/fotboll/osk/forum/7416.aspx/fotboll/osk/forum/7416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Evigt ÖSK
2008-01-11 16:34
Varför är ÖSK alltid så rädda att berätta vad de får för spelarförsäljningar?
Örebro Rasberg
2008-01-11 16:06
Trevligt.
Var väl förmodligen inte någon jättesumma men allt är välkommet. Många bäckar små...
Örebro Rallyfinnen
2008-01-11 14:48
ÖSK får betalt för Jeffs!
Örebro jappel
2008-01-11 14:22
Ämne: Låter farligt med De....
en pfo wannabe??? :-)
går fetbort!!
Örebro isac
2008-01-11 13:58
Låter farligt med Dede, det enda som verkar styra honom är pengar, något som inte ösk har att erbjuda i överflöd.
Kex Torsten
2008-01-11 13:35
Dede Anderson sparkad av sin norska klubb. Han har spelat för både Hammarby och Kalmar. Han har i och för sig ställt till med mycket problem. Men det är en jävel på att sparka boll.

Kan man få ordning på den killen, så kan det vara ett namn för ÖSK tycker jag.
Örebro jappel
2008-01-11 13:30
svar ja.
Örebro Storm_90
2008-01-11 13:24
Kommer tuneringen spelas inomhus?
Örebro Rasberg
2008-01-11 13:21
Conrad//
Tack för den infon. Måste medge att jag blev väldigt förvånad när han togs ut i landslaget även efter hans grymma säsong i S1.
I AS tycker jag inte han har visat någonting alls, eller iallefall alldeles för lite för att man ska punga ut 2 mille för honom.
Örebro jappel
2008-01-11 13:18
Ämne: Hoppas å ena sidan a....
amen!
Brommapojkarna Conrad
2008-01-11 13:12
Hoppas å ena sidan att BP får bra betalt för Gutestam. Hoppas å andra sidan att det inte är ÖSK som betalar. Några millar från Leeds vore perfekt.
Visst är han stor och stark, kan ta emot och täcka bollen, bra i luften. I Superettan fungerade det utmärkt och han gjorde en mycket bra säsong 2006. I Allsvenskan var han också i inledningen en bra target som fick fast bollen i offensivt läge. Men hans brister - allt annat än kvick,halvtaskig teknik - tog över och gjorde honom till en svag allsvensk forward.

Nej,ÖSK behöver något bättre!
Örebro Joerny
2008-01-11 12:54
Släpp tanken på Gutestam. Om det nu är så att ÖSK kan tänka sig att ge circus 2 miljoner för en anfallare. Är det inte bättre då att ta en titt i Afrika, Nord/syd amerika? två miljoner SEK är där mycket pengar o hittar man bara rätt spelartyp så kan man få en riktig klasspelare. Problemet är väl bara att man ska hitta dom där "guldkornen" också. Hoppas att vi har seriösa agenter som partners bara.
Örebro jappel
2008-01-11 12:39
ja onekligen mycket lovande...men det är lätt att säga, hoppas bara att han kan få laget att verkligen leva upp till detta på ett bra sätt också!
AIK Saywee
2008-01-11 12:28
"- Sixten är väldigt noga med att bollen ska spelas efter marken ..."

Detta verkar riktigt lovande :-)
Örebro jappel
2008-01-11 12:23
jag kan inte se vad guterstam skulle tillföra ÖSK förutom ökade kostnader!!!
Han har ju sedan även uttrycklingen sagt att han inte vill spela i ÖSK. Nej låt honom göra en Oremo, stanna i sitt mediokra lag och missa chansen att bli något. (förutom möjligen läkare..om det nu är något att sträva efter)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-11 12:18
Vad är det som gör att Guterstam har så högt pris?måste vara att klubben vill behålla honom och kallt räkna med att förnya kontraktet nästa år,vi kan väl låna honom med köpoption?2milj nu sen när säsongen är slut så får dom ytterliggare 1milj.
Örebro Mittåt
2008-01-11 12:17
Chipset// Ju tidigare man sett Manswell i aktion, ju mer tid har man på sig att finna ett alternativ om han inte platsar.

Jag tror att BP säljer Guterstam för 2 mkr (eller däromkring) om inte Leeds är intresserade. Om klubben får välja mellan en omotiverad Guterstam och två miljoner på banken väljer man nog det senare. Men det skadar ju inte att kolla läget innan man slår till.

Personligen tror jag inte att Guterstam passar så bra i engelsk fotboll. Han är nog för långsam.
Örebro isac
2008-01-11 12:13
Kan inte påstå att jag har en egen bild över Guterstams fotbollskapacitet, men vad det talats om här på forumet är ju att Han inte har haft någon vidare bra säsong som ligger bakom honom.
Kan man då verkligen säta en sån hög prislapp och borde Örebro över huvud taget satsa på honom? Någon som har mer koll?
Örebro Chipset
2008-01-11 12:08
Jag undrar lite om hur resonemanget kring Guterstam går? Om jag förstått det rätt har Guterstam endast 1 år kvar på kontraktet. Är BP beredda att ta ÖSK:s bud om det inte blir något med Leeds? Det kan ju vara så att BP samlar in de bud man får och sedan tar det bästa. Jag kan inte tänka mig att man vill ge bort honom gratis nästa år eller att han själv vill förlänga. Han har ju uttryckt en önskan om att spela i en högre serie. Om det skulle vara på det sättet och om ÖSK är medvetna om detta så borde man inte ha så bråttom med Manswell. Eller har ÖSK gett upp Guterstam helt?
Örebro Rasberg
2008-01-11 11:41
Mittåt/
Precis. Redovisas ju per konto. Som du säger blir det ju inte mindre krångligt av samarbetet mellan ÖSK och SI.
Örebro Mittåt
2008-01-11 11:34
jappel// Av årsredovisningen lär man inte bli så mycket klokare. Alla spelaraffärer redovisas i klump. Dessutom så är det två parter inblandade på örebrosidan. Både klubben och Spelarinvest.
Örebro jappel
2008-01-11 11:28
ok.
Jo det är såklart inte helt vanligt att någon som verkligen vet summan går ut med den. Det visar sig i årsredovisningen. (om man nu får tillgång till en detaljerad sådan. annars brukar ju alla försäljningar och inköp summeras då de visas.
Örebro Rasberg
2008-01-11 11:23
sorry, vet inte exakta beloppet. Vet bara att ÖSK fick en hel del mer än 2mille. Skulle gissa att det låg runt 4.
Örebro jappel
2008-01-11 11:22
Ämne: isac//
Riddez gick ....
hur vet du det??
Och om du nu vet, hur mycket fick ÖSK då?
4-5 mille kanske?
Örebro Rasberg
2008-01-11 11:14
Mittåt/
ojdå. Trångt och inte så mycket mål. Men man har ju närmare till målen iofs. hehe

Ska bli spännande att se!
Örebro Rasberg
2008-01-11 11:13
isac//
Riddez gick inte för 2,5. Vi fick mer. Tro mig. Know this.

Det blev några långa korta meningar ovan. Kanske borde jobba på "Klartext" på radio. :)
Örebro Mittåt
2008-01-11 11:12
Rasberg// Jo, det är 11-manna på söndagen. På lördagen däremot (Cramo Cup) spelar man 7-manna.
Örebro isac
2008-01-11 11:07
Jag känner mig lite oroad över hur ÖSK sätter sina prislappar på våra spelare.
Riddez gick från ÖSK för 2.5 milj enligt någon källa här, Guterstam ska ha fyra.
Läser man runt lite bland lagen verkar det i allmänhet vara så att ÖSk värderar sina spelare betydligt lägre än de andra allsvenska lagen.

Väldigt bekymmersamt om Örebro SK tvingas göra snabba affärer för att hålla spelarinvest och den egna organisationen flytande utan något längre tänk.
Örebro Rasberg
2008-01-11 10:49
Mittåt//
okej. Då lär det inte bli 22 spelare på planen då. Lite synd isf. Hade gärna sett det begynnande 4-3-3 i matchsituation.
Örebro Mittåt
2008-01-11 09:31
Rasberg// Det beror på vad man menar med fullstor. Den är 57*90, vilket ligger inom lagens råmärken, men försvararna får ju inte så mycket bredd att bekymmra sig över.
Annons: