/fotboll/osk/forum/7381.aspx/fotboll/osk/forum/7381.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2008-01-23 09:33
Kex//
så observant :-) konstigt att det var just det ordet jag stavade fel.

Jag tror mycket på Holger i år (det gjorde jag även förra året, men Riddez var lite för bra..)
Örebro Mittåt
2008-01-23 09:33
Diskussionen om Stellans framtid har väl egentligen inte så mycket med A-truppens sammansättning att göra. Blir han aktuell verkar det som om han i första hand kommer att parkeras i något annat lag, men med en möjlighet att träna med A-truppen och spela i U21 Allsvenskan.

Om Medin inte hade klantat bort sig så rejält i höstas borde Forward ha legat bra till att få låna in honom. Degerfors skulle vara ett bättre alternativ. Att låta honom spela i ÖSK Ungdom som framskymtat ser jag som mindre attraktivt (utom för ÖSK Ungdom). Nej, om han skall spela sig till en plats i A-truppen måste det ske på en så hög nivå som möjligt.
Kex Torsten
2008-01-23 09:25
Holgersson, gjorde inte bort sig förra säsongen. Han var bättre än Wikström iallafall, så jag tror han kommer klara sig bra till vänster. Han har en fin vänsterfot.

jappel//

du själv då? rättstvningslexikon?
rättstavningslexikon borde väll ordet va? :D haha
Örebro jappel
2008-01-23 08:57
Ämne: Se nu till att ge St....
Se nu till att ge crille ett rättstvningslexikon :-)

Annars har jag svårt att uttala mig om Stellan, en match mot ett div 5 gäng är alldeles för lite för att jag ska uttala mig.
Örebro crille.
2008-01-23 07:44
Se nu till att ge Stellan ett kontarakt..
Örebro Bastard on Parade
2008-01-23 07:34
Holgersson kommer klara sig galant på vänsterbacken, han var nog en utav de genomgående bästa spelarna i Cramo Cup. Han är stabil defensivt och verkar fylla på bättre i offensiven om han fortsätter som senast.

Däremot är jag lite mer tveksam till alternativen ifall Holgersson är skadad eller avstängd.
Örebro Bjornloven
2008-01-23 07:17
Glenn Holgersson

Tycker sannerligen att Glenn Holgersson fick chansen förra säsongen. Det gick inte bra för honom, grym klasskillnad mellan honom och våran "Flytte-Joel". Min åsikt är solklar, vi behöver en ny vänsterback som Glenn kan var backup till.

Har inte riktigt koll på budgeten och spelarinvests möjlighet att gå in och spendera pengar på både Gutestam och en hygglig vänsterback.

Kanske kan man hitta spelare österifrån...
Örebro Grixx
2008-01-23 06:42
Tränarna är förtjusta i Gute som target och är tvärsäkra att Holger kommer att göra succé som vänsterback.Som target är det svårt att hitta annat än lovord för Bp-spelaren så är priset det rätta är det nog ett bra köp. Wowoah täcker de flesta platser utom målvaktsjobbet och skulle säkerligen komplettera Holger på ett bra sätt.

.....och återigen vår tredjemålvakt kommer att bli ytterst spännande och kan bli vår dyraste export inkl landslagsman.
Örebro Fang
2008-01-23 01:55
Tycker man ska ge Holgersson en chans att faktiskt visa vad han kan innan man slänger ut flera miljoner på en ytterback som ska ersätta Riddez. För har Glenn någonsin fått visa vad han duger till? Han har gjort inhopp och några få matcher från start, då kanske inte övertygade men kan man verkligen begära det?

En förutsättning för att en spelare ska lyckas är att han känner förtroende från tränarna och laget och det kan han knappast känt att han har med den knappa speltid han fått. Nu är han väl tänkt som den som ska ta västerbacksplatsen, eller han har i alla fall chansen att få den och då kan han träna utifrån det. Tidigare var väl Riddez den sista spelaren i startelvan som man kunde peta och att som konkurent om samma position träna med vetskapen om det är inte alltid det roligaste.

Jag tror absolut att Glenn kan ersätta Riddez på ett bra sätt. Joel var knappast fläckfri och hans styrka var helt klart hans inställning. En sån vinnarmentalitet kanske inte Glenn har och han har väl långt ifrån samma offensiva egenskaper men som försvare tror jag att han kan göra bra ifrån sig. Och får han bara förtroendet och laget går bra så kommer nog offensiven med tiden.

Jag kan ha fel men varför inte låta Glenn själv få visa det först innan vi dömer ut honom? :)
Örebro Arnor da legend
2008-01-23 00:19
Ämne: Förtår mig inte på a....
Robben// Jag håller inte med i ditt resonemang, bara för man inte är en toppklubb så ska man köpa de spelare som är intresserade? En klubb som Örebro har helt klart större antal spelare att välja på "i rätt klass" än säg tex Liverpool som ska värva i absoluta toppklass.

Diskussionen här handlar ju snarare om det är värt att värva honom då det redan finns livärdiga alternativ i truppen. Personligen säger jag nej eftersom det är större behov av tillskott i backlinjen vänsterbacken i synnerhet. Jag delar inte folks misstro på mittförsvararna Hagge, Ze Ndille och Wikström anser jag hålla bra AS klass även om MW blev lidande av att ÖSK spelar med högre backlinje än Gefle. läg därtill Glenn och Moses som inte gör bort sig i den rollen om läget är akut, men västerbacken bjuder inte på någon tydlig klasspelare (bara ett kanske om Glenn får ett genombrott.

så kort o gott, värva där behovet finns och inte bara spelare som säger att de kan tänka sig att spela för klubben
Örebro 100år
2008-01-23 00:12
Jag förstår mig inte på er som hävdar att Glenn Holgersson inte ingår i en ev. startelva. Han är ju bra så varför ska han inte spela?

Finns inget behov av ny vänsterback. Vi har ju Wowwen som kan lira vänster i värsta fall vid skade eller avstängning på Holgersson. Det är Offensiva lirare vi behöver...

Det vi föll mycket på förra året enligt mig va just för lite kreativitet i anfallet. Rädsla för att flytta fram, rädsla för att passa fel/dribbla bort sig. Tycker vi är på god väg nu med tränare som tänker annorlunda. Finnen + Gutestam skulle bara plussa på det än mer! Delar det Robben 82 skrev. Om vi har chans att få Gute till ett bra pris, ingen tvekan KÖP

Jag längtar till seriestart nu!

Edit: Bara 30stavfel
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-22 23:44
Marta (hane)//

Tack, då förstår jag dig lite bättre, men håller ändå inte med ;)
Örebro Marta (hane)
2008-01-22 23:33
Ämne: Marta (hane)//

&q....
Det var alltså Magnus jag talade om...
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-22 23:32
crille.//

Nedim är nog väldigt svårsåld, annars hade han nog redan varit borta. Nu såg han ju till att vi fick vår AS-plats tillbaka, så pengarna han kostat/kostar var ändå välinvesterade.
Örebro Bjornloven
2008-01-22 23:29
Vill ha en vänsterback!!!
Det pratas en hel del i detta forum om att Seb måste finnas som backup till mittfältet...

Min fråga är snarare, vem ska Glenn Holgersson vara backup för???

Örebro Robben 82
2008-01-22 23:15
Förtår mig inte på alla som INTE vill ha Guterstam!! Tror ni Ösk är någon Jävla Europeisk toppklubb som kan välja och vraka!!nu får nio fan ge er... får vi Guterstam till ett skapligt pris så lovar jag att det kommer bli årets bästa värvning!Sov Gott
Örebro Arnor da legend
2008-01-22 22:59
Och ja, inlägget om att Samuelsson borde ha stannat kvar uppfattade jag oxå som ett skämt (hoppas iaf att det va det)
Örebro Arnor da legend
2008-01-22 22:56
DaSa// så man kan alltså säga att du aldrig sett Nobbe som en bra spelare, men du tycker att Guterstam har övertygat tillräckligt för att ÖSK ska lägga sina sista pengar på att få hit honom?
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-22 22:37
DaSa//

Inte för att det spelar någon roll, men Guterstam har lagt läkarutbildningen på is.
Örebro Erki
2008-01-22 22:36
Hoppas ÖSK scouter sitter och tittar på eurosport de kommande veckorna. De afrikanska mästerskapen innehåller mängder med intressanta spelare som antagligen är relativt billiga.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-01-22 22:36
//LDP...Eller ska vi säga Lsd?
Stiriga ögon och håriga brudar...Eller hur går eran bajen sång?
Örebro DaSa
2008-01-22 22:33
Ang. USA resan som Sjögren och Taaler gjorde så var det som man misstänkte, de ville dit och shoppa och inte spelare utan grejer till sig själva. Har för mig att jag läste tidigare att Sjögren sa att han kunde tänka sig att åka till USA men inte Afrika, undrar varför?

Jag vill gärna ha hit Porokara, men hoppas verkligen inte att alla pengar läggs på honom. Som ngn skrev innan så är det inte yttermittfältare vi saknar utan en grym target. Jag tror att Seb kan vara bra där men då saknar vi backup på de defensiva mittfältsplatserna istället.

Lösningen på det senare skulle kunna vara att träna Walkers defensiva kvaliter under försäsongen för att sedan kunna spela honom som def mitt. Ser hellre en lite mera konstruktiv spelare som Walker på ngn av de platserna istället för Nobbe som jag aldrig sett storheten i.

I Guterstam diskussion så vet vi väl inte riktigt hur han kommer att klara en ren targetplayer roll?! BP spelade väl 4-4-2 så där blir det ju ingen lika ren targetroll som man kommer att få i 4-3-3. Tror (hoppas eftersom han klarat läkarutbildningen) att Guterstam snabbt kan läsa sig rollen och han har redan bevisat att han vet hur man gör mål (förhoppningvis lossnar det i AS också).
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-22 22:25
LDP//

Hur går det med värvningen av Shaaban? Hur var det Rami sa nu igen, hela värvningen och skötseln av det från bajen var ett skämt?
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-22 22:17
Marta (hane)//

"Kanske skulle vi behållit Samuelsson?"

Säg att du skämtar, det har ju inte direkt varit några rop på avtackning på detta forum ;) Nej, nu är han hemma, det mår både han och ÖSK bäst av.
Örebro Fang
2008-01-22 22:14
LDP: Försöker? Du kanske skulle ta reda på fakta? Att hämta in någon för en provspelning ser i alla fall inte jag som ett försök värva honom.

Angående priset på Guterstam så finns det väl inga möjligheter att Ösk eller någon annan klubb är så pass korkade att de betalar över 2 miljoner för honom? Det är ju helt orimligt och BP kan väl inte på fullaste allvar tro att de kan få så mycket för honom och vill de ha något alls så får de väl passa på att sälja honom nu i vinter. Så värvas han så är det nog till en bra pris. :)
Örebro Stephan
2008-01-22 22:12
Ämne: Lite om Manswell, va....
Ska du vara spydig så häng på hamsterpaj, helgon.net eller lunarstorm!
Örebro rirobban
2008-01-22 22:05
Ämne: Lite om Manswell, va....
Vad är du själv för pajas då?

Ta dina hatord om ÖSK och stoppa upp någonstans. Vi gillar ändå inte Bajen, för enkelt motstånd helt enkelt;)
LDP
2008-01-22 21:59
Lite om Manswell, vad är det för pajas ni försöker värva egentligen.

Örebro Aspen
2008-01-22 21:54
Jag backar up Guterstam om priset är rimligt.
JoPe kan vara högerback alternativet. Ytterligare mittback avgörs efter vi sett lite av afrikas guldgossar.
Helt given är finnen. Go ÖSK go.
Örebro Evigt ÖSK
2008-01-22 21:29
Jag säger NEJ till Guterstam. Han känns inte som en spelare ÖSK behöver. Känns som om Rodevåg och Guterstam är liknande spelare. Satsa hellre på Rodevåg. Spara pengarna istället och satsa på något som vi VET kommer att kunna producera. NEJ - Guterstam - JA - back
Annons: