/fotboll/osk/forum/7435.aspx/fotboll/osk/forum/7435.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro in med Boniek
2008-01-03 13:45
henke som tränare?
Örebro E.Shams
2008-01-03 13:43

Jag har också en del oro/funderingar kring Kihlberg. För är det en ny Henriksson så är det ju inte vad ÖSK behöver.
Örebro in med Boniek
2008-01-03 13:42
Axen verkar ju ösa lovord så detta kanske bådar gott! Han måste ju vart bättre än Dede och Jefrry Aybunn då?

Batan är ett spännande namn helt klart!
sen är Ju wovven snart på plats
Örebro ÖSK-Karl
Chipset//

Jag gillar inte 4-3-3 och vi får väl se om det blir så. Men Rodevåg tror jag mycket på i år och Kamerun-spelaren verkar ju lovande.
Örebro MR_FALKEN
in med Boniek: vi har inte kvar barsom som tog mkt i lön och vi har inte kvar larsen... tror nog att vi kan konkurrera om vi bara vill ha in en riktigt duktig spelare.. dock kanske inte just pablo om han nu vill ha för mkt.. det är han inte värd...
Örebro E.Shams
2008-01-03 13:41
Ämne:
Årets möjliga lag ....

Västbanken//
Vi är många som inte riktigt vet var Kihlberg står så jag förstår dina funderingar. Funderingar har vi alla. Jag ska försöka ge min syn på dina funderingar.

1) På plan ser jag inte hans ålder som en direkt nackdel. Är man lite äldre brukar man veta vad som krävs, kan läsa spelet bättre osv. Erfarenhet är ger många fördelar. Å andra sidan är det ökad risk för mättnad, återhämtning är långsammare och man tappar snabbhet i benen. Vid sidan av plan så har man ju ett högre värde om man är ung med samma kapacitet.

2) Jag vill se fakta. Var och varannan spelare har kallats för skadebenägen.

3) Långsam är han. Här kan man inte säga något annat.

4 & 5) Jag ser inte han som en spelfördelare. Det är väl ingen som har påstått det heller. Se gärna mitt förslag i länken här ovan. Boström och Axen ämnar att spela med formationen 4-3-3. Khilberg är ingen nr 10. Inte i mina ögon iallafall.
Örebro anderzon_
2008-01-03 13:40
Med nuvarande kontrakterade och 4-3-3 så kanske nåt sånt här:

-----------Westman-------------

Antonnen-ZeNdille-Haginge-Holger

------Nordback-Kihlberg---------
-----------Gerzic---------------

Bassombeng-Rodevåg-Näfver(JaFr)

(För?) stort ansvar på Bassombeng och Näfver/James dock =/
Örebro in med Boniek
2008-01-03 13:38
Mr falken/ Glöm pablo Aik hade knappast råd med honom har svårt att se att ösk har det.
Örebro Chipset
2008-01-03 13:37
Ämne: Jag är mkt skeptisk ....
Jag är både road och instämmande till ditt inlägg. Klockrent!
Örebro Chipset
2008-01-03 13:36
Ämne: Frågan är hur offens....
Vi spelade ju 4-3-3 under Jingblad och det är ju iallafall på den här sidan sekelskiftet. Det jag minns från de åren/året var att vårat anfallspel stundtals briljerade men då hade vi också Rubarth-Skoog-Paulsson i anfallsuppsättningen.
Örebro MR_FALKEN
2008-01-03 13:35
bara det att se spelare som mambo mumba,barsom,magro försvinna och istället värva magnus känns juh inte alls bra.. jag mennar har vi ens hört oss för om Stefan Batan,Patrick Amoah, Pablo Monsalvo,George Mourad?
att tillägga är att vi som vanligt låter talanger ifrån våran egen stad lämna för andra allsvenska klubbar... dåligt!
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-03 13:35
Då är vi uppe i 18 namn, antar att det skall bli 22, jag tycker det börjar se intressant ut.
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-03 13:33
Nu börjar det ju ändå se ut som en trupp:

----------Westman/RR------------------

Haginge/Green--Kamerun1--Wickström--Holgersson---

Anttonen----Nordback---Seb/Kilen--Näfver/Frempong

---------Kamerun 2------Rodevåg------------------

Reed
Nedim
Nordin
Örebro Västbanken
2008-01-03 13:23
Jag är mkt skeptisk till Kihlberg av dessa skäl: 1) Hans ålder; en "flerårig" sejour är iofs allt man kan hoppas på av någon spelare idag.
2) Skadebenägen?
3) Långsam
4) Ingen spelfördelare
5) Var på planen ska han spela om inte som Larsen/Barsom som nr.10 (och där är hans skicklighet troligen otillräcklig)?? Peta Nordback? Käcka Forum-besökare kanske vill se honom någon helt annanstans på planen?

Till hans fördel talar väl inställningen.

Jag tror ÖSK köpt en dyr lampa från Carl Svenssons i Lammhult ist.f. en funktionell soffa på Blocket (av en skum hälare). Det senare alternativet skulle väl motsvaras av en hottentott-deal med Miro Jaganjac.
Örebro Erki
2008-01-03 13:21
Ämne: Ämne: http://....
Det där är inte min film =)
ErikP var det ju som lade upp den. Min film kommer snart ;)
Örebro Sersant
2008-01-03 13:17
Härligt tycker det är en riktigt bra värvning ÖSk gjort tyckte man borde värva han redan förra säsongen, men bättre sent än aldrig.

ÖSK behöver få in rutin då vi tappat mycket och få in spelare med karaktär då det har saknats (om man räknar bort abgar)

Tror han kommer användas som en av 2 mittfältare som får främst defensiva uppgifter. Fråan är vem som ska ta den kreativa mittfältsplatsen tror Gerzic skulle klara den utmärkt.
Örebro K.Carlos
2008-01-03 13:10
Frågan är hur offensiva Boström vill ha dom tre på mitten, kan vara så att han vill ha ett riktigt stabilt tremannalås för att sedan satsa riktigt offensivt med dom tre högst upp. Nordback, Kihlberg och? I dagsläget är väl alternativen Gerzic, Henriksson, Walker och kanske ytterligare en omskolning för Anttonen. Känns helt klart intressant med nya spelmodellen, frågan är om det går att genomföra i en klubb som haft en så utpräglad 4-4-2 i stort sett alla år. Något positivt är iaf att det inte kommer bli så stor omställning hemma/borta då endast yttrarna får ett annorlunda ansvar.
Örebro MR_FALKEN
vilket lagbygge inför 100 årsjubeleumet.. en slut 34 åring.. kan ha varit ett okej köp om han va grattis och om han är till för och fylla ut truppen med, men jag jublar iallafall inte idag över att magnus är klar för ösk... "vi kan inte stirra oss blinda på åldern" NEJ det kanske vi inte kan, men vi måste tänka efter och köpa spelare som inte slutar efter 2 år och som ändå ska hålla allsvensk klass....
Örebro Västbanken
Hoppa jämfota alla ni som tror att ÖSK gjort en seriös läkarundersökning av Kihlberg.

Skulle inte tro att era hopp rubbar jordens rotationsbana precis.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-03 12:59
Det känns intressant med ny speluppställning 4-3-3! Men ska då kihlberg spela i mitten som spelfördelare? Är han inte för långsam och för defensiv?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-03 12:56
Ämne: http://www.youtube.c....
Kanonfilm Erki,det enda jag saknar är lite sköna klacksånger.
IFK Göteborg Mathias I
2008-01-03 12:50
Saywee:
Tvungen tillägga bara, du frågade efter hans kvaliteér, det är exakt det som jag upplevde som lite störande med honom. I mitt tycke är han ingen spelfördelare, men samtidigt ingen riktig städgumma heller. Jag hade svårt för honom just av den anledningen, att han åtminstone hos oss inte tog en roll.
Syrianska FC TriZ
Stoltz? Tro mig, Stoltz är inte i närheten av vad Riddez är och jag är ingen av dem som tycker att Riddez är landslagsspelare. Abbe petade Stoltz som vänsterback, men det kanske säger mer om hur bra och mångsidig Abbe är än om hur dålig Stoltz är...
Örebro Kronblom
Ämne: Ämne: kul att....var lite otydlig i mitt inlägg,jag kan dra en paralell till när man värvade Seb;då var jag överdrivet pessimistisk till den värvningen och lite har man fått äta upp.Nu är jag inte lika kristisk till värvningen av Kilen som jag var till Seb men tycker att det bara är rutinen som talar för Kilen,för den klass som Larsen besatt ser jag inte i Kilen och jag tycker man redan har rutin i Seb och Nobbe.Visst,Kilen kan säkert lyckas i ÖSK men hade hoppats på bättre spetskompetens!
AIK Saywee
2008-01-03 12:35
Ämne: kul att se den helom....
Kronblom, jag tycker inte att alla har gjort en helomvändning, några är t.o.m. lite smygskeptiska, men däremot har flera välkomnat Magnus till klubben, det är väl OK?
AIK Saywee
2008-01-03 12:31
Magnus Kihlberg är välkommen, men jag vet alldelse för lite om hans kvaliteter ...?

Jag väntar faktiskt fortfarande på den stora "bomben"! Gärna två!
Örebro Aspen
2008-01-03 12:30
Välkommen, Magnus !!!
Örebro Erki
2008-01-03 12:27
ErikP// Bra film! Kul med lite konkurrens ;)
Örebro Chipset
2008-01-03 12:25
Om Kilen var gratis godtar jag honom. Men inte mer. En kille som i den åldern var petad i bottenlaget Ålesund känns inte så fräscht. Däremot har han en egenskap som jag gillar och det är hans vinnarskalle. Men den kan han använda även från sidan av plan.
IFK Göteborg Mathias I
2008-01-03 12:21
Håller med många andra, han blir säkert nyttig hos er, särskild med tanke på hans rutin, men jag tyckte själv han lallade runt lite väl hos oss, hamnar ofta i ingemansland.

Men som sagt, grattis ändå.
Annons: