/fotboll/osk/forum/7422.aspx/fotboll/osk/forum/7422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Einar B
2008-01-07 10:35
Vem kommer vilja/kunna ha hand om bollen på mittfältet? Det blir nästa värvning va, boy`s?
Örebro Marta
2008-01-07 10:33
Ämne: Ska ÖSK konsekvent s....
ZeNd, Hagge, Glennis, Wickan... Varför fler mittbackar?

Speldirigent och target ställer jag mig bakom. Target saknades å det grövsta förra året. Med det nya systemet med två ytterligare forwards sopm följer upp på kanterna ser jag det som ännu viktigare. Även viktigt på inläggen som ska komma från ytterback och forwards att ha en riktigt stark huvudspelare på topp.
Örebro BabyKladde
2008-01-07 10:25
Ämne: Är gräset synligt gr....
Det borde vara grönt..
Annars blir det under veckan!

För skolan drar ju igång, och då ska ju idrottsprofilerna börja träna osv..
Örebro Chipset
2008-01-07 09:30
Roden - Högeranfallare eller target/mittanfallare?
Örebro Chipset
2008-01-07 09:26
Ska ÖSK konsekvent spela 4-3-3 kan det nog bli så att de signar Wowoah som vänsterback. Till skillnad mot Anttonen är dock hans löpkapacitet ett frågetecken.

Johan Pettersson bör söka ny klubb eller lånas ut. Han har i dagsläget långt till startelvan. Skulle vilja påstå att Nedim och Bassombeng, samt Yunus om det blir aktuellt, ligger före honom som högeranfallare. Hoppet om att testa högerbacken försvann nu när Green och Anttonen lade beslag på denna position.

Kvar att hämta med Wowoah som vänsterback: En fjärde mittback, en speldirigent och möjligtvis en target.
AIK Saywee
2008-01-07 09:23
Är gräset synligt grönt på Behrn Arena i nuläget?
Örebro crille.
2008-01-07 09:04
Ämne: Tydligen ska Anttone....
Ja han va ju sugen så det blir nog bra...
Örebro Bastard on Parade
2008-01-07 06:28
Tydligen ska Anttonen spelas in som högerback enligt NA. Personligen tycker jag att han bevisade att han skall vara högerytter men ifall det nu blir två defensiva innermittfältare har ju Anttonen alla möjligheter att gå framåt, för det är där han ska vara!
Örebro Aspen
2008-01-06 23:52
Lite om Manswell. Undrar hur det går med Sjögrens papperexercis för att få hit honom?
Örebro Aspen
2008-01-06 23:42
Kan Emra ge lite mer pengar i kassan ?
Örebro Aspen
2008-01-06 22:07
Konstigt att Manswell inte finns med i svart/vit silly season.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-06 21:56
Prioritering BÖR ligga på att skaffa en targetplayer. Dock tror jag inte Seb skulle göra bort sig men helst vill man ju ha en drömvärvning där.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-06 21:54
ÖSK KRILLE// När man spelar 4-3-3 så brukar de tre mittfältarna bestå av 2 defensiva och en offensiv central mittfältare så den elva du föreslog kommer troligtvis inte hända eller ska Anttonen skolas om??
Örebro Sigges högra sax
2008-01-06 21:52
Förväntar mig fortfarande att det kommer 2-3 spelare till in i truppen innan jag är riktigt nöjd. Den som lever...
Örebro BabyKladde
2008-01-06 21:27
Ämne: Spelar Manswell i Tr....
inte vad som nämnts i alla fall..
Men han har ju vart en av dom bästa i Östkusten's College-tuernering i USA. det är ju därför ÖSK valt att få hit honom vid bästa möjliga tillfälle.. och med tanke på att USA's östkust har flera hundra college-lag så är det bra att liga bland dom bästa där..
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-06 20:36
Spelar Manswell i Trinidads landslag?
Örebro Aspen
2008-01-06 20:32
Man kan förmoda att Manswell är huvudspåret när det gäller targetplayer.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-06 20:27
------------Rickardsson--------------

Green---Haginge---Ndille---Holgersson

Anttonen-------Kihlberg--------Näfver

Halilovic-----Rodevåg-----Bassombeng

Bänk:
Westman
Wikström
Nordback
Henriksson
Frempong
Gerzic

Örebro Erki
2008-01-06 20:08
Med dagens trupp:

------------Westman---------------
-Anttonen-Wikström-Ndille-Haginge-
---Nordback-Wikström-Henriksson---
---Halilovic-Gerzic-Rodevåg/Nävfer/Frempong

Visst var Haginge vänstermittfältare när han "slog igenom" i Allsvenskan? Då klarar han kanske vänsterbacken. Kom ihåg löpningen och nickmålet mot Örgryte 2004 :P
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-06 19:42
Här var det livat!:)
Örebro Arnor da legend
2008-01-06 18:33
Visserligen har Bassombeng påstått att vänsterkanten är hans bästa..
Örebro DaSa
2008-01-06 18:23
Sen så tycker jag att vi skall värva en mittfältare till, idag har vi Kihlen, Nobbe, Sebbe, Nordin och Walker som slåss om tre platser. Medans på ytterforwarspostionen på högersidan har vi Nedim (som jag inte anser kunna klara en targetplayer roll), Anttonen, Kamerun, Petterson. Alltså fyra spelare på samma position och om man spelar dem ngn annanstans så blir det inte deras optimala position.

På vänsterkanten så har vi Frempong, Rodevåg (som jag inte heller anser klara en targetplayer roll) och Näfver. Alltså tre spelare på samma position och så vill folk här inne värva Wowoah också, vilken position så tror ni han vill spela på? Antagligen vänsterytter..

Sen så kommer vi till targetplayer positionen, där har vi idag Sebbe (som jag inte tycker vi skall satsa på då jag vill se en mer långsiktig lösning) och Jidsjö (som jag ser som en intressant spelare men inte ngn som kommer vara redo för en startelva i vår). En liten joker som tragetplayer skulle kunna vara Nordin, han är ju bra på att hålla i bollen och slå smörpassar.

Min slutsats är att spela Anttonen som högerback och sälja Pettersson. Sen så skall vi inte värva Wovven än han är en billig lösning. Det vi behöver värva är en targetplayer så att Sebbe kan spela på mitten, en vänsterback och en tvåvägsmittfältare. Detta ger följande truppfördelning.

2- målisar
7- backar (inkl ny vänsterback)
6 -mittfältare inkl nyförvärv
6 - anfallare inkl. ett nyförvärv
plus Rodevåg
------------------
22 spelare (23 om vi inte blir av med Pettersson)

-------------Weggen/RiRi----------------
-JoGr/PaAn---MaWi/PaHa/Nuile/---NY/GlHo-
----RoWa/NoGe--MaKi/FrNo--SeHe/Ny------
---Nedim/Bossa--Ny/MiJi--KrNä/JaFr-----

+ Rodevåg som jag inte vet var jag skall placera. Kanske försöka göra sig av med Nedim eftersom han ändå vill lämnna och spela Rode som vänsterytter.
Örebro DaSa
2008-01-06 18:00
Ngn som vet när spelarinvest bokslut kommer? Jag kommer iallfall inte investera mer pengar förrens jag har sett hur de lyckas bränna allt kapital.

När går anmälningstiden ut för att teckna fler aktier?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-06 17:42
någon som varit och titta på futsal i idrottshuset?
Örebro isac
2008-01-06 16:58
Ämne: Vad gäller ny anfall....Klubben fick ju ca tre miljoner över budget i publikintäkter detta år, där pengarna skulle gå direkt till spelare. Om detta var för spelarlöner eller för signingfees är dock en annan femma..

Det vore även roligt att höra hur det går med sponsorintäkter för detta år.
Örebro Arnor da legend
2008-01-06 16:48
Ämne: Ämne: Ämne....
Jaa jag har ingen aning och jag tycker inte det känns så relevant att ta reda på vilka el. vilken match de har spelat. Det är möjligt att kamerun likt brasilien anordnar betydlselösa matcher där spelare kan köpa till sig en landskamp för att höja sitt attraktionsvärde oxå, (tror inte det, och bryr mig inte) Sen är ju frågan hur många av de svenska spelarna som spelar januarimatcher som du inte skulle vilja ha i ÖSK. Känns lite som du blandar ihop ÖSK med något internationellt storlag och de spelare som du tycker duger heter Eto'o osv.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-06 16:17
Någon som har koll på vilka targetspelare som kan vara aktuella för ösk?
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-06 15:58
Vad gäller ny anfallare så lär ÖSK Fotboll i dagsläget få stå för 100% av kostnaden och äger då spelaren helt.

Om ytterliggare förstärkningar sedan behövs när sommarfönstret öppnas gäller det att Spelarinvests nyemmision blir lyckad, alternativt att någon av Frempong eller Näfver säljs för fina pengar.

Antar att man även kommer att försöka sälja R.Walker under sommaren om inte han tecknar nytt längre kontrakt.
Örebro apskallen
2008-01-06 15:51
Ämne: Ämne: Arnor d....
Hur många "riktiga" landskamper har de då? Alltså tävlingslandskamper, inte betydelselösa träningsmatcher som Sveriges januarimatcher.

Jag vill dock poängtera att jag tycker det är väldigt spännande nyförvärv som vi kan hoppas mycket på. Extra bra att de är två så att de har en kompis vid sin sida. Men det är väldigt sällsynt att en afrikan/brasse/etc slår igenom direkt i Allsvenskan. De behöver acklimatisera sig och det är därför jag inte ser dem i startelvan än. Men träningsmatcherna kan ju såklart ändra allt.
Örebro Sigges högra sax
2008-01-06 15:43
ÖSK-Karl,
Ja, har för mig att han blev sportchef efter de uteblivna framgångarna som tränare.

De kan väl ändå inte heta Heta? ;-)
Annons: