/fotboll/osk/forum/7346.aspx/fotboll/osk/forum/7346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Joerny
2008-02-01 19:16
ÖSK-Karl// Det framgår inte hur stor del av dom 6,6 miljoner som går till ÖSK. Det är ju trots allt fem parter som ska dela på pengarna.
Örebro 100år
2008-02-01 19:15
OM ÖSK hade fått 40% så hade jag fortfarand haft Barsom som granne :/
Örebro Bastard on Parade
2008-02-01 19:11
ÖSK-Karl/

Vart någonans står det at 40% gick till ÖSK? Av beloppet på 6,6 miljoner kan du räkna bort 400 000 kr, kvar finns 6,2 miljoner kr. Av den här summan gick förmodligen minst 1 miljon kr till Emra. Av resterande summa ska agenterna ha sin del av kakan, är inte säker men vill minnas att jag läst någonstans om att 5% antingen är praxis eller maximalt arvode som agenterna tar ut.
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-01 18:58
Erki//

Duger det inte med HBK:s bokslut, se länk?

Där har du de 40 procenten jag hela tiden talat om.

jappel/
ÖSK/Spelarinvest/Ungdom fick 1 miljon för Emra, plus 40%. Totalt har han gett oss över 7 miljoner. Långt mycket mer än han är värd enligt mig.
Assyriska Manovinho
2008-02-01 17:56
Mittåt// Joo förstår att det är svårt, men tack för informationen :)!
Örebro Mittåt
2008-02-01 17:53
Manovinho// Det är väldigt svårt att säga. Man måste nog se en spelare i matchspel för att kunna bedöma hans potential. Jag såg honom bara på några träningspass och han har en säker blick och en bra fot för hur man gör mål. Han placerar sina skott snarare än skjuter och hoppas att de skall gå in. Men sedan gäller det ju som bekant att se till att man kommer i avslutspositioner också med bollen under kontroll.
Assyriska Manovinho
2008-02-01 17:47
Mittåt// Om Sixten tränar honom så pass mycket så att han kommer upp i normal form, tror du han hade gjort nytta i ÖSK då? Förstår att du inte har sett Kotto när han är i normal matchform.. men du kan ju dömma av det du har sett..
Örebro Mittåt
2008-02-01 17:39
Manovinho// Kotto verkar att vara en kall och duktig avslutare men han var dåligt tränad då han kom hit. ÖSK har inte avskrivit honom, men han står inte heller överst på listan över tänkbara target players. Han kanske iofs. är något för kort för den rollen - bara 182 cm.

Har ni råd med en sådan spelare?
Assyriska Manovinho
2008-02-01 17:26
Tjena!
Någon av er som har varit nere o kollat på Kotto? Är han bra?
Örebro Grixx
2008-02-01 16:54
Liberate tu-teme ex inferis// Angående DIF intresse för Roni så stod det en "trevare" i artikeln som las i gårdagens forum - Sist i näst sista stycket, men du kanske redan hittat den?

Köp Roni nu!!!
Örebro Arnor4ever
2008-02-01 16:40
Tips på nya ramsa för ÖSK? Typ "Här kommer Sixtens grabbar... eller Här kommer Örebros stolthet... eller?
Melodi Här kommer Pippi Långstrump, mycket poppis i Tyskland kolla länken!
Örebro Chipset
2008-02-01 16:38
Ämne: // Chipset

Det ve....Det är inte tal om att sätta käppar i hjulet (om vi så kunde det). För att vara lite tydligare söker jag info om hur materialet ska disponeras. Hur tänker Bodström-Axen? Är det någon som sett spelare testas på nya positioner på träning? Är spelare på gång ut? Ser man Roni som en spelare på andra postioner än ytter? osv osv osv.

Självklart finns svaret i någon av dessa frågor. ÖSK skulle aldrig överbelasta trupp eller ekonomi genom att feldisponera materialet. Så korkade är de inte. De måste självklart stärka de svaga lagdelarna innan de stärker de lagdelar de redan är bra på. Men nu kanske det är så att pengar eller spelare för andra svaga lagdelar redan är klara. Eller har ÖSK mer pengar än vi tror?

Förövrigt blev jag impad av Roni i Kristinehamn. En Rubarth-typ med bättre fysik.
Örebro Erki
2008-02-01 16:25
ÖSK-Karl// Om det kommer fram att ÖSK verkligen får 40% och att Roni värvas före Cypern-lägret så får du upprättelse ;)

Rirobban// Jag tror (förutom det dåliga självförtroendet) att Nedim led lite av att spela på vänsterkanten, tror han hade kunnat göra bättre ifrån sig på högerkanten.
Örebro jappel
2008-02-01 16:23
Ämne: Kanske jag kan få en....
Har dessa pengar ramlat in på kontot? eller är det så att dom kommer in under2008??? är det fallet så känns ekonomin onekligen som en riktigt trevlig historia...
Klart att man var tveksam att vi skulle få igenom en 40% kalusul (jag är fortfarande tveksam. tror det när jag ser det svart på vitt :-)
Var det någon som hade koll på hur mycket vi fick då han gick?
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-01 16:14
Kanske jag kan få en liten upprättele av de som inte trodde mig när jag för länge sedan skrev att Spelarinvest, ÖSK och ÖSK-ungdom skulle få sammanlagt 40% gällande Emras försäljning från HBK? Rirobban ;-)
Kex Torsten
2008-02-01 16:05
Kotto provar lyckan i Assyriska istället.

http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=198500
Örebro Grohl
2008-02-01 15:59
// Chipset

Det verkar onekligen som så att Porokara är exakt den spelaren som Boström vill ha till vårat spelsystem. Oavsett hur många yttrar vi har så anser han att Roni är en sån spelare som kan 4-3-3 och klarar av att ta det stora ansvaret som krävs av en ytter i det systemet. Varför ska vi sätta käppar i hjulet redan nu om han nu är tränarens drömvärvning? Jag litar fullt ut på sixten än så länge.
Örebro Chipset
2008-02-01 15:31
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....För mig räcker det alldeles utmärkt. Men Rodevåg, Pettersson och Nedim då, vart ska vi placera dom? Rodevåg skulle kunna varit material för mitten om han inte hade ovanan att vara ovän med bollen. Inte så targetvänligt att tappa bollen på det sättet han gör ibland. Samtidigt är (var) han giftig i boxen. Men Sixten och Alec ser honom definitivt inte som target eftersom de jagar en sådan.

Jag tycker ÖSK ska se över möjligheten att låna ut Petersson och Nedim om Roni värvas. Rodevåg får bli backup till backupen på Henriksson eller sikta på att konkurrera ut Bassombeng och Roni om det blir på det sättet.
Örebro rirobban
2008-02-01 14:54
Ämne: Ämne: På plan....
Frempong och Näfver på vänster och Pokari och Bassombengpå höger. Räcker väl? Halilovic ska inte vara någon ytter, det syntes ganska så bra igår...
AIK gnagarskalle-me hjärta.
2008-02-01 14:54
"Rosen" klar för er. Grattis ! Där har ni verkligen en potentiell stormålis för en billig penning.
Örebro Chipset
2008-02-01 14:49
Ämne: På plan kanske?? Är ....
Jo jo såklart, men vart ska de andra sex yttrarna ta vägen då?
Örebro _Adde_
2008-02-01 14:46
På plan kanske?? Är han bättre än alla de andra yttrarna vi har så ska han ju spela och vad jag har förstått så är han ju det...
Örebro Chipset
2008-02-01 13:38
Jag tycker precis som alla andra att Roni är en mycket spännande spelare. Men ärligt talat, var ska vi göra av honom? Sixten dementerar honom som target och framhäver att han helst ska spela ytter. Där behöver vi inte en kotte till. Om Roni kan spela offensivt mittfält är jag med på noterna. Men annars förstår jag ingenting. Eller är det så att att både Pettersson och Nedim är på gång att utlånas/säljas?

Zachary Taylor// Spännande redogörelse. Tack för den!

jappel// Det verkar troligt att ÖSK fick ett ganska stort belopp trots allt.

Örebro Kronblom
2008-02-01 12:23
Ämne: Vad skall vi göra me....
Är väl bara vid Öresundet som han kallas Mordback,här i Örebro går han under namnet Nobbe!
Örebro Zachary Taylor
2008-02-01 12:18
Hej på er

Hur ser det ut med Yunus Ismail? Skulle hans ärende upp i migrationsdomstol, eller hur var det?

I alla fall så är jag bekant med en person med mycket god inblick i hur Migrationsverket arbetar och häromdagen passade jag på att ta upp ämnet med henne. Om jag förstått saken rätt så finns det ett avvisningsbeslut, men inget land som vill ta emot honom? Enligt min kontakt så ska ärendet i så fall omprövas efter tre år, men om det redan innan dess står klart att en avvisning är omöjlig så kan beslutet omprövas tidigare och då blir det i praktiken så att personen ges uppehållstillstånd. Att det inte finns något villigt mottagarland är ett skäl för en sådan omprövning. Lite hoppingivande kanske?

När det gäller arbetstillstånd som någon funderade på så är det inte aktuellt eftersom det måste sökas via svensk ambassad i utlandet och då måste man ju först ha ett land att åka till.

Kan också nämna att Kenya, som väl var ett av de tilltänkta avvisningsländerna, tycks ha bra koll på vilka som är medborgare i deras land. De har bl.a. ett enormt arkiv med fingeravtryck från alla medborgare.
Örebro Mittåt
2008-02-01 12:17
ÖSK förlänger med Robert Walker!
AIK Saywee
2008-02-01 11:59
Idag har hamburgerrestaurangen vid Behrn Arena namnsdag.
Jag "var inne" på www.max.se och sedan är det kört, en svettig burgare med drypande pommes frites, läckert!

-Mackan-
Dina tankar var mycket läsvärda och det "avslutande stycket" är alltid roligt att läsa. Var Tomten på G i går?
Örebro Evigt ÖSK
2008-02-01 11:35
Skönt att Sixten öppet deklarerar att Roni vore en deömvärvning. Det borde betyda att spelarinvest får punga upp de euros som behövs!

SchwarzWeiss!
Örebro Behrn
2008-02-01 11:16
Följer för tillfället NA:s chatt med Sixten. Tycker det är lite skrämmande att han är nöjd med ytterbacks alternativen som finns att tillgå. Jag anser att att vi måste förstärka där.
Örebro jappel
2008-02-01 10:45
6 229 000 kvar att dela på mellan ÖSK, Tahirovic och tre agenter de 20% som råkar nämnas är kanske det som ÖSK skulle ha vide en försäljning.
d.v.s. 3,2 miljoner.
är det fallet så är affären inte helt ofördelaktig för ÖSK. Men jag hade nog hoppast på 40% i vidareförsälning då jag vill minnas att han gick billigt. Hur mycket fick vi när han lämnade?
Annars har ju agenterna och emra nästan 3mille att dela på… ska vi tro hoppas att ÖSK fick lite mer 40% är ju 6,4...då har emra och agenter bara 500000 att dela på...och om ösk fått så mycket borde väl resultatet vara bra mycket bättre än de 3-4 mille plus som det talats om... eller..

Annons: