/fotboll/osk/forum/7409.aspx/fotboll/osk/forum/7409.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2008-01-14 17:51
Tycker fortfarande att det är en miss att satsa på Vovven, han är säkert en bra allsvensk spelare men han kommer att ta speltid från vår mest lovande spelare Frempong. Skulle vara om han vore grym som offensiv mitt, men det är ju ett frågetecken.

Sen så tycker inte jag att Glenn övertygat speciellt på vänsterbacken, tror tyvärr han kommer att bli nästa säsongs FrSa.

Guterstam däremot tror jag kan få ett lyft efter att ha fått ett års rutin från allsvenskan samt ett klubbbyte. Finns ju även en liten chans att han kan säljas som proffs. Men tycker inte att han är värd 4 mille, max 2 mille skall de betala för honom. Annars kan de satsa på ngn annan.

Alla som tänker kommentera mitt inlägg med att jag är gnällig kan låta bli då jag redan vet att jag är gnällig:)
Örebro Arnor da legend
2008-01-14 17:49
Glömde nämna att det finns en video på Youtube. följ länk
Örebro Arnor da legend
2008-01-14 17:46
Ser också att han beskrivs i en del artiklar som en snabb spelare, verkar mest hålla till på kanten.
När 14 kaptener i finska ligan fick rösta bland ligans spelare 2007 kom detta fram:"Bästa dribbler är Honkas Roni Porokara."

Snabb och teknisk kantspelare om man får tro finska kaptener och journalister alltså
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-14 17:46
Glömde länken!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-14 17:45
Tilastokooste 2007
Otteluja: 26
Maaleja: 3
Syöttöjä: 2
Tehopisteet: 5
Laukauksia: 15
Ohilaukauksia: 18
Annetut kulmat: 0
Varoituksia: 4
Ulosajoja: 0

Någon som kan översätta till svenska?
Örebro BabyKladde
2008-01-14 17:40
Ämne: hittar inte mycket p....
det som står på officiella:

- landslagsmeriter.
(spelade mot Sverige på Ullevi senaste mötet)

det som stog på NA också:

- Det är sixten som kallat hit honom.
(tydligen gillar han hans förmåga)
Örebro Arnor da legend
2008-01-14 17:40
Ämne: hittar inte mycket p....
Hos eurosport som tilhandahåller fakta om landslagsspelarna står han som mittfältare. Han satt på bänken i matchen not Sverige 06, förövrigt Ramis debutmatch. Han verkar ha varit straffskytt i Honka.

Siffror:
2003 FC Hämeenlinna 25 1 13 12
2004 FC Hämeenlinna 24 5 18 6
2006 FC Honka 24 8 24 0
2007 FC Honka 17 3 17 0
Yhteensä 90 17 55 18

Hade uppehåll 2005?
Örebro mustard
2008-01-14 17:31
hittar inte mycket på svenska om Roni Porokara. Någon som vet något om denne finne??
Örebro Jonte R
2008-01-14 17:31
Ämne: Finsk spelare till Ö....
Kanske får vi en finländare till i klubben. Ska bli intressant att se hur hans provspel går.
AIK Saywee
2008-01-14 17:23
Ämne: Saywee:

Vi ville ....
OK, Former, nu fattar jag vilket "diff" du skrev om, det finns ju så många olika "diffar" inte minst i vårt län.

Tackar för tipset, men i vårt svartvita lag kanske han passar perfekt i en annan roll ...?

Lagbygge är inga enkla grejer och jag vet att tiden är kort, mycket kort!
IFK Göteborg Danielsson-21
2008-01-14 17:22
Grattis till Vovven (enklare stavning än hans riktiga namn). Jag tycker han är bra, eller var iaf. Har dålig koll på honom just nu.
Kul för er iaf!
Örebro Yeah
2008-01-14 17:20
Helt galet att vi har en så fin trupp i år, får inte ihop nån vettig startelva utan att ta med ett par extra spelare, och då har vi inte ens sett kamerun x2 eller mr X. Är väl kanske den ledaren med bra spelförståelse som saknas som mittfältsgeneral då. Nobbe i all ära men tempramentet kan ta över hans koncentration i vissa matcher. Men som 6-10 o Axén framhåller: har man inte en "larsen" får alla ta sitt ansvar i laget. Det kan ju ses som en bättre styrka att med 22 ögon och 11 hjärnor behövs ingen ny Larsen och man får samtidigt en bättre lagkänsla.
Örebro crille.
2008-01-14 17:20
Välkommen Samuel W
Örebro Ösk-Power
2008-01-14 17:16
Känns skönt med Wowoah!

Nu behövs det en targetplayer och en till back.. Och kanske Roni Porokara om han är billig :)
Örebro ÖSKare sedan barnsben
2008-01-14 17:13
Finsk spelare till ÖSK???
IFK Göteborg Former yugoslavian republic of Bo-Jo
2008-01-14 16:55
Saywee:

Vi ville inte kalla honom Wovven som diffarna gjorde ;-).

Men som sagt på innermitt så funkar han inte. Låt honom springa och tåa in en och annan boll i nätet istället.
AIK Saywee
2008-01-14 16:46
SW :-) Samuel Wowoah!!!!!!

Sammy är någon annan, dvs han som gjorde mål hos diffarna ;-)

Vilket underligt "nick" ...?
AIK Saywee
2008-01-14 16:42
Matta, vad svårt det blev när du förkortade förkortningarna, vem är SN? Är han från Kamerun?
IFK Göteborg Former yugoslavian republic of Bo-Jo
2008-01-14 16:40
Jag kan inte alla era förkortningar. Men jag hoppas för er del SW inte betyder Sammy, för som central mittfältare är han en komplett katastrof, då han aldrig fullföljer en närkamp. Sammy skall vara på en kant eller i en offensiv position. För han är snabb och har en hyfsad teknik, men han vinner aldrig boll och släpper densamma om någon går i närkamp med honom.

Men det är en trevlig kille som blev uppskattad i Göteborg, så jag hoppas att det går bra för honom. Synd bara att inte har några derby i allsvenskan. För då gjorde han alltid mål både hos oss och hos diffarna.
AIK Saywee
2008-01-14 16:36
Matta//
Intressant att SW kom med direkt och i den positionen där "du" valt 4 3 3, vilket verkar bli huvudvalet.

Förkortningen NY, vem kan det bli, önskning?

New York ;-)
Örebro Matta
2008-01-14 16:29
Chipset//
Det känns som och läsa en summering av säsongen 2008. Skulle inte förvåna mig om det blir precis så.

-------PW--------
PA---PH---SN---GH
---FN---SW---MK--
---EB---NY---KN--

Örebro go_osk
2008-01-14 15:55
För att spinna vidare på Chipsets siande om framtiden så måste jag tillägga att jag tror mycket på Holgersson den kommande säsongen. Från att ha hoppat mellan olika positioner och bänken så är det nu uttalat från tränarhåll att de tror och vill ha honom på vänsterbacksplatsen. Jag tror därför inte att avsaknaden av Riddez behöver bli speciellt stor.

När det gäller övriga värvningar så kan man hittills inte vara annat än nöjd. Det jag har varit mest orolig för är att bristen på ledargestalter ska bli alltför påtaglig. Men efter värvningarna av Wowoah och Kihlen så känns det bra mycket tryggare. Om vi dessutom lyckas få in en centertank och ett mittback så kan nog allsvenskan 2008 bli ett skönt minne.

Sist, men inte minst, så vill jag önska Wowoah välkommen till världen bästa sportklubb!
AIK Saywee
2008-01-14 15:48
Skulle vara intressant att läsa hur ni "gissar dagens startelva"

AIK Saywee
2008-01-14 15:13
Ja du, Chipset, nu kommer det svartvita fotbollssuget, hoppas att din "spåkula" är/var kristallklar!

Det blir en mycket spännande säsong med mycket nytt :-)

... men, den stora överaskningen, är den redan kommen, eller?

ALLA TILL KRISTINEHAMN!
Örebro Jonte R
2008-01-14 15:05
Chipset// I Samuel Wowoah får du en vinnarskalle. Och I Kilen har du också en vinnarskalle, däremot så kommer vi helt klart att sakna Barsoms attityd.
Örebro Chipset
2008-01-14 14:54
Jag siar in i framtiden:

Frempong och Nordin får det stora genombrottet i år. Näfver stagnerar. Bassombeng blir en succé, Ndille anses lite valpig. Roden gör fler mål än förra året (6-7 st) och Green gör bra i från sig i de två-tre matcherna han får spela. Holgersson gör årets mål med en stenhård vänstervrist.

Nä, nu är man grymt sugen på försäsong.
Örebro Hlynur
2008-01-14 14:39
Välkommen tillbaka Wowoah!
Örebro Chipset
2008-01-14 14:38
Ämne: Sammanfattning!
In:....
Med Guterstam eller Manswell (om denne är bättre) så är truppen ett strå vassare än förra året. Just nu är de ganska lika. Men var är vinnarskallen? Kilen?
AIK Saywee
2008-01-14 14:32
Härligt med Samuel Wowoah i den svartvita truppen, nu börjar det faktiskt likna något, men det fattas nog en eller kanske två till?

Välkommen Samuel!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-14 14:29
Välkommen Wowoah,äntligen.
Annons: