/fotboll/osk/forum/7439.aspx/fotboll/osk/forum/7439.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-01-02 20:48
Jag skrev att de flesta av våra konkurrenter är väl snart färdiga ....

GAIS, Gefle och Trelleborg har "rätt skapliga" trupper, sedan kanske de inte har behövt ändra så himla mycket. Ljungskile däremot kan vi hålla efter oss med dagens trupp.

Vad jag menar med detta är att har man ett skapligt lag så behöver man kanske inte ändra så mycket. Samtidigt menar jag också att det finns en fara i att ändra för mycket.

Jag är dock såsom Liberate obotlig optimist, så det skall säkert ordna sig.
Örebro in med Boniek
2008-01-02 20:41
Dasa/ GLÖM MOURAD VARFÖR SKULLE HAN GÅ TILL OSS?

PLUS VÅR INKOMPTENTA STYRELSE
SKULLE ZLATAN VILJA GÅ TILL ÖSK så skulle hela sverige veta det utom vår styrelse
Örebro Mattias69
2008-01-02 20:40
Saywee// Alla våra konkurrenter är snart färdiga säger du. Vad har GAIS, Gefle, Ljungskile och Trelleborg gjort för några värvningar som är värda att höja på ögonbrynen för? Norrköping och Sundsvall har väl värvat smart men dom övriga lagen som jag räknat upp kan inte jag komma på att dom ska ha gjort några succévärvningar.
Örebro DaSa
2008-01-02 20:39
Hoppas att Spelarinvest inte lägger en krona till på areanan, skall bli intressant att se bokslutet sen.

Tycker det är bra att Kamerun spelarna inte blev uttagna. Nu har de chansen att komma in i laget, vi kommer ha så pass mångan nya spelare i truppen nästa säsong så försäsongen kommer bli viktig.

Ang. Anttonen så hoppas jag att han vill spela HB, tycker han var lysande där offensivt. Det defensiva kan han förbättra under försäsongen.

Sen ser jag mycket hellre Mourad än Guterstam, både ekonomiskt och potentialmässigt.
Örebro in med Boniek
2008-01-02 20:39
snart ;)
AIK Saywee
2008-01-02 20:38
Ämne: Ämne: Nu behö....
Men, Aspen, Wowoah är väl inte vår spelare, eller hur nära är det?
Örebro Aspen
2008-01-02 20:28
Ämne: Nu behövs det garant....
Tror jag blir bra men tycker att Stoltz-pengarna sparar vi till sommar-fönstret. På v-backen kör vi SEB och WoWoah.
AIK Saywee
2008-01-02 20:26
Tänker ibland så här, väntar man tillräckligt länge, så får man ta det som blir över, men i bland är det bästa kvar till sist, men det "vete" tusan ...?

Nu vill jag snart läsa om några bra nyförvärv, men vilka finns kvar?

De flesta av våra konkurrenter är väl snart färdiga (eller har varit det ett tag) med sina trupper och har dragit igång en målmedveten träning!

Men, å andra sidan, när vi väl blir klara, om vi blir det, då blir det nog drag under galoscherna!

Månaden efter nästa månad är det Allsvensk premiär, eller?

Pulsen stiger!
Örebro Hlynur
2008-01-02 20:22
Så länge Kihlberg håller sig frisk så tror jag att det är ett riktigt bra nyförvärv för ÖSK.
Örebro in med Boniek
2008-01-02 20:22
Power..den är grymt bra.
för en gångs skull har någon gjort en seriös elva utan att zlatan nannskog mourad är med :P
Örebro MangeSvartAndVit
2008-01-02 20:13
ösk-power!
Din elva ser grym ut:)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-02 19:56
Liberate// Tack! Försökte skapa en vision för er andra. =)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-02 19:55
Ämne: Såg Jidsjö i idrotts....
"trycka in både backar och bollar och målvakter i mål"

Årets citat,hahaha:)
Örebro Ösk-Power
2008-01-02 19:50
Nu behövs det garanterat nyförvärv..
Backlinjen borde ha hög prioritet.

Minst 2-3 backar.

2 centrala mittfältare, 1 defensiv i Kihlberg och 1 offensiv i Zavadil

Minst 1 forward (targetplayer ) Hur går det för Emra nuförtiden? Vore guld ifall man kunde låna honom ifall han inte får speltid i Lille, men det känns högst osannolikt. Annars bör Guterstam fungera..

Laget 08:

-----------Westman/Rickard-----------
Nouri---Haginge---Ndnille----Stoltz
-----Anttonen--Kihlberg----Nävfer
-----Bassombeng--Ny target---Rodevåg

Kommentarer??

2008-01-02 19:46
Såg Jidsjö i idrottshuset för några år sedan och man kunde se redan då vad det var för typ av spelare. Lång och stor för sin ålder. Stel i ryggen med knutna nävar som hölls en bit utanför kroppen som om han bar 2 ica kassar med massor av mat. Han gjorde sina mål genom att trycka in både backar och bollar och målvakter i mål. Bra skott också. Minns att jag sa till min polare att "det där kommer bli nåt". Hoppas han får chansen att visa vad han går för framöver. En riktig centertank.
Örebro Stephan
2008-01-02 19:34
Mycket prat om, enligt mig, lite för gamla Magnus(ar). Powell hit, Kihlberg dit, vi lika gärna ta dessa grabbar (glimten i ögat):
Magnus "Turbo" Svensson
Magnus Erlingmark
Magnus "Ölme" Johansson
Magnus Hedman, osv...

Nu kör vi!
2008-01-02 19:25
Skoog skulle också fungera klockrent i 4-3-3. Men vi har en kille som är lik honom på väldigt många sätt. Nordin.
2008-01-02 19:23
Ang. Powell så beror nog intresset ganska mycket på prislappen. Om han är gratis så är det helt klart ett bra alternativ. Håller med om Guterstam i 4-3-3. De som säger att han varit dålig kan väl också titta i vilket lag han spelat. Tror han skulle göra succé i tex Djurgården. Kanske i ÖSK.
Örebro # brorzan
2008-01-02 19:20
Chipset //

Vad har vi mer för aktiva gamlingar med koppling till klubben? Kommer Skoog att få speltid i Malmö?

Powell känns väl ändå lite hetare än Kihlström, eller är jag snurrig i skallen då?
Örebro Chipset
2008-01-02 19:20
...räknade fel. Han är 33 år.
Örebro Chipset
2008-01-02 19:18
Fast målskörden var mager. Nej, då ser jag hellre Guterstam. Särskilt i en 4-3-3.
Örebro Chipset
2008-01-02 19:17
Ämne: Nu när vi ändå prata....
Nej nej nej Bror, dra inte upp ännu en föredetting. Risken är stor att du sätter en snöboll i rullning i media och sedan sitter Powell hos Sjögren med ett kontraktsförslag.

Fast när jag tänker efter så är Powell kanske inte så dumt ändå. Med sina 31-år har han några år kvar. Dessutom har han varit etablerad spelare i Norge under ganska lång tid.
Örebro # brorzan
2008-01-02 19:10
Nu när vi ändå pratar om Magnus och värva från Norge, hur har vi det med Magnus Powell? hans namn brukar alltid dyka upp under Silly Season, men jag har inte sett det ännu. :o)
Örebro MangeSvartAndVit
2008-01-02 19:09
Å vad jag hoppas på Kihlberg..Med Nordback på den positionen blir vi aldrig ett mitten(topp)lag!!
Magnus pondus...passningssäkerhet och förmåga att täcka upp farliga ytor skulle vara guld värd för oss
där på mitten!!
Har följt Kilen ända sedans karlslunds tiden..och alltid önskat honom till ösk!
Nu missa vi ju Mumba som var tänkt till den positionen på mitten...
Frågan är bara vem ösk har tänkt han ska ha bredvid sig där på mitten...Ska vi Skicka iväg alla singeltjejer i örebro till danmark kanske..Så kan dom hänga på liten träningar med topplagen där å plocka med nån hem :) En ny Larsen fast några år yngre vore ju inte helt galet!
Örebro crille.
2008-01-02 19:01
Lib///

Tror Jidsjö är en gamaldags centertank. Anfall är bästa försvar!!!
2008-01-02 18:50
Saxat på Gbg:sforum,skrivet av en norrman ang Kilen:
Sänt: 2008-01-02 16:42
åå, under våres tid i Aafk har han vært en god spiller, men desverre var han ofte skadet.

delte meninger om hans avgang i ålesund. Noenmener vi er i oppløsning, og noen mener det bare er bra. litt for ofte unødvendige feilpasninger, men han løper alt han kan for å rette det opp igjen. figthervilje som få andre har: )

Vet inte vad jag ska tro.
2008-01-02 18:42
Ämne: rirobban//Vi har föl....Är det någon som har koll på Michael Jidsjö?någon som följt honom i KIF?är han en renodlad anfallare?
Örebro Bjornloven
2008-01-02 18:40
Jag håller med om att det behövs nyförvärv, prio borde ligga på en mittfältsgeneral, jag skulle inte säga nej till en ny Sebastian Eguren...

Därefter ett par ytterbackar och en eller ett par forwards.
Örebro rirobban
2008-01-02 18:32
Aspen//
Okej jag ser Henriksson och Nordin som anfallare också. Visst det är tunnt, men jag anser att försvaret är mycket tunnare. Två nya ytterbackar är ett måste. Jag vill gärna se ny anfallare, men det är inte det viktigaste för mig...
Örebro Aspen
2008-01-02 18:27
rirobban//Vi har följande anfallare:
Stefan Rodevåg, Nedim Halilovic och ev. Michael Jidsjö. Endast Rodevåg är säker. Det räcker inte till i AS.
Halilovic sticker om någon vill ha honom. Tycker han inte håller AS-nivå. Jidsjö kan vi inte räkna med i år.
Annons: