/fotboll/osk/forum/738.aspx/fotboll/osk/forum/738.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2016-04-01 22:13
Finns det någon hjälte med medlemskap som befinner sig runt kansliet imorgon och kan hjälpa Walter Gigena att köpa 3 sittplats? Hade ett "pausår" förra året men kan uppvisa ett par årskort från 90-talet fram till 2014 för att bevisa var lojaliteten finns :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-04-01 20:27
Håkan Södergren, spelar han fortfarande för dif, kan han vara ett hot på söndag?
Örebro Vinnartradition
2016-04-01 19:40
Det återstår inte särskilt många biljetter till matchen. Se till att besöka kontoret imorgon och köpa loss dem. Det finns garanterat ÖSK:are som vill se matchen men som saknar biljett.
Örebro Asbjörn#10
2016-04-01 19:37
Wärle hintade ju om några ytterligare avsnitt av Sportklubben under veckan... får vi se något till innan det smäller?

Nästa gång man går till jobbet(åtminstone för oss som inte jobbar helg) så har ÖSK spelat allsvenskt 2016. Smaka på den! :)
Örebro Din Pappa Lars
2016-04-01 18:17
@ Ösk-groda:

Var nere på ÖK och köpte en extra biljett åt en kompis. Då fick i alla fall jag visa upp mitt årskort. Systemet är helt "vattentätt" vad det verkar ;-)
Örebro Bastard on Parade
2016-04-01 16:38
Ingen biljettförsäljning vid Behrn Arena på söndag. Otrolig löjligt av polisen om det är de som har ställt som krav att lösbiljetter endast får säljas till medlemmar och årskortsinnehavare. ÖSK måste vara den enda klubben i Sverige som har det kravet på sig från polisen vid högriskmatcher? Överklaga beslutet och skicka faktura till polisen för förlorade inkomster om det går vägen.

Vem kunde ha trott att de snabba pengarna från AIK-matchen i höstas skulle straffa sig så fort? Oh wait...

Man kanske skulle ta och köpa loss resten av biljetterna till Djurgårdsmatchen och sälja till inköpspris utanför arenan? Är det den utvecklingen polisen vill ha? Fritt fram för biljetthajar.
Örebro rirobban
2016-04-01 15:19
Nästan 6000 sålda årskort! Måste vara något av ett rekord? Bra siffra i alla fall...
AIK Nissesson
2016-04-01 15:18
Verkar som att nerverna börjar darra hos några?

Premiärtorsk hemma med våra giganter känns orimligt,
lungna, det blir en enkel vinst, dessutom har vi trots allt en "större" publik:)

Vi lämnar inte toppen sv tabellen detta år !!!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2016-04-01 15:06
Nu får man bränna in ett nytt namn på hårddisken, Astrit Hajdari. Spännande nyförvärv.... :-)
Örebro Hagge till landslaget
2016-04-01 14:57
Äntligen lite relevans och aktivitet här! Jag är så sjukt redo för premiär.

Ge mig söndag!
Örebro Sparkabolleninimål
2016-04-01 14:24
SLO Djurgårdens IF ?@SLO_DIF på twitter. Efter en massa slit har vi nu i samarbete med Örebro SK fått loss de absolut sista biljetterna till kortsidan. (1/3) Dessa kommer säljas av Lena vid kvällens after work på Östra station från 18:00. Betalning via Swish eller kontant. (2/3) De finns 30 till övre, 250:- st och 85 till nedre, 140:- st. Max 2 biljetter per person. Ingen förbokning via telefon. #ÖSKaway -------------------------------- Varför har dessa biljetter varit låsta tills nu? aprilskämt?
AIK Nissesson
2016-04-01 14:22
flesklepp, 10:40

ja, SvFF's fadäser är allt för många :)
Örebro Minatankar
2016-04-01 13:50
Jag tror, som många andra, att Kalle och DG får sitt stora genombrott i år.
Kalle har ett spelsinne som få och DG en snabbhet som få.

Även om t ex Crespo, Astrit och Rinne är extra viktiga spelare, tror jag ändå
att en Nordin i form och med spelglädje kommer vara ovärderlig på mittfältet.

Nu tror och spekulerar jag på en känsla jag bär inom mig. Får se om den kommer att stämma.
Örebro Sparkabolleninimål
2016-04-01 12:52
Dagens ros till Svartvita i Stockholm! Ni har räddat denna sega och trista långfredag(inte påskens utan fredagen på jobbet innan allsvensk premiär). Mycket intressant snack och sköna gäster. Nu ser vi fram mot 3p på söndag och framförallt(?) nya avsnitt av podden!
Örebro BlandFinsken
2016-04-01 12:00
Fan i år blir det bra gubbar, topp fem fixar vi va? Riktigt farligt där framme om Gustavsson löper djup, Ajdarevic på humör och en pånyttfödd Kamara som öser in 13 bollar minst under säsongen. Vågar inte ha några förhoppningar på Broberg men han får gärna fortsätta med det humöret han hade i höstas!
Örebro Din Pappa Lars
2016-04-01 11:39
Inväntar min egen avstägning efter att ha läst forumreglerna om reklam för bloggar. Vi ses på Vallen på söndag!

:-)
Örebro Din Pappa Lars
2016-04-01 11:19
Jag vet inte om man får promota sig själv hur man vill här så jag gör det idag med :-)
Örebro Ösk-groda
2016-04-01 11:18
Hörde idag att en kompis till mig som var på Örebrokompaniet och köpte biljett till ståplats (Västra) Han är inte medlem.....
De frågade aldrig honom om han var medlem........då undrar man hur "vattentätt" det är???
Örebro Chris P. Bacon
2016-04-01 11:08
Undrar om vi hinner sälja slut matchen till avspark? Tycker sittplatsförsäljningen verkar gått lite i stå senaste veckorna, men det beror också på att ÖSK släppt upp lite fler biljetter på bl a sektion K. Men även på mitten av norra om jag förstod det Wärlegård sa i Sportklubben senast korrekt. Ståplats har jag ingen aning om då ÖSK inte släpper några siffror alls. Det enda vi vet är ju att det är minst 1053 sålda till västra.

Tror tyvärr att kravet på medlemsskap/årskort hämmar biljettförsäljningen en hel del. De flesta som har biljett bryr sig nog inte om att erbjuda sig att köpa biljetter till bekanta, tråkigt nog. Men vad ska man göra om man förbjuds att sälja biljetter till allmänheten och blanda hemma - och bortasupportrar?

Kommer ev. överblivna biljetter kunna köpas på plats inför matchen? Isåfall tror jag på slutsålt.
Örebro Svartvita i Stockholm
2016-04-01 10:48
Haj haj alla glada närkingar! Nu ä våren här på riktigt. Här är min topp 3 säkraste vårtecken: 1) Hjälmargösen leker av sig så dä står härlia till. 2) Svanarna dansar för fullt i Tysslingen. 3) Vår podcast Gamla trä har premiär idag. Ujujuj! Gäster i årets första avsnitt är Axén som pratar lika mycket som vanligt och vår stiliga kapten RÅP som dömer ut Rinnes Laxå-techno som spelas i omklädningsrummet. In och peppa inför Allsvenska premiären på söndag. Vi ses i Närke, på Harrys, på vallen! VA!
Örebro flesklepp
2016-04-01 10:40
@Nissesson:

Appropå guld så kan vi idag dra oss till minnes nyheten som släpptes för exakt 36 år sedan vilken då förtäljde att SvFF hade sålt Råsunda till Beijer-magnaten Anders Wall för en krona. Detta för att få finansiering till den allt dyrare driften i samband med då pågående och planerade ombyggnationer. Nyheten berättar att vid restaurationer av stadion hade sedan stora guldfyndigheter hittats i marken och ingen fotboll var därför genomförbar inom en överskådlig framtid. Vilken fadäs i kubik av SvFF!
AIK Nissesson
2016-04-01 10:05
Vinnartradition,
du är vår anod, under uppladdningen :)

Jag kämpar vidare i "kvalet", med bly i huvudet, zink i håret, kvicksilver i tänderna och guld i drömmarna ...
Örebro flesklepp
2016-04-01 09:59
@TommyS:

Håller med! Psykologiskt och "målbildsmässigt" är det mer framgångsrikt att fokusera på hur djäkla bra vi (för det mesta) var 2010 och (nästan hela tiden) 1994 istället för de mer fåtaliga exemplen på motsatsen..
Örebro TommyS
2016-04-01 09:46
flesklepp/Örebro Center: Håller visserligen med att vi ofta snubblat i matchen när man haft känslan att vinner vi den här så är vi med. 2010 var det väl framför allt matchen mot MFF på sommaren som var sådan.

Hammarby hemma 1994 var en sådan.

Samtidigt har Dala rätt, lag som vunnit ofta fladdrar också i viktiga matcher mot slutet. Hammarby spöade ju även MFF i nästsista omgången -94, till exempel. Och vi såg IFK falla igenom mot Kalmar hemma i sista omgången förra året. Vi ska inte vara rädda för att vi inte vunnit tidigare. Bara köra på.
Örebro Minatankar
2016-04-01 09:42
@pemo:

Visst har de erfarenhet av och kunskap om fotboll. Jag skulle emellertid vilja se en större ödmjukhet inför Alexander Axéns val av spelare och laguppställning. Det är naturligtvis ok, att som i höstas, ifrågasätta hur Alik ville spela Astrit. Med facit i hand borde man ändå givit Alik mer positiv respons för det val han gjorde och som man inte trodde på.

Jag gillar inte heller när fotbollsexperter börjar prata ekonomi, t ex om Crespos värde, när man samtidigt uppmanar vår vd att hålla sig till ekonomi och inte till fotboll.

Kan dessutom tycka att man alltför ofta väljer att yttra sig efter det att ett antal matcher spelats. Det är för mig som att avvakta vädret och då berätta hur det varit och hur det kommer att bli. Det intressanta är ju att innan en säsong våga sticka ut hakan och inte bara gå på försiktighet eller gammal statistik. Å andra sidan får man då mig och andra optimister att bli taggade med sin försiktighet.

Jag tillhör dem som är mer kritisk till pessimister som får fel än till optimister som får fel. De senare ger mig positiv energi under resan. Förlusten och motgången vill jag ta ut först när den inträffat. Innan dess vinner vi alla matcher med 4-0 :-)
Det går att vara seriös och samtidigt vara optimist!
Örebro pemo
2016-04-01 09:18
Jag tycker att Crona och Nordahl alltid försöker hålla en nykter nivå på resonemanget. Dock är jag inte helt överens med Crona om Almebäck/Moberg som det bästa mittbacksparet. Tycker vi saknar en riktig huvudspelare. Typ Wiken eller Eidur.
Trodde aldrig att jag skulle sakna Eidur, men när jag tittar på gamla matcher från förra året, inser jag att Wiktorsson/ Eidur kompletterade varandra väldigt bra.

Visst är Nordahl en försiktig general, men man skall hålla honom högt, för när det såg som mörkast ut förra året så höll han stenhårt på att vi skulle klara oss kvar.

2016 ser ju faktiskt riktigt bra ut. Samtidigt vet vi ju alla, att i sommar kan de flesta lagen byta utseende ganska rejält, men jag föredrar att ligga med i topp redan nu, än att hämta in allt under hösten ;)

För övrigt anser jag att Kalle skall starta mot Djurgården.

Örebro Roswall
2016-04-01 08:54
Börjar bli mycket känslor i kroppen nu! Märks att premiären bara är två nätter bort! Försök få med några extra vänner nu, så fyller vi västra!
Örebro flesklepp
2016-04-01 07:59
@Örebro Center:
Jag minns det i vissa avseenden (faktiskt!) nästan som igår, det magiska året 1994. Just hemmamatchen mot bottenlaget Hammarby var en sån där, på förhand given hemmaseger. Absoluta toppen mot absoluta botten. Men, Dala menade efter 2-4-matchen att sådana djupdykningar drabbar ALLA topplag mer eller mindre alltid, att det inte var något unikt för ÖSK. Var det någon mer match 1994 menar du? På vilket sätt tänker du att Hammarby hemma 1994 sätter sina spår än idag? Vilka tre gånger 2010 tänker du på?
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-04-01 07:22
Rinnes avslutning i na idag är helbra!
AIK Nissesson
2016-04-01 01:25
Är det första april?
Annons: