/fotboll/osk/forum/7287.aspx/fotboll/osk/forum/7287.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-21 17:59
Ämne: nån som vet om khile....15:00,tror inte Kihlen är redo för match ännu men vi kan ju hoppas.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-21 17:59
Ämne: Ämne: Degerfo....Lägg ner!,rivaliteten sker på plan och läktaren inte på papper.
Degerfors Red Farmer
2008-02-21 17:53
Det här känns ju lite ovant men:

TACK för hjälpen ÖSK! Att gå in med lika stor självrisk som DIF är verkligen en mycket fin gest för en starkare länsfotboll!
Örebro E-A
2008-02-21 17:45
nån som vet om khilen kommer spela mot djurgården? förresten villken tid är det avspark?

hejdå nedim, tack för kaffet!
Örebro Besserwissern
2008-02-21 17:14
Nedim ska bort från ÖSK nu!Nu har han bränt alla broar här.Gå ut och gnälla i Na när han bli bänkad EN träningsmatch...Vilka divalater.....
AIK Saywee
2008-02-21 17:09
Hackers är ett himla otyg, de är som hackspettar, hjärnorna stöts hit och dit tills de förlorar förståndet! Hackers alltså!

Chipset och Walter Gigena/
Kan bara instämma.

Men utskick av medlemskorten är väl lite i sista minuten, det är ju redan vecka 8!
Örebro E-A
2008-02-21 16:53
skönt att sef ställer upp (inte mer än rätt iofs).. skumt att just vi blev uttagna till "pilotfall" (och d**)... mobbing på högsta nivå...

svenska fans har skickat ut mail idag om ett intrång på deras hemsida, där de uppmanar sina medlemmar att byta lösenord.. för er som kanske missat det..
Örebro micro_42
2008-02-21 16:51
Ämne: Nedim spelar dåligt ....
Håller helt med om allt.
Mycket bra sagt.
Örebro Yeah
2008-02-21 16:49
Ämne: Nedim spelar dåligt ....
Jag håller med helt, Johan Petterson kämpade och slet på vilken position han än placerades på. Nedim verkar tro att proffslivet innebär att man automatiskt är med i förstaelvan bara för att man är utlandsproffs. Nä, ser MYCKET hellre nån hungrig u-spelare (Fedja?) på planen istället för en seg omotiverad spelare som inte ens orkar kämpa för en plats i B-laget.
Örebro Yeah
2008-02-21 16:40
Ämne: ÄR det någon som har....
Yess! fick mitt silverkort idag + att jag fick någon annans också, men det är nu inlämnat o ska väl skickas ut till rätt person.
Örebro Osvaldo
2008-02-21 16:36
Ämne: Degerfors skriver på....
Det är en skam att Sportklubben ställer upp för DIF.
Örebro Chipset
2008-02-21 16:25
Nedim spelar dåligt och hamnar utanför startelvan. Nedim får chansen att istället hoppa in och övertyga tränaren om att denne har fel. Effekten blir motsatt. Nedim spelar sämre och sämre, springer offside och ser sur ut, skakar på huvudet åt sina medspelare och skiter i att jobba hem. Till slut vägrar Nedim att sitta på bänken. Till och med där är han sur och motsträvig. Nedims chans är då att motbevisa tränaren genom att dominera i b-laget men det vägrar Nedim också. Det är inte värdigt en sådan "Stjärna". Tack för allt Nedim, lycka till någon annanstans. Tackar vet jag Johan Pettersson. Han gick igenom samma procedur utan att yppa ett ont ord. Han bet ihop och försökte och fick sedermera sina chanser.

Skönt med miljonstödet. Då kan vi släppa den biten iallafall.
Örebro Walter Gigena
2008-02-21 16:21
Man kan förstå att ösk inte vill släppa Halilovic innan man har gjort klart med en ny forward. Vi har inte alltför många alternativ om vi skulle sälja och sen misslyckas med att värva.

Det man INTE kan förstå är att Halilovic vill till Assyriska och går ut och gnäller i media. Min teori är att han vill att Ösk ska tröttna på honom och sälja honom rakt av. Personligen anser jag att loja offsidespringande spelare med hjärtat i en annan klubb borde säljas så fort tillfälle ges.

Kul med en liten ljusglimt angående det absurda skattemålet. Eloge till SEF's beslut.
Örebro _Gus_
2008-02-21 16:03
Hej alla ösk:are.

Sitter här och försöker visa mina ofrälsta vänner den underbara fantv-filmen som Filip Nyängen m.fl. gjorde för några månader sen. Finns den att hitta någonstans här på sidan eller är den borttagen?

Tack på förhand.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-21 15:58
Ösk kan ju alltid sälja Halilovic och köpa en targetspelare!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-02-21 15:55
Någon som vet hur det går med targetspelare som ösk vill ha?
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-21 15:38
SkoBe//Har ösk dålig ekonomi?? Berätta? Eller lever du kvar på tidigt 2000tal nu
Örebro Mittåt
2008-02-21 15:32
Degerfors skriver på sin hemsida.

Ett stort tack riktas också till ÖSK, som tagit på sig en procentuellt större självrisk för att hålla DIF:s kostnad på en rimlig nivå, och till Degerfors kommun, som ställt upp med lån för att DIF skulle klara betalningsförmågan.

Rent ekonomiskt innebär lösningen att Degerfors och ÖSK båda kommer ta 200.000 av skatten. Egentligen "borde" Degerfors ha tagit mer eftersom deras skatteskuld var 1,6 mkr medan den för ÖSKs del "bara" var 0.7 mkr.
Örebro hunter
2008-02-21 15:13
Jag vet att han skulle trivas mer i ett superetta lag än i ett Allsvenskt lag. Varför?Ganske självklart med tanke på att han gjorde målen mot ganska vekt motstånd.
Örebro skoBe
2008-02-21 15:10
Det är en spelare som har varit om mkt...så att det är förnedrande för honom om han inte spelar...jag håller med alla att han är mkt dålig just nu...men sälj honom för f....
Örebro skoBe
2008-02-21 15:07
Jag tycker att Nedim har rätt i vad han säger!!!
Varför ska Ösk ha kvar honom när han inte kommer att spela...det är bättre att örebro får en slant för honom:) jag skulle oxå vara förbannad. Ösk har dålig ekonomi då bör man se till att göra sig av med honom eftersom man kan få bra betalt...och tänker inte satsa på honom längre.
Örebro jappel
2008-02-21 15:05
Ämne: SEF-föreningarna ger....
Underbart att se att det finns lite rättvisetänkande kvar i denna vår allt mer individ och ego centrerade värld.
Detta var ett för mig mycket oväntat men glädjande besked. Det finns hopp för världen :-)
Örebro Mittåt
2008-02-21 15:01
SEF-föreningarna ger miljonstöd till Degerfors IF & Örebro SK Fotboll
Örebro Henry Fiat
2008-02-21 14:54
Det bästa vore att sälja nedim eftersom att det är ganska fullbelagt med kantspringare och satsa på att köpa en central forward
Örebro jappel
2008-02-21 14:28
Tror dock att han börjar bli nervös och tvivlar på sin förmåga att lyckas sälja in sig till ett annat lag om han inte ens får speltid i allsvenskan. Tänk er scenariot att han inte vill förlänga (kanske inte ösk vill heller) samt att han därmed inte får spela. hur ser det ut när man ska gå vidare i profslivet?
säsong1 Superettan i sverige (ordinarie)
säsong2 spel i AS, ordinarie på alla försäsongsmatcher och i början av serien för att sedan flyttas till reservbänken.
säsong3 frysboxen och inget spel i AS. avbytare.
Det är inte någon spelare jag skulle satsa på om jag inte var tvungen....
Örebro Grixx
2008-02-21 14:04
Det känns lite för mycket som att Nedim siktar mot bosman spec efter hans första vingel där han ville bort. Sedan såg det väl ointressant ut när inga intressenter ville dyka upp för att lösa honom....och han nödsakades att bite i det sura äpplet och hanka kvar.

Han har ju härlig teknik att komma fri och slå bollen i mål, enkelt och okomplicerat. Samtidigt blåser han lika lätt omkull när vinddraget från en motspelare träffar honom....men en klar förbättring var att han tog lite närkamper mot Degen. Däremot förstår jag inte hur han kan nedlåta sig till att så otroligt ofta löpa offside. Finns det ingen som försöker snacka med honom om det och lösa problemet?
Örebro Mittåt
2008-02-21 13:36
Det smartaste för Nedim kan man väl annars tycka borde vara att spela av kontraktet hos ÖSK, jobba för en plats i laget, vilket han lär få med tanke på hur serien ser ut. Sedan skulle han kunna gå som Bosman om ett år, vilket borde vara betydligt enklare än att låta sig säljas med ett år kvar på kontraktet.
Örebro Brus-Nilsson
2008-02-21 13:32
Ämne: ÄR det någon som har....
Yepp, mitt låg i lådan idag!
Örebro Mittåt
2008-02-21 13:32
Det märkligaste med hela den här affären är väl nästan att han absolut vill till Assyriska. Rimligtvis kan dessa inte betala en lön som ligger i nivå med den han har hos ÖSK och det är ju inte heller en klubb som gjort sig känd för lugn och harmoni. En känslig personlighet som Nedim väl inte söka sig till en sådan klubb, kan man tycka.
Örebro Kronblom
2008-02-21 13:28
Nedim har tillhört en av mina favoritspelare men i dagens artikel sjunker han klart i graderna,vill man ha sin plats i startelvan så är det hårt jobb som gäller för samtliga spelarna;så varför skulle Nedim ha en speciell gräddfil när ingen annan har det?Möjligt att han varit lagets bästa målskytt sen han kom hit men hur länge ska han rida på den vågen?Hoppas nu han ändå stannar och gör sitt bästa men om han bara ska vara här och sprida dålig stämmning och spy galla i Na så är det lika bra att skicka honom till fjantarna i södertälje!
Annons: