/fotboll/osk/forum/737.aspx/fotboll/osk/forum/737.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pedretti
2016-03-29 22:59
Nytt avsnitt av Sportklubben uppe!
Gäst för dagen är Simon Åström!
AIK Nissesson
2016-03-29 18:14
Jag kan omöjligtvis svara på eller bemöta inlägg som är riktade till någon som kallar sig snö !!!

Vad är det frågan om egentligen ?
AIK Nissesson
2016-03-29 18:11
Rellen

Nu får du väl snart ge dig, med insinuationer och lögner!!!

Jag har ingen aning om vem snö är, men börjar förstå att vi kan vara födda samma decennium?

Vad lider du av för hat?

Kolla med Pernilla, hon kan säkert hjälpa dig med vem som är vem!!!
Rellen
2016-03-29 17:04
@Snö:

Du nisseson Aka Saywee jaså vilka vet det? Kan du säga någon spelare som uttalat sig så? Trodde tvärtom att han var väldigt bra på det då han väckt massor av spelare med dålig form till jätte bra, det gör man inte bara av att spela en spelare.
Sen kan Axen vara djäkligt dryg (ibland på ett skönt sätt och ibland på ett irriterande sätt). Och jag antar att han vart irriterad på frågan eller bara betydde sig omoget för jag är säker på att han snackade med Kalle.
Örebro Vinnartradition
2016-03-29 16:09
Jag hoppas att samtliga skribenter här inne besöker den officiella uppladdningen på Hamnplan inför söndagens match. Målsättningen är att det ska bli den största och mest välbesökta uppladdningen någonsin. Vi har ett spännande program att se fram emot:

13:00 - Harrys slår upp portarna
13:30 - Uppsnack med Simon Åström
14:15 - Lokal gäst-DJ vänder plattor
15:00 - Lokal gäst-DJ vänder plattor
15:45 - Två ÖSK-profiler besöker uppladdningen
16:15 – Samling på Hamnplan
16:30 - Premiärmarsch

På menyn finns följande:
Ostburgare 109 kr
Ceasarsallad 109 kr
Pasta Rosini 109 kr
Vegetariskt alternativ 109 kr

Falcon export/Cider 40 kr
Örebro Bitter 70 kr
Alkoholfria alternativ finns

Barn och minderåriga äter gratis från barnmenyn i sällskap av målsman.
AIK Nissesson
2016-03-29 15:27
Tack BoP för att du tydligt redde ut detta,
det var ju på väg att bli akademiskt komplicerat :)

Nu är jag motiverad för premiären :)

Det gäller ju även att motivera publik, klack och sponsorer, men det kan vi lämna hädan tills vidare.

Nu börjar uppladdningen !!!
Örebro Minatankar
2016-03-29 15:09
Bastard on Parad // Håller med dig. Det var inte diskussionen här jag menade. Håller inte med Alik. Jag menade diskussion mellan tränare och spelare. Båda ska göra sitt bästa för motivationen och inte förvänta sig att den andre fixar det.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2016-03-29 14:56
Minatankar//

”Båda behövs och det är inte intressanta att diskutera fördelningen dem emellan.”

Jag tycker absolut att det är en intressant fråga att diskutera när huvudtränaren säger att det inte är hans jobb att motivera. Då är det inte en diskussion om fördelning. Annars håller jag med dig. Självklart har spelaren ett stort ansvar att ha motivation inför träningar, matcher osv. Just motivationen kan ju försvinna om man presterar på träningar, träningsmatcher, inhopp etc och sedan inte får chansen att spela från start. Det gäller ju speciellt om andra spelare underpresterar. Då är det viktigt att ledarna lyckas hålla spelarna motiverade och ha en diskussion. Jag tror att det sker i ÖSK, men tycker att det var ett dumt uttalande av Axén.
AIK Nissesson
2016-03-29 14:49
@Nicka i ribban:

Instämmer helt med dig.

Det vore ju knepigt om de gjorde det "omvända" eller inte brydde sig ett dugg om sådant.

När motivationen individuellt kanske börjar tryta, är det sällan fel att någon ledare eller någon annan väcker den till liv, dvs om inte lönen är värt mödan att bara streta på och vänta på något bättre .../
Örebro Snö
2016-03-29 14:48
Många som spelat under "Axens vingar", vet att kommunikation är inte hans bästa gren, så vem vet om han är bra på motivation, vi kan bara hoppas
heja ÖSK
Örebro TommyS
2016-03-29 14:41
Motivera är ett ord med dubbel (minst) betydelse. Alla vet att spelarmotivation är en av Axéns käpphästar. Alla vet att han inte alltid är lika sugen på att motivera sina beslut. Tror att Axén menade det senare.
Örebro Nicka i ribban
2016-03-29 14:03
Jag är säker på att ledarna motiverar spelarna. Man vet kanske inte vara om det. Det räcker med att se Axéns kroppsspråk för att förstå att han motiverar spelarna.
Örebro flesklepp
2016-03-29 13:09
amen
Örebro Minatankar
2016-03-29 13:05
Att vara kompetent i något innebär att ha kunskap (utbildning/erfarenhet), vilja och förmåga. Vilja är detsamma som energi, ambition och motivation. Den måste spelarna redan ha när de söker sig till ett elitlag. Och motivation inför varje träning och inför varje match är det viktigt att spelaren själv jobbar med och inte förlitar sig på att någon annan ska fixa.

Inte desto mindre är det ändå en ledares/coachs uppgift i alla branscher att lyfta fram den inneboende motivationen och spä på den positiva energin eftersom alla människor också behöver stimulans utifrån för att kunna prestera optimalt över tiden.

Med andra ord är det både den enskilda spelarens ansvar o c h coachens. Båda behövs och det är inte intressanta att diskutera fördelningen dem emellan. Båda ska bara göra sitt bästa i alla lägen.
Örebro flesklepp
2016-03-29 12:46
@Bastard on Parade:

Intressant filosofisk fråga detta. Ska inte motivationen att hela tiden vilja utvecklas på ett positivt sätt finnas med som en grundförutsättning när man går in i jobbet som professionell fotbollsspelare?
Örebro Bastard on Parade
2016-03-29 12:34
"Kalle är formstark men startade ändå på bänken. Hur motiverar du honom för sånt? – Det är inte mitt jobb att motivera. Jag väljer vilka som ska spela. Jag är supernöjd med Kalles inställning och träningen den här veckan. Och även inhoppet. Jag är inte ett dugg orolig för det." Här har vi kanske en förklaring till varför spelarna tar ut segrar i förskott i vissa matcher och slutar spela i andra matcher. Någon kanske skulle tala om för ÖSK att det visst är tränarnas uppgifter att motivera spelarna?
Örebro Nicka i ribban
2016-03-29 11:28
DIF kommer säkert skicka in många bollar i boxen. Jag tycker inte att någon av våra målvakter är riktigt vassa i det spelet. Moberg är rätt duktig huvudspelare, men nog känns vår backlinje (och laget generellt sett) som svaga i luftspelet?
AIK Nissesson
2016-03-29 09:53
Jag tycker att Rinne kan stå mot Djurgården ...

... i klacken.

(på västra förstås)
Örebro Snö
2016-03-29 09:47
Vi får hoppas att Astrit inte blir skadad och får upp "kondisen" snarast, så han orkar 95 min, klart bäst i ÖSK, Nordin blir ängslig utan Astrit, backlinjen ok, Broberg får nog en tuff säsong, kalle grym, Crespo blir nog vassare vad det lider, Åman inte världens snabbaste, ser seeeg ut men gör det ok med sin inställning.

Nu får vi se vad Axens ord är värt, om vi har så bra målvakter som är så skit bra och jämna, så ska Jansson stå i premiären, Rinne har inte varit lysande de senaste matcherna, skulle absolut gjort det bättre på det lösa avslutet igår, men som vanligt mumlar väl Axen i skägget :)

heja ÖSK
Örebro Nicknamn i ribban
2016-03-29 09:43
Bajens mål är både en miss i försvarsspelet (någon ska ta Romulo) och ett dåligt ingripande av Rinne. Framförallt det sistnämnda.

Jag tyckte att försvaret skötte sig bra igår. Blir intressant att se hur man stångas mot Ranégie på söndag.
Örebro Marta (hane)
2016-03-29 09:31
Skulle kunna va skrivet av någon av våra självutnämnda största optimister, men står i Aftonbladet.... KUL! " ÖREBRO Positivt i genrepet + Örebro har onekligen vaknat på rätt sida den här säsongen. Daniel Gustavsson såg ut som, om ni tillåter en smula överord, en högerfotad Arjen Robben och Astrit Ajderevic var Xavi-elegant när ett hyperrörligt och vågat ÖSK fullständigt spelade ut Hammarby i den första halvleken. Det borde ha stått 4–0 i paus. Negativt i genrepet – Försvarsspelet var resolut och tajt. Anfallsspelet flinkt, rörligt och vackert. Något negativt? Effektiviteten var inget vidare och dippen första 20 efter pausen var alldeles för djup. Så skötte sig nyförvärven: Mot Hammarby var Michael Almebäck enda nyförvärvet som startade matchen. Något bolltittande i samband med kvitteringen, men i övrigt lika stabil som resten av backlinjen. Läget i laget inför premiären: En stökig försäsong präglad av sjukdomar och skador har gjort att nyckelspelarna inte har fått så många minuter med varandra som hade behövts. Men nu ser det bättre ut: bara Logi Valgardsson riskerar att missa premiären. Inhoppande Kalle Holmberg visade att han utan tvekan kan gå före Alhassan Kamara i premiärelvan."
Örebro Minatankar
2016-03-29 08:20
@Örebro Center:

Den stora fördelen med Kalle är att han som inhoppare kan inta både Crespos och Astrits platser i avvaktan på att Crespo når sin effektivitet och Astrit sin kondition. Kalle torde ha få vara med i de flesta matcher, t o m i startuppställningen om Crespo mot all förmodan inte kommer loss i sin målfabrikation så småningom. Måhända skulle man t o m starta med Kalle på topp mot Djurgården.
Örebro Cpt. Raw-P
2016-03-29 07:52
I Dagens avsnitt i magasinet Offsides podcas så Intervjuas Alec i en knapp timme. De kör någon specialvecka inför premiären med en intervju om dagen. Annars kan jag även rekommendera att lyssna på gamla avsnitt - i min mening bästa fotbollspodden.
Örebro pemo
2016-03-28 23:13
Fantastisk första halvlek, men varför trycker ingen dit bollen ordentligt?
Crespo rundar målisen och får bara i väg en fösare? Är det plastens fel?
Broberg helt ren, men inte f-n fick han in den.

Nåja, säker ledning och bra spel. Å så kom den vanliga dippen i andra halvlek. Så typiskt ÖSK. Men det ordnade ju upp sig, då motståndet inte höll mer än "kvalstreckskvalitet" .

Men lite oroande tycker jag trots allt att försvaret är. Inte klockrent spel mellan Moberg/ Almebäck. Och vem skall nicka bort höjdbollarna? Hmmmmm.....

Målet för HIF var väl en försvarsmiss från början?
Så skönt då med en snabb kontring signerad Ring - DG - Kalle.

Nåja, vad är väl en bal på slottet? Det finns fortfarande lite att jobba på, men det bör nog räcka mot DIF på söndag om alla jobbar hårt och inte går ut och tror att "det här ordnar sig "
Örebro Center
2016-03-28 22:50
@frrreddo:
Kalle har egentligen förtjänat en startplats sett till hela försäsongen. Jag vet inte om man vill matcha Crespo i form och hoppas han hittar tillbaka till tajmingen. Men strikt prestationsmässig är det inget snack att Kalle hållt en högre och jämnare nivå. Men det kommer säkert skador och skavanker så båda lär få spela. Kalle lär nog få hoppa in i de flesta matcherna också. Risken är ju annars att han tappar bort formen.
Örebro Roswall
2016-03-28 22:49
Mindre än en vecka kvar till premiären med en nästan slutsåld arena, en spännande och nästan skadefri trupp, en sköning som tränare, en lovande VD och med en rekordbesökt generalrepetition i backspegeln. Dessutom glimtar vårsolen till rejält. Vem kunde tro i slutet av Juni förra året att vi skulle ha Astrit och Almebäck i truppen inför säsongsstart i Allsvenskan 2016?!
Det är många som har gjort ett bra jobb.

Samtidigt som premiären smyger sig närmare känner jag hur nervositeten ökar i magen. Det är så otroligt svårt att veta vart vi står jämfört med de andra lagen, det är dessutom svårt att veta vart vi står i oss själva. Högsta nivån är uppe i krämarn-höjd, samtidigt som det verkar som om någon spöklik uppgivenhet smyger sig in under de sämsta perioderna.

Jag tror ändå vi tar Pelle Olssons apor på söndag. Broberg lär vara sugen. RÅPs och DGs AIKförflutna lär ju få dom att tagga till. Tror Holmberg och DG blir målskyttar, och Rinner räddar straff, orsakad av att Moberg får ta en nöd brytning efter att Almebäck fumlat med bollen.
Örebro Minatankar
2016-03-28 22:35
Om man kollade koppspråket på våra spelare upplevde jag att följande spelare visade på gott självförtroende: Moberg, Ring, DG, Nordin, RÅP och Kalle.
Övriga visade viss osäkerhet kan jag tycka med undantag för Astrit som tidvis blev för nonchalant.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-03-28 22:28
@ Ösk-groda:

Jag skrev ju att jag inte räknar med Århus (Aarhus eller AGF om du så vill) eftersom vi spelade med juniorerna då. Det var typ 1/11 från den "riktiga" startelvan som började i den matchen.
Örebro Pedretti
2016-03-28 22:06
Fotbolldirekt skrev inte "ÖSK vinst efter succé-inhopp av Kalle Holmberg" nej nej.
De vill ju ha pengar (vilket är förståeligt) så de vinklar artikeln lite grann och skriver
"Torsk för Bajen i genrepet – men lovande insats av nye brassen"
För att på så vis locka Hammarbyare till att läsa artikeln och på så vis generera pengar för fotbolldirekt genom reklam.

Och samma sak gäller ju alla större webbsidor som rapporterar om sånt här, tyvärr.
Örebro Roswall
2016-03-28 21:57
I sportexpressens videoklipp (som bara innehåller arkivbilder från någon bajenträning) om att Nanne blev uppvisad på läktarn så säger de att en Holmlund satte 2-1.... Suck.
Annons: