/fotboll/osk/forum/736.aspx/fotboll/osk/forum/736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Svartvitt forever
2016-03-30 15:08
Minatankar: "Han kanske menade att han för utomstående inte behöver motivera sina laguttagningar"

Exakt så tror jag. Andra tolkningar skulle ha passat in på Sixten, men inte på Axén, som verkar ha en bra och nära kontakt med spelarna. Tror för övrigt att Kalle kommer fortsätta blomma ut i år, medan Crespo behöver mer tid och kanske först till hösten börjar ösa in mål.
Örebro Center
2016-03-30 14:26
@Redax:

Jag tror iofs att det handlar om två olika perioder. Den jag avsåg var tidigare när redaktionen flöt lite. Angående den sista "annonsen" som anges har jag inte hört något om.

Men roligt och positivt att det är en process igång. Och att man kanske kan se fram emot framtida artiklar och bevakningar.

Personligen saknar jag väldigt mycket de videointervjuer som en av Avenbrandarna brukade göra (glömt hans förnamn). Men det var länge sedan förvisso

Örebro Minatankar
2016-03-30 11:46
@TommyS:

"Kalle är formstark men startade ändå på bänken. Hur motiverar du honom för sånt?
– Det är inte mitt jobb att motivera. Jag väljer vilka som ska spela. Jag är supernöjd med Kalles inställning och träningen den här veckan. Och även inhoppet. Jag är inte ett dugg orolig för det."

Motivera innebär att ange skäl eller förklaring till varför någon agerar eller har agerat på ett visst sätt, t ex att man måste kunna motivera sina handlingar.
Motivera kan mycket riktigt också innebära att ge någon motivation, tex att
försöka motivera en spelare till att skjuta mer.

Motivation är däremot en känsla, inte en förklaring eller en åtgärd som motiverar.

Det blev lite akademiskt men kan kanske förklara Aliks uttalande. Han kanske menade att han för utomstående inte behöver motivera sina laguttagningar men att han naturligtvis ser som sin uppgift att som coach komplettera spelarens eget ansvar att motivera sig. Så vill jag tro att det var.

Hur som helst gav Aliks uttalande möjlighet till olika tolkningar.
Redax
2016-03-30 11:06
Hej!

Vi har svarat på alla ansökningar som har kommit in och bett om hjälp (allt annat är påhitt från forumskribenter), men har sedan inte hört ett knyst från personerna. Det kan vi tyvärr inte göra så mycket åt.
Men vi testar igen med annonsen och hoppas att folk vill bidra till att göra sidan levande även artikelmässigt som den en gång var. Vi sitter just nu i förhandling med två personer som vi hoppas tackar ja. Jakten fortsätter på hungriga skribenter...

Skicka din ansökan till svartvitt1998@gmail.com
Örebro flesklepp
2016-03-30 10:56
Ja, senast var det ju denna "vi söker dig"-artikel/annons som var utlagd nu i januari. Frågan är om de som svarat på den fått någon återrespons?
Örebro Center
2016-03-30 10:52
@Hertig_Karl:

Det har varit personer som mailat och erbjudit sig hjälpa till tidigare. Men såvitt jag förstått har man inte ens fått svar och dessa skribenter tröttnade på att försöka hjälpa till och är kanske inte ens aktiva här längre
Örebro Nicka i ribban
2016-03-30 09:36
Hehe, Bajenredaktionen tippade oss på 12:e plats. Undrar om man står fast vid den åsikten efter genrepet? :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lindhino
2016-03-30 09:08
Plats 9 alltså? Dåligt tippat.
Örebro rirobban
2016-03-30 01:53
Simon är det bästa som hänt klubben på länge! Ujujuj vilken skillnad det är mot när Jan Karlsson var VD... Simon är så proffsig, bra på att prata och man blir riktigt taggad varje gång man hör honom! Känner mig så trygg att vi var hittat rätt på VD-rollen. När man hör Simon känns det verkligen som ÖSK kan bli en toppklubb på riktigt. Alltid en massa roligt på gång inom klubben, och olika sätt att dra in pengar på. Måtte vi få behålla honom många år framöver!
Örebro Pedretti
2016-03-29 23:33
@Nicknamn i ribban:

Folk lockar folk (och bra spel givetvis) så visst ska vi nog kunna sälja mer lösbiljetter.
Speciellt om Astrit och Kalle showar runt med motståndarna!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-03-29 23:30
Det finns en förhoppning om att sälja 6000 årskort (ökning med ~1000).

Enligt Simon ligger vi ca 800 000 kr plus på försäljningen av privata årskort! Det återstår att se hur många lösbiljetter vi säljer under säsongen, men det ser alltså väldigt positivt ut i nuläget.
Örebro Pedretti
2016-03-29 22:59
Nytt avsnitt av Sportklubben uppe!
Gäst för dagen är Simon Åström!
AIK Nissesson
2016-03-29 18:14
Jag kan omöjligtvis svara på eller bemöta inlägg som är riktade till någon som kallar sig snö !!!

Vad är det frågan om egentligen ?
AIK Nissesson
2016-03-29 18:11
Rellen

Nu får du väl snart ge dig, med insinuationer och lögner!!!

Jag har ingen aning om vem snö är, men börjar förstå att vi kan vara födda samma decennium?

Vad lider du av för hat?

Kolla med Pernilla, hon kan säkert hjälpa dig med vem som är vem!!!
Rellen
2016-03-29 17:04
@Snö:

Du nisseson Aka Saywee jaså vilka vet det? Kan du säga någon spelare som uttalat sig så? Trodde tvärtom att han var väldigt bra på det då han väckt massor av spelare med dålig form till jätte bra, det gör man inte bara av att spela en spelare.
Sen kan Axen vara djäkligt dryg (ibland på ett skönt sätt och ibland på ett irriterande sätt). Och jag antar att han vart irriterad på frågan eller bara betydde sig omoget för jag är säker på att han snackade med Kalle.
Örebro Vinnartradition
2016-03-29 16:09
Jag hoppas att samtliga skribenter här inne besöker den officiella uppladdningen på Hamnplan inför söndagens match. Målsättningen är att det ska bli den största och mest välbesökta uppladdningen någonsin. Vi har ett spännande program att se fram emot:

13:00 - Harrys slår upp portarna
13:30 - Uppsnack med Simon Åström
14:15 - Lokal gäst-DJ vänder plattor
15:00 - Lokal gäst-DJ vänder plattor
15:45 - Två ÖSK-profiler besöker uppladdningen
16:15 – Samling på Hamnplan
16:30 - Premiärmarsch

På menyn finns följande:
Ostburgare 109 kr
Ceasarsallad 109 kr
Pasta Rosini 109 kr
Vegetariskt alternativ 109 kr

Falcon export/Cider 40 kr
Örebro Bitter 70 kr
Alkoholfria alternativ finns

Barn och minderåriga äter gratis från barnmenyn i sällskap av målsman.
AIK Nissesson
2016-03-29 15:27
Tack BoP för att du tydligt redde ut detta,
det var ju på väg att bli akademiskt komplicerat :)

Nu är jag motiverad för premiären :)

Det gäller ju även att motivera publik, klack och sponsorer, men det kan vi lämna hädan tills vidare.

Nu börjar uppladdningen !!!
Örebro Minatankar
2016-03-29 15:09
Bastard on Parad // Håller med dig. Det var inte diskussionen här jag menade. Håller inte med Alik. Jag menade diskussion mellan tränare och spelare. Båda ska göra sitt bästa för motivationen och inte förvänta sig att den andre fixar det.
Örebro Bastard on Parade
2016-03-29 14:56
Minatankar//

”Båda behövs och det är inte intressanta att diskutera fördelningen dem emellan.”

Jag tycker absolut att det är en intressant fråga att diskutera när huvudtränaren säger att det inte är hans jobb att motivera. Då är det inte en diskussion om fördelning. Annars håller jag med dig. Självklart har spelaren ett stort ansvar att ha motivation inför träningar, matcher osv. Just motivationen kan ju försvinna om man presterar på träningar, träningsmatcher, inhopp etc och sedan inte får chansen att spela från start. Det gäller ju speciellt om andra spelare underpresterar. Då är det viktigt att ledarna lyckas hålla spelarna motiverade och ha en diskussion. Jag tror att det sker i ÖSK, men tycker att det var ett dumt uttalande av Axén.
AIK Nissesson
2016-03-29 14:49
@Nicka i ribban:

Instämmer helt med dig.

Det vore ju knepigt om de gjorde det "omvända" eller inte brydde sig ett dugg om sådant.

När motivationen individuellt kanske börjar tryta, är det sällan fel att någon ledare eller någon annan väcker den till liv, dvs om inte lönen är värt mödan att bara streta på och vänta på något bättre .../
Örebro Snö
2016-03-29 14:48
Många som spelat under "Axens vingar", vet att kommunikation är inte hans bästa gren, så vem vet om han är bra på motivation, vi kan bara hoppas
heja ÖSK
Örebro TommyS
2016-03-29 14:41
Motivera är ett ord med dubbel (minst) betydelse. Alla vet att spelarmotivation är en av Axéns käpphästar. Alla vet att han inte alltid är lika sugen på att motivera sina beslut. Tror att Axén menade det senare.
Örebro Nicka i ribban
2016-03-29 14:03
Jag är säker på att ledarna motiverar spelarna. Man vet kanske inte vara om det. Det räcker med att se Axéns kroppsspråk för att förstå att han motiverar spelarna.
Örebro flesklepp
2016-03-29 13:09
amen
Örebro Minatankar
2016-03-29 13:05
Att vara kompetent i något innebär att ha kunskap (utbildning/erfarenhet), vilja och förmåga. Vilja är detsamma som energi, ambition och motivation. Den måste spelarna redan ha när de söker sig till ett elitlag. Och motivation inför varje träning och inför varje match är det viktigt att spelaren själv jobbar med och inte förlitar sig på att någon annan ska fixa.

Inte desto mindre är det ändå en ledares/coachs uppgift i alla branscher att lyfta fram den inneboende motivationen och spä på den positiva energin eftersom alla människor också behöver stimulans utifrån för att kunna prestera optimalt över tiden.

Med andra ord är det både den enskilda spelarens ansvar o c h coachens. Båda behövs och det är inte intressanta att diskutera fördelningen dem emellan. Båda ska bara göra sitt bästa i alla lägen.
Örebro flesklepp
2016-03-29 12:46
@Bastard on Parade:

Intressant filosofisk fråga detta. Ska inte motivationen att hela tiden vilja utvecklas på ett positivt sätt finnas med som en grundförutsättning när man går in i jobbet som professionell fotbollsspelare?
Örebro Bastard on Parade
2016-03-29 12:34
"Kalle är formstark men startade ändå på bänken. Hur motiverar du honom för sånt? – Det är inte mitt jobb att motivera. Jag väljer vilka som ska spela. Jag är supernöjd med Kalles inställning och träningen den här veckan. Och även inhoppet. Jag är inte ett dugg orolig för det." Här har vi kanske en förklaring till varför spelarna tar ut segrar i förskott i vissa matcher och slutar spela i andra matcher. Någon kanske skulle tala om för ÖSK att det visst är tränarnas uppgifter att motivera spelarna?
Örebro Nicka i ribban
2016-03-29 11:28
DIF kommer säkert skicka in många bollar i boxen. Jag tycker inte att någon av våra målvakter är riktigt vassa i det spelet. Moberg är rätt duktig huvudspelare, men nog känns vår backlinje (och laget generellt sett) som svaga i luftspelet?
AIK Nissesson
2016-03-29 09:53
Jag tycker att Rinne kan stå mot Djurgården ...

... i klacken.

(på västra förstås)
Örebro Snö
2016-03-29 09:47
Vi får hoppas att Astrit inte blir skadad och får upp "kondisen" snarast, så han orkar 95 min, klart bäst i ÖSK, Nordin blir ängslig utan Astrit, backlinjen ok, Broberg får nog en tuff säsong, kalle grym, Crespo blir nog vassare vad det lider, Åman inte världens snabbaste, ser seeeg ut men gör det ok med sin inställning.

Nu får vi se vad Axens ord är värt, om vi har så bra målvakter som är så skit bra och jämna, så ska Jansson stå i premiären, Rinne har inte varit lysande de senaste matcherna, skulle absolut gjort det bättre på det lösa avslutet igår, men som vanligt mumlar väl Axen i skägget :)

heja ÖSK
Annons: