/fotboll/osk/forum/7310.aspx/fotboll/osk/forum/7310.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Edoo
2008-02-12 18:39
Ämne: Det finns nog hur må....
Detta handlar inte om att sköta sig eller bidragtagande. Det handlar om asyl och männskliga rättigheter. Sverige har skrivit på FN:s flyktingkonvention, och enlig denna konvention har Yunus rätt till asyl, men migrationverket väljer att inte tro på hans berättelse.
för övrigt kommer inte flyktingar till Sverige för bidragen skull, det är en yttlig resonemang baserad på okunskap.
AIK Eruu
2008-02-12 18:37
Toro //

Det finns inte jobb och knappt bostad åt alla nu, så hur tror du det hade sett ut om man tog emot alla som ville hit?
Ska man låta alla som vill hit bo på flyktingförläggningar och leva på bidrag, så vi får betala mer skatt åt dom?

Du kan ju förklara för mig hur Sverige skulle bli starkare om man tog emot alla som ville komma hit.

Och jag tycker man tar in för mycket redan nu faktiskt. Så gränsen är redan nådd.

Men jag är absolut inte mot att flyktingar söker sig bort från sina länder, men man måste ju ha gränser, tyvärr..
Örebro Toro
2008-02-12 18:32
Eruu //

Kan du förklara hur Sverige skulle "rasa" om vi tog in hur många som helst? Och skulle du även kunna säga vart gränsen går innan "allt går åt skogen"?

Du borde ta kurser i National ekonomi =)
AIK Eruu
2008-02-12 18:24
Det finns nog hur många fall som helst i Sverige som är som detta. Sverige kan ju inte ta in hur många som helst faktiskt. Då skulle Sverige rasa.

Tycker dock Yunus fall är speciellt. Han kommer inte behöva några bidrag, han kommer (troligtvis)sköta sig, som (OBS!) EN DEL tyvärr inte gör. Finns lika många, om inte mer, svenskar som misssköter sig, men ni förstår nog. Men Yunus har ju jobb så fort MV tillåter honom att jobba, så behöver han inte några bidrag längre.

Hoppas allt löser sig!
Örebro Pencing
2008-02-12 17:51
Tackar Klas! Det här känns ju bara för ovärdigt. Tyvärr finns det säkert tusen andra fall i Sverige som är lika tragiska, men som aldrig får nån uppmärksamhet. Mina föräldrar har hjälpt ett antal flyktingar i sin hemort med stöd och så, och från dem har jag hört ett antal hårresande historier. Svensk asylpolitik är ren katastrof.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-02-12 17:43
Känns som att det här om Yunus börjar bli mer och mer självklart.. att han kommer få stanna. Verkar ju helt obegripligt annars.
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-02-12 17:38
Pencing//
Även om Migrationsverket framhärdar i att Yunus ska ut måste de ha någonstans att skicka honom. Utan resehandlingar som pass så måste ju mottagarlandet vara emd på noterna. och det är varken Kenya eller Tanzania som MV utsett till jourhavande hemländer. Så som läget är kan de inte skicka honom någonstans utan farsen kommer fortsätta, såvida de inte fångar sitt förnuft. Eller plötsligt Kenya eller Tanzania eller Antarktis upptäcker att de tittat fel i papprena.. Men det lär helt enkelt inte hända.

Skulle de verkligen lyckas utvisa honom måste han först skaffa pass o dyl i sitt (nya) hemland och först efter X månader och genom svenskt konsultat ansöka om arbetstillstånd i Sverige. Hur en sådan förfrågan skulle hanteras med tanke på att han gjort ett försök som flykting här vet jag inte. Det är ju ganska unikt i sig att flyktingar har en arbetsgivare som bara står och väntar på dem. Det finns säkert paragrafer att uttolka även för detta... Men skulle man verkligen lyckas med deporteringen är det i sanning oerhört svårt att sia om hur det går för Yunus. Desto större anledning för oss att visa vårt fortsatta stöd.
Örebro Pencing
2008-02-12 17:29
Jag har lite funderingar kring yunus.. har så dålig koll på sånt här. Men OM han nu skulle bli utvisad och blir skickad tillbaks. Vad händer då? Kan vi ta hem honom hit igen som ett vanligt nyförvärv? eller är han då för alltid förlorad? Är det nån som vet hur sånt funkar?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-12 17:28
År 2005 skedde sedan övergången till FC Honka i den finska förstaligan. Flitigt matchande (26 - 24 - 26 matcher) och en hel del mål (13 - 8 - 3) blev det under de tre åren hos Honka.

Under det senaste året blev det även 4 matcher i Intertotocupen i Honkas färger och i denna turnering noterades 2 mål för Ronis räkning.
Örebro jappel
2008-02-12 17:25
Ämne: "På meritlistan....
jo, men hur svårt kan det vara att bli vald till bästa spelare i den konkuransen??
indonesien och Vietnam. visserligen var kamerun med och 2006 var kanske Ze med där..vem någon som kan hitta någon info om det? kanske även bassombeng??
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-12 17:22
"På meritlistan finns även ett framgångrikt deltagande i en U-23 turnering i Vietnam år 2006. Finland tog slutsegern i kamp med Kamerun, Vietnam och Indonesien. I Finlands match mot Indonesien, vilken vanns med 5-0, stod Roni för ett hat-trick och han valdes till turneringens bäste spelare."
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-12 17:16
Fakta om Roni Porokara!
Örebro Malabar Man
2008-02-12 17:16
Tänk vilken "standing ovation" som väntar Yunus vid första allsvenska hemmamatchen om hans namn ropas upp, och om han får stanna. Blir tårögd av blotta tanken!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-12 17:13
Jag ser inte hur tomtarna på muppverket ska kunna neka Yunus uppehållstillstånd efter ha läst artikeln,hoppas dom tar sitt förnuft till fånga.
Örebro Evigt ÖSK
2008-02-12 17:10
Angående Yunus, hur länge snackar vi? En vecka, en månad, ett år? Finns det något som kan ge en fingervisning om hur länge det kan ta till ett beslut?
Örebro jappel
2008-02-12 17:05
Ämne: Det står på wikipedi....
:-)
Och enligt samma wiki var Eric Bassombeng nyss back (dock korrigerat till MF nu.
Kanske inte är helt tillförlitlig :-)
Örebro Deemus
2008-02-12 17:03
Det står på wikipedia att Yunus är från Somalia och då ALLT som står på wikipedia är sant så borde alltså Yunus ärende var avgjort! Att vi inte tänkt på det tidigare...:P
Örebro ÖrebroSK.
2008-02-12 16:58
Väldigt skönt att Porokara blev klar till slut. Han kan nog tillföra en hel del kvalité. Men jag är lite orolig över back besättningen där jag tycker det är lite för tunt ifall någon blir skadat eller om det visar sig att Ndille är en riktig flopp vilket jag iof inte tror.

Någon som har några/något förslag på backar?
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-12 16:57
Västbanken//

Jo, vi spelade final i svenska cupen -88, kommer inte ihåg vem vi förlorade emot. Kan ha varit Norrköping?
Örebro Freewilly
2008-02-12 16:44
Ämne: jag skrev att materi....
Dahlberg? storkraftig striker som gör mål? det är ngt... han får sitt genombrott iår... JOnes har gjort över 100 mål i allsvenskan?

mittfälltet: aki, sjölund och du missade lance davids som var på provspel i england...

backlinjen är ung och har en stor framtid, johanneson och Kuivasto( som överglänste Hyppiä ett tag i finlands landslag

dom är 2000-talets bästa allsvenska lag. Vunnit allsvenskan flest gånger iaf,
2008-02-12 16:33
Ämne: Liberate//

Det st....
ja det gör det ju faktiskt.
Örebro Arnor da legend
2008-02-12 16:32
artikel om lagens träning, Står att T. Andersson infört mycket bålträning. Jag undrar hur många i laget som hoppades att de hörde fel och att han menade att de skulle köras mycket bollträning.
Örebro Västbanken
2008-02-12 16:29
Liberate//

Det står ju finalist i cupen 1988 (runner-up).
Örebro Västbanken
2008-02-12 16:26
Liberate...//

Men 1991 kom vi tvåa i "grundserien" på 18 omgångar, efter 9 6 3. Sedan tappade vi en placering i "mästerskapsserien", där de 6 bästa spelade ett till dubbelmöte mot varann.
2008-02-12 16:25
Ämne: Liberate tu-teme ex ....Jo jag vet men följ länken så står det -91 ochså,därför blev jag fundersam.Svenska cupen har vi heller aldrig vunnit?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-12 16:20
Liberate tu-teme ex inferis//
Nä men 94 kom vi tvåa.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-12 16:19
Där imot stog det inget på expressen. Inte ens på lokala sidan på nätet. Konstigt tycker jag då Pierre Bokvist alltid skrivit om ösk. Och brukar vara först med endel artiklar. Vet inte om det stog nått i expressens tidnings bilaga?
2008-02-12 16:15
Kom vi tvåa -91 i Allsvenskan?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-12 16:11
De är snabba på Wikipedia!
Örebro Mittåt
2008-02-12 16:10
Jag antar att det var typ 10 sidor om Rami Shaaban istället. Affären är helt enkelt sensationell. Hammarby betalar 12 miljoner för en spelare som säljaren tycker är värd 4.
Annons: