/fotboll/osk/forum/7375.aspx/fotboll/osk/forum/7375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-25 11:16
Undrar om Manswell är nöjd med provspelet och om han själv tror att hans religion är emot han när det gäller proffslivet.
AIK Saywee
2008-01-25 11:13
Mittåt//
OK
Örebro Gogo Vahlin
2008-01-25 11:08
Ämne: En tanke om tränings....
Håller med dig om att det ibland kan vara svårt att se helheten i spelet när det filmas med den ganska rejält zoomade bilden. Kan tänka mig att det skulle vara lättare att se om man bara zoomade ut lite. Var lite bättre i vissa sekvenser av denna filmen.

Men annars är det ju hur kul som helst att kolla varje gång det kommer upp FAN-TV klipp här.
Dödsbra jobb grabbar!
Örebro Sersant
2008-01-25 11:03
Ämne: Sersant//

Jag e j....
"En sådan här uppgörelse skulle vi självklart kunna göra även med ÖSK."
Örebro _Adde_
2008-01-25 10:58
Sersant//

Jag e ju inte brightast i stan, men hur får du den artikeln till att Forward vill börja samarbeta?
Örebro Mittåt
2008-01-25 10:46
Saywee// Den risken finns alltid, men eftersom spelaren har en agent, som väl aktivt jobbar på att placera honom i en annan klubb, så spelar det i detta fall ingen roll vad ÖSK gör.
Örebro Sersant
2008-01-25 10:46
En tanke om träningsklippen
tycker att det kan vara svårt att se så mycket eftersom men kommer så nära o bara kan se det som händer exakt vid bollen. Borde det inte kunna bli bättre om det filmades från den plats där Tv har någon av sina kameror? borde ju bara vara att be ÖSK släppa in er?
Örebro Sersant
2008-01-25 10:40
Nu verkar forward vilja samarbeta
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-01-25 10:38
Tvåmålsspel med Ze och Bassombeng
Örebro jappel
2008-01-25 10:37
sedan skiljer det från person till person och framför allt generation till generation hur man utövar sin religion. Denna typ av arbetstidsbegränsningar kan man säkerligen få bort i avtalet man tecknar. Det står säkerligen att man ska vara tillgänglig för spel alla matcher oavsett om man skriver på för Örebro SK eller Inter.
AIK Saywee
2008-01-25 10:36
Förresten Roni har samma tro och övertygelse som Manswell, kanske inte lika stark men ändå.
För han jobbar väl på lördagar?
AIK Saywee
2008-01-25 10:34
Ämne: AwwE// Om Sjögren ti....
Mittåt//
Du har helt rätt i det du skriver, men finns det inte en liten risk att någon annan klubb tar hand om honom mitt framför våra långa näsor?
Örebro Mittåt
2008-01-25 10:30
ÖSK tattoo// Det spelar ingen roll hur mycket Lennart än hade kollat vilka religioner som är vanliga på Trinidad. Dessa är enligt Wikipedia hinduism, islam resp. katolicism. Den religion som Manswell företräder nämns inte ens bland de 10 vanligaste.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-25 09:25
Ämne: Ämne: Eftermi....
Hade jag inte en aning om.
Örebro oms
2008-01-25 09:20
Ämne: Eftermiddagsträning ....
Det verkar som några har missat att Nordin stukade foten i söndags på Cramo cupen.Lite svårt att gå för fullt då!
Örebro ÖSK tattoo
2008-01-25 09:01
känns som lite dåligt förarbete av sjögren tyvärr att inte ha koll på trinidadas religösa tro, för tänk om han tagit oss alla med storm, gjort succe och varit den där diamanten ösk äntligen hittat, så skulle han inte kunnat spela och träna vissa dagar.
då hade det blivit en storm utan dess like.
men å andra sidan ,, så får man ta sina lärdomar med sig till nästa resa när det är dags.
Ser förövrigt ntressant ut men känns lite tunt på backplatserna..
Örebro Rallyfinnen
2008-01-25 08:48
Är det nån som har nån aning om Yunus får spela i U21-Allsvenskan?
Örebro Hjortsberg
2008-01-25 08:30
Visst är det trevligt att det pratas om 4-3-3, men i grund och botten är det bara siffror. Jag skulle tro att Grunduppställningen mer kommer likna 4-2-3-1, dvs ungefär precis som vi spelade mot Trelleborg borta när Hammar tog över, även om det då kallades 4-4-1-1.

Hursom är det viktiga att vi plockar så många poäng som möjligt (såklart gärna så många att det räcker för att uppfylla Zé's mål) och kan vi dessutom göra det genom att säga att vi spelar en positiv passningsfotboll (Lex Åkerby i Djurgården) så är det bara bra.

Edit: Stavar som en kråka
Örebro loopy
2008-01-25 08:17
Ämne: Farsen fortsätter//
....Nordin gjorde 8 inhopp förra säsongen så ska han bli ordinarie på en av de viktigaste positionerna så måste han prestera väldigt bra under försäsongen och även då så skulle jag tro att man inte kan bygga spelet före EM på att Nordin skall prestera bra i 11 matcher under en dryg månad. Inhoppare före sommar och på allvar konkurera om en plats i startelvan efter sommaruppehållet om han presterat bra skulle jag tippa.

Det är ju i princip omöjligt att gissa startelva när det är nytt spelsystem, nya tränare och nya spelare som man inte vet vilka som kommer bli deras huvudpositioner. Blir ju i alla fall en spännande försäsong.
Örebro E-A
2008-01-25 07:03
Farsen fortsätter//
allvarligt? 4-3-3? spännande.. :P närå lite har man ju hängt me, så de har ja inte missat iallafall.. men seriöst är Nordin (mer eller mindre) given i en startuppställning nu för ti´n alltså? missade nästan hela förra säsongen så ja kan ju inte direkt uttala mig om det men har han utvecklats så pass alltså under detta år? för om nån skulle frågat mig va ja trodde om det för nått år sen hade ja sagt aldrig... inte för han är dålig men det blir ju ett stort ansvar för honom.. och hur mycket speltid fick han förra säsongen?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-25 06:37
E-A/ Sedan Larsen lade av och att ÖSK numera ska försöka sig på 4-3-3. Kanske har Axén lite med det att göra också :-)

Han har potential att bli till och med bättre än Larsen enligt mig. Tekniken har han, spelsinnet har han. Konditionen? Jag både hoppas och tror att Nordin kommer göra succé i år.
Örebro E-A
2008-01-25 02:57
Ämne: Startelvan är redan ....
Nordin skulle alltså va dubbet så bra som spelfördelare än Larsen?

Laget börjar se riktigt intressant ut nu. Men nog måste vi ha nån som kan fördela bollarna bättre än NG? I alla fall nån som är stabilare.. Seb? Nån? När fan blev Gerzic given i startelvan, vad har jag missat???
Örebro Mittåt
2008-01-25 00:40
AwwE// Om Sjögren till exempel skulle gå ut och säga att på måndag skriver Porokara på, så kan du vara rätt säker på att till och med en halvdålig agent skulle ringa på en gång till Sjögren och tala om för honom, att "tyvärr" blir nog Porokara litet dyrare och lönen betydligt högre.

En betydligt bättre förhandlingstaktik är att låta motsidan sväva i ovisshet om var man står och hur angelägen man är. Helst skall de tro att det finns andra alternativ som samtidigt är uppe för förhandling.

Det gäller att mjuka upp den andra sidan mentalt - inte att göra dem säkra på att ÖSK till varje pris vill ha ett kontrakt. Därför kan han inte gärna gå ut och berätta speciellt mycket om förhandlingarna så länge de pågår.
Örebro Buck
2008-01-25 00:36
Startelvan är redan klar. Såhär blir det

PW
PA - BZ - PH - GH
MK - FN
NG
EB - SW - RP

Samuel är i grunden en TOPP, och kan säkerligen fortfarande hitta målet.

Bänken ser mycket vass ut med RR, MW, frempong, Rodevåg, SEB

Läktaren: Nedim, Näfver, Walker, Green, JP, Jidsjö osv

På pappret ser det ju dubbelt så bra ut som förra säsongen. Frågan är bara om ÖSK kommer att klara att föra ett eget spel som baseras på kortpassningar? Går det dåligt så har ju alltid paniken kommit tillslut. Som det exempelvis blev förra året...
Örebro AwwE
2008-01-25 00:33
Hur blir det med RONI? Börja bli trött på Sjögren & Co´s mörkande. Är han klar/när blir han klar
Örebro isac
2008-01-25 00:32
Mittåt//
Bra inlägg. Där är vi överens.
Godnatt på er.
Örebro Mittåt
2008-01-25 00:23
isac// Split vision kallas det visst. Du såg de bollar han missade och jag såg de han satte. Till försvar för målsumperiet skall dock sägas att kvaliteten på inläggen rätt sälla var av högsta klass.

Örebro mustard
2008-01-25 00:19
angående dagens em-träning (gårdagens blir det visst), kan man bara än en gång beklaga sig över den situation som uppstått gällande Yunus. Han var briljant på träningen måste jag säga. Vad ska vi göra åt situationen?? Det är otroligt synd om honom, vilket är anledning nummer ett för aktion. Att han är en grym lirare och signad för ÖSK är självklart ytterligare anledningar för agerande i fallet Yunus...
Örebro isac
2008-01-25 00:18
Ämne: Om man tittar på åre....
Mittåt
Såg vi samma träning angående Jidsjö? Jag håller med om att han sög åt sig varenda boll, tyvärr.. Fick han en enda boll på mål över uvud taget? De gånger han inte trasslade in sig i bollen kom den ofta sakta och tryggt rullandes fram till westmans famn.
Nej, ska man ta chansen från andra att avsluta (ska påpekas att övningen inte innehöll några försvarare, var därför inte så svårt att få bollen) så får man nog se till att leverera lite mer.

Jidsjö kommer få det tungt.

För övrigt var det väldigt roligt att se bassombeng och Ze. Tror det kan bli riktigt bra. Med Roni i Laget kommer man nog kunna götta sig på sektion e i sommar.
Örebro Mittåt
2008-01-25 00:02
Förra året var ett av problemen i truppen att det fanns för många mittbackar. Två av dem spelade tillsammans bara en enda match.

I år verkar problemet blir att det finns för många yttrar. Detta på grund av att vi fyllt på ytterförrådet med två (ErBa och RoPo) samt tagit bort en central anfallsposition. Plötsligt finns det gott om spelare som kan och vill spela på kanterna längst fram.

Detta förhållande kan nog vara en av anledningarna till att ÖSK tackade nej till Stellan. Ytterligare en ytter är inte vad som behövs i truppen idag.
Annons: