/fotboll/osk/forum/7369.aspx/fotboll/osk/forum/7369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2008-01-25 14:21
Liberate tu-teme ex inferis//
vore ju skit om vi skulle missa båda.. speciellt Roni..
men Gutens pris e ett skämt! tror dock han kommer till oss, för runt en mille..
Örebro Marta (hane)
2008-01-25 14:13
Worldfarm/
Hoppas, hoppas , hoppas att du har lika dåliga tillförlitliga källor som många andra här :-)
Örebro Marta (hane)
2008-01-25 14:12
Ämne: Farsen//
jo det stä....
E-A/ Fram för allt så är det ju näst intill omöjligt att krava att Nordin skulle etablera en lägsta nivå av hög klass. Första året får man nog räkna med att det kan svaja lite, även om det går bra.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-25 14:11
Ämne: Hörde just ett rätt ....
Ja,vi får väl varken Guterstam eller Roni till sportklubben.
Örebro worldfarm
2008-01-25 13:59
Hörde just ett rätt tillförlitligt rykte om att Ronis prislapp stigit och att han är en bra bit från Sportklubben … Lås oss hoppas att detta inte stämmer, men jag är rädd för att vi inte kommer att se honom i den svartvita tröjan.
Örebro Robben 82
2008-01-25 13:44
Skönt att Manswell har åkt hem trodde inte en sekund på honom...Nej nu lägger vi all energi på Guterstam för att sedan"stänga butiken".Som jag ser det just nu så klarar vi oss med dom backarna vi har,kanske kan bli att förstärka truppen med någon spelare under sommaren...var länge sedan jag tyckte Ösk truppen såg så här intressant ut!
Örebro crille.
2008-01-25 13:34
Kolla länk...
Örebro crille.
2008-01-25 13:34
Inget kontrakt till Manswell !!! Gutestam hetast nu!
Örebro E-A
2008-01-25 13:30
Farsen//
jo det stämmer säkert..
alltså inte så att ja inte tycker man ska ge han chansen å visa vad han kan, och ge honom lite ansvar. men ja tycker bara det är lite väl tidigt å ropa messias.. givetvis hoppas jag också att han slår igenom med dunder å brak denna säsong, men man kan ju definitivt inte ta de för givet! men chansen finns, visst..
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-01-25 13:22
E-A// Nordin passar även bättre in på 4-3-3 systemet än 4-4-2. Hans roll är mer "friare" i detta.

Örebro E-A
2008-01-25 13:16
Sekt. E//
Givetvis!=)
men man kan ju va mer eller mindre given.. syftade mest på om han stärkt sina optioner så att han blivit "given"..

har som sagt missat en hel del och många här målar upp han som, i princip, lagets bästa eller va man ska säga/skriva.. kanske han har utvecklats till, vad vet ja, men det verkar otroligt konstigt att Walker skulle missat (?) de förra säsongen, eller liknande, för han hade väl inget gammalt groll med Nordin så han skulle göra det svårare för honom?
Örebro Chipset
2008-01-25 13:12
skoBe// Du behöver nog inte vara orolig. Rollen i det nya systemet är som klippt och skuren för Nordin. Sen att han är den enda som med precision vågar och kan slå de snabba bollarna är för honom till stor fördel. Jag tror han inofficiellt är given på den positionen tills något bättre uppenbarar sig. Roni/RoPo eller SaWo kanske kan spela där? Vad vet jag?

Mittåt// "James Frempong...är i mitt tycke en typisk kantspelare som skall komma i full fart mot sina motståndare, slingra sig förbi dem, ta sig in i straffområdet för att där sedan bli fälld."

Haha, du har sett ett par ÖSK ungdomsmatcher i dina dagar.
Örebro E-A
2008-01-25 13:09
skoBe//
hande Nordin vart så suberbra som det kan låta ibland hade Walker garanterat låtit han spela mer men det va han ju inte. han va grym i Rynninge men steget därifrån till att bli dominerande, och en av lagets stöttespelare, i AS är ju ganska stort.. inte speciellt konstigt att Alec uttalar sig positivt om "hans egen produkt..". säger "alla kända namn" att detta kommer bli hans genombrottsår eller, att han kommer klara å ta det ansvaret?? iofs kanske han inte behöver ta samma ansvar som Larsen i detta spelsystem.. vad vet ja.. som sagt Nordin är en bra lirare med riktigt schyst bollkontroll, ofta, men han har ju inte alltid vart världens mest stabila..
Örebro Sekt. E
2008-01-25 13:03
Att vara given i en startelva, hur funkar det? Klart att varken Nordin eller någon annan ska vara given. En plats i startelvan förtjänar man under träning och förberedande matcher. Det är inget man kan ta för givet. Är han bäst får han säkerligen spela mycket. Det visar sig.
Örebro abdel seidou
2008-01-25 12:48
Ämne: Man får väl tänka på....
jag har också reagerat på det där och det verkar som om han blir väldigt mycket hjälpgumma i år. menmen, så är det väl kanske när man är beroende av att andra spelare ska vara indisponibla för att man ska kunna ta en plats. med dagens truppsammansättning och vad jag har gissat mig till av träningarna verkar han bli "nödlösnings-backup" på både högerbacken och som centertank o dess utom finns som nån sorts sista alternativ som ytterforward. men det är kanske för tidigt att säga nått om hur de blir med den saken.
Örebro skoBe
2008-01-25 12:41
Angående Nordin//

Han har inte missat förra säsongen på grund att han inte platsade utan på grund av Walker. Visst var hans kondis sämre än andras men han har det ingen har i ösk...Ni vet ju själva vad Axen sa hela tiden när han var NA-expert och ni kommer ihåg Nordahls komentarer oxå... så att jag tycker att dom här sista komentarer är patetiska vad det gäller Nordin. Nordin ska vara given i startelvan och han ska få sin genombrott:) Alla kända namn i örebro som är fotbollskunniga säger samma sak om Nordin...Han ska spela, hans ska vara bäst!!!
Örebro Sigges högra sax
2008-01-25 12:26
Man får väl tänka på att det var extra fokus på afrikanerna. Keep up the good work, redaktionen!

Har sett några träningar i år och min fråga är...hur blir det med Johan? Ska han vara back-up för Anttonen på högerbacken?
2008-01-25 12:23
Hur blir det med Degenmatchen?blir det MAH?blir det Västra stå som gäller?
AIK Saywee
2008-01-25 12:03
Inte nog med att den efterlängtade träningsmatchpremiären mot Degen blev flyttad till ett "mindre publikt" tillfälle.

Långtidsprognosen i gårdagens GT beträffande väder visar "bra" fotbollsväder (för årstiden) till och med onsdag, men på torsdag är det bara ett sånt där stort grått moln med en massa snöflingor inunder :-(((

Som tur är brukar långtidsprognoser inte stämma så här års :-)
2008-01-25 11:16
Undrar om Manswell är nöjd med provspelet och om han själv tror att hans religion är emot han när det gäller proffslivet.
AIK Saywee
2008-01-25 11:13
Mittåt//
OK
Örebro Gogo Vahlin
2008-01-25 11:08
Ämne: En tanke om tränings....
Håller med dig om att det ibland kan vara svårt att se helheten i spelet när det filmas med den ganska rejält zoomade bilden. Kan tänka mig att det skulle vara lättare att se om man bara zoomade ut lite. Var lite bättre i vissa sekvenser av denna filmen.

Men annars är det ju hur kul som helst att kolla varje gång det kommer upp FAN-TV klipp här.
Dödsbra jobb grabbar!
Örebro Sersant
2008-01-25 11:03
Ämne: Sersant//

Jag e j....
"En sådan här uppgörelse skulle vi självklart kunna göra även med ÖSK."
Örebro _Adde_
2008-01-25 10:58
Sersant//

Jag e ju inte brightast i stan, men hur får du den artikeln till att Forward vill börja samarbeta?
Örebro Mittåt
2008-01-25 10:46
Saywee// Den risken finns alltid, men eftersom spelaren har en agent, som väl aktivt jobbar på att placera honom i en annan klubb, så spelar det i detta fall ingen roll vad ÖSK gör.
Örebro Sersant
2008-01-25 10:46
En tanke om träningsklippen
tycker att det kan vara svårt att se så mycket eftersom men kommer så nära o bara kan se det som händer exakt vid bollen. Borde det inte kunna bli bättre om det filmades från den plats där Tv har någon av sina kameror? borde ju bara vara att be ÖSK släppa in er?
Örebro Sersant
2008-01-25 10:40
Nu verkar forward vilja samarbeta
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-01-25 10:38
Tvåmålsspel med Ze och Bassombeng
Örebro jappel
2008-01-25 10:37
sedan skiljer det från person till person och framför allt generation till generation hur man utövar sin religion. Denna typ av arbetstidsbegränsningar kan man säkerligen få bort i avtalet man tecknar. Det står säkerligen att man ska vara tillgänglig för spel alla matcher oavsett om man skriver på för Örebro SK eller Inter.
AIK Saywee
2008-01-25 10:36
Förresten Roni har samma tro och övertygelse som Manswell, kanske inte lika stark men ändå.
För han jobbar väl på lördagar?
Annons: