/fotboll/osk/forum/7412.aspx/fotboll/osk/forum/7412.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2008-01-11 00:27
"ett par veckor sedan avslöjade Sportbladet Örebros intresse för Guterstam. Enligt uppgifter till sportbladet.se bjöd Örebro cirka två miljoner, BP ville dock ha fyra."

Jag tycker ÖSK gjort allt de kunnat för att värva Guterstam. 2 miljoner är ruskigt bra bud för att vara ÖSK. Bra jobbat ÖSK om detta nu är sant.
Örebro ErikP
2008-01-10 23:24
Ämne: ErikP/

Den 20:e m....
Tack! Där räddade du mig från att snopet stå utanför hallen på söndag och undra vart fan alla tog vägen. :D Då siktar vi mot den 20e istället.
Örebro Sersant
2008-01-10 22:50
Ämne: Är det någon som tro....
Nhleko e inget att ha :). Han kan en fint o de e snurrfinten o den e han inte ens bra på :).

Hans enda styrka som jag vet e att han e orubblig. Grymmt stark tydligen :)
Örebro Bjornloven
2008-01-10 22:30
Är det någon som tror att bajens Toni Nhleko skulle vara något att ha???

Är säkert billig, men tveksamt om det är "billiga" spelare ÖSK behöver?
Örebro Mittåt
2008-01-10 21:17
Motståndet i Kristinehamn blir rätt klent, Degen, gurklaget och lördagsvinnaren, som väl torde blir IFK Ölme eller FBK Karlstad. Så ÖSK kommer att ha goda möjligheter att blanda och ge.

Turneringen kommer dock att bjuda på några intressanta möten. Magnus Samuelsson ställs mot sina gamla klubbkamrater. Om han nu kommit så långt i träningen att han spelar. Han lär inte ha börjat än.

Om IFK Ölme går vidare så kommer de nog att ha en viss Henrik Berger på plan. Han har en del att bevisa mot sina gamla klubbkompisar i Degen.
Örebro BabyKladde
2008-01-10 20:56
ÖSK har väl sagt att man låter eventuella nyförvärv, provspelare osv delta i cupen? man kommer nog inte direkt toppa cupen.. Manswell kommer nog få visa upp sig i turneringen.

blir lite sugen på att åka faktiskt! :)

EDIT:
Stog för övrigt på officiella skälet till flytten av första träningsmatchen mot degerfors!

den 4 Februari ska ÖSk göra ett fysiskt test av spelarna, och därför ska spelarna vila en viss tid innan detta för att resultatet ska kunna jämföras med tidigare år, vill säga, man vill se bästa resultatet.
Örebro Malabar Man
2008-01-10 20:32
Var det inte något möte med Spelarinvest igår?
Någon som kan ge lite info om vad som sades?
Örebro Bastard on Parade
2008-01-10 20:23
ErikP/

Den 20:e menar du? Enligt Axén så blir det de spelare som är med i träning, de kommer förmodligen låta de flesta spela.
Örebro ErikP
2008-01-10 20:21
Någon som vet på ett ungefär vilken uppställning ÖSK ställer upp med på söndag? Det är väl det bästa som möjligt, eller kommer man köra mycket unga spelare?
Örebro malge
2008-01-10 20:00
vet att det är försent nu men hur hade Ian klarat en offensiv mittfältsroll iår i Ösk
Örebro Grixx
2008-01-10 19:40
Synd med jeffs skulle så gärna sett mer av honom i ÖSK. Svårt att säga hur motståndet varit men en JÄKLA massa mål har han gjort nu. Samma succé som när han provspelade första gången hos oss alltså men nu i flera matcher. Skulle ha matchats mer och i offensivt syfte av Walker.
Örebro Evigt ÖSK
2008-01-10 19:29
då var det klart att Jeffs försvinner från klubben. Någon som vet hur mkt ÖSK kan casha in?
Örebro BabyKladde
2008-01-10 17:45
Ämne: BabyKladde // Det ka....
ok, låter ju bra! =)

som sagt, svarade på det som jag senast läste i forumet, så gav ju inget direkt svar.. men bra att nån inbiten i Kubanerna ger klara svar! =)
Örebro Arnor da legend
2008-01-10 17:30
Annars kostar det 67 kr med tåg till k-hamn, det tar cirka timmen men de går nog inte mycket snabbare med bil. Det är dessutom ganska nära tågstationen
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-10 17:22
Lukas_ÖSK//
Om det är någon sanning i det du skriver? så lite info om Andres Gonzales skulle inte skada! Vad har du fått det ifrån?
Örebro Tomten (Suck...)
2008-01-10 17:16
BabyKladde // Det kan bli aktuellt med resa i alla fall, jag har snackat med Janne Karlsson på ÖSK om att eventuellt styra något gemensamt med ÖSK, mer info om det i morgon...
Örebro apskallen
2008-01-10 16:59
Apropå Nordin. Vi var flera stycken förra säsongen som ifrågasatte Nordins (tränings)karaktär eftersom hans kondis var under all kritik.

Det var många som sågade oss med fotknölarna och sa att man minsann kan träna upp kondisen enkelt, så det var inte alls något problem.

Nu går Axén ut och säger att Nordin har för dålig kondis. Detta trots att Nordin varit i klubben ganska länge nu. Jag är fortfarande tveksam till om Nordin har det huvud som krävs för att bli nåt annat än en hyfsad inhoppare på allsvensk nivå.

* Duckar för alla kanonader från Nordin-älskarna *
Örebro Mittåt
2008-01-10 16:51
Baserat på erfarenheterna från förra vårens match på Brovallen, så är nog en timme i tightaste laget om man skall till Kristinehamn.
Örebro BabyKladde
2008-01-10 16:49
läste precis på kubanernas forum om Cramo cup:

Kubanerna kommer inte arrangera någon resa, utan om intresse finns kanske några kan gå ihop och hyra en minibuss, men som sagt, ingen arrangerad resa!
Örebro Chipset
2008-01-10 16:18
Ämne: Ämne: Mer inf....
Ruskigt drygt. Avresa kl.9. Hoppas vi kan bli ett 100-tal ÖSKare iallafall. Vi måste ju matcha brukssönerna.

Lukas_ÖSK// Hoppas du inte bara slänger ut namn hur som helst. Då kommer de forumrykten som åtminstone har en gnutta sanning aldrig uppmärksammas. Vad grundar sig namnet Andres Gonzales på?
Örebro abdel seidou
2008-01-10 15:46
Ämne: Mer info om Cramo Cu....
tackar för infon!

men vafan match klockan 10, å va tar det att köra dit... en timma? dryg söndagsmorgon.
Örebro isac
2008-01-10 14:55
Ämne: Ingen Dieguinho I Ös....
Var det du Lukas som tipsade om Dieguinho från början? I så fall får du ursäkta att man tvivlar lite på denna Gonzales..

Mycket uttömmande intervju med Axén! Tackar. Det märktes att reportern samlat de mest omtalade diskussionerna här bland supportrarna.

Skulle vara intressant att se Nordins konditionsträningschema för övrigt, jag tycker Axén har en väldigt vettig bild över honom. En utomordentlig spelare som behöver bli av med några kilon.
Örebro Evigt ÖSK
2008-01-10 14:10
andres gonzales? vem är det?
Örebro Lukas_ÖSK
2008-01-10 13:45
Ingen Dieguinho I Ösk. Det var fel namn. Killen heter Andres Gonzales(Vänsterback).
Örebro Kronblom
2008-01-10 13:40
eftersom Guterstam kanske hamnar i Leeds så får man hoppas att Manswell håller så pass bra klass så att det är värt att signa honom,4 mille är förresten för högt pris för BP att släppa Guterstam!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-10 12:43
Om man åker dit och betalar entré,funkar det att gå ut emmellanåt till den lokala puben för att smaktesta ölen och sen gå in igen på samma biljett tro?annars blir det en dyr entré;)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-10 12:09
Ämne: Kan bli kul med Cram....
Ja fan det vore coolt om Kubanerna kunde ordna resa till Kristinehamn.
Örebro Chipset
2008-01-10 11:59
Kan bli kul med Cramo Cup. Styr Kubanerna ihop en resa? ;-)
Örebro Mittåt
2008-01-10 11:23
Mer info om Cramo Cup från Villastadens hemsida.
Örebro Mittåt
2008-01-10 11:14
josud// Jättebra. Jag har alltid saknat en bekräftelse på att mina pengar verkligen nått fram till sin slutdestination.

Jag antar att det handlar om en B-frankerad försändelse, vilket, med tanke på Postens bristande effektivitet, innebär att man måste våndas några dagar innan man får den efterlängtade betalningspåminnelsen.
Annons: