/fotboll/osk/forum/7414.aspx/fotboll/osk/forum/7414.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sigges högra sax
2008-01-12 15:14
Saywee//
Jag tycker att Anttonen är klockren som val av tröjnummer 100. Klockren örebroare.

Sen tycker jag idén med att Hagge ska bära 019 var alldeles utmärkt. :-)
AIK Saywee
2008-01-12 15:06
BabyKladde//
Inte hört - läst

"Jubileumskommitté bildad" skrivet på svartvitt, 27 november 2007.

"Tanken är också att alla representationslag ska ha en spelare som har tröjnummer 100 hela 2008."

... enligt Rose-Marie Frebran
Örebro BabyKladde
2008-01-12 14:51
Saywee:
Vart har du hört detta? =)

kan ju gissa att det blir Nordback som får äran..
..ska ju vara nån som spelar varje match =)
AIK Saywee
2008-01-12 14:48
Grixx//
Nej du, inte purken ett dugg, nästa helg blir det Kristinehamn och svartvit fotboll och ljuset håller i lite längre på eftermiddagarna även om det är grått.

Växjö hade 20 solminuter under december och gubben som fått en lampa i huvet är troligen orsaken.

Jag förklarade i min text att jag tycker Tomten´s indelning av spelare i olika kategorier var bättre än NA´s knepiga variant.

Men ...
... detta med att ÖSK har ett lag som är önskade av tränarna är faktiskt intressant. Vilka spelare i dagens trupp kan tänkas vara önskemål från Sixen och Alex, vilka fanns innan? Värvningen av tränare blev ju ganska sen, eller? Hur kan de veta vad som behövs och inte behövs när de "nyligen" startat jobbet? Sådant här är lite lurigt!
AIK Saywee
2008-01-12 14:36
I år kommer "alla" ÖSK-lag ner till småjuniorer (P95?) att ha en spelare med tröja nr 100!

Undrar vem som kommer att få äran att bära denna i A-laget?

Anttonen, Westman, Nordback (nej, Fredrik blir nog kapten och får nöja sig med detta)?

Haginge kunde väl spela i tröja nr 019 ;-)

FORZA SVARTVITT!
Örebro Evigt ÖSK
2008-01-12 14:16
Förstår inte ÖSK ledningen att folk kommer om spelarna spelar väl?! Folk ger blanka fan i om systrarna K står där o spelar, vilket f.ö är ett irreterande inslag på Behrns.. Folk kommer om det spelas bra och det är bra spelare! Fixa ett bra lag nu ÖSK, sen kan ni småtrixa med en massa lullull!

Fixa ett slagkraftigt lag! NU!
Kämpa ÖSK!
2008-01-12 14:16
nån som har koll på venzula spelaren? kommer han provträna med ösk?
Örebro 0REBR0
2008-01-12 13:58
kul med intervjuer, men det är två med robbo ingen med johan... =)

nu funkar det!! tack...
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-01-12 13:52
Johan Petersson: "Man vet inte riktigt var man hamnar"
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-01-12 13:50
Robbo - mittfältare eller anfallare? "Jag spelar mittemellan
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-01-12 13:46
Tvåmålsspel under fredagen.
Örebro rirobban
2008-01-12 13:45
Ekdahl hade varit en mycket bättre värvning än Guterstam. Tycker många klagat på Rodevåg här, men han och Guterstam presterar nästan lika mycket. Så vad skulle Guterstam kunna tillföra i ÖSK? Precis ingenting. Det är försvaret som måste förstärkas, i anfallet klarar vi oss med Halilovic, Rodevåg, Henriksson och även Walker. Det ser mycket mörkt ut just nu. Jag tror att vi kommer få kvala oss kvar med dagens lag. Men ett par nyförvärv på rätta positionera och läget kan se bättre ut...
Örebro 100år
2008-01-12 13:44
Dom tror seriöst på 10 000åskådare som snitt 2008. Det kommer aldrig hända med dagens tunna trupp. Om ÖSK ligger i toppen så blir snittet över 10. Säker mittplacering minskar tyvärr publik då utan spänning.
Dom nämner också att publiken ska komma till arenan för att njuta inte för att vara rädd för nedflyttning. Hur kan dom gå ut och säga så när vi har tappat 3 nyckelspelare som ersätts av 2videovärvningar samt en 34-åring (35 i Feb).

Sen säger de att 3miljoner inte räcker så långt utan man måste satsa på egna/stans talanger. Jävligt konstigt att man då inte ens tar kontakt med alla Forwards-talanger som nu är klara för andra allsvenska lag!

Mycket tveksam artikel
Örebro Toro
2008-01-12 13:41
Ett stort Nej Tack till Guterstam! Kan inte se hur han skulle kunna tillföra laget nånting alls i dagsläget.
Däremot är jag nyfiken på den här Amerikanen, när väntas han anlända?

Och hur ser det ut med träningsrapporter? Själv sitter man på Campus nere i Växjö å har aningens problem att följa dom, undrade om det kanske fanns någon eller några villiga själar som har lust att slänga ihop träningsrapporter lite oftare..? =)

För övrigt så är prefekten här på Universitetet Degerforsare, jag har möte med han på torsdag och inget mindre än min ÖSK-halsduk och möjligen matchtröja skall följa mig till det mötet!

Forza!
Örebro Grixx
2008-01-12 13:36
Erki// Även en bra target behöver en duktig målspottare, finns inte dom så spelar det ingen roll hur du fördelar bollarna.
Örebro Erki
2008-01-12 13:29
Kan dessutom tillägga att Guterstam inte mäktade med en enda assist under säsongen (inte mycket till target player alltså). Rodevåg och Nedim mäktade med en var :)

Nedim, Rodevåg och Guterstam gjorde 4 mål var. Nedim och Rodevåg en assist var.
Örebro rirobban
2008-01-12 13:23
chipset//
"Jag tycker Guterstam är en utmärkt värvning i en 4-3-3. Även om han inte gjorde så mycket mål (fler än ÖSK:arna iofs) så kändes det som han skapade mycket."

Han gjorde 4 mål i allsvenskan under fjolsäsongen. Att han gjorde fler än ÖSK:arna stämmer inte. Rodevåg gjorde nämligen också 4 mål. Preis som i superettan året innan så fortsätter Guterstam och Rodevåg att göra lika många mål. Men Rodevåg är bättre, klasser bättre. Guterstam är ingen drömvärvning på något sätt. Kan vi få han billigt så får det gå, men lägg inte ut några pengar på honom. Viktigare med en central spelfördelare och två ytterbackar, enligt mig.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-12 12:56
Jag tror att Guterstam kommer göra bra ifrån sig om han kommer till oss så länge han inte blir för dyr.2-3milj max,han kommer garanterat öka i värde när han går till en Allsvensk klubb.
Örebro Chipset
2008-01-12 12:25
Jag tycker Guterstam är en utmärkt värvning i en 4-3-3. Även om han inte gjorde så mycket mål (fler än ÖSK:arna iofs) så kändes det som han skapade mycket. Däremot är jag lite tveksam till hans målskörd och hans pris. Varför inte ge honom en AT-tjänst på USÖ och lite fickpengar?

Jag har en sån där olustig känsla av att Guterstam kommer leverera om han får chansen i allsvenskan i år. Samma känsla gäller för Jon Lundblad... särskilt mot ÖSK.
Örebro Grixx
2008-01-12 12:07
Saywee// Låter du purken eller ;-)

Givetvis får man förstå att tränarna anser att det är rätt efter deras intentioner och hur de kommer att använda spelarna.Därvid gäller alltså inte vad NA tycker vilka som är "anfallare".

I nya ÖSKspelet kan det bli så mycket mer folk som är inblandade i anfallet om allt fungerar mot respektive motståndare, men det betyder ju inte att de som NA lägger i "anfallarfacket" ses som rena anfallare av tränarna.

...och som target verkar Gute ha potential enligt fansen.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-12 11:48
Är Wowoah klar för oss?skulle väl bli det denna vecka.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-12 11:31
skönt att vara närking. :) En massa gnäll. :)
Jag tycker vi har en helt ok trupp men det är ju klar att fylla barsom och riddez platser blir ju svårt! Men Wowoah plus en back och en tagetplayer. Ett nytt spelsystem också.
Jag tycker det ser spännande ut. :)
AIK Saywee
2008-01-12 11:28
Ämne: Är ÖSK fortfarande u....
Grixx//
Ja, det förstår väl vem som helst att det inte är Sjögren som bestämmer sådant, han är väl typ bara förhandlare vid ett eventuellt köp av Guterstam, eller? Jag undrade bara om "uttalandet" kändes rätt?

Är Guterstam en bra "targetspelare" som skulle passa i ÖSK´s trupp och dessutom de flesta matcherna på konstgräs?
Örebro MangeSvartAndVit
2008-01-12 11:03
Dasa/ Nja..håller väl med lite att det finns frågetecken just nu..Men själv känner jag mig helt lugn... Barsom var bara med några matcher...Hur många pinnar tog vi med hann? 9 av 21 poäng va?
Larsen var seg som kola å direkt livsfarlig i många matcher i år...Riddez var kung, men inte avgörande! Tror Holgersson fixar det finfint!
Kihlberg komma bli grym...Minst 1 av kamerunierna tror jag komma bli värsta profilen...Samuel W är ju ruggigt bra...Plus dom andra som är på G...

Det är ju bara vad jag tror...Ni andra kan ju fortsätta vara nervösa några månader til;)
Örebro DaSa
2008-01-12 10:48
MangeSvartAndVit//
Vi har nästan ingen kontiuitet från förra året, vi skall spela in ett nytt spelsystem på ngr månader. Vi saknar fortfarande en bra vänsterback samt en targetplayer. Vi har tappat Barsom och Riddez.

Vet inte om man kan säga att vi har ett bättre lag, känns som det är alldeles för många frågetecken för att kunna avgöra det nu. Men tänk också på att med laget som vi hade förrat året så var vi bara ngr poäng ifrån att åka ur och jag ser inte att vi fått in spelare som ersatt Barsom, Larsen och Riddez ännu.
Örebro DaSa
2008-01-12 10:43
Fotbollsmässigt så skulle Dedé var en grym förstärkning som targetplayer men han verkar ju vara lite strulig. Kan man inte lösa det med ett bonussystem där han enbart får betalt per match han spelar. Säg att han skulle kosta 80 000 kr/mån med ett vanligt kontrakt, så skulle han kunna fått (80 000*12mån)/30matcher = 30 000 kr/match, behagar han inte att kommer så får han inte pröjs kommer han så får vi en grym spelare utan att ta ngr större risker.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-01-12 10:42
Skrev inget om barsom pga att han bara spela dom sista matcherna:)
Örebro MangeSvartAndVit
2008-01-12 10:41
Grohl// Tycker du laget vi har nu är väldigt mycket sämre än förra årets? Hmmm...Utveckla det är du snäll!
Kihlberg...Samuel W(?) kamerunierna...Plus dom andra killarna som är på G...
En Antonnen som är ruggigt sugen på att täcka upp högerbacksplatsen...En Rickarssson som ska visa westman vart skåpet ska stå:) En Nordin med sjukt bra kondition:)
2 nya sjukt motiverade tränare med nytänk....
osv osv...

Vad har vi tappat...En trött gammeldansk( För ärligt, sista säsongen vi han nog helst glömma våran fd kung)
Fredrik S den förskräcklige... Riddez von brytnings master...

För mig känns truppen redan 20% bättre...helt klart!
Örebro Grixx
2008-01-12 10:36
Är ÖSK fortfarande ute efter Gute så är det inte för att Sjögren vill ha honom utan för att tränarna fortfarande vill ha hit honom ...och då spec som target och ev målskottare.
Örebro DaSa
2008-01-12 10:29
BoP nu har du fått ngr "korta" frågor att jobba med:)

Saywee// Jag tror att ytteranfallar rollen sklijer sig så mycket från targetplayer rollen i mitten så att ingen i dagens trupp klarar båda rollerna. De som kanske klarar targetplayer rollen är Sebbe och Jidsjö och åldern talar emot dem båda:) Men jag hoppas att Jidsjö för göra ngr inhopp i år. Guterstam är nog tänkt i den rollen, men jag tycker ÖSK gör rätt. Visar sitt intresse för en spelare så spelarna börjar gnälla och vill byta klubb sen så får de mycket bättre förhandlingsläge när motparten sitter med en missnöjd spelare.
Annons: