/fotboll/osk/forum/7345.aspx/fotboll/osk/forum/7345.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-03 13:33
Juha//

Över 2800 har läst artikeln och bara 275 skrivit under, alltså 10 %. Det måste vara ett allvarligt fel någonstans. Borde ha varit över 2000 namnunderskrifter.
Örebro Pencing
2008-02-03 13:29
Jag ser fram emot Stephan Bergs låt. Kanske är den ganska "normal" kämpalåt. Men ge honom en chans! Sen finns det ju inget som hindrar andra att skriva lite mer "underground" låtar. Finns ju massor av musiker i Örebro.
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-03 13:23
Något är fel. Skriv under för Yunus är forumets tredje mest lästa artikel med 2.750, ändå har bara "275" skrivit under. Jag kommer heller inte in. Undra hur det är för nya som vill skriva?
Örebro 0REBR0
2008-02-03 13:04
det är lagrell och migrationsverket som ligger bakom...
;)
Örebro Chipset
2008-02-03 13:03
Ämne: är det nån mer som h....
0REBR0// Samma problem här. För 10-15 minuter sen kunde jag se listan som vanligt. Nu krävs någon form av lösen.
Örebro Pintorp
2008-02-03 13:02
Ämne: är det nån mer som h....
Det blir samma för mig när jag försöker se sidan. Man vill ju som sagt kika lite vilka namn som kommit in.
Örebro Carlsson1908
2008-02-03 13:00
Fattar inte... Namninsamling.com är en så värdelös hemsida!
Mailade igår ang att man inte får ett verifieringsmail till alla olika mailadresser, inte min cpbrev.de t.ex, så jag fick använda hotmail. Mailade även om att bloggnissen skulle ändra sin förstasida / ta bort sin namninsamling men det kunde dom inte.. blir bara så jävla sur.
Örebro 0REBR0
2008-02-03 12:57
är det nån mer som har problem med att se namninsamlingen, det står att jag måste skriva in lösenord!? wtf!? (skrev på igår, men man vill ju följa utvcklingen....)
Örebro Grixx
2008-02-03 12:23
roaring j// Kul att höra. Ju bättre spelare blir efter att ha lämnat ÖSK desto mer får vi för våra spelare vid försäljning och desto bättre hemvändare får vi osv.

Lycka till Emra.
Örebro roaring j
2008-02-03 11:56
tänkte lämna en rapport om en svunnen ÖSK-talang. Tog mig ner till Stadion Letzigrund i Zürich igår för att se svenskkolonin FC Zürich försöka ta tre förväntade poäng mot malmödödaren FC Thun. Två av hemmalagets startspelare var svenska, Duric och Vasquez. Emra började på bänken och han såg lika nöjd ut som han alltid gör när han inte är i centrum:P En skada gjorde dock att Emra fick hoppa in efter dryga 25 minuter. Måste säga att jag blev ganska imponerad av honom faktiskt. Han borde ha gjort nåt mål, men det var lite sena och dåliga passningar som höll honom borta från målprotokollet. Han har helt klart tagit ett steg framåt sen vi hade honom i svartvitt. Han gjorde f.ö assisten till matchens enda mål. Emra och Dusan fick rikligt med beröm från mina vänner här i Zürich. Om nu inte FCZ går grymt dåligt kommande säsong (som de flesta andra svenskkolonier, ni vet vilka lag jag menar) så kanske schweiz blir nästa marknad att storhandla svenska spelare. Pengarna har de ju onekligen. En liten kul och konstig sak igår var dock publiken. Det var endast 8000 åskådare på plats (15 000 är normalt sägs det) och hälften(!) stod i klacken. Den fördelningen av skulle jag gärna se på vår kära arena också:)
ja, det här hade ju kanske inte så mycket med svartvitt att göra men det kanske var nån som var lite intresserad av att veta hur våra gamla spelare hankar sig fram.
Örebro Grohl
2008-02-03 11:33
Kalasbra krönika Klas! Ni skriver ju sjukt proffsigt hela redaktionen måste jag säga. Håller med om att en Stephan Berg-låt känns lite lökigt, tänk om vi skulle få en låt som man faktiskt VILL lyssna på. Tänk Coca Carolas "Vi e Djurgården" eller kanske framför allt "Min Tröja", fantastiska låtar med både humor och en sådan kvalitet att jag som inte ens är djurgårdare i princip har lyssnat sönder dom =)

Hade varit gött att våga ta steget bort från det klassiska shalalalalala fjanteriet där man måste säga lagnamnet 300 miljarder gånger bara för att.
Örebro Chipset
2008-02-03 11:20
KLAS HEDSTRÖM// Kanonbra sammanfattning av läget så här långt. Kan hålla med dig om att ÖSK:s nya taktik i detta nu känns som fågel eller fisk och inget där emellan.

The Accidents, Millencolin, Nejra etc. Det finns många lokala musikförmågor som har potentialen att slänga ur sig något nytt och fräscht. Berg känns 87-88. Fast det klart, Berg kan ju inte göra en sämre låt än förra årets sömnpiller.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-03 11:16
//Jappel...det blev likadant för mig igår...Irreterande som fan...Men gjorde om allt idag igen...å då funka det!!
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-03 11:14
Haha...Berg poppar säkert upp Örebro ik:s gamla slagdänga..Heja örebro som är det bästa laget..heja örebro tappa inte taget..bomfalleralla bomfalleralla:)
Nä för fan...Millencollin Millencollin Hej hej!!

Vakna nu ösk...eller byt adressen på eran hemsida till schlagerfamiljen.se/fyrabuggochentrocadero

// Lindra Yunus migrationsverk nu
Örebro jappel
2008-02-03 11:11
min signatur saknas dock..får inget bekräftelsemail...extremt irreterande. går inte heller att göra om registreringen då det är en röst inskickad från min dator!
Nåja har på känn att det kommer gå vägen även utan min signatur.
Det är inte humant att låta en människa vänta i över 5år på ett besked bara för att de ansvariga är inkompetenta. Borde finnas regler som säger hur lång maxtiden för myndigheten är. därefter blir det automatiskt ett OK.
Örebro Grixx
2008-02-03 11:06
Klas// Kul avslutning:-) och givetvis som lagts fram genom åren - Gör en samlingsskiva med riktiga "rockband" som hyllar ÖSK.
Örebro Mittåt
2008-02-03 10:57
Joerny// Det finns även en Johan Pettersson, Örebro bland signaturerna. Samt någon som väl skulle kunna vara Nordbacks mamma/syster.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-03 10:53
Na måste ju fan vakna å lägga ut namnunderskrifts länken på hemsidan..Alla måste vara med och samarbeta i det här fallet...även Nerikes Allehanda!!
Örebro Sigges högra sax
2008-02-03 10:47
Tror också det kommer rassla till när det blir vardag i namninsamlingen.
AIK Saywee
2008-02-03 10:42
Tur att det finns domare även utanför en fotbollsarena. Migrationsverket bör väl få rött kort? Hmmm - det betyter ju att verket utvisas.

Hoppas att medmänsklighet och sunt förnuft övervinner byråkrati och prestige!
Örebro mustard
2008-02-03 10:37
Haginge hade iaf signat! : )
Örebro Joerny
2008-02-03 10:35
Mycket bra att folk är så engagerade i fallet och att namnunderskrifterna strömmar in. Men jag skummade igenom listan o jag saknade Yunus arbetskamraters namn. Självklart borde hela truppen samt alla andra i organisationen skriva på. Men det kommer kanske när det blir vardag.
Örebro Mittåt
2008-02-03 10:16
Ärendet har nog lämnat Migrationsverket nu. Som Rose-Marie skriver i citatet från igår kväll, så skall nu Migrationsverkets beslut överklagas till Migrationsdomstolen. Det är denna instans som skall avgöra om Migrationsverket fattat ett korrekt beslut eller ej.
Örebro Aspen
2008-02-03 10:06
Migrationverket är inte perfekt. Därför bör man offenligt belysa hur man handlägget ärendet. Man har tidigare begått horribla fel. En granskning kan sätta pekfingret på detta.
Örebro Klas (NA? Nä!)
2008-02-03 09:45
Marta (hane)//
Absolut. Och gråzon är väl det minsta man kan säga :-)

--- Lindra Yunus migrationsvärk nu! ---
Örebro Marta (hane)
2008-02-03 09:21
Ämne: Gläder mig enormt at....
Klas/ Jag håller med om att det nog inte finns några större möjligheter till att lyckas påverka utfallet av "Migrationsvärkets" beslut.

Däremot så tror jag att det är möjligt att påverka den tidsmässiga prioriteringen äv ärendet. Ligger omvärlden på och bevakar kommer det nog dessutom läggas ner mer möda på att få beslutet så kvalitativt och juridiskt rätt som möjligt. Möjligen även att det kan påverka om man begfinner sig någonstans i gråzonen av regelverket.

Inte minst visar vi, precis som du skriver, Yunus vårt stöd och det kan nog vara nog så värt för en kille i hans situation som förmodligen känner sig ganska ensam i världen just nu.
Örebro Bastard on Parade
2008-02-03 00:36
Vill inte säga för mycket men ännu större media kan vara på gång om inte saken tas upp i för många "mindre medier". Besked kommer förhoppningsvis, och förmodligen, inom ett par dagar.
Örebro Carlsson1908
2008-02-03 00:27
isac: den ena gjordes av nån bloggnisse som bara ville att folk skulle uppmärksamma hans blogg =/.. kör på den riktiga ( http://www.namninsamling.com/Yunus )
Örebro isac
2008-02-03 00:21
Något för "uppdrag granskning" att sätta tänderna i? kan vara läge..

Verkligen läge att snarast ta bort den ena listan så folk inte börjar skriva upp sig dubbelt och hej vad krångel.
Örebro Klas (NA? Nä!)
2008-02-03 00:21
Gläder mig enormt att det händer något för Yunus. Skrev om det i några krönikor men det får ju så mycket bättre genomslag när riksmedia vill ta upp det (och inte att förglömma Juhas eminenta intervju med Frebran i ämnet!).
Jag försökte få SVT (Sporten) intreesserade men de verkade inte nappa alls på ämnet. Därför var det extra glädjande att se att DN gjort något av det. (Mao kudos till de (Frebran?) som fått till det samt de som startat de båda namninsamlingarna.)

Jag tvivlar på att Migrationsverket låter sig övertalas men det är superviktigt att folk visar Yunus och varandra att man bryr sig. I förlängningen ger det signaler till folk i beslutande positioner att vi har ett system som är omänskligt.

Jag minns inte vem som kom med förslaget under träningen i torsdags för en tio dagar sedan (Mittåt?) men jag är bra sugen på att skicka champagne och tårta till handläggarna i Göteborg och bifoga ett kort med texten: "Här har ni att fira på även utan avvisningsbeslut".

--- Lindra Yunus migrationsvärk nu! ---
Annons: