/fotboll/osk/forum/7277.aspx/fotboll/osk/forum/7277.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brinkewall
2008-06-05 13:00

Fan vad ni gnäller!!!!
Örebro Toro
2008-06-05 12:58
joth // Pappa Florén är ju en gammal fotbolls profil i stan. Han har varit i Rynninge i en herrans massa år(där sonen startade sin karriär också, minns jag hade han på fotbollssskola för en sisådär 10år sen, redan då snurrade han upp dom flesta av oss). Sen har väl pappsen varit i Karlunds damlag, Forward och vad det nu kan vara.
Örebro -=joth=-
2008-06-05 12:47
Hmm... nu var det ju inte riktigt så jag menade. ;-)
Örebro Västbanken
2008-06-05 12:11
Ämne: Grixx// Här kommer e....
Grixx// Du glömmer att ÖSK värvade Niklas Skoog från Duisburg 2000. Får väl betraktas som en mkt mer spektakulär värvning än Florén eller Siwe.
Örebro _Adde_
2008-06-05 11:45
Ämne: Har för mig att Pete....
äckligt...
Örebro -=joth=-
2008-06-05 11:40
Har för mig att Peter Florén (Jespers pappa) och att Lennart Sjögren har någon form av relation, vet dock inte på vilken nivå. Bra eller dåligt?
Aspen kanske har mer insiders. ;-)
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-06-05 11:33
Ämne: Gubbar har ni läst W....
Skicka upp en luftballong med ÖSK-loggan ovanför hans hus med texten: "Skriv på"
2008-06-05 11:25
Grymt bra jobbat i redaktionen idag förresten!
2008-06-05 11:25
Grixx// Här kommer ett inlägg du inte behöver "Gäspa". ;-)

Vaknade på den bra sidan idag. Om ÖSK lyckas knyta till sig Siwe och Florén har vi lyckats med något som ÖSK aldrig tidigare gjort (så länge jag varit med), dvs. att värva två spelare i perfekt ålder med landslagsmeriter. Två spelare som redan provat på proffslivet och utvecklat den där första touchen som vi i Sverige tydligen inte kan utveckla själva. Jag håller verkligen tummarna för att ÖSK lyckas med detta. Min enda tveksamt gäller Floréns position. Var trivs han bäst?
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-06-05 11:07
Bildcollage från vårsäsongen
Örebro Buck
2008-06-05 10:47
Gubbar har ni läst Wirströms blogg?

Han har helt rätt. Kommer Florén hem och han går till Halmstad, Helsingborg eller vadsomhelst förutom ÖSK... då kommmer jag slita mitt hår, stampa på mina tår, samt fälla minst en tår i ENORM FRUSTRATION. Troligtvis blir det att uppsöka psykolog oxo för att undvika framtida men (kan redan vara försent...?)

Vad säger ni? Vad kan vi göra för att få hem han? Facebook (Florén till ÖSK), eller en egen webbsida där vi förklarar hur gärna vi vill att han kommer hem med massa fina bilder osv. Eller ska vi mailbomba/ringa honom?

Helt klart är att jag litar inte en sekund på att Sjögren fixar detta själv. Och helt klart att denna spelare är JÄVLIGT GRYM så vi behöver honom!

Vad ska vi göra !!!!??????
Örebro HaggeFORCaptain
2008-06-05 10:38
_Adde_/
Fortsätter han prestera i djurgården så dröjer det inte länge innan klubbar från ex, holland, frankrike, Tyskland får upp ögonen.

Dessutom! fortsätter han prestera i djurgården så lär det bli en Turneé med landslaget i vinter, och vad är inte det för skyltfönster?

Tyvär, så förstår jag haginge!

Vi får se det som att vi utvecklat yttligare en bra spelare och får ca 1.5 milj för han.
Örebro _Adde_
2008-06-05 09:38
Apropå Haginge!?

Har grabben inte högre ambitioner än så här? Går han till Djurgården sumpar han troligtvis en framtida utlandskarriär... Sitter han av kontraktet eller möjligtvis förlänger det med 1-2 år så är möjligheten att han hamnar i t.ex. Holland mycket större. Mitt drömscenario är att han skulle förlänga sitt kontrakt och fortsätta prestera som han gör nu under en längre tid, då är Holland ingen omöjlighet!

Går han däremot till Djurgårn hamnar han troligtvis på ett 3-4 årskontrakt och då skulle han va 26-27 när det går ut och då e jag skeptisk till att han kan komma längre än till Norge, alt. Danmark....

Dags att byta rådgivare Hagge?
Örebro Matta
2008-06-05 08:54
Danelo//
Fattar inte att du tycker att det är sämre att värva hemvändare än spelare utan anknytning till Örebro eller ÖSK. Jag tycker precis tvärt om. Är det något det gnällts över på det här forumet sedan det startade, är att alltför många spelare med Örebroanknytning spelar i andra klubbar. Nu när vi ser ett tydligt trendbrott gnälls det över det. En spelare med Örebroanknytning tror jag generellt sett har större chans att lyckas. Sannolikheten att hans skall trivas är mycket större eftersom det sociala nätverket redan finns där.
Örebro Ropesin
2008-06-04 23:09
Lite inspirerad av fylking och co kör jag en hissa och dissa dagen till ära. Vi börjar med hissningen: Rapporteringen på Svartvitt är fantastisk just nu! Och till dissningen, Sportbladets bevakning av ÖSK är motsatsen. Ser knappt aldrig en artikel om laget och klubben. När man dock gör sig av med materialaren så är det helt plötsligt högt upp på löpsedeln, rota fram lite intressanta nyheter istället, sportbladet!
Örebro Danelo
2008-06-04 23:04
Hm, verkar inte läge för en seriös diskussion om hur ÖSK ska bedriva sin värvningsstategi. Kul att ni andra verkar så positiva. Jag kan tyvärr bara konstatera fakta: De ända värvningarna som platsar i startelvan är en återvändare, och en spelare som Sixten plockade med sig. Ger tyvärr inga höga betyg till Sjögren.
God natt.
Örebro Grixx
2008-06-04 22:53
Det verkar vara läge för att gnälla på allt just nu. Även om dementier går ut eller om det är tidningsankor så läggs det bara på ytterligare skit.

Börjar fundera på att dra mig tillbaka från denna jämmerdalsida.
Örebro Grixx
2008-06-04 22:50
Ansvariga?
Tränarna,spelarinvest,Lars Larsen mfl.
Örebro Mr. Milton
2008-06-04 22:48
Har full respekt för alla Er som klagar men vill ändå vara lite positiv.

Vi spelar ju trots allt i Allsvenskan, ekonomin är stabil och vi har några fina juniorer i antågande. Krydda detta med två sköna nyförvärv under sommaren så hänger vi kvar i Allsvenskan och bygger långsiktigt.

Rom byggdes inte på en dag. Är jag för positiv i gnällbältet?

För övrigt har jag fullt förtroende för firma Sjögren/Karlsson.
Örebro Danelo
2008-06-04 22:44
Angående värvningar.
Mitt förtroende för ÖSKs värvningsstrategi är kört i botten. Ända sedan november har laget sökt en "striker" utan att hitta någon. Laget spelar dock ett 4-3-3 spel som kräver sen sådan spelartyp. Inläggen och inspelen finns, men ingen är där och sätter dit den. Hur kan man ha misslyckats med detta under så lång tid? Vem är ansvarig?
Örebro Mr. Milton
2008-06-04 22:30
Kanske gamla nyheter men ändå......
Örebro go_osk
2008-06-04 22:23
James Frempong fick förtroendet från start i Brommapojkarnas match mot Sirius.

Det var uppenbart att James ville visa väldigt mycket. Tyvärr så fick han inte speciellt många möjligheter att utmana och bryta in från sin kant. Trots det så kämpade han på och de fåtal gånger han tog sig in i straffområdet blev det farligt. Han lyckades t.ex. förse BPs Christer Youssef med ett inspel som denne förvaltade på bästa sätt.

Slutresultatet skrevs till 3-1 och Fremppong stod för en helt klart godkänd insats under de 70 minuterarna han fick speltid.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-06-04 22:09
Nu en rolig länk i all negativ skit! Orkar inte bry mig längre..
Örebro Bastard on Parade
2008-06-04 21:57
Greve//

På hans position har vi Frempong, Näfver och Porokara. I Ungdom finns dessutom Botvidsson. Vad ska vi göra med våra egna spelare om vi ska ta vara på ALLA spelare?

Touma är en bra spelare, i dagsläget finns tyvärr inte plats för honom i truppen.
Greve
2008-06-04 21:45
Nu tränar Jimmy Touma med MFF, varför kan inte ösk ta vara på talangerna i staden istället för attde går till allsvenska konkurenter?
Örebro Conjuration
2008-06-04 20:23
Gallente//
Så du tror att han INTE skulle få någon sign-on-fee om han blir såld nu under transfer fönstret? Hagge tjänar mest pengar själv genom att bli såld.
ÖSK Lions
2008-06-04 19:35
Greve//
Stannade bara till ett kort tag och det jag hann se är att det är en resolut back som gärna går upp i banan och slår hårda flacka inlägg.

Tyckte motståndarlaget aldrig anföll på hans kant, så någon mer med insyn kanske kan berätta om hans defensiva kvalitéer.
Greve
2008-06-04 19:15
Nån som såg träningen med Siwe idag?? kommentarer hurdet såg ut?
ÖSK Lions
2008-06-04 18:13
Hoppas, hoppas att man knyta Siwe till sig. Se länken.^^
Örebro Vegurra
2008-06-04 17:00
Man frågar sig vems integritet som ÖSKs VD vill respektera när han inte kommenterar avskedandet av "Stallas". Det framgår inte alls på officiella sidan. Är det sin egen integritet han tänker på - eller? Vems integritet är det?
Uttalandet vittnar inte om något kompetent ledarskap och det är väl typiskt för den allmänna situationen just nu.
Annons: