner svenska kronor.
Örebro Robben 82
2007-12-29 13:59
Kolla runt lite på Yuotube: http://www.youtube.com/watch?v=HO80Mf88kSo&feature=related

Man får erkänna att man blir lite imponerad,sånt man bara kan drömma om i örebro!se och lär kubaboys...
AIK Saywee
2007-12-29 13:52
I mitt förra innlägg uttalas ordet "kön" som "tjön" eller "schön", berodende på vilken landsdel man kommer irån, det handlar alltså inte om kön in till arenan ;-)
SvenskaFans Christanio
2007-12-29 13:47
Boca + Maradona är ju ett "offer you can't refuse". Som jag ser det måste det handla om pengar. Janne kanske tyckte det var pinsamt att ta upp pengaaspekten så Maradona passar inte riktigt. Nej, men jag förstår att folk vill ha hit Man City. Gillar man ÖSK så antar jag väl att man tycker att det spelas vacker fotboll på de brittiska öarna.

Arnor da legend
Efter att ha tråcklat mig igenom det tio rader långa inlägget bestående av två meningar (meningsuppbyggnaden, mannen) så kan jag bara be dig att titta på senare års statistik. Vilka landslag vann vm? vilket klubblag vann CL, Supercupen och VM för klubblag? Vem vann guldskon? I vilken liga spelar världens bästa spelare? Alla svar leder dig till landet som "halkat efter"...I vilken grupp spelar England EM-slutspel förresten?
AIK Saywee
2007-12-29 13:46
Jag är så här års som grisen, tror sällan på ett liv efter jul, men nu är jag på gång efter en ny överlevnad. Denna jul har nog bjudit på allra mest julefrid och lugn, än de senaste 35, och trevlig samvaro!

Jag har inte scrollat ned speciellt långt och läst alla inlägg men de senaste har jag läst och har som vanligt några funderingar ...

1. Vad skall Maradona göra om han kommer hit och varför i så fall? Jag tycker det vore mycket lämpligare att hitta något mer publikdragande, för alla generationer och kön!

2. Är truppen oförändrad eller har jag missat något senaste veckan?

Har inte svaren själv på mina frågor ...

Jag önskar alla svartvita forumskribenter en mycket god fortsätting!
Örebro Anna-ÖSK
2007-12-29 13:14
Ja..Då! Varför inte en match mellan Örebro SK - Boca Juniors.
Örebro deportivista
2007-12-29 12:17
Jag skulle med glädje se Maradona på BArena. Dessutom, så skulle det vara ett bombsäkert sätt att säkra Abgars spel i ÖSK - mindre lön än i Norge, men en garanterad match mot sin stora idol...
Örebro Chipset
2007-12-29 11:44
Ämne: Ämne: Maradon....
Hur ska du få en match mellan ÖSK och Åmmeberg att gälla något? ;-) Jag tror dessutom att Åmmeberg, i ett lokalderby mot Askersund, skulle dra mer folk.

Men det viktigaste för ÖSK är inte att ordna någon jubileumsmatch. Det viktigaste är att få ihop en slagkraftig trupp. Det ser mörkt ut på den fronten så här långt.
Örebro ÖSK Fans
2007-12-29 11:29
just nu tror jag vi o ljungskile har sämsta truppen i allsvenskan....

o då är jag inte så blåögd som många andra är här inne o alltid tror o tycker bra om ösk....
Annons: