/fotboll/osk/forum/7299.aspx/fotboll/osk/forum/7299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2008-02-16 12:03
Dagens scenarium:Roninho sätter tonen direkt och gör första målet,peking får jaga hela matchen och i matchens slutskede kontrar Rodevåg in tvåan.Alltså ÖSK-vinst med 2-0 !
Örebro jappel
2008-02-16 11:58
Ämne: Superligan?....
du tror inte att det är risk att det blandas ihop med superettan?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-16 11:56
Superligan?
Örebro jappel
2008-02-16 11:53
Varför inte Högsta(oddset)Ligan.

Jag ser gärna att vi bytar bort allsvenskan som är ett namna jag aldrig riktigt gillat. Till ovh med namnet Elitserien är bättre. och faktiskt även superettan.
2008-02-16 11:52
Ämne: Det ser ut att bli d....
Fint att du ställer upp,guld värt,jag knäpper första biran vid avspark,kanske det hjälper.
Örebro 0REBR0
2008-02-16 11:50
Ämne: om nu svenska spel s....
om nu svenska spel skulle köpa namnet så kan man ju va ganska säker på att "svenska spel" kommer finnas med i titeln eller något av deras andra varumärken, oddset tex. Men namnet allsvenskan kan ju finnas kvar, se på "Barclays Premier league".....
Örebro Bastard on Parade
2008-02-16 11:44
Det ser ut att bli direktrapportering ändå. Halva redaktionen är sjuka men jag offrar mig och åker iväg, finsk sisu kommer till nytta när det behövs som allra mest! Johannes har sagt att han stannar vid tangentbordet så blir det ingen direktrapportering så vet ni vems bil ni ska kasta ägg på. ;-)
Örebro Grixx
2008-02-16 11:37
En förlust kan man ta, men tänk va kul om vi fortsätter att smälla in en massa mål.

Drömma kan man fortsätta med genom att östgötablaskorna höjer ÖSK till skyarna efter vårt fantastiska spel idag:-)
2008-02-16 11:20
Hoppas vi behåller vårat fina spel som vi hade stundtals mot Gefle och hoppas Roninho finner sin plats i laget,ser fram emot Webb-tv i eftermiddag.

Peking 1 Sportklubben 3
Rodevåg 2
Roninho 1
MoM Bassombeng
Örebro Grixx
2008-02-16 11:09
Jaha...årets första bad tog man nere i sjön för 30 min sedan. Själva badet var helt smärtfritt. Bandyklubban kom upp också:-)

....men 15 minuter nybadad på land var smärtsamt.
Visste väl att jag skulle ha prioriterat fotbollen framför bandyn;-)

Forza ÖSK anno 2008
AIK Saywee
2008-02-16 11:08
Lite lurigt är det att Superettan är upptagen av division 2, eller?
Örebro DaSa
2008-02-16 11:08
Tror att Berra har alla möjligheter att bli vår egna Viera om han får spela på mittfältet.
AIK Saywee
2008-02-16 11:06
Lagrell är ju en jöns, varför inte Jönssonligan?

Nej, nu får jag nog sluta larva mig ... skall försöka lura ut något seriöst (serie-öst).
Örebro BabyKladde
2008-02-16 11:06
om nu svenska spel som största sponsor köper namnet till Allsvenskan så vet man inte vet den kommer heta, för tror inte dom döper den till "svenska spelligan" direkt.. blir intressant och se, tror ju inte SvFF är så pass dumma att dom accepterar vad som helst. trots att Lagrell styr och ställer..
AIK Saywee
2008-02-16 11:04
Vi har ju gott om björnar i vårt land, varför inte Björnligan?
AIK Saywee
2008-02-16 11:00
Högsta fotbollsdivisionen i Sverige borde heta Lagrellskan ;-)

... eller kan det förväxlas med hans fru om han nu har en fru?
Örebro jappel
2008-02-16 11:00
Ämne: På grund av sjukdom ....
Krya på er? dig?
upp till bevis för Na om dom klarar sig själva :-)
Örebro lollo_homeboy
2008-02-16 09:57
MangeSvartAndVit///¨

jag kan med 100% säga det är den tröjan ja skicka på länken vilka de ska spela i sen vet inte ja om dekommer ha någon tröja i oktober som visar 100 år eller nåt på tröjan men de ä den tröjan ja såg sm var utan tryck så de kanske gör ågot tryck inte vet ja men de ä den tröjan de kan ja sätta 1000 miljoner på..
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-16 09:27
Grixx/ Vore grymt:)
Örebro Grixx
2008-02-16 09:24
MangeSvartAndVit// Har själv gått och hållit tummarna för att styret har mörkat angående det helsvarta jubileumsstället.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-16 09:11
Egentligen är det väl ingen som med säkerhet kan säga hur ösk:s matchställ ska se ut i år va? bara för att det är Pumas 08:a vita tröja som är ute på bild nu så är det väl inte helt klart att ösk ska spela i just den ? För vem vet...Sjögren kanske har en räv bakom örat å lurar fram ett skönt jubileums ställ!!
Hoppas Sjögren(Jan) känner trycket från oss supportrar å tar fram en tröja med lite power i!!

Kolla bara hur Hammarbys nya tröja ska se ut i år...Framtagen efter samarbete med Nike....

Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-02-16 08:52
Undrar om Lagrells namn är till salu för rätt pris. Vore nästan roligare att köpa den än Allsvenskan...
Örebro Mittåt
2008-02-16 08:30
Från artkeln

Svenska fotbollförbundets ordförande Lars-Åke Lagrell berättar att allsvenskan är till salu för "rätt pris".

För Lagrell är allting till salu om priset är det rätta. Billigast så här långt har väl hans heder varit. Den gick för en spottstyver då han sparkade ÖSK ur allsvenskan.
Örebro Malabar Man
2008-02-16 08:15
Jag antar att denna lördag bjuder på afrikanernas första riktiga möte med den svenska vintern? Termometern visar nämligen minus åtta grader.

Allsvenskan till salu (länk ovan). Namnförslag någon??
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-02-16 07:50
Matchmatchmatchmatch.... ka-ka-ka-kaffe!
Örebro Mittåt
2008-02-15 23:39
Sittplatskapaciteten på Norra är 4000 personer och på Södra får det plats 3000 sittande. Vissa sektioner av Norra är reserverade för speciella ändamål, typ NAs familjeläktare, sektion E etc.

Om man antar att samtliga företagsplatser ligger på Norra så kan det rimligen inte finnas så många platser kvar på den sidan. Företagsplatserna reserveras ju innan de är sålda. Man måste ha platser att erbjuda då man säljer företagspaketen. Redan där går alltså nästan halva publikkapaciteten på Norra. Sedan finns det ju många privatpersoner som sitter där också, så det är fullt tänkbart att det börjar bli väldigt knappt om "bra" platser på Norra.
Örebro Tomten (7 år kvar!)
2008-02-15 23:33
Ropesin // Hårt men schysst i de flesta fall, ingen ska tro att de bara kan promenera förbi Berra :)
Örebro Mittåt
2008-02-15 23:31
ÖSK-Karl// Jag har tyvärr inga exakta siffror, men försäljningen går nog rätt bra. Målsättningen för året är att när det gäller privatabonnemang gå från ca 2.100 sålda platser till ca. 2.750. För företagssidan är motsvarande siffror från ca 1450 till 1.900 platser.

Intresset för årets säsong är stort både bland privatpersoner och hos företagskunderna. Att det först blir trångt på Norra är kanske inte så konstigt.

När det nya bokningssystemet är inkört och klart kommer man att själv kunna boka sitt årskort över internet - om det finns några platser kvar att boka då vill säga.

Sett ur ÖSKs synvinkel är det givetvis väldigt positivt att det redan nu börjar bli svårt att hitta två platser som är fria bredvid varandra. När knappheten börjar märkas kommer det i sig att driva försäljningen bland dem som vill vara säkra på att få en någorlunda bra plats. Risken är ju uppenbar att om man väntar och köper sittplatsen match för match så kommer det inte att finnas så mycket vettigt att välja bland. Vilket sedan leder till att de som köper sittplatserna match för match också de måste vara ute i god tid etc.
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-15 23:05
Mittåt//

Har du någon koll på hur säsongsbiljetterna sålts? Två kompisar till mig försökte köpa i veckan på nya, men det gick inte att få bredvid varandra, så de köpte på gamla.

Tyckte det verkade märkligt, enormt med säsongsbiljetter måste då ha sålts?
Örebro Mittåt
2008-02-15 22:47
Freewilly// Nej, vänskapsmatcherna kostar inget. Observera dock att de normala insläppen inte är öppna. Enklast brukar man komma in via mittgrinden på södra.
Annons: