/fotboll/osk/forum/7290.aspx/fotboll/osk/forum/7290.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2008-02-16 23:01
Het match nästa lördag - två förlorare som behöver besvisa något.
Örebro Bastard on Parade
2008-02-16 22:55
Bassombengs avslut tar ju på Rodevåg, tror den hade gått in annars.
Örebro Grixx
2008-02-16 22:55
skoBe// Ibland är det bara att hålla tillbaka, det finns säkert flera av oss som håller käften även om man vill protestera mot vad andra tycker.
Det går inte att lägga sig i alla diskussioner där man har en åsikt. Du har gett oss din ståndpunkt om Nordin ....många gånger men ibland får man håll tillbaka för att inte bli för tjatig.

Håller med om att det ska bli intressant att se Nordin mot tuffare motstånd, men just nu och idag så var det flera som inte fick till det så det är fler man vill se både mot tuffare motstånd och när tränarnas spelidé börjar sätta sig.Nordins dagar kommer nog framöver ändå.

Hoppas ALLA är tusan så mycket bättre om en månad för då gäller det....

Forza svartvitt!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-16 22:36
skoBe//

Jag förstår inte vad du har emot Seb. Vad gäller Nordin vill jag se honom mot bra motstånd innan jag uttalar mig. Har bara sett Degerfors-matchen än så länge.
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-16 22:34
MangeSvartAndVit//

Det är mycket Westman borde ha räddat förra året också, vet inte vad som hände med honom efter smällen på Söderstadium.

En ny målvakt tycker jag är prio ett.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-16 21:42
Va fan gör westman på målet..Står ju som en mupp ju...Där måste han ju försöka rädda med benen såklart när han är så nära...å inte försöka hinna ner å rädda med händerna!!
Puhh...Å westman var långt ifrån bra förra året...

Å Bassombeng skulle självklart ha satt det öppna läget..men det kommer:
Örebro Ropesin
2008-02-16 21:19
Helt otroligt att Bassombeng lyckas missa på Roninhos inspel. Var det inte han som sa att han var bra med båda fötterna?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-16 20:58
Såg precis på Webb-tv från matchen och visst borde Bassombeng satt bollen han fick från Roni.
2008-02-16 19:58
skobe// Vem sa att det var Nordins fel att vi förlorade idag??
2008-02-16 19:58
Nu får du väl för fan tagga ner skobe,Det är ju bara du som anser att Nordin ska spela alla matcher,det är ju du som höjer han till skyarna,vad är det vi ser som inte du ser?samtliga härinne(90%iallafall) på forumet anser inte att han är redo för en plats i A-laget,som inhoppare?visst,han har fotboll i blodet men han måste få upp konditionen betydligt,jag hoppas att han ska ta en ordinarie plats i laget men som det är nu så fixar han inte det.läs dina egna inlägg,du beter dig som en jävla ny Ara.
Örebro Erki
2008-02-16 19:24
skoBe// Eftersom fotboll är ett lagspel så var det delvis Nordins fel att ÖSK förlorade :)
Örebro skoBe
2008-02-16 19:22
Men det är mitt fel att jag kommer hit och läser...man blir ju bara förbbanad...grabbar för er är det bäst att spela fotboll med klubbor:) då kanske ni lär er något:)
Örebro rirobban
2008-02-16 19:21
skobe//
Vad har du för verklighetsuppfattning?

Nordin är ingen stjärna som du påstår, han är som bäst en inhoppar i allsvenskan.

Synd med förlust idag, men det är bättre att den kommer nu än i serien:) Peking bör vi vinna mot i Allsvenskan, det tycker jag. Kul att Porokara direkt visar att han kommer bli en bra värvning. Bassombeng borde ha gjort mål.

Nu slår vi Djurgården om en vecka:)
Örebro GT
2008-02-16 19:20
Såg på Banjolands forum att "ara" nu har gul tröja. Han var dock ganska tyst, mot i tidigare skepnader.

Degens mål gjordes av MaSam ! Kul för honom !
Det blir nog han och Johan som räddar degen från att åka ur i år. :-)
Örebro skoBe
2008-02-16 19:19
Men som sagt det går inte a få ut ur er den patetiska ösk tankande:) Nu vill ni säga att det är Nordins fel att ösk förlorade:)
Hämta Pelligander han ska styra och fixa allt:)
Örebro skoBe
2008-02-16 19:14
Ska man spela 3-3-3 då ska man ha 2 def mitf som är Nordback och khilberg...inte Wowoah eller vet inte vem..2 def och en off. bästa som finns är Khilberg-Nordin-Nordback. Då finns det ingen möjlighet att man tappar spel på mitten.JAg spyr ju när jag ser Henriksson eller Wowoah på mitten.
Ztroom
2008-02-16 18:59
Målet bör ju Westman ta, visst ett friläge men bollen är ju inte långt i från hans ben i de läget måste han ju gå ner i med benet och försöka sig på en benparad eller slänga sig, han lägger sig i princip bakåt.
2008-02-16 18:52
Ämne: ÖSKs spel byttes ut ....
Passa dig för Skobe;)
Kan hålla med dig till viss del,det lilla jag sett av Nordin så är han en gudabenådad bolltrollare men han saknar flåset,han har blivit bättre under förra året men har en bit kvar till en plats i A-laget,hoppas förstås att jag har fel,Axe´n matchar honom ganska hårt så förhoppningsvis så ger det utdelning.
Örebro Mittåt
2008-02-16 18:45
Det kanske är lika bra att ta alla olyckorna på en och samma gång.

Först torskar ÖSK Ungdom mot ett div 4-lag.
Sedan får Huvudupplagan stryk i Norrköping
Och för att göra allt till tre så åker Liverpool sedan ur FA-cupen hemma mot Barnsley.

De enda som gick ur förlusten med någonting av hedern i behåll var nog trots allt talangerna. Lasse Z valde att starta med ett extremt ungt lag med flera -91or på plan som förmodligen spelade sitt livs första seniormatch alla kategorier.

När sedan de mer "seniora" spelarna byttes in med typ 20 minuter kvar räckte det inte till mer än ett mål även om kvitteringen hängde i luften några gånger. Men sådant räcker som bekant inte.

ÖSKs mål slogs in på straff av återbördade och nyblivne lagkaptenen Lovén. Men det räcker inte med ett mål då motståndarna gör två.

Av de nya spelarna tycker jag att provspelande Henrik Juhlin skötte sig bäst. Han spelade på det inre mittfältet och visade upp en hel del energi och initiativförmåga. Men han är -89a och skall kunna prestera bättre än årets blivande sjuttonåringar. Skulle inte förvåna mig om han blir kvar i Örebro.

Utöver Juhlin tyckte jag även att vänsterbacken Simon Eriksson såg bra ut. Men för hans del blir det nog ändå spel i ÖSK Söder ett år.

Nästa match spelas redan på onsdag, då ytterligare en resa till Karlslund Arena står på programmet. Denna gång med ett rent talanglag utan förstärkningar från A-truppen.
Örebro Grixx
2008-02-16 18:44
Vissa spelare funkar tillsammans och vissa inte,likaså vissa konstellationer med andra.
Dessa förhålladen kan ändras pga formtoppar, väder o vind mm mm.

Vilka order spelare får från tränarhåll som påverkar vet vi inte. Sedan har vi ett motståndarlag som byter spelare och taktik som påverkar, ibland mindre ibland mer....

Som tidigare sagt fotboll är ett av de svåraste sporterna att förutspå resultat eller veta den verkliga anledningen varför det gick som det gick.
Örebro Erki
2008-02-16 18:24
USch, det var en ganska tråkig match det där. ÖSK visade inte mycket förutom Roni som blixtrade till lite. Tog sig ofta lätt förbi sin back. Mittfältet var otroligt blekt efter att Henriksson fick en frispark i huvudet och senare tvingades (?) utgå.

Men om domaren hade skött sitt och visat ut Norrköpings nummer sju efter att han sparkat ner en ÖSKare bakifrån några sekunder efter att han fått en varning så hade nog ÖSK vunnit den här matchen.

Rodevåg och Bassombeng MÅSTE sätta de jättechanser de får.
Örebro Bjornloven
2008-02-16 18:08
Är det någon mer än jag som tycker att Rodevåg ska sätta åtminstone något av de lägen han får???
Örebro Aspen
2008-02-16 17:53
1:a webb-TV på NA
Örebro Aspen
2008-02-16 17:47
Från MFF-forum:
"Dejan Garaca kommer att bli hur bra som helst bara han får tid att utvecklas i lugn och ro."
Örebro Zachary Taylor
2008-02-16 17:47
Nä, nu ska i alla fall jag försöka glömma den här matchen. IFK:arna må yvas nu över sin viktoria, men hur det går i serien är ju en helt annan sak!
Örebro Zachary Taylor
2008-02-16 17:42
Rickardsson: olycklig utrusning och skada 1/5
Westman: tidvis släpphänt 2/5
Anttonen: visade inte mycket 1/5
Ze: kung i luften men ställer till det för sig ibland 3/5
Haginge: ok 2/5
Holgersson: ok defensivt men behöver komma fram mer 2/5
Nordback: en Nordback gör inget stabilt mittfält 3/5
Henriksson: tycker han såg bra ut 3/5
Wowoah: fick inte ut mycket 2/5
Rodevåg: otacksam uppgift 2/5
Bassombeng: pigg i början, trots allt 2/5
Porokara: bäst i Svartvitt, visade spetskvalitéer 3/5
Gerzic: hade en bra intention, inte mycket mer 1/5
Johansson: ok 2/5
Näfver: nån bra aktion, men otacksamt läge 1/5

Totalt: första halvlek betydligt bättre än andra för alla inblandade.
Kämpa ÖSK!
2008-02-16 17:37
Spelschemat i TV4:s kanaler våren 2008.
Måndag 31 mars, TV4 Sport: Malmö-IFK Göteborg
Lördag 5 april, TV4: Djurgården-Malmö
Söndag 6 april, TV4 Sport: Helsingborg-Halmstad
Onsdag 9 april, TV4 Sport: Halmstad-IFK Göteborg
Lördag 12 april, TV4: Göteborg-Norrköping
Söndag 13 april, TV4 Sport: Trelleborg-Malmö
Onsdag 16 april, TV Sport: Örebro-Djurgården
Söndag 20 april, TV4 Sport: Helsingborg-Norrköping
Onsdag 23 april, TV4 Sport: Hammarby-Elfsborg
Lördag 26 april, TV4: Elfsborg-Kalmar
Söndag 27 april, TV4 Sport: Gefle-AIK
Lördag 3 maj, TV4: Elfsborg-Helsingborg
Söndag 4 maj, TV4 Sport: Hammarby-Göteborg
Torsdag 8 maj, TV4 Sport : Norrköping-AIK
Lördag 10 maj , TV4 : Kalmar-Djurgården
Söndag 11 maj , TV4 Sport: AIK-Malmö

Gott nytt fotbollsår!
Örebro One¨touch
2008-02-16 17:32
ÖSKs spel byttes ut samtidigt som Zeb. Jag sätter ett väldigt stort frågetecken kring Nordin Gerzics insats. Naturligtvis vet jag inte tränarens order, men Nordin hamnar oftast för högt upp i banan varpå ÖSK tappar mittfältet och initiativet. Vidare så är Nordins tempo fortfarande för dåligt för denna nivå (liksom positionsspelet iofs). Det kommer förvåna mig rejält om han går in i en Allsvensk startelva i ÖSK i år (eller någonsin). Näfvers insats ävem den svag. Märklig positionering och patetisk filmning. Anttonens insats är oxå svag.

Klockrena insatser idag av Porokara, Nobbe, Rodevåg och Berra.
Wowoah var bra i första, men gjorde en sämre andra (halvlek). Denna sämre andra halvlek berodde nog främst på den arbetsbörda Nobbe, Gerzic och wowoah inte klarade tillsammans p.g.a. det jag skrivit ovan om N.G)
Örebro DaSa
2008-02-16 17:27
Ingen som vågar sig på en betygssättning av ÖSK spelarna från matchen?
Örebro DaSa
2008-02-16 17:24
Problemet är nog inte enbart Nordin, utan Nordin och Wowoah samtidigt på mittfältet. Har vi en av dem och Nobbe/Kihlen/Sebbe bakom så tror jag vi klarar att stå upp mot de flesta allsvenska mittfält.

Är jävligt nyfiken på Kihlen, tror han kommer att styra upp en del på mittfältet.

Sen håller jag med ngn tidigare skrivbent att det känns som Wowoah måste vara med ngnstans. Jag tror inte att han är med i startelvan i vår utan sitter med som en allsidig inhoppare.
Annons: