/fotboll/osk/forum/7445.aspx/fotboll/osk/forum/7445.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2008-01-02 16:18
Ämne: Ämne: Liberat....
Det var jag som klippte ihop den ja, dock så har jag inte filmat så mycket av den :)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-02 16:17
Ämne: -------Westman------....
Ska vi inte ge Nordin chansen?får han inte chansen snart så sticker han väl som Tahiri gjorde.
Örebro Grixx
2008-01-02 16:17
Liberate tu-teme ex inferis// Låter som de flesta är mer positiva om man räknar med de senaste inläggen.

Vegurra// Det nog ingen som ser honom honom som likvärdig ersättare, även om någon olyckligt uttryckt sig åt det hållet.
2008-01-02 16:16
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Visste att jag kunde lita på dig:)
Vem har gjort Kubanerna-Per aspera ad astra?det är du va Erki?
Örebro Aspen
2008-01-02 16:14
-------Westman---------
Hagge-Ndille-Wikström-Seb
--Anttonen--Kilen--Wowoah
--Bassombeng--Rode--Näfver
Örebro Erki
2008-01-02 16:14
Liberate tu-teme ex inferis//

Jag har annat för mig, vad det är får du snart se :)
2008-01-02 16:08
Till något helt annat::::Varför lyckas inte i Örebro göra något som Patronerna gjort?har vi ingen med lite kunskap i ämnet,har vi ingen som har tid att göra nåt liknande?jag vet inte hur man gör iallafall,men lyckas Sundsvall så ska väl vi lyckas,/////Erkki var är du??du om någon kan väl göra nåt sånt här?
Örebro Vegurra
2008-01-02 16:05
Man tar sig för pannan. Vilken fantasilöshet. Tror man att det går att ersätta Larsen/Barsom med den 34-årige Kihlberg? Hoppas vid Gud att detta inte är sant. I så fall, vart är vi på väg?
Truppen skulle istället behöva förstärkas med kreativitet och framåtanda, men så verkar inte bli fallet. Det ser tunt ut än så länge.
2008-01-02 15:54
Länkar Gbg forum ang Kilen.
Örebro Chipset
2008-01-02 15:49
...men på Degens forum ryktas det om att han förhandlar med en allsvensk sthlmsklubb tyvärr.
Örebro Chipset
2008-01-02 15:48
ÖSK borde som fjärde innerback sno åt sig Degerfors mittback (Djordje?). På de matcher som gick på tv 4 sport ifjol var han en enmannamur.
2008-01-02 15:38
Skadebenägen menar jag med:är man 34år och har gått sönder så brukar det ta längre tid att återhämta sig,samt lättare att åka på nya skador.MEN jag välkomnar Kilen att ansluta till truppen,tror han kan göra nytta.
Örebro Chipset
2008-01-02 15:36
Jag har sett Kihlberg i både Örgryte och Göteborg utan att imponeras. Ville ha hit honom för tio år sedan därefter inte. Tror inte han i 34-års åldern blivit bättre. Fick jag välja mellan Nordback och Kihlberg skulle jag ta Nordback alla dagar i veckan. Om man ser Kihlberg som en offensiv spelare tror jag mer på Henriksson. Skulle vara kul om några ÖIS:are och Göterborgare skulle kunna ge sin syn på saken här på svartvitt.
Örebro Grixx
2008-01-02 15:34
isac// Vilken jäkla dialekt du har!!!
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-02 15:33
bison//

Håller helt med dig. Talangerna skall fram så fort ledningen tycker de är mogna.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-02 15:31
Andy King//

Visst skall backarna ha viss kritik för alla insläppta mål. Men jag anser att det främst var mittfältets fel och Larsens drällande med bollen.

F-låt Larsen, uppskattar allt du gjort för ÖSK genom åren i övrigt.
Örebro Aspen
2008-01-02 15:30
Vi behöver en bättre och bredare trupp för att klara 2008 bra. Hittills har vi tappat 7 (inkl Ian och Barsom) man och fått in 2 (3/Kilen) externa + 1 intern. Saknar minst 3-4 man. Hur tänker man göra med Jidsjö, ska han spela i KIF?
Örebro Grixx
2008-01-02 15:29
Aspen// Tror;-) oxå på Kilen, och givetvis under rätta värvningspremisserna rätt pris/läkt skada osv.

Angående skadebenägenhetens vara eller icke vara. Ibland behövs det inte mycket för att falla in i epitetet "skadebenägen". Anttonen och Jon visade att det inte behöver betyda att det är kört. Även Larsen och Abbe har kallats skadebenägna och vad de går för vet ju alla och envar.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-02 15:27
Mittåt//

"Kul med Jocke Green, tycker jag. Han har nog det mesta som behövs för att klara av det nya jobbet. Han är snabb, har bra tillslag på bollen, bra bollteknik, bra inkast och god speluppfattning. Alla saker som utmärker en modern ytterback"

Total förändring i jämförelse med FreSa alltså, låter mycket bra ;)
Örebro bison
2008-01-02 15:27
Börjar fundera om folk är schizofrena, så fort ÖSK inte värvar en 16-åring från Forward eller nån annan klubb i länet gastas det om att ÖSK är värdelösa som aldrig låter talangerna få chansen.
När klubben sen deklarerar att man ska låta en talang få chansen så skriks det på att de bör få göra inhopp då och då men att alla spelare måste vara erfarna. Jag får inte ekvationen att gå ihop.
Örebro E.Shams
2008-01-02 15:21

Jag kan ju inte påstå att jag är ett Kihlberg-fan (och dessutom vet jag inte vart han står riktigt nu). Vidare är han ju ingen poängkung direkt.

Med det sagt så tycker jag att detta argument är ett starkt argument till fördel för Magnus:

ÖSK:s största problem förra året var det svaga mittfältet. När Nordback var borta så blev det än värre (trots att han inte gjorde någon bra säsong). Magnus Kihlberg är den typen som kan lösa förra årets (som jag ser det) största problem/akilleshäl.

Tar man i beräkning de olika variablerna, Örebroare, den passande spelartypen och den låga införskaffningskostnaden (som är viktig för ÖSK) då hans nuvarande klubb med fördel verkar vilja bli av med honom så är det svårt att tacka nej.

Eller kortfattat: Han kan vara lösningen till förra årets största problem. Han kan också vara en Henriksson kopia och det behöver ÖSK inte. Jag lutar dock mer åt alternativ nummer 1.
Örebro Andy King
2008-01-02 15:16
62 mål blev det 1994.
Det känns som om vi behöver ett par backar av toppklass. Vi släppte in mest mål i fjol och det är ingen slump.
Örebro isac
2008-01-02 15:15
Dessa utspel som Larsen och sjögren om att allt är enligt planerna med att ha mer än hälften av a-truppen från ungdomslaget låter som en härlig planering för superettan. Detta är ingen utalad taktik som de vill få det att låta, utan helt enkelt en c-plan då Sjögren inte lyckats med sitt jobb att hitta spelare som är beredda att gå in i en riktig allsvensk startelva.
Visst är Green duktig, tycker verkligen han är värd chansen att få göra inhopp, men att ta upp honom och sen påstå att man inte behöver värva någon ny högerback är ju inget annat än självmord för klubben..
woho! Så skönt att slippa allsvensk fotboll nästa år.. Superettan här kommer vi!
Örebro nibor
2008-01-02 15:03
Ämne:
Årets möjliga lag ....
Tänk även på att 1 år senare kan man ha utvecklats väldigt mycket. Rodevåg missade ju försäsongen med en skada, försäsongen är nog jävligt viktig för att få ut max under säsongen. Jag tycker nästan det var bra att vi tappade Barsom, hans månadslön är alldelles för hög. Hellre det på 2 spelare som är bra mot en bra.
AIK Saywee
2008-01-02 14:59
Ämne: Ämne: Liberat....
Du har nog ungefär rätt, kanske exakt rätt.
Så blir det ibland med lag som inte spelar t**kfotboll!
Örebro Aspen
2008-01-02 14:57
TROR (vem vet) att Kilen blir en bra förstärkning. Fullblodsproffs. Bättre än både SEB och Nordback. Hans skadebenägenhet skulle jag vilja ha belägg för.
Örebro E.Shams
2008-01-02 14:56

Chipset// De yngre spelarna måste både ges mer ansvar och ta mer ansvar detta år. Det finns flera anledningar till det och den främsta anledningen är ÖSK:s begränsade ekonomi. Jag vill dock mena att erfarna, placeringssäkra och defensiva Kihlberg blir då viktig för att möjliggöra spel för exempelvis Frempong. Det är få (förmodligen ingen) av oss vet är vilken kapacitet Kihlberg har idag. Förhoppningsvis så kan han ge ÖSK en ökad stabilitet på mittfältet, något som skapade stora problem förra året.

Det är dock tydligt att det kommer ske en föryngring detta år med "förluster" som Fredrik Jansson, Magnus Samuelsson, Fredrik Samuelsson, Lars Larsen, Joel Riddez, Abgar Barsom....samtidigt som det kommer in både äldre och yngre spelare.

Jag hoppas dock på fler nyförvärv. Truppen imponerar inte på mig.
2008-01-02 14:54
Ämne: Liberate//
Då är vi....
Vi har rekordet i antal mål,vad var det? 65st -94.har jag fel?
AIK Saywee
2008-01-02 14:52
Liberate//
Då är vi iallafall två optimister, även om jag våndas ibland. Min grundinställning till varje match som ÖSK spelar är vinst. Skulle detta stämma, jad då rackarns blir det guld, med rekordmånga poäng och en positiv målkvot ;-)
2008-01-02 14:48
Jag räknar kallt med att hamna bland de 5-7 bästa lagen i Allsvenskan,det gjorde jag förra året och det gör jag nu med,vet ej vad det beror på men jag ser inte hur vi inte ska hamna på dessa platser.........samtidigt så är jag stämplad som superoptimist,det kan ha med det att göra ochså;)
Annons: