/fotboll/osk/forum/7360.aspx/fotboll/osk/forum/7360.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jonte R
2008-01-30 15:14
Ämne: -Mackan-// Det är kl....
Kan väl vara ett sätt att inte låsa sig fast vid en klubb också om det nu visar sig att Örebro och BP inte kommer överens om prislappen.
Örebro Sersant
2008-01-30 15:13
Ämne: ÖSK säger: Vi behöve....
Du säger: ÖSK behöver en målskytt. 28 mål på 26 matcher förra säsongen, interna skyttekungar med 4 mål var. Har något förbättrats i det avseendet?

Jag säger: ÖSK måste skapa fler målchanser (fler målchanser = fler mål). Det är där jag tycker att problemet har legat både Nedim, Rodevåg o Seb har visat tidigare säsonger att dem vet vart målet står.
Örebro Mittåt
2008-01-30 14:55
Västbanken// Att bli orolig är trots allt en känsla som är evigt förknippad med tillvaron som svartvit supporter.
Örebro Västbanken
2008-01-30 14:27
ÖSK säger: Vi behöver en target player.

Jag säger: ÖSK behöver en målskytt. 28 mål på 26 matcher förra säsongen, interna skyttekungar med 4 mål var. Har något förbättrats i det avseendet?

Jag kan inte se det isf. Kanske något att tänka på för en del i sin försäsongshybris.

Antingen har kantspelarna sina utgångspositioner långt ut på kanten, då måste en mf fylla på inne i boxen vid avslutningslägen (kan bara se Walker sprinta in); eller så är de mer i mitten, men där har vi knappast rätt spelartyper för att ta för sig (myggviktarna Frempong, Näfver, Wowoah, Bassombeng m.fl.). För mittpositionen i vår 3-manna-kedja (=ensam gubbe + fem-manna-mf) har vi bara Rodevåg, Nedim eller Jidsjö. Jag blir mörkrädd. Är jag helt ensam om att vara orolig, ibland känns det så?
Örebro Mittåt
2008-01-30 13:55
ÖSK kommer att träna lätt i morgon förmiddag. Start kl. 09:30 och man håller på ca. en timme. Det finns en hel del mindre skavanker och känningar i truppen och först efter träningen kommer man att kunna ta ut den slutliga truppen för matchen mot Degerfors.
Örebro Kronblom
2008-01-30 13:46
Ämne: Klart som korvspa at....
Instämmer helt,tycker inte man står och faller med Guterstam;Seb skulle man kunna använda i den rollen istället utan sämre resultat.Hoppas betydligt mer på Roni och vad man uppfattat som så bjuder ingen annan klubb på honom så tycker det borde bli klart den här veckan!
Örebro Mittåt
2008-01-30 13:38
-Mackan-// Det är klart att det pågår någon slags diskussioner/förhandlingar. Men sedan kan det råda olika uppfattningar om exakt vad man skall kalla de kontakter som finns.

Danhardt kanske tycker att man skall sitta öga mot öga vid ett bord för att det skall kallas förhandling, medan Lennart måhända anser att även telefonkontakter då man diskuterar en eventull övergång skall kallas förhandling.
Örebro Mittåt
2008-01-30 13:34
Jag talade just med kansliet beträffande insläppet till Degerforsmatchen. Så här ligger det till:

Medlemskorten har just anlänt från tillverkaren och man håller som bäst på med att trycka upp dem med namn etc.

Inga kort kommer därför att hinna fram per post tills i morgon. Betalda medlemmar kommer dock som vanligt att ha gratis tillträde till matchen. Detta ordnar man genom att det kommer att finnas listor över de personer som betalat in medlemsavgiften. Så det kommer enkelt att gå att kolla vilka som har rätt att gå in utan att behöva betala något.

Dessutom kommer man att ta ner de färdiga korten till arenan, så de som vill ha sitt medlemskort kan få det i anslutning till matchen. Tacksamt för ÖSK, som då slipper betala portat för att skicka ut korten.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-30 13:04
När det gäller finländske Roni Porokara som gjorde succé under sitt provspel i förra veckan går förhandlingarna med FC Honka framåt.
– Vi väntar på ett besked och hoppas få det innan helgen, säger Sjögren.

Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-30 13:02
Då hoppas jag att Porokara kan bli klar snart! :)
Örebro Sersant
2008-01-30 12:53
Ämne: Detta med att skaffa....
1. Inte så stor skillnad egentligen men alla framgångsrika lag har en spelare som alla vet att dewm kan ge bollen så håller han i den så spelarna får chans att avancera i planen.
2.alla lag behöver en target om vi tar exempel på spelande lag så har nästan alla en stor stark i mittanfallet.
- Arsenal (Adebayor)
- Chelsea (Drogba)
- Inter (Zlatan)
- (Gammla)Djurgården (Elmander, Sören)
Örebro Joerny
2008-01-30 12:48
Klart som korvspa att vi ska ta chansen att köpa Porokara. Inte ofta en klubb i ÖSK:s storlek får chansen att plocka en finsk landslagsspelare. Anser inte att det är så akut med en targetplayer, vi har ju Seb som har bevisat att han är en bra bollmotagare. Dessutom är han stark i huvudspelet.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-01-30 12:39
En övergång till Örebro SK är långt borta för Olof Guterstam, 25.
se länk!
Örebro ÖSK-Karl
2008-01-30 12:19
Brinkewall//

Att det är BP som sätter priset på Guterstam förstår vi nog alla. Vad många av oss också anser så är han värd max 1 miljon.

Vore han eftertraktad hade redan någon 08-klubb plockat honom.
Örebro ÖSKare i exil
2008-01-30 11:47
Grattis farsan.
Örebro Marta (hane)
2008-01-30 11:33
Lib/ Feta gratulationer!
Örebro Toro
2008-01-30 11:31
Liber // Då får man gratulera till nytillskottet i familjen och "familjen"!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-01-30 11:29
Kl 00:59 inatt så blev vi(Ösk)en tjej starkare som blivande supporter till Svartvitt,min dotter Tuva föddes så idag ska jag fira med en Whiskey och cigarr och i morgon ska vi fira segern över Degerfors,livet är underbart mina svartvita vänner.
Örebro Marta (hane)
2008-01-30 11:03
Skoogen var klockren. Kanske är det en plats som vi inte haft något klockrent på på sistone trots att vi laborerat med mycket långbollar.

Lundblad, Emra, Oyuga, Sahlin, Mirza, Costa och Pär Ekström (om jag minns rätt) är väl några mer eller mindre bra alternativ
Örebro Brinkewall
2008-01-30 10:58
Anledningen till att Guterstam inte ville till Örebro tidigare och var "negativ" till klubben var att ÖSK då konkurrerade med BP. Jag ser inget konstigt i det.

I övrigt gillar han klubben och är imponerad av den satsning som nu görs och är intresserad av en flytt. Priset alla pratar om, sätter inte spelaren. Det sätter klubben han lämnar.

AIK Saywee
2008-01-30 10:49
Om vi backar ännu längre än förra året, hur har det sett ut då? Niklas Skoog exempelvis var väl en strålande target i den svartvita dressen? Har vi haft fler av samma kaliber? Niklas kunde "stå" långt upp och "peka på" att han ville ha boll trots tre ryggsäckar, men han tog emot bollen, skakade av sig ryggsäkarna och satte den i nätmaskorna eller gjorde en elegant assist. Inte alltid, men ofta.
Örebro Marta (hane)
2008-01-30 10:43
Ämne: Targetspelaren ska t....Ang Targetdiskussionen tyckte jag det var oerhört tydligt förra året att detta var en position som vi verkligen saknade spets på. Främst syntes det när Rode och Nedim spelade tillsammans. Detta gör att jag drar slutsatsen att ingen av dessa är fullgoda alternativ för denna position. Visst har Rode vissa egenskaper som skulle kunna göra honom till en kandidat, men förra årete fick han arbeta för mycket med bollhämtning. Något som han gjorde mycket bra och som gör att jag ser honom som en utmärkt högerforward/ytter.
Seb gick visserligen in och gjorde targetrollen bra några matcher, men jag önskar helt klart en mer renodlad target i truppen.

Just för, som ni skriver, att kunna variera spelet och samtidigt ha en buffel i straffområdet.
Örebro Mittåt
2008-01-30 09:47
-Mackan-// Det är ingen träning idag. Däremot i morgon förmiddag.
Örebro Chipset
2008-01-30 09:44
Targetspelaren ska ta emot bollen och antingen ge den offensiva mittfältaren utrymme eller fördela den själv ut på kanten. targetspelaren ska också agera bollmottagare när spelet låser sig och mittback eller defensiv mittfältare tvingas lyfta bollen högt. sen ska självklart target kunna hålla ifrån sig förvarare i straffområdet och göra lite mål också. En lång, stark target med bra balans är ett måste i detta läge. Om Gute är rätt man är ingen som vet.
Örebro ÖSKare i exil
2008-01-30 09:32
En bra target player ger ju klart fler alternativ i uppspelningsfasen.
AIK Saywee
2008-01-30 08:50
Detta med att skaffa en "target" hur pass viktigt är det i nuläget?

1. Hur stor är skillnaden i behov av en "target" mellan spelsystemen 4-3-3 och 4-4-2?

2. Hur stort är behovet av en "target" om man spelar bollen efter marken (vilket är tänkt) eller om man kör tjongbollar upp i anfallet?

Som jag har förstått så har vi ett par, kanske tre alternativ som mycket väl skulle kunna spela i "targetrollen".

Att jag ställer dessa två (tre) frågor beror på att jag själv bara har en känsla, men ingen vetskap, utan hoppas på några kommentarer.
Örebro bison
2008-01-30 08:44
Ämne: finns en smart tanke....
Om Berra går in i mittlåset från start (vilket jag utgår från) så har vi ju redan Wiken som given på bänken. När/om Berra spelar OS så har vi Hagge och Wiken som mittlås, med Gelnn på plan så har vi ju backup redan på plan, bara att flytta ner/byta in Wowwen som VB.
Örebro BabyKladde
2008-01-30 06:57
finns en smart tanke i att avvakta med en försvarare!
tänk på att om det krisar så kan ju i värsta fall Samuel Wowoah spela där. Henriksson har ju en liten erfarenhet också.. så egentligen är det ingen akutkris om det blir brist i nån match bara.. men kan hålla medo m att det skulle lätta om man värvade nån mer back, som i alla fall är "given" på bänken, men kanske inte i startelvan.
Örebro lollo_homeboy
2008-01-30 06:28
alla klagar på bk forward att de inte är något samarbete.. Känns som de anser jag med lönnqvist,sandro sen loven och Jonsson 4st i ett div 1 som är för bra för att lira i ungdom tex eller Kif.. tror ingen i ungdom tex skulle vilja gå till kif bara för dem spelar i 2an men har mött varandra så mycket och ungdom har ju vunnit nästan jämt så varför låter man inte de spelare sm man signar spela för ungdom istället..tror att lönqvist kan konkurera i allsvenskan när han får hålla sig frisk å gjort 1 år till i 1an även jonsson som ja tycks knappst nämna skulle formodligen kunna fungera som 2 kepper bakom en 1 kepper sm köps in nästa år..
Örebro malge
2008-01-29 23:09
Varför ska vi satsa pengar på porokara nu för det finns redan både talang och kompitens på den platsen i form av näfver och frempong alternativ wowoha, pengarna ska istället satsas på en targetplayer inte allt men en del DOCK inte guterstam, inget fel på porokara men han kan vi värva senare när targeten är införskaffad. Angående fler backar håller jag med flera andra på forumet att det kanske inte behövs mer just nu tackvare dagens värvning utan i skadeläggen låta ungdommen få lite ansvar!!!
Annons: