/fotboll/osk/forum/7329.aspx/fotboll/osk/forum/7329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK gnagarskalle-me hjärta.
2008-02-06 11:51
Klart som faan att jag skrivit på !

Uppmanar alla supportrar med hjärta att göra samma sak.

Örebro mustard
2008-02-06 11:46
En intervju med Yunus låg ju faktiskt som klipp nummer två under en tid på svt.se/sport Så nog har det blivit uppmärksammat. Vet dock inte om det klippet sändes på sporspegeln någon gång eller om det bara sändes regionalt??
SVT och DN (som ju också agerat) är trots allt två av sveriges mest betrodda media.. Men vi får hoppas på mer!!
Örebro Tilly_79
2008-02-06 11:36
Finns det en duktig skrivkunnig person som kan skriva till Aftonbladet, Expressen och tv-sporten angående Yunus precis som DuleeJ sa..?

Värt att prova!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-06 11:29
Tack för stödet DuleeJ,det är dags att vi supportrar(samtliga lag) sluter upp bakom Yunus ordentligt för att visa vårat stöd,det handlar om en människa som vill och kan göra rätt för sig.
Örebro Klas (NA? Nä!)
2008-02-06 11:20
DuleeJ//
Vi har tipsat ex SVT förut utan att de visade något intresse. Kanske är stenen i rullning nu så andra vill haka på. Det går ju inte att komma ifrån att media lyssnar bättre när Frebran med en lång politisk karriär sätter tryck jämfört med wannabes som en annan :-)

Det är för övrigt jättekul att se hur fobollsfans kan förenas i en sak. Det visar så tydligt att det här är mycket större än huruvida ÖSK ska ha en viss spelare eller inte. Så du och andra "utomsocknes" som uttalat stöd på olika vis bidrar till att ge oss extra tyngd. Tack!
Örebro bison
2008-02-06 11:06
Det har sagts förut, men det tål att upprepas - Klas krönika om Yunus är klockren, helt klart bland det bästa jag läst på väldigt länge.

Stå på dig Yunus.

Om det ordnas fram en insamling ska jag omedelbart bidra. Skulle även vara intressant (ur ett skrämmande perspektiv) att veta hur många andra personer som lever i Sverige under samma omständigheter som Yunus.
AIK DuleeJ
2008-02-06 11:03
Brevet av Rose-Marie imponerar. Jag vet att DN tagit upp fallet, men undrar om ni inte efter landskampen borde kontakta Simon Bank på bladet och Orrenius på Expressen.

SVT och TV4s sportredaktioner torde också kunna göra en bra story om detta. Allt för att sätta press på Migrationsverket.

Vidare vore en manifestation av/från samtliga Allsvenska spelare och ledare inte omöjlig att få till. Kolla med spelarfacket - jag är inte säker på vem som är ordförande fn, men det är lätt att kolla upp.

Kämpa på Örebro. Ni har alla AIKares stöd, och jag tror att hela fotbollssverige står på Yunus sida.
Örebro in med Boniek
2008-02-06 10:35
Glad att Nedim försvinner
men det är faktiskt en hjälte som lämnar oss ifall det blir klart
Tack för allt nedim ;)
Örebro Aspen
2008-02-06 10:01
Efter att ha läst Rose-Marie´s artikel så skäms man över hur svenska myndigheter beter sig.
Man måste börja jobba med fakta och kunna motivera sina beslut.
Rött kort för migrationsverket.
Örebro Jonte R
2008-02-06 08:28
Att Nedim är på väg bort hänger naturligtvis ihop med att vi i princip har klart med Roni. Nedim är tredjealternativ eller till och med fjärdealternativ. Jag ser det som positivt att vi säljer honom och nu lägger allt krut på att värva en targetforward för då börjar truppen se bra ut tycker jag.
Örebro Mittåt
2008-02-06 08:04
Mättar mun efter matsäcken?

– Jag trivs i ÖSK men kommer att trivas minst lika bra i Assyriska.

Det verkar onekligen som om Lennart Sjögren har haft ett uppföljningssamtal med Nedim också.
Örebro Einar B
2008-02-06 07:34
Nedim till Assyriska. Bara hålla tummarna att det blir affär!!
Örebro Yeah
2008-02-06 01:07
//Saywee - Eller pojke.

Ang. Nedim: Jag är väldigt förvånad att tränarna gett Nedim så mycket speltid i år. Möjligen har dom hoppats att det ska tändas en låga i honom, som inte varit tänd det senaste året iaf. Nedim har aldrig varit med i laget, kom in som en joker, spred glädje och hopp. Men jag tror inte att han umgås privat med några andra i laget, eller har någon "bästis" på träningarna, och funkar det inte socialt kommer han aldrig vara en del av laget. Personligen tycker jag det svider att ha en sådan spelare med, även om han skulle stänka in mål varje match. Man kan ju dra lite paraleller till PFO och liknande spelare.
AIK Saywee
2008-02-06 00:43
Hoppet är det sista man ger upp ...

... adoption är väl fortfarande en möjlighet eller kanske en vacker flicka finner denna fina kille och gifter sig mitt framför näsan på MV?
Örebro Erki
2008-02-06 00:43
Usch, man blir bara mer och mer förbannad ju mer man läser och hör om fallet Yunus. Man kan ju inte ens komma nära att föreställa sig hur det måste kännas för Yunus.

Vilken underbar känsla det skulle vara om allas uppoffringar hjälper och Yunus får stanna och göra allsvensk debut på vallen inför fullsatta läktare. Det skulle vara ett stort ögonblick i klubbens historia.
Örebro Chipset
2008-02-06 00:40
Mycket fint brev av Rose-Marie. All heder till det arbete hon lägger ner.
AIK Saywee
2008-02-06 00:40
Rose-Marie´s "berättelse" på oficiella ÖSK-sidan om Yunus gör mig både arg, ledsen och förtvivlad. Den som inte förstår innebörden av det hon skrivit saknar förståndet.

Yunus måste bara få stanna!
Örebro Chipset
2008-02-06 00:35
ÖSK bör sika på att släppa Nedim. Visst ska klubben ha lite pengar men ta inte i så affären spricker. Bättre då att få med en bra vidareförsäljningsklausul. Assyriska har visat sig vara ett bra skyltfönster för många spelare.

Evigt ÖSK// "...Vad är det som händer? Nu blir vi ev av med ytterliggare en spelare? ÖSK måste nu få in ytterliggare än anfallare för att täcka upp för Nedim..." Ja, vi får ju in Roni. Dessutom har vi det väl förspänt på högeryttern. Nära på överspänt. Min prio på högeryttern skulle se ut så här:

1. Roni
2. Rodevåg
3. Bassombeng
4. Nedim

Däremot kvarstår behov av target. Det har vi bara en stycken för tillfället.
AIK Saywee
2008-02-06 00:24
Hur många ovissa vardagar har inte Yunus haft under 5 år? Har SvFF med ett finger i spelet?

Fotboll kan inte hållas helt utanför politik.
Örebro Mittåt
2008-02-06 00:23
Rose-Marie Frebran om Yunus, hans livsöde och situation.
Örebro Erki
2008-02-06 00:20
Trist om Nedim sticker, han är fortfarande vår bästa målskytt. Släpp honom inte för under en miljon.
Örebro Bastard on Parade
2008-02-06 00:15
ÖSK-Karl//

Jag har faktiskt varit i kontakt med en person på förbundet om detta. Jag frågade bla varför de kan erbjuda tillfälliga speltillstånd till politiska flyktingar enligt 24.8 i tävlingsbestämmelserna men inte tillåter spelare i Yunus situation få spela som amatör.

Han undgick frågan delvis och svarade att anledningen till varför politiska flyktingar får spela är för att "människor i en utsatt livssituation ska kunna bedriva idrott som en fritidssysselsättning - som ett glädjeinslag i en oviss vardag".
Örebro Evigt ÖSK
2008-02-06 00:11
Vad är det som händer? Nu blir vi ev av med ytterliggare en spelare? ÖSK måste nu få in ytterliggare än anfallare för att täcka upp för Nedim (Nedim kan inte bli sämre än ifjol, han har kvaliteer, det såg vi 2006), och det är svårt nog, som visa agenter redan påpekat... Fan, SPIKA TRUPPEN och se till att hela laget blir bra tränat. Om nu ÖSK ska spela in ett nytt system så måste spelarna känna varandra, och det görs via träning och matchspel. Det måste bli en kontinutet där spelarna vet vad som förväntas och vilka spelare som är aktuella för vissa positioner.
Örebro Mittåt
2008-02-06 00:01
Min vän bekräftade att han skrivit på samt att han vidarebefordrat uppropet till 30 basketspelare han har i sin klubb. De flesta med utländsk bakgrund som säkert kan relatera till Yunus och hans situation.

Som ringar på vattnet.
Kerenskij
2008-02-05 23:53
Hoppas vi blir av med Nedim.Han var helt värdelös förra säsongen och det ser inte ut att bli bättre. Sen säger det väl ganska mycket om vad han har för ambitioner när han vill gå till Assyriska. om han nu säljs skapar det plats åt ytterligare en värvning eller?
Örebro Mittåt
2008-02-05 23:52
Facebookaktionen har redan resulterat i ytterligare en namnteckning från en bekant, som med allra största sannolikhet aldrig hört talas om Yunus. Way to go!
Örebro Mittåt
2008-02-05 23:48
Intressant med Nedim och Assyriska. Klubbar har ju inte rätt att diskutera en ev. övergång med en kontraktsbunden spelare utan den andra klubbens medgivande. Om Nedim och Assyriska redan är överens om villkoren, så kan man ju inte anta annat än att ÖSK givit diskusionerna sin välsignelse.
Örebro Marta (hane)
2008-02-05 23:44
Lysande Mittåt!

Jag länkade även till DN:s artikel, så att det skulle få en annan sorts tyngd, men det är bra tyngd i Klas krönika också:-)

Ska vi inte satsa på att göra detta meddelande till en riktig facebookplåga!
Om alla som har ett konto drar iväg det till sina "friends" så har vi nog alla förutsättningar för att lyckas med det.

Skulle även rekommendera att ni bjuder in era vänner till gruppen på facebook. Jag värvade nog 20 pers på ett bräde och det tar ju faktiskt inte så många sekunder.
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-05 23:42
Yeah//

Gratis lär inte bli aktuellt. Minst 500.000:- får de vara beredda att betala ut, samt vidareförsälningsklausul.
Örebro Yeah
2008-02-05 23:41
Fortsättning ang. Nedim.
Har inte sett honom glad eller det minsta kreativ i truppen sen superettan. Ser ganska ofta ösk's träningar och där tycker jag mest han "lallar runt" och ger aldrig 100%. Bättre att lyfta fram nån ungdom som vill spela. Värvas Roni lär det inte dessutom inte finnas en chans att han platsar, inte ens på bänken enligt mig.
Hoppas dock att han får komma till assyriska och att han där kan hitta glädjen åter.
Annons: