/fotboll/osk/forum/7295.aspx/fotboll/osk/forum/7295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Evigt ÖSK
2008-02-17 15:15
Skulle det vara omöjligt att värva Alvbåge i dagens läge? Lätt värt pengarna, han är väl inte längre given i Viborg? Han har ju gjort klart att han vill spela i ÖSK en gång till, varför inte nu? Och han har ju blivit pappa nyligen, hans fru är ju örebroare. Kom hem!
Örebro Zachary Taylor
2008-02-17 15:05
Sanningen är väl att varken Westman eller Rickardsson har övertygat? Jag har iofs inte sett Rickardsson så mycket, men han har ju inte lyckats knipa förstaplatsen än i alla fall. Det är klart att ett förvärv av en mer stabil sista utpost skulle vara underbart, men var hittar man en sån idag? Finns inte så många tillgängliga toppmålvakter som jag förstår det...
AIK Saywee
2008-02-17 14:57
Ämne: Apropå målvakter, nå....
Det är bl.a. detta som oroar mig lite ...

... men vet inte hur illa det är?

Blir det problem med Westman, ja då är Rosen i hetluften direkt.
Örebro Zachary Taylor
2008-02-17 14:52
Apropå målvakter, något besked om Rickardssons skada?
AIK Saywee
2008-02-17 14:37
Det är inte lätt för Sixten att hitta rätt på så himla kort tid, men om han jämför gårdagens första helvlek med gårdagens andra halvlek så kan han ju fundera på de lite "olika elvorna".

Men det spelar inte så stor roll ännu, med en träningsderbytorsk, han vill säkert ha svar på vilka som försöker ge järnet och vilka som inte kan tänkas ha tillräckligt med ork för premiärmatchen, eller?

I fotboll måste man ju kämpa i minst 90 minuter!

Jag är dock fortfarande mest orolig för den "sista utposten", den lagdelen verkar klenast, just nu, men kan kanske ändras?
Örebro Zachary Taylor
2008-02-17 14:15
DaSa// Polacken var svår att bedöma, tycker jag. Han låg visserligen bakom målet, men hans hörnor och frisparkar var ganska tama. IFK-gubben bredvid mig sade inför varje frispark att "nu slår han till, nu ska du få se!", men det blev aldrig särskilt mycket av det. Han hade ju i och för sig precis kommit och kunde kanske inte göra sig själv rättvisa (polacken, inte IFK-gubben). Men det är klart, provspelare av den klassen (Roni-klass?) skulle man ju gärna se fler av i Svartvitt.
Örebro Kronblom
2008-02-17 13:44
Enligt rapporteringen(na)fick Rodevåg flera öppnande passningar av Roninho utan att näta,eller som det stod"fick alldeles för dålig träff".Flera gånger stod det så!
Örebro DaSa
2008-02-17 12:45
Erki//
Om han inte gjorde bort sig mot allsvenskt motstånd så håller han väl allsvenskklass?:) Tänk på att han är i en ålder att han kan ta ngr jättekliv i sin utveckling om han får lite speltid i AS.
Örebro DaSa
2008-02-17 12:43
Walter Gigena//
Tyckte man märkte igår att Wowoah och Nordin inte kan spela samtidigt på mittfältet. Låt Nobbe/Kihlen/Sebbe spela på de defensiva platsernas och sen tror jag Nordin kommer att få utrymme för sina patenterade djupledspassar.

Håller med skoBe om startelvan han hade nedan, tror även att Axen är en förespråkare av Nordin så han är nog med i startelvan mot TFF om vi inte värvar ngn ny mittfältare innan. Kanske Norrköpings polack skulle kunna tänka sig att spela ngr mil nordväst istället?:)
Örebro Erki
2008-02-17 11:44
Skulle vilja se den här elvan mot Djurgården:

----------Westman-----------
Green-Zé-Haginge-Holgersson-
------Wowoah--Kihlberg------
----------Walker------------
Porokara-Henriksson-Frempong

Mittåt// Han gjorde absolut inte bort sig. Verkar lovande inför framtiden, men det är väl tveksamt om han kan hoppa in i allsvenskan redan i år.
Örebro hunter
2008-02-17 11:10
Shumway// Allt kan inte vara rättvist alla gånger.Sen vet jag inte varför du använder ordet rättvist i detta sammanhang. Det finns bättre målvakter och varför ödsla tid på barmhärtighet. Det finns inget sånnt i fotboll.Antingen är det vinna eller försvinna.
Örebro Mittåt
2008-02-17 11:05
Hur klarade sig Oskar Johansson igår? Han är det närmaste vi för tillfället kan komma en extra back.
Örebro Shumway
2008-02-17 10:55
hunter// Det där var inte rättvist. Westman är ingen dålig målvakt.
Örebro Grixx
2008-02-17 10:53
Shumway// Det är ju ofta det blir så nu för tiden.

För övrigt är det svårt att tycka att Westman är dålig. Han har sina svagheter som alla målvakter/spelare.
Örebro hunter
2008-02-17 10:47
Sparka Westman.Han är ju lika invalid som Halilovic. Kom hem Alvbåge:)
Örebro Shumway
2008-02-17 10:44
Grixx// Har fått en känsla av att ICA helt kallt vill vänta ut Alvens kontrakt.
Örebro Grixx
2008-02-17 10:37
Man kan misstänka att Kung Alve väljer rutten köttfärs framför ruttna kex.
Örebro Shumway
2008-02-17 10:34
John Alvbåge. Nu kommer du hem och därmed basta!
Örebro Aspen
2008-02-17 10:09
Försäsong, nya tränare, nya spelare och nytt spelsystem. Det vore konstigt om allt fungerade redan nu.
Det kommer nog ta en bit in i AS innan laget hittar sig själv. Tills dess gäller muskler, blod och svett.
Örebro Walter Gigena
2008-02-17 03:10
Lite oroväckande att vi inte lyckas göra mål men det är trots allt försäsong. Hellre torsk nu än senare. Startelvan mot Trelleborg just nu..
---------------------Westman---------------------
----Antonnen------Ze-----Haginge-------Holgersson
------------Wowoah----------Kihlberg-------------
----------------------Nordin---------------------
----Porokara-------Rodevåg------Bassombeng-------
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-02-17 02:06
Vart än Seb spelar ska det vara centralt där hans tyngd,styrka och huvudspel kommer till sin rätt. Som forward tycker jag han har visat att han kan göra mål, både på fasta situationer och inlägg. Men djupledslöpningar är nog inte hans grej.

Tycker på nåt sätt det är bra med en förlust i det här läget. Är inge bra att komma till seriestarten obesegrade och tro att allt bara ska flyta på. Nä nu har vi tid att bättra på saker som inte funkar och det finns gott om tid att ändra saker.
Örebro skoBe
2008-02-17 02:05
Hoppas att till nästa match ställer dom upp så här!!!

----------------------Westman---------------------
----Antonnen----Haginge---Berra-----Holgersson
-----------Nordback--------Khilberg-------------
---------------------Nordin---------------------
----Basombeng-------Rodevåg/Henr------Roni------
Örebro skoBe
2008-02-17 02:01
Sedan har jag ingeting mot Seb...men vill se honom som forward och inte som mittfälltare...samma sak gäller Wowoah...han kan vara back, kantspelare eller forward men absolut inte balans spelare. Men jag förstår att alla tränare älskar Seb för att han är riktig idrottsman...springer arslet av sig osv...då blir det inte lätt att ta en sådan åt sidan, men är ingen mitfälltare i mina ögon.
Örebro skoBe
2008-02-17 01:56
Ni har rätt jag måste tagga ner lite:) jag såg inte matchen idag...jag såg bara klippet från NA... då blev jag förbbanad att dom missar såna chanser... sedan läste jag alla komentarer och överreagerade...det känndes som om ni tyckte att det var Nordins fel :)
Örebro isac
2008-02-16 23:40
Bastard// Eller hur, annars vore det inte så kul att sitta och diskutera här.
Men jag står fast vid min åsikt, hade även en större klunga örebroare med mig som var av samma åsikt.
Det komiska är att om vi lägger ihop alla spelare som någon här på forumet lyft upp på plussidan får vi säkerligen ihop ca 8-9 lirare, och med tanke på helhetsintrycket vet vi att några då måste ha fel. hehe..
Vi får fråga Sixten om facit så vi vet vem som har rätt.
Örebro Bastard on Parade
2008-02-16 23:20
isac//

Komiskt att du totaltsågar Nordback men ser Wowoah som en av de bästa. I mitt tycke missade Wowoah på tok för mycket i passningsspelet, förlorade närkamper, låg fel i positioner, lade sig väldigt enkelt men sprang över rätt stora ytor och hade några hyfsade dribblingar.

Kul att man, efter att ha sett samma match, har helt olika bedömningar om en spelare. ;-)
Örebro Grixx
2008-02-16 23:14
Humoristisk direktrapport från MFF-TFF och riktigt bra betyg för Dejan. Hos oss hade han blivit 3:dje målis och i MFF är han just nu 1:e i och med Sandqvists skada. I och för sig ifrågasatt för att ens vara 2:e keeper innan matchen.

Jäkligt bra gjort Dejan!!!
Örebro isac
2008-02-16 23:11
Många misskötte sig idag. Störst minus får Antonnen, Nordback och Nordin.
Antonnen misskötte sig totalt. Felpassar, osäkert uppträdande och ofta farlig för sitt egna lag.
Nordack var ständigt steget efter och valde att slänga sig hit och dit för att visa att han ändå jobbar, detta trick går dock ingen på då han alltid landar ett par meter efter sin motståndare. Svartaste fåret vid målet, inte Westman.
Nordin Spelar hälfen så lång tid som alla andra, men ser tröttast ut och efinner sig alltid opassningsbar, får man inga bollar spelar det ingen roll hur teknisk man är.

På plus kommer Henriksson, Wowoa och, såklart, Roni.

Henrikssan tar med sig ösk-spelet från planen vid skadan.
Wowoa kämpar som ett djur och gör sin roll fruktansvärt bra med tanke det obefintliga understöd han idag får.

Roni är kung.
Örebro Aspen
2008-02-16 23:01
Het match nästa lördag - två förlorare som behöver besvisa något.
Örebro Bastard on Parade
2008-02-16 22:55
Bassombengs avslut tar ju på Rodevåg, tror den hade gått in annars.
Annons: