/fotboll/osk/forum/7320.aspx/fotboll/osk/forum/7320.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-11 09:13
Westman håller,det är försvaret som måste bli markant bättre även om Westman släppte in några för lätta mål förra året.
Örebro Mittåt
2008-02-11 09:08
Westman står säkert tills han blir 40. Han blir ju bara bättre och bättre för vart år som går. Och målvakter verkar ha ett annat ålderstreck än vad utespelare har. För tidigt att oroa sig för målvaktsfrågan i dagsläget. Dessutom har vi ju Richardsson.
2008-02-11 08:23
Ska vi på målvaktsjakt så är det en föestemålvakt som ligger högst upp på listan,jag vill att Roni blir klar NU!!
Örebro BabyKladde
2008-02-11 07:57
ÖSK-Karl:

Målvaktsjakt?
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-11 01:12
inteharry//

Men varför har Oscar skrivit ett nytt kontrakt med skåningarna. Han var ju gjuten hos ÖSK nästa år och med en bra signing-bonus också. Detta var inte bra, nu måste ÖSK ut på målvaktsjakt.

Vet du om det strulat med Sjögren?
Örebro inteharry
2008-02-10 23:26
Ämne: inteharry//

Ber o....
För att använda det så populära utrycket "från säkra källor"

skämt åsido, från honom själv...dock inte redo att sätta min vänstra lilltå på att det var fyra år, kan komma ihåg det fel...

Förövrigt anser jag att bassombengs "flytande" steg (med boll) påminner om antonens (för ett par år sedan) fast i version 2.0...
Örebro Nubbli
2008-02-10 23:14
Ang. Yunus! Enligt sveriges rikes lag:
7§ Förvaltningslagen, En myndighet SKALL i sin myndighetsutövning handlägga ärenden så snabbt, smidigt och billigt som möjligt utan "negativa påverkan" på den ensilde... har migrationsverket missat denna § eller????
Örebro jappel
2008-02-10 22:16
Ämne: Joerny // Tar väl 2-....Försöker hålla mig från Yunus värk då det inte har speciellt mycket med fotboll att göra, men det går inte!!!
Snacka om att Migrationsvärken verkligen uppmanar assylsökande flyktingar till svartjobb.
1200kr i månaden bara för att dom inte kan bevisa att han inte är från ett land som han enligt egen utsago aldrig varit i kontakt med, och ett som är på gränsen till inbördeskrig!!

Hade jag varit utanför samhällets skyddande nätverk och bara fått 1200 i månaden hade jag med 100% säkerhet tagit svartjobb på någon obskyr resturang. Om det sedan försämrar chanserna att få stanna om man åker fast för något sådant så är det ju i det närmaste uppvigling till brott som MV sysslar med! FY!
Örebro Gooner86
2008-02-10 22:09
Joerny // Tar väl 2-3 år för dom. Ordet snabbt finns inte i deras ordbok.
Örebro Joerny
2008-02-10 21:56
Har varit bortrest över helgen så jag vet inte om det kommit fram nått nytt angående Yunus. Det var i fredags som som hans överklagan lämnades in? Hur lång tid väntas det ta innan ärendet överhuvudtaget behandlas?
2008-02-10 20:53
Kan inte Svff placera Aik-Djurgården så här?
bild nr:7
2008-02-10 20:48
Kamerun-Egypten 0-1.
Örebro DaSa
2008-02-10 20:02
Enligt HIFs svenskafans sida:

22 Oscar Berglund - 2008-12-31
Gefle mirco
2008-02-10 19:15
Grattis till segern hur jobbigt det än må vara å torska. Läser på officiella att den gode Roland Andersson måste läsa på med namnen he he he. Det var backen Hellström som blev rundningsmärke inte Dahlén. Nån av er inbitna kanske kan snygga till den fadäsen. Dahlén var klockren mot Sundsvall defensivt likaså dom 20 han spelade igår. Vi ses i serien.
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-10 18:24
inteharry//

Ber om ursäkt angående Sundsvall, men var har du sett att han har skrivit nytt kontrakt med Helsingborg? Det verkar märkligt.
Örebro BabyKladde
2008-02-10 18:23
Aspen:

Axen & Sixten har annars beslutat redan att man ska köra i kostym under säsongen, var i ett klipp här på SF harj ag för mig Alex sa det :P
Örebro Mittåt
2008-02-10 18:22
Jonte R// Erik är jätteduktig, men skulle nog behöva bättra på sitt djupledsspel en del, innan det är dags för nästa steg. Han ingår i den grupp på fyra spelare som tränar med A-truppen (Erik, Fedja, Pontus och Gustaf), så hans chans lär nog komma om den positiva utvecklingen fortsätter. I år kan det nog bli en hel del spel i U21-allsvenskans för hans del.
Örebro Matta
2008-02-10 18:20
1000 tack för din personliga upplevelse av Gefle-ÖSK. Lovande på nått vis.
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-10 18:18
inteharry//

Vad har du fått den uppgiften ifrån? Var det inte just i Sundsvall han nu åkte på sin korsbandsskada?
Örebro inteharry
2008-02-10 18:02
Ämne: Liberate tu-teme ex ....
Oscar har skrivit på ett 4års kontrakt med Helsingborg +att tänkta utlåning aldrig blev av...Så om ösk inte hostar upp en slant så lär vi inte få se honom i ösktröjan nästa år..
Örebro Jonte R
2008-02-10 17:55
Mittåt//Wirström håsar Erik Nilsson, vad är din åsikt om honom?
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-10 17:53
Liberate tu-teme ex inferis//

Tyvärr är väl målvakten vår svagaste punkt i år. Hoppas verkligen att Oscar Berglund frisknar till snabbt och får stå hos Sundsvall i höst. Sedan gäller det ju förstås att ÖSK går i lås med sina planer när han nästa år får komma "gratis".
Örebro Aspen
2008-02-10 17:52
Jag funderade på det här med klädsel på matcherna. Frågan har ställts till Sixten ett antal gånger. Med undertonen - vi vill se dig i kostym.
I kära NA:s rapportering lyckades Malin och Uddlös få till följande: "Vår utsände har i alla fall lyckats se två personer med svartvita halsdukar. Alltid något." Jag med sällskap känner oss träffade.
Varför inte jobba för att alla ska ha ÖSK keps, halsduk, tröja, jacka, flagga så vi syns mer.
Örebro Chipset
2008-02-10 17:21
Sigge// Regga på!
Örebro Johannes A.
2008-02-10 17:08
"Johannes Avenbrand tippar matchen och säger att den slutar 4-2 till ÖSK och att Rodevåg gör minst ett mål."

Kanske ska sluta med tippningen nu när jag ligger på topp? ;-)
Örebro Mittåt
2008-02-10 17:03
DaSa// Porokara har spelat till vänster i sex år. Även om han är högerfotad.
2008-02-10 17:02
Måste vara bättre att ha en renodlad vänsterback som spelar vänsterback än att ta en anfallare/mittfältare som har spelat vänsterback och låta honom spela vänsterback igen!många vänsterbackar nu;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-10 16:54
Faktum är att jag inte är så orolig om Holgerson skulle bli skadad/avstängd. Om Reed inte klarar det så är jag övertygad om att Seb med sitt spelsinne och kämpande även klarar av att spela vänsterback.
Örebro Lukas_ÖSK
2008-02-10 16:52
Vi behöver en anfallare som kan spela med Rodevåg.
Örebro DaSa
2008-02-10 16:43
Börjar nästan kännas bra nu när man läser om Gefle matchen. Kul att kamerunspelarna övertygar, skall bli kul att se dem live.

Men om man skall klaga så är det vänsterkanten, från att bli vårat starka kort så har det nu blivit det svaga. Glenn har aldrig övertygat speciellt på mig, han är en stabil vänsterback och inte mycket mera. Bakom honom har vi Reed och Wowaoh, ingen av dem har väl bevisat ngt som vänsterback ännu.

Sen så har vi "problemet" Näfver, han verkar ju vara helt ur form. Skall vi chansa på att låta honom få mycket speltid under försäsongen än han inte presterar eller skall vi spela in Porokara direkt?! Får vi inte Näfver i form innan AS börjar så kan han få det tungt, utlåning efter vårsäsongen?

Nedim är väl antagligen tredjealternativet på högerytterplatsen än om Rode spelar target. Både Porokara och Bassombeng måste gå före.

ÖSK Krille//
Om Kihlberg är frisk så kommer han ha en av positionerna på mittfältet. Annars ser det ut som en möjlig startelva
Annons: