/fotboll/osk/forum/7376.aspx/fotboll/osk/forum/7376.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-23 13:22
Ämne: Ämne: Ämne....
Ja,undrar vem av oss som är Henrik Brändh?
Örebro E-A
2008-01-23 13:18
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Arnor da legend//
Man bör nog vara väldigt försiktigt med vad man skriver för "sanningar" på detta forum. Kan tänka mig att detta (samt andra nätforum) är en ganska stor "infokälla" för vissa lokala reportrar. Om det, som sagt, inte rör sig om ett test för skojs skull..

Nån här som har nån åsikt om hurvida fotbollssverige ska dela på betalningen av degens skatteskuld av solidaritet? se länk..
2008-01-23 13:11
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Jaha.
Örebro Arnor da legend
2008-01-23 13:08
Ämne: Ämne: En lite....
Ne sen det som pratats om tidigare här inne om att NA verkar vara här inne och hämta uppslag. Sixtens tidigare fotbolsmeriter var ju rakt av kopierat härifrån vilket syntes på att man hade två kommateringar precis som inlägget här. Sen tänkte jag på uppgiften om att Roni blev framröstad som den mest tekniske spelaren av de finska kaptenerna i ligan (vilket besvara Joernys fråga det är väl godtycklingt för dessa respondenter vad som menas med teknisk då) den uppgiften fann jag i en gammal finsk artikel från en tidningssökmotor (NA kan iof ha gjort samma sökning) och sen stod den i NA, hur mycket ser man över sin källa innan man publicerar det skulle vara intressant att skrive lite felaktigheter här o se om det kommer med i tidningen oxå.
Örebro E-A
2008-01-23 12:58
Ämne: En liten avstickare ....
Satt också och funderade ett tag på vad han egentligen menade med det, inte för att det hade speciellt mkt med artikeln i övrigt att göra.. Men på villket sätt kan en person anses vara "oerhört populär i hemlandet" pga att han "bland annat fått tusentals röster i olika lokalval"?? Tusentals röster (i vad det nu handlar om för val) är väl inte att räkna som oerhört populär? Speciellt inte om man själv ställt upp i en folkomröstning..? Däremot vill jag minnas att jag själv (bland andra) varit oerhört kritisk till en del av hans tidigare arbete.. Bland annat en artikel efter en match mot J Södra (?) där den svarta backen Phiri påstods blivit häcklad av kubanerna. Villka skulle ha skrikit "apliknande" ljud så fort han rörde bollen och kastat bananskal mot honom. Det fanns ingen substans i denna artikel och ingen hade kontaktat ansvariga inom ÖSK innan den publicerades. Senare visa det sig att ingen annan, på hela arenan, uppfattat detta förutom Phiri själv och en JS funktionär.. (Denna artikel kan dock ha blivit skriven av Uddling också, är inte helt hundra..) Men avsaknaden av god journalistik hos vissa av NA:s reportrar syns tydligt i många artiklar...
Örebro Joerny
2008-01-23 12:57
Intresant att Porokara blivit framröstad som ligans mest tekniska spelare. Men vilken innebörd har egentligen ordet teknisk? Handlar det om hur många olika dragningar man kan, eller hur många gånger man dutta bollen typ.. Enligt mej är sånt inte särskilt intresanta kvalitèer om man inte kan omsätta det i "vunnen mark". Viktigare är att kunna slå bra passningar, täcka bollen, bra tryck och precision i skott osv. Nu säger jag inte att Porokara skulle sakna dom färdigheterna. Jag vill bara trycka på ordet teknisk kan ha väldigt olika innebörd beroende på vem man frågar.
Örebro Tomten (Suck...)
2008-01-23 12:48
Liberate tu-teme ex inferis // Ja det gör det
Örebro Arnor da legend
2008-01-23 12:42
Vet inte varför ni är så enormt sugna på att få hit Stellan, hoppas att ni inte tror att han platsar i 16-mannatruppen. Visst finns det en möjlighet att han kan få ett genombrott men tyvärr är väger han lite lätt, är lite för enkel i sin reppertoar, men iom sin kvickhet och inställning så är han ett ständigt hot för försvararna och iom sin ålder 23 iår (tror jag) kommer han nog inte att utvecklas så jättemycket till.

Jag bedömmer att han håller div 1-klass möjligen, att han skulle kunna prestera i supperettan men tror inte att han tar plats i Degerfors startelva i dagsläget. Men av olika anledningar tycker jag det skulle vara skoj om han ges möjlighet spela sig in i ÖSK:s trupp, en kvick inhoppare är ofta bra att ha om inte annat.
2008-01-23 12:40
Finns det en falang in om Ösk:s supportrar som kallar sig Örebro C?
2008-01-23 12:27
Ämne: Det jag önskar är at....
Håller med,Ösk får inte dribbla bort Stellan nu.
2008-01-23 12:25
Ämne: sedan kanske Liberat....
Vet inte,tyckte att jag läste att Bassombeng blivit utnämnd som mest teknisk men jag läste väl fel.
Örebro isac
2008-01-23 12:05
Lösningen på backproblemet: Tomas andersson!
Han har knappt missat en enda ösk-träning sen han själv slutade spela.
Med en liten nytändning och dryck från diverse ungdomsskällor så kan lösningen vara närmare än vad vi tror.
Örebro in med Boniek
2008-01-23 11:50
Är det något Ösk alltid haft dålig med så är det snabba spelare i år har vi ruggit många
Kamurun spelaren, rode,nedim,finnen,frempong,antonnen,haninge

detta bådar gott !

FRAMÅT ÖSK
Örebro Romano
2008-01-23 11:39
Det jag önskar är att Stellan knyts till ÖSK i år.
Men det troliga är väl att man väntar till nästa år, och då drar Stellan iväg till andra Allsvenska klubbar och provspelar, vilket garanterat kommer leda till kontraktsförslag.
Jag vet att den killen har stor potensial för att kunna bli en bra striker i Allsvenskan.

Snälla ÖSK, tappa inte Stellan till en konkurent.
Örebro mustard
2008-01-23 11:18
Ämne: Tycker det känns rik....
Vad gäller Roni var han själv inte vidare nöjd med insatsen i cupen, så att det skulle ha varit en lyckoträff för hans del behöver vi nog inte vara rädda för!
Örebro Charlezzz
2008-01-23 11:13
Tycker det känns riktigt bra att ÖSK har intentionen att värva finnen. Han imponerade verkligen på mig och i mina ögon anser jag att det kanske var den bästa provspelaren jag sett i ÖSK på väldigt, väldigt länge. OM han nu inte gjorde sitt livs framträdande i söndags lär han dessutom bara bli bättre. I Roni tror jag vi svartvita kommer få en riktig publikfavorit. Om inte för sitt spelsätt så åtminstonde för sin 80-tals klippta porrfrisyr.. :D

Kameruanerna (stavning????) måste ännu ses som ett osäkert kort även om de framstås i NA som oerhört lovande. Den 19 årige backen verkar gå en lysande framtid till mötes och Bassombeng beskrivs som väldigt snabb och teknisk. De ska tydligen komma idag så vi lär väl snart bli varse deras kapacitet.

Guterstam i ÖSK??? nja, finns pengar? Är han värd den prislapp han har? Kan spelarinvest tjäna en rejäl hacka på han vid en försäljning?
ja eller nej`?????????
Örebro Arnor da legend
2008-01-23 11:01
En liten avstickare från de vanliga diskussionerna, men jag tycker NA:s sportjournalist Henrik Brändh inte känns som den skarpaste med pennan. Han kommr in på massa sidospår som gör att artiklarna blir jobbiga att läsa, se t ex den länkade artikeln där han börjar skriva om att Roger Milla fått många röster i lokala val men att han inte vill sitta bakom ett skrivbord. Tycker mig ha sett detta tidigare att Brändh tenderar att glida ifrån ämnet.

Någon mer som tänkt på detta?
Örebro jappel
2008-01-23 10:57
Ämne: Ämne: Bertin ....
klart att kamerun inte imponerade, våra lirare var ju inte med!! :-)
Örebro mustard
2008-01-23 10:54
Ämne: Bertin Zé är teknisk....
Mycket hoppas jag med!! Tyvärr imponerade de bådas landslag inte i går i matchen mot Egypten. Såklart man hoppas på Kamerun nu när vi har landsmän i svart-vitt!!
Örebro jappel
2008-01-23 10:49
sedan kanske Liberate tu-teme ex inferis blandat ihop kameruniern med Finnen...då det nämns att Porokara utnämnts till finska ligans mest tekniska spelare...
Örebro jappel
2008-01-23 10:40
Bertin Zé är teknisk och blev utsedd till turneringens bästa spelare när Kamerun vann sexnationsturneringen Central African Cup.
Sedan är frågan hur mycket det är värt...Mycket hoppas jag i alla fall.
Örebro mustard
2008-01-23 10:37
Ämne: Ja,Bassombeng har ty....
en undran bara. Vad menar du? Utnämnd till den mest tekniska spelaren av vem då och i vilket sammanhang. Den mest tekniska av de två kameruanerna eller vad?
Örebro jappel
2008-01-23 10:10
Ämne: Jappel/// Ska bättra....
var inte min mening att dra igång en diskussion av denna magnitud :-)
Dags för oss alla att återgå till fotbollen, oavsett stavning, det vi bör utbyta är åsikter.

Ska som sagt bli mycket intressant att se vad dessa båda Kamerunska herrar kan prestera i ÖSK.
Liksom om vi kan få till en övergång med Roni.

Jag kan inte förstå varför fotbollskanalen tycker att ÖSKs värvningar är osäkra. Kan man bli säkrare än att dom är med i landslaget?? många andra lyckade värvningar från afrika och sydamerika känns betydligt mer chansartade!
2008-01-23 10:02
Ja,Bassombeng har tydligen blivit utnämnd till den mest tekniska spelaren,bara det talar om succé,finns väl inte så jättetekniska spelare i Ösk eller Allsvenskan,ja det skulle vara Nordin då.
Örebro crille.
2008-01-23 10:02
Jappel/// Ska bättra mej!
Örebro Rasberg
2008-01-23 10:00
Mittåt// Tack för tipset. är ju klockrent. Den godkänner inte ordet mittåt bara så du vet. =)
Örebro jappel
2008-01-23 09:58
Ämne: Om våra afrikanska n....riktigt spännande.
Ser fram mot morgondagens träning! med efterföljande rapport. :-)
2008-01-23 09:57
;)
2008-01-23 09:57
Hur är det med svenkan krabbar?
Örebro Arnor da legend
2008-01-23 09:43
Ämne: Holgersson, gjorde i....
Kex Torsten// och du själv då? Väl stavas inte med två L :)
Annons: