/fotboll/osk/forum/7395.aspx/fotboll/osk/forum/7395.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-18 11:30
Ämne: hittade en länk här.....
Kitos jappel,den kan vi ha och sjunga på Behrn innan match,förstå vikket ös om alla sjunger på läktarna.
Örebro jappel
2008-01-18 11:19
hittade en länk här.
Länktips: www.havva.se/
Örebro jappel
2008-01-18 11:16
Vill minnas att det är en skåning vid namn Havva
2008-01-18 11:09
Är det nån som vet vem det är som sjunger:jag vill se Örebroooo,träffa folket som lever där..
Örebro mustard
2008-01-18 10:38
Ämne: mustard// Det nämnde....
tack tack! hoppas det blir så bara, så han inte missar för mycket av den viktiga försäsongen..Det är ju ändå hans "time to shine" detta år!
Örebro Mittåt
2008-01-18 10:29
mustard// Det nämndes väl för ett tag sedan i NA. Han hoppas vara igång igen inom några veckor.
Örebro mustard
2008-01-18 10:14
har inte talats något här inne (vad jag vet)om Frempongs skada..ytterligare info om den??
Örebro Mittåt
2008-01-18 10:01
Chipset//Ersättningen för Hamad var nog inte speciellt hög. Han var ju redan under kontrakt och därför var någon utbildningspeng inte aktuell.

Dessutom ligger det helt klart i Forwards intresse att framställa sig som den fattige kusinen från landet, då det blir aktuellt för en spelare att gå från ÖSK till dem. Situationen påminner en hel del om när Mattias Norgren gick till dem för några år sedan. Då var det också en massa kvidande om hur dyr han skulle bli.

Nu tycker jag iofs. inte att ÖSK skall vara alltför krävande när det gäller en spelare som Lovén. ÖSKs primära intresse borde vara att låta Zebbe spela på en så hög nivå som möjligt för att han skall kunna utvecklas och för att man skall få en uppfattning om hans kapacitet som spelare. Det är trots allt en väldig skillnad mellan att spela i div 3 och i div 1.

Däremot kan man tycka, att i det här läget när ÖSK har tre/fyra spelare som Forward skulle behöva (Lovén, Lönnqvist och Pavicevic och ev. Jonsson), så borde man kunna utnyttja tillfället för att formalisera reglerna för hur föreningarna skall arbeta tillsammans för att tillvarata de egna och spelarnas intresse på bästa sätt. Något i stil med det avtal som ÖSK redan har med Karlslund.
Örebro Chipset
2008-01-18 09:43
Mittåt// Man fick ju uppfattningen att Hamad var en bra affär för Forward. Vidare att man var rädd för att ÖSK skulle blanda sig i jakten av anledningen att det skulle kunna försämra "övergångssumman" på något sätt. Om de nu fick så lite för Hamad så undrar jag vad förbudet mot att träffa ÖSK egentligen handlade om. Prestige? Gammal groll?
Örebro Mittåt
2008-01-18 09:19
Enligt tidningen Folkbladet så är IFK Norrköping en av de klubbar som är - eller kanske snarare har varit - intresserade av Guterstam.
Örebro Mittåt
2008-01-18 08:50
Mackan// Kul att höra att Oskar J tar för sig. Det är en riktigt bra spelartyp. Om han skulle skriva på för ÖSK tror jag dock att det i första hand blir spel i KIF under den kommande säsongen. Det finns ju ändå inget hinder mot ett deltagande i U21-allsvenskan eftersom man kan spela med andra föreningars spelare i denna.
Örebro Mittåt
2008-01-18 08:45
Jag är förvånad över att det blir ett utbildningsbidrag för Lovén. Det betyder ju att han var amatör även det senaste året hos ÖSK.

Om jag räknar rätt bör utbildningsbidraget uppgå till 80.000 kronor att fördelas mellan ÖSK-föreningarna. Pengar som Forward knappast vill och kanske inte ens kan lägga ut för en på de här nivåerna oprövad mittback.

Jämförelsen med Hamad som man gör från Forwards sida är intressant. Man undrar vad Medin gör för slags affärer om han släpper iväg sina talanger till Malmö för kaffepengar. Dessutom är det inte den jämförelsen man skall göra. Lovén går inte in i truppen för att ersätta Hamad utan för att ersätta Marcus Gustafsson, som gick till Halmstad. Och för honom bör de väl ha fått mer i alla fall.

Jag kan iofs. förstå att Forward måste titta väldigt noga på sin ekonomi. Den är usel och deras förutsättningar som andralag i Örebro är inte speciellt bra. Ja, i och med KIF Örebros uppgång, så är väl Forward inte ens andralaget längre i stan.

Men det som retar mig är deras oginhet i allt som har med ÖSK att göra. Saker som att man förbjuder ÖSK, att kontakta deras spelare samtidigt som man gör allt för att sälja dem till andra klubbar. Samt att man försvårar övergångar för ungdomar, som är rena amatörer, mellan de två klubbarna.
Örebro Chipset
2008-01-18 08:16
Ämne: Chipset//

Inte ba....
Helt rätt! Henriksson är underskattad.
Örebro Chipset
2008-01-18 08:06
Verkar som Hamad var billig för Malmö. Förövrigt kan gärna Zebastian Lovén och Niklas Lönnkvist få fortsätta stå på tillväxt i Forward. De blir nyckelspelare i år, iallafall den sistnämnde.

Verkar inte så seriösa de där mailen. Vad står det?
Örebro go_osk
2008-01-18 07:39
Ämne: Ämne: Ni som ....
Sant, men det skulle det nog inte skada om Kubanerna hade bättre koll på sina mejladressers ändamål. Falska mejl från en förenings adress känns inte speciellt förtroendeingivande. Men, men. Om det nu ligger något i innehållet så förstår jag inte varför de går ut med info två veckor (!) innan affärerna sägs vara klara.
Örebro jappel
2008-01-18 07:26
Ämne: Ni som reste någon g....
Hela historien låter högst osanorlikt.
Jag har inte fått någon information (fast jag reste visserligen inte heller med kubanerna.
Men det är en del konstigheter i mailet. (någon som trodde att det var 1 april igår :-)
Men hoppas kan man ju alltid.
2008-01-18 06:42
Inget mail jag heller,vad står det?
Örebro ernot
2008-01-18 00:42
Det stämmer att det är temat från The rock... grymt skön låt i kombination med laget i mitt hjärta :)
Örebro mustard
2008-01-18 00:10
Ämne: Testar igen...någon ....
skulle inte förvåna mig om det är filmmusik
hämtad från klassikern "the rock"..men e inte säker du!
Örebro Sigges högra sax
2008-01-18 00:01
Testar igen...någon som vet vem som gjort musiken i det senaste FANTV-klippet?
Örebro mustard
2008-01-17 23:34
då är det nog något som inte stämmer..
Örebro go_osk
2008-01-17 23:28
Ni som reste någon gång med Kubanerna i fjol och som då uppgav er mejl bör ha fått meddelandet. Annars är det något som inte stämmer.
Örebro Matta
2008-01-17 23:22
Guldtass//
Precis. Vem skall hålla i taktpinnen offensivt på mittfältet? De man först tänker på i den positionen är Gerzic och Walker, men ingen av dem har ju ens varit nära en ordinarie plats i allsvenskan tidigare. Det finns gott om snabba, tekniska och relativt små spelare i truppen. Det är i och för sig trevligt. Men, som sagt vem skall spela centralt på mitten?
Örebro mustard
2008-01-17 23:22
vad gäller saken??
Kerenskij
2008-01-17 23:21
Ämne: Ämne: go_osk/....
oki får hoppas att det stämmer. har tyvärr inte fått nåt mail om det
Örebro go_osk
2008-01-17 23:18
Ämne: go_osk//

är det d....
Stämmer bra. Vore skönt att veta om det ligger något i det. Vet ärligt talat inte vad jag ska tro.
Kerenskij
2008-01-17 23:12
go_osk//

är det du som har skrivit om det på Kubanernas forum?
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-17 23:08
Chipset//

Inte bara Frempong som många glömmer bort. Seb verkar ju ingen ha med, med tanke på vad han levererat för oss i SE och AS är han för mig given, antingen i anfallet eller mittfältet i dagens startelva.
Örebro Guldtass
2008-01-17 23:06
Ny här på forumet, men ösk-fan sedan 20tal år.
Har själv spelat i många år innan jag lade skorna på hyllan för ett antal år sedan.
Nog om mig själv.

Följer spelarrekryteringen en hel del och har som alla andra åsikter.
Wovven har jag sett sedan han var i Linde som knatte. Vet att han är en humörspelare o duktig på små ytor & en bra vänsterfot. Men blir ingen ledargestal direkt. Attityt ,,, tja tveksamt. Men blir säkert nyttig på sin kant. Passar inte i mitten!
Kihlen är mer en defensiv mittfältare.

Känner en osäkerhet på offensiva innermittfältet, Gerzic är ett osäkert kort, har ännu inte visat något, har kvalitet men räcker den i allsvenskan?
Seb gör nytta som en spelare som aldrig ger sig, men saknar de offensiva kvaliteter som behövs för laget.
Enligt mig så är det i mitten som vi behöver rekrytera en offensiv spelare som håller klass i allsvenskan ,,, svårt i detta sena läge av säsongen.

Poronkara & Manswell ,, tror inte ösk hugger båda utan de 2 får nog konkurrera om ett kontrakt.

Tror att alla vet att Ndille & Bassonbeng kommer att behöva en viss tid på sig att acklimatisera sig både i örebro & allsvenskan. Räkna ej med några frälsare första året.

Men jag tycker vi har fått en hyfsad bra bredd på truppen med en hel del konkurrens om platserna vilket bådar gott.

Frempong blir årets komet i ösk om jag får gissa!

Men tippar ösk på den nedre halvan med minst 3 lag bakom oss.

Sov gott alla tappra :)
Örebro go_osk
2008-01-17 23:04
jappel//
Skickar över via PM eftersom jag inte vet vad jag ska tro.
Annons: