/fotboll/osk/forum/7446.aspx/fotboll/osk/forum/7446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-01-02 14:48
Det verkar ligga i tiden att värva spelare som tidsmässigt kan placeras någonstans i mitten av trettiotalet. Elfsborg tycks ju värva Lukic och på Text-TV skriver man att gulingarna jagar Marcus Allbäck också.
AIK Saywee
2008-01-02 14:43
E.Shams//
Årets lag, födelsedagsårets lag, känns hittills tunnare är höstens lag som klarade sig kvar med nöd och näppe.

MEN, överaskningar finns och det gör det lite ljusare!

Gud bevare oss dock från negativa överaskningar, typ skador och "avstängningar i fel matcher" och på "fel spelare".

Det verkar bli ett otoligt spännande fotbollsår i år för oss svartvita fans, men truppen är fortfarande "tunn" i ett allsvenskt perspektiv.

Jag vill fira, inte våndas!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-02 14:40
Ska vi vara ett topplag inom några år som de vuxna sagt så kan vi inte värva en skadebenägen 34åring,även fast jag tror han kan göra bra ifrån sig.
Örebro Chipset
2008-01-02 14:30
Shams// Eller tolkade jag dig fel? ;-)
Örebro Chipset
2008-01-02 14:24
Ämne:
Årets möjliga lag ....
Helt rätt Shams. Ljuset i mörkret är att de talanger som verkligen kan bli något, och som ÖSK och spelarinvest kan få utdelning för, ges utökat utrymme. Frempong, som jag anser som en av våra största talanger på senare år, måste få mycket speltid i år.

Hardy// Vidrigt!
Örebro E.Shams
2008-01-02 14:21

Årets möjliga lag känns varken bättre eller sämre än förra årets lag och det gick ju inte allt för bra förra året. Det positiva som jag ser det med detta lag är dess goda chanser till positiva överraskningar.

----------RR---------
JP/JG---PH---BS----GH
-------FN---MK-------
---------NG/Nyförvärv-
PA/EM--------------KN/SW
---------SR/NH---------
Hardy
2008-01-02 14:17
Ska bara vara tydligare än i mitt förra inlägg.
Magnus Kihlberg är personligen överens med ÖSK om ett kontrakt men allt hänger på om klubbarna kan komma överens!
AIK Saywee
2008-01-02 14:12
När blir första träningen med 6 10?
AIK Saywee
2008-01-02 14:10
Helt rätt, bison
Örebro bison
2008-01-02 14:04
Ja det håller jag med om, det enda jag menade var att man inte ska stirra sig blind på om de är mittfältare i en 4-4-2 uppställning då de går att använda som forwards i en 4-3-3.
AIK Saywee
2008-01-02 14:02
Ämne: Angående antalet mit....
bison//
Det fattas 3-4 bra spelare i dagens ÖSK!
Örebro bison
2008-01-02 14:02
Intressant med Green på högerbacken.
Men om han blir ordinarie HB så funderar jag över mittlåset. Ställer man över Wikström?
Kameruanen är ju inte lastgammal, visst var det backen som var 19.
AIK Saywee
2008-01-02 14:00
Grixx//
Apropå positionsbyten, borde inte Richardsson bli anfallare ;-)

Nej, skämt åsido, det är faktiskt intressant, jag vågar knappt spekulera, men Henriksson passar väl lite varsomhelst?
Örebro bison
2008-01-02 13:56
Angående antalet mittfältare i truppen.
Spelar man 4-3-3 så placerar man ju inte tre Kuba på topp. Yttermittfältare som Näfver kan användas som vänsterforward för att ta ett exempel.
Känns fortfarande som att vi skulle behöva få in ett par riktigt bra lirare.
Örebro Grixx
2008-01-02 13:52
Axén har sagt att det är ett antal spelare som kommer att få byta position 2008.

Intressant men inga spekulationer har hörts. Kan det vara så att det handlar om mindre omflyttningar för att passa nya systemet eller större förflyttningar.

Ombyte av spelsystem förresten, Alec har tidigare förespråkat att man snabbt ska kunna byta spelsystem både innan och under match för att matcha motståndet.

Intressant även med en glapptrut som snackar mer än gärna och en lugn och eftertänksam finländare;-)
Hoppas innerligt att det blir ett härligt samarbete där de kompletterar varandra och vet sina platser.
Örebro Mittåt
2008-01-02 13:07
Chipset// Brunzell skulle möjligen kunna få ett lärlingsuppdrag, men lär spela kvar i div 3. Ahlén har lämnat Örebro och studerar på ett universitet i Florida, där han nog också spelar fotboll.

Utmärkande för både Joakim och Pontus är att de båda är mycket mångsidiga spelare som förutom jobbet som ytterback även klarar av uppdrag på mittfältet. Jocke har väl dessutom spelat mittback en säsong, tror jag. Men det var före min tid.
Örebro Chipset
2008-01-02 13:05
Man måste också ge lite cred till Lennart också. Hans värdering av Green och att han ger denne chansen känns mycket bra. Att ÖSK tar upp talanger och värva stommespelare (Inte Kihlberg) är en mycket bra strategi.
Örebro Chipset
2008-01-02 13:01
Ämne: Kul med Jocke Green,....
Mittåt// Kul att just du tycker det. Du som är lite insatt. Green har varit min favoritspelare i ÖSK ungdom. Jag tror t.o.m. han kan vara en förstaman på högerbacken när det drar ihop sig. Två andra favoriter i ungdom är Bruntzell och Ahlén. Vad händer med dessa två?
Örebro Kronblom
2008-01-02 12:59
Ämne: Detta håller på att ....
tycker inte man ska värva Kilen ens till de kriterierna du skrivit,det är ju en snabb spelmotor man behöver få hit och det talar väl knappast för Kilen?Merparten här verkar eniga om att man inte ska värva Kilen,hoppas bara inte Sjögren &co lyckas få hit honom iallafall.Lyssna på fansen för en gång skull!
Örebro Mittåt
2008-01-02 12:27
Kul med Jocke Green, tycker jag. Han har nog det mesta som behövs för att klara av det nya jobbet. Han är snabb, har bra tillslag på bollen, bra bollteknik, bra inkast och god speluppfattning. Alla saker som utmärker en modern ytterback.

Vissa frågetecken dock för brytningsförmågan (inte alltid helt distinkt). Men det är ju sådant man kan lära sig. Helt klart är dock att det knappast lär finnas någon vänsterytter i allsvenskan som springer ifrån honom.
Örebro Grixx
2008-01-02 11:28
Chipset// Det är nog efter de kriterierna(cirka) du ställer upp som ÖSK diskuterar.

Den enda just nu -som vi vet- som möjligen skulle kunna axla Larsens mantel är Nordin,inte helt säkert att han lyckas men vi är många som hoppas....sedan har vi ju en kamerunspelare som skulle kunna ta platsen på mitten som på forwardsidan.Det ska bli fruktansvärt kul att se träningarna och första träningsmatchen.
Örebro Chipset
2008-01-02 11:26
Frempong och Nordin plus två osedda kameruaner är det som är spännande i årets trupp.
Örebro Chipset
2008-01-02 11:24
Ämne: Det pratas om en öve....
...och det enda av alla dessa 11 mittfältare som är något av en kreativ motor är Nordin. Känns darrigt.
Örebro Mattias69
2008-01-02 11:19
Det pratas om en övergång till ett 4-3-3 system och om Kihlberg värvas och Ian Jeffs inte säljs eller sparkas ut kommer vi att ha 11 mittfältare och endast 3 ska väljas ut till startelvan. Den här ekvationen går inte ihop.

Som startelvan ser ut idag får väl ÖSK närmast spela 3-6-1 för att kunna nyttja på spelarna fullt ut.
Örebro Chipset
2008-01-02 11:18
Förövrigt är detta året då vi ska återgå till helsvart dress.
Örebro Chipset
2008-01-02 11:18
Värva en eller två backar (gärna högerback eller mittback), en anfallare och en kreativ mittfältare istället. Värva för framtiden och inte för enbart 2008.
Örebro Chipset
2008-01-02 11:16
Detta håller på att förvandlas till en enda stor mardröm. Snälla ÖSK, i dagens NA får man uppfattning om att klubben inititerat en värvning av Kihlberg och inte vice versa. ÖSK, tänk om innan det är för sent!

Kex Torsten// "Kihlberg är ersättaren för gammel danskn Larsen" Om det är så är det än mer idiotiskt. Det är i mitten vi ska han en kreativ kraft, någon att bygga spelet kring. Finns det någon i Örebro som verkligen tror att Kihlberg kan vara den spelaren i ett par år om ens i ett år? En skadad 34-åring som säkerligen inte kommer ha lägst lön i ÖSK känns jävligt kortsiktigt. ÖSK måste sluta med sådana lösningar.

Kihlberg ska enligt mig bara värvas om samtliga fem kriterier uppfylls: Sjögren ser honom som en konkurrent till Nobbe och inte till offensiv position, han är frisk, han bidrar fotbollsmässigt, han är inte någon större större lönebelastning och att han kan bli en stöttespelare under minst 3 års tid.
Örebro Mattias69
2008-01-02 11:07
På ett sätt verkar Kihlberg vara en intressant spelare att knyta till sig, men tittar vi på truppen som den ser ut i dagsläget består den av 2 målvakter, 5 förvarare, 10 mittfältare och 3 anfallare.

Det känns lite oroväckande att allt fokus hela tiden hamnar omkring mittfältet. Vi har i dagsläget 2 anfallare med rutin och en påläggskalv (Jidsjö) vi saknar helt ordinarie högerback och ha dålig överlag i backlinjen.
Kex Torsten
2008-01-02 11:00
Jag tycker att Kihlberg helt klart är ett namn för ÖSK. Rötterna finns i Örebro så han skulle inte ha några problem med att bo och leva i Örebro. Han har mängder med rutin från Allsvenskan och Tippeligan. Och vad jag förstår så har han varit riktigt duktig det senaste året i Norge.

Men jag ser han dock inte som ersättaren för Abgar, utan Kihlberg är ersättaren för gammel danskn Larsen.

Lucic till Elfsborg, intressatn värvning av dem. Med då borde de öppna sig för nyfövärv från Elfsborg. En kille som Martin Andersson är en spelare som håller god Allsvensk klass och som defenitivt skulle gå in i Örebro. Den andra mittbacken jag tänker på är Fredrik Björck som kanske inte är så sugen på att nöta bänk i Elfsborg bakom Augustsson och Lucic?

Jaja, titta och höra sig för kan man ju alltid göra.
Örebro Grixx
2008-01-02 10:46
Mattias69// Alla säger givetvis något snällt om klubben man värvats till....men pengarna(oljan) flödar i Norge så det finns mer slantar i omlopp, som i sin tur finansierar/sponsrar diverse aktiviteter som TV-pengar till fotbollen eller fotbollsstadion osv.

Förutom det så är svedala "nästan" dubbelt så stort och norrmännen verkar föredra vintersporter som skidor, skridskor osv.
En viss påverkan har väl sedan geografin och klimatat....ähh det säkert att utreda det hur långt som helst och många bäckar blir det säkert till förklaring.....men glöm inte att det ibland går hyggligt för "något" klubblag så det är ju inte bara "dåligt".

ps För sveriges del så kan man oxå undra hur länge vi kvalar in till alla mästerskapen...men i de stora klubbsammanhangen är vi helt "borta".
IFK Rutten Köttfärs var stora en gång och bananrepubliken djurgården hade något riktigt bra på gång....innan man sålde hela laget.
Annons: