/fotboll/osk/forum/7449.aspx/fotboll/osk/forum/7449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-01-01 17:55
Ämne: Fan vad man längtar ....
Ja, du "farsen" attans vad man längtar, men vilken trupp vi har i dag, puh, tack och godnatt, jag förväntar mig minst 4 starka förvärv av en rörig och senfärdig "ledning", men jag ger aldrig upp .?!:,"!?

Vill se svartvitt i toppen av 2008 års AS!

... eller åtminstone på övre halvan när serien är klar.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-01 17:48
Fan vad man längtar till Februari då man kan få se vad vi har för lag och uppställningar på Berhn. Hoppas att Kamerunkillarna inte får en chock då kylan kommer :-)
2008-01-01 17:20
Någon som har koll på Yunusaffären? Bara fortsätta vänta eller?
2008-01-01 17:17
ÖSK-Karl// Håller med dig! Skulle vilja att Reed, Frempong, Nordin och Yunus(om allt ordnar sig) får ordentligt med speltid och gör ordentliga genombrott i år. De har potential att bli spelare av bästa klass i Allsvenskan
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 17:10
Farsen fortsätter (igen)//

Det kan du mycket väl ha rätt i. Jag vill ändå se att talangerna får ordentligt med speltid under träningsmatcherna. Reed, Frempong, Walker, Yunus och kanske någon mer.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 17:07
slak//

Dessutom var Kamerun-spelarna redan värvade innan det du kallar gallringen.
2008-01-01 17:04
ÖSK-Karl// Jag tror Riddez är ersättlig vad gäller defensiven. Men hans offensiva kvaliteér blir svåra. Jag tror inte Walker kommer få speciellt mycket speltid i år heller faktiskt.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 17:01
slak//

Vi har nog blivit lika blåsta som ni på era brasilianare, det vill säga inte alls.

Kamerun är alldeles för bra och med en rutinerad tysk tränare för att kunna muta sig in för småpengar.
2008-01-01 16:58
slak// Nävfer vill vi ha kvar. Ni får fortsätta värva okända superbrassar :-)
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 16:56
Farsen fortsätter (igen)//

Ja, Riddez blir ju inte lätt för att inte säga omöjlig att ersätta.

Sedan är det väl dax för Walker att visa vad han går för, nu är han ju i den ålder som visar om han är något att satsa på.
Kalmar slak
2008-01-01 16:55
om ni inte vill ha nävfer så kan skicka honom på tåget till kalmar.
Kalmar slak
2008-01-01 16:53
Det fattar ni väl att ni blivit blåsta. Det är väl ngn agent som tjatat "mutat" ngn för att just deras spelare ska bli uttagna till den där gallringen. sen efter så erbjuder man spelarna till klubbar med en liten lögn att dem är landslagsspelare. ungefär som cabrera gjorde med Ari och det lyckades. Kallas Marknadsföring hoppas bara att eran värvnings ansvariga kollat detta ordentligt innan det skrevs på något. känns lustigt att en klubb från sverige kan värva 2 st spelare som ligger runt de 30 bästa spelarna i ett landslag som ligger på ungefär samma placering som sverige luktar inte riktigt.

Hoppas dock att det inte är något då jag vill se örero i allsvenskan. gott nytt år. från kalmar
2008-01-01 16:40
Jag ser mer potential i både Frempong och Nordin än vad jag ser i Nävfer. Dock tycker jag fortfarande att han är bra givetvis. Fungerade lysande tillsammans med Riddez.
Örebro isac
2008-01-01 16:35
Ämne: Inte helt negativt a....
Chipset// Med tanke på att deras landslag har samma ranking som Sverige så ja..

Känner mig lite oroad över folks stora förhoppningar om att våra ungdomar ska rädda spelet i år. Det är väldigt lätt under silly season att glömma hur det individuella spelat har sett ut under året som varit och därför trissa upp varandras förhoppningar om diverse "ungdomsfrälsare". Som jag ser det är Näfver den ungdomsspelare som har störst kompetens i nuläget, och inte heller hans säsong har varit särskilt positiv vad gäller omställningen från superettan till allsvenskan.
Detsamma gäller Nordin, visst har han mycket boll i sig, men han har fortfarande en del kilon kvar att bli av med och en hel del kunskap kvar att skaffa innan han kan bli en trygg innemittfältare.

Jag förespråkar att ge unga spelare speltid och att få utmanas för en snabb utveckling, men inte skulle jag vilja påstå att någon av våra ungdomar kan ta klivet att bli förstaalternativet på sina positioner.

Hoppas jag har fel, Haginge är ju ett exempel på en ungdom som lyckats när han har fått chansen. I nuläget känns det dock som nyfärvärv utifrån av klass är den enda lösningen för att vi ska kunna hålla oss kvar i år.
Örebro One¨touch
2008-01-01 16:13
ÖSK-Karl// Forumskribenter som skriver om Yunus som frälsare...

Funderar man kring det kanske man plötsligt ser det spectra av kunskapsnivå som ryms här inne.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 16:07
Mittåt//

Hoppas ändå att Reed får ordentligt med speltid mot kvalificerat motstånd i träningsmatcherna.

Vad tyst det blivit om Yunus (stavning?). Han sågs ju av många forumskribenter som lite av en frälsare förra året, antar att han fortfarande har problem med myndigheterna, men hur ser du på honom som spelare?
Örebro Chipset
2008-01-01 15:29
Inte helt negativt att Ndille och Bassombeng ansluter tidigare om de nu inte blir kallade som reserver. Axen-Sixten får nu tid att spela in dom. Inga dåliga namn i Kameruns trupp förövrigt. Samtliga 28 skulle vara goda förstärkningar för ett lag som ÖSK.
Örebro Chipset
2008-01-01 15:26
Moses har hårdheten/fysiken och tekniken. Men inläggen är helt horribla och positionspelet har inte varit det bästa. En vänsterback behöver nog värvas.
Örebro Mittåt
2008-01-01 15:09
ÖSK-Karl// Det skulle nog vara alldeles för mycket av en chansning, som jag ser det. Moses är helt oprövad, så när som på några inhopp på den här nivån.
Örebro in med Boniek
2008-01-01 15:05
Ja det tror jag alla fall!
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 15:03
Mittåt//

Men vad är din uppfattning, skulle Reed klara det?
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 15:01
in med Boniek//

Det är även min förhoppning, jag vill även att Haginge skall spela högerback, hans snabbhet och vilja att gå framåt kommer mer till sin rätt där.
Örebro Mittåt
2008-01-01 15:00
ÖSK-Karl// Det blir nog knappast aktuellt. Sjögren har ju sagt (enligt NA), att man avsåg att skaffa en ny vänsterback om Riddez såldes.
Örebro in med Boniek
2008-01-01 14:57
Ösk-karl /vi har tjatat om att ingen talang går till oss nu är det dags att visa att vi spelar med dem
Chansa moses som andraback efter Holge(personlig favorit hos mig)
Frempong Gezic näfver fram med dem nu

FRAMÅT ÖSK! med våra talanger
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 14:39
Mittåt//

Tackar, om vi nu säger att Glenn blir förstavalet som vänsterback, tror du då att Reed kan gå in och klara av att spela där vid behov?
Örebro Mittåt
2008-01-01 14:35
ÖSK-Karl// Moses är kvar i truppen. Men efter det att Glenn anslöt till truppen blev han tredjevalet som vänsterback, vilket inte ger så värst många speltillfällen.

Han deltog i ÖSK Ungdoms matcher under hösten förra året, men hade samtidigt problem med sina ljumskar. I den sista matchen på hösten (kvalet mot Huddinge hemma) drabbades han sedan av en muskelbristning, vilken höll honom borta från träningarna.
Örebro Aspen
2008-01-01 14:13
ÖSK-Karl//Det ser ut som att till månadsskiftet februari/mars så måste truppen vara spikad och samlad. Två månader kvar.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 14:09
Mittåt//

Jag skrev en fråga till dig igår som jag tror "försvann" bland alla inlägg.

Vad har hänt med Moses Reed? När jag såg honom spela blev jag imponerad med tanke på hans ålder.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-01 14:05
Aspen//

Tack igen. Då finns det gott om tid till att få ihop en hel trupp.
Örebro Aspen
2008-01-01 13:59
ÖSK-Karl/Cypern mellan den 3 och 10 mars
Annons: