/fotboll/osk/forum/7279.aspx/fotboll/osk/forum/7279.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Assyriska Långskott
2008-02-23 19:12
Hur gick det för Nedim idag?

Någon som var på plats?
Örebro Aspen
2008-02-23 19:07
Tycker Nordin visade att han kan match allsvenskt motstånd. Har tidigare inte trott det men idag visade han lite mer hårdhet än tidigare.
Örebro Chipset
2008-02-23 18:41
Hur var Yunus och James i ungdomsmatchen?
Örebro Chipset
2008-02-23 18:39
Green och Henriksson bra, övriga ok.
Ok minus till Nordback som matchen igenom letade passningskugga. Blev väldigt irriterad på honom. Mittfältet måste våga, vilja och låsa boll. Då duger det inte att gömma sig.

Berra blandade och gav. Hans insats vid båda målen var under all kritik men hans crossbollar och sätt att vårda bollen är förtjänstfullt.
Örebro Tom Hell
2008-02-23 18:35
Ämne: Jag tillhör också de....
Just Wowoah såg ruskigt enbent ut idag. Det var hans största problem. Inte så jag minns honom... :(
Örebro Aspen
2008-02-23 18:31
joth//Köpa Samarin ???
Örebro Ösk-Power
2008-02-23 18:30
Jag tillhör också den skaran som vill hylla Bertin Ze efter denna match. Killen är född 1988 och går in och dominerar. Grabben visar prov på oerhört bra bollkänsla och krigarhjärta.. Ge han och Haginge några matcher så kommer det nog att bli bra iår :) Green gjorde också en stabil insats. Tyckte dock inte ytterbackarna fyllde på så bra i anfallen idag.. Bassombeng, vilket steg. Kan bli en attraktion. Likaså Porokara, men han jobbade oftast ensam och fick för lite understöd. Vill se Rodevåg lira central forward. Zeb är bra, men är alldeless för sölig. Rodevåg är både snabb och stark.

Vad gjorde Wowoah idag? Tyckte han var blekast på plan efter Mattias Jonson. Nej Wowoah skall absolut inte lira central mittfältare. Visst han hade några bra passningar, men tyckte han såg blek ut..

Så här tycker jag ÖSK skall ställa upp mot Trelleborg om inga mer nyförvärv tillkommer.

----------------Westen----------------
Anttonen---Ndille--Haginge----Holger--
------------Nobbe--Kihlen-----------
--------------Nordin/Zeb-----------
Bassombeng---Rodevåg-------Porokara

Örebro Pencing
2008-02-23 18:29
Vad frustrerande det är att inte kunna se laget spela själv utan förlita sig på andras uppgifter. Speciellt när alla verkar tycka helt olika. Jag kan dock skönja någon lite samstämmighet i att green gjorde en överaskande bra match och att Halilovic gjorde detsamma. Jag tror på det här laget. Bara killarna och tränarna hittar rätt roller i laget. Det kan ta ett tag. Men jag tror på det här.

Tycker också det känns bra att Näfver fick sätta en. kanske kan det ge självförtroende nog att ta nästa steg.
Örebro Tom Hell
2008-02-23 18:23
Gick dit för att se Bassombeng (och i viss mån Porokara), men istället såg jag hans landsman. Matchens utropstecken! ÖSK:s defensiv kan bli ruskigt bra i år. Offensiven tjänar också på en mittback som faktiskt kan starta anfall.
I övrigt hade Porokara ingen lyckad dag, liksom Wowoah & Gerzic. Fast den sistnämnda fick helt fel bollar att jobba med. Han är knappast den targetplayer som hans medspelare verkade tro idag. Och var fanns Nordback??
Halilovic borde ha spelat från start. Killen har en otroligt underskattad spelintelligens.
I övrigt får laget underkänt för en riktigt avslagen första halvlek. Andra var desto bättre.
Örebro Zachary Taylor
2008-02-23 18:10
Jämfört med Norrköpingsmatchen måste väl det här ändå sägas vara ok. ÖSK hade mycket boll och i andra fick mittfältarna ganska bra med utrymme till och från. Intressant också att se Nedim centralt i 4-3-3 med rendodlade yttrar (ingen offside på honom idag, eller?). Stort Z till Green, Nordback, Nordin och Näfver. Litet z till Berra (tycker fortfarande han ställer till det för sig ibland), Henriksson och Halilovic.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-23 18:04
Joth// Fan ikväll är du bara full av skit..Vilket pinsamt inlägg asså!!
Å sen undrar jag vem Kihlström är? Berätta?;)
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-02-23 17:55
joth//
Var inte så positiv.. Folk kan ju tro att du inte är närking! :-)
Örebro joth
2008-02-23 17:55
För att avdramatisera mitt inlägg så bör jag väl nämna att jag inte sett någon match i år. Frågan är åt vilket håll detta hade vinklat mitt inlägg....
Örebro joth
2008-02-23 17:52
Värvat för 4-3-3? Vill inte ens säga att vi har värvat i år. Vi har väl mest försökt att fylla luckorna, eller?
Roni är den som jag ser som ett bra tillskott och en positivvärvning till årets trupp.
Bassombeng och Ze är mer värvningar för framtiden.
Wowoah och Kihlström är väl av typen barmhärtighets värvningar i slutet av karriären, dvs typ den som vi gjorde med Henriksson.

Nåväl. Det blir en intressant ÖSK säsong... som vanligt. ;-)
Örebro AwwE
2008-02-23 17:41
Det här duger inte! Det börjar närma sig nu... Var finns kvaliten i vår proffs?!
Örebro AwwE
2008-02-23 17:41
Det här duger inte! Det börjar närma sig nu... Var finns kvaliten i vår proffs?!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-02-23 17:35
Ja hörnorna måste bli betydligt bättre.. Var det 4st som gick för långt och högt och som slutade med att bollen gick ut på kortlinjen på andra sidan målet?? Fasta situationer är ju otroligt viktiga. SKÄRPNING!
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-23 17:32
Westman hade inte samma koll på matchen som kronblom tycker att Djurgården hade..För annars hade han räddat 0-2...Hua hua..vi behöver verkligen en ny målis asså
2008-02-23 17:32
Byta spelsystem nu tror jag vore riskabelt.. Nu måste man löpa linan ut och förbättra sig istället för att tro att 4-4-2 alltid är någon slags säker och trygg framgångsvariant. Särskilt inte som vi värvat med 4-3-3 i åtanke.
Vi ska inte tappa tron på X-men och laget för så här lite :-)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-02-23 17:31
Håller med Mackan. De gjorde en del byten men det var väl kanske 2 av de som var B-betonade. Green och Henriksson tyckte jag var bäst. Henrikssons styrka syntes i slutet då båda lagen var trötta men han köttar bara på ännu mer och springer ännu längre. Han kommer betyda mycket i allsvensakn.

Skönt att även se Nedim komma in och köra på som gammal god stil då han kämpade och försökte. Hoppas han stannar. Tycker inte DIF hade så mycket mer än ÖSK och att de ska ta guld skulle inte jag satsa några pengar på.
Örebro Malabar Man
2008-02-23 17:30
DEt här med fasta situationer var ju av en helt annan dimension den korta tid som Barsom spelade med ÖSK. Man vädrade ju morronluft så fort det blev en hörna, något som tidigare hade föranlett en pisspaus istället...
2008-02-23 17:30
Mackan//
Nej det har du rätt i men det var en en del mindre namnkunnigt som kommit in också. Tyckte nog att det var först när Djurgården "bytt sönder" matchens om vi började hitta igenom. För även om det är tunga namn som kommer in så kan ju byte både innebära att man förbättrar som att man stökar till spel som fungerat.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-23 17:29
Sådär match..Men Djurgården var verkligen inte bättre än oss!! Några positiva saker att ta med oss..Greens back spel!!ZÈ tycker jag var kung därbak i mitten..Han är inte så långsam som man kan tro..Såg några löpdueller där djurgårdaren inte tog mark mot han!!Annars är han teknisk och vårdad!
Bassombeng komma bli ett stort problemo för många allsvenska backar i år!!
Näfver visade att formen hans är på ingång idag..

Sen finns det fortfarande en hel del att jobba på...Så är det ju
Örebro Kronblom
2008-02-23 17:28
Ämne: Ytterliggare en matc....Träningsmatcher betyder inget brukar folk säga men liten aning av oro infinner sig dock ändå,inte över resultaten utan över hur spelet ser ut.Sen kan man ju älta över att laget är nedtränat,nytt spelsystem osv osv och redan börjar olyckskorparna kraxa om att skippa 4-3-3 ...men stå på er Sixten/alex och håll kvar 4-3-3,det kommer sätta sig men det tar tid att nöta in nytt system.Finns dock ej så mycket att glädja sig åt,för när målet kom hade skansen haft orgie i spelarbyten.Ska väl tilläggas att skansen inte var bättre i skapade lägen utan gör mål på de chanser som dyker upp,dock så har de full koll på matchen!
2008-02-23 17:22
Verkligen illa att vi på så många fasta situationer inte skapade något alls. Så många hörnor helt utan spänning. Så många frisparkslägen helt utan hetta. Skyttarna är inte ensamma skyldiga, det var dålig rörelse där inne också... Får vi så många chanser måste åtminstone ett par leda till verkliga målchanser.
2008-02-23 17:18
Vi ska inte glömma att Djurgården gjorde typ 1000 byten... Även om vi saknade rätt många så ska vi veta emd oss att mot slutet var det inte direkt Djurgårdens A-lag som stod på andra sidan... Det finns en del för Sixten & Co att slipa på...
Örebro BabyKladde
2008-02-23 17:16
tycker inte resultatet säger så mycket, det var en jämn match och småtufft till och från. gillade Roni's & Ceesay's lilla match mot varandra till och från.
Jocke Green gjorde väldigt bra ifrån sig och lär få speltid under säsongen, den saken är säker..
som sagt, resultatet kunde vart tvärtom, för lagen hade ungefär lika många chanser och lika mycket boll.

jag är nöjd i helhet med matchen i alla fall..
Örebro Matta
2008-02-23 17:14
Mina intryck av matchen:

Båda lagen hade ungefär lika mycket av spelet och båda lagen skapade lika lite framåt. ÖSK hade ett mål ett stolpskott, utöver det knappt en målchans. Inte heller Djurgården skapade så mycket mer än de två målen.

Spelarbetyg:

Westman 1
Hade inte mycket att göra, men får ta på sig andra målet.

Green 3
Tidsfråga innan han blir ordinarie.

Ze 3
Långsam man teknisk sett till hans stora kropp.
Brytsäker och vårdade bollen bra.

Haginge 2
Stabil utan att glänsa.

Holgersson 2+
Bra frispark i stolpen.

Bassombeng 2
Inte med så mycket i spelet, lite tunn i närkamperna.

Nordback 3
Stark pådrivare på mitten.

Nordin 3
Kreativ och underbar teknik som vanligt.

Wowah 2+
Blandade och gav, men avslutade starkt.

Porokara 2
Stabil utan att glänsa

Näfver 3
Missade en del, men pigg i benen + ett mål

Henriksson 2+
Ensam på topp, kämpade hela matchen

Halilovic 3
Vitamininjektion när han kom in.
Örebro Gogo Vahlin
2008-02-23 17:11
Plus till Jocke Green, Nordin och Bassombeng enligt mig!

Kul att se ÖSKs passningsspel som har förbättrats på mittfältet. Tyvärr saknas något den sista tredjedelen av planen. ÖSK lyckas hålla i bollen och rulla upp DIF under stora delar av matchen.
Örebro Evigt ÖSK
2008-02-23 16:51
Ytterliggare en match till handlingarna.. Det verkar som om matchen väcker mer frågor för tränarparet än vad de fick svar på...!

kämpa på!
Annons: