/fotboll/osk/forum/7275.aspx/fotboll/osk/forum/7275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-23 17:29
Sådär match..Men Djurgården var verkligen inte bättre än oss!! Några positiva saker att ta med oss..Greens back spel!!ZÈ tycker jag var kung därbak i mitten..Han är inte så långsam som man kan tro..Såg några löpdueller där djurgårdaren inte tog mark mot han!!Annars är han teknisk och vårdad!
Bassombeng komma bli ett stort problemo för många allsvenska backar i år!!
Näfver visade att formen hans är på ingång idag..

Sen finns det fortfarande en hel del att jobba på...Så är det ju
Örebro Kronblom
2008-02-23 17:28
Ämne: Ytterliggare en matc....Träningsmatcher betyder inget brukar folk säga men liten aning av oro infinner sig dock ändå,inte över resultaten utan över hur spelet ser ut.Sen kan man ju älta över att laget är nedtränat,nytt spelsystem osv osv och redan börjar olyckskorparna kraxa om att skippa 4-3-3 ...men stå på er Sixten/alex och håll kvar 4-3-3,det kommer sätta sig men det tar tid att nöta in nytt system.Finns dock ej så mycket att glädja sig åt,för när målet kom hade skansen haft orgie i spelarbyten.Ska väl tilläggas att skansen inte var bättre i skapade lägen utan gör mål på de chanser som dyker upp,dock så har de full koll på matchen!
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-02-23 17:22
Verkligen illa att vi på så många fasta situationer inte skapade något alls. Så många hörnor helt utan spänning. Så många frisparkslägen helt utan hetta. Skyttarna är inte ensamma skyldiga, det var dålig rörelse där inne också... Får vi så många chanser måste åtminstone ett par leda till verkliga målchanser.
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-02-23 17:18
Vi ska inte glömma att Djurgården gjorde typ 1000 byten... Även om vi saknade rätt många så ska vi veta emd oss att mot slutet var det inte direkt Djurgårdens A-lag som stod på andra sidan... Det finns en del för Sixten & Co att slipa på...
Örebro BabyKladde
2008-02-23 17:16
tycker inte resultatet säger så mycket, det var en jämn match och småtufft till och från. gillade Roni's & Ceesay's lilla match mot varandra till och från.
Jocke Green gjorde väldigt bra ifrån sig och lär få speltid under säsongen, den saken är säker..
som sagt, resultatet kunde vart tvärtom, för lagen hade ungefär lika många chanser och lika mycket boll.

jag är nöjd i helhet med matchen i alla fall..
Örebro Matta
2008-02-23 17:14
Mina intryck av matchen:

Båda lagen hade ungefär lika mycket av spelet och båda lagen skapade lika lite framåt. ÖSK hade ett mål ett stolpskott, utöver det knappt en målchans. Inte heller Djurgården skapade så mycket mer än de två målen.

Spelarbetyg:

Westman 1
Hade inte mycket att göra, men får ta på sig andra målet.

Green 3
Tidsfråga innan han blir ordinarie.

Ze 3
Långsam man teknisk sett till hans stora kropp.
Brytsäker och vårdade bollen bra.

Haginge 2
Stabil utan att glänsa.

Holgersson 2+
Bra frispark i stolpen.

Bassombeng 2
Inte med så mycket i spelet, lite tunn i närkamperna.

Nordback 3
Stark pådrivare på mitten.

Nordin 3
Kreativ och underbar teknik som vanligt.

Wowah 2+
Blandade och gav, men avslutade starkt.

Porokara 2
Stabil utan att glänsa

Näfver 3
Missade en del, men pigg i benen + ett mål

Henriksson 2+
Ensam på topp, kämpade hela matchen

Halilovic 3
Vitamininjektion när han kom in.
Örebro Gogo Vahlin
2008-02-23 17:11
Plus till Jocke Green, Nordin och Bassombeng enligt mig!

Kul att se ÖSKs passningsspel som har förbättrats på mittfältet. Tyvärr saknas något den sista tredjedelen av planen. ÖSK lyckas hålla i bollen och rulla upp DIF under stora delar av matchen.
Örebro Evigt ÖSK
2008-02-23 16:51
Ytterliggare en match till handlingarna.. Det verkar som om matchen väcker mer frågor för tränarparet än vad de fick svar på...!

kämpa på!
Djurgården westinhoo
2008-02-23 16:47
Fotbollspass på förmiddagen, Fys på eftermiddagen.
Örebro jappel
2008-02-23 16:39
Ämne: Fattar inte hu ni ka....
räknar ni varje omstart efter vila som ett nytt pass?? vår kropp klarar inte av mer än ca 4h träning per dygn. Blir svårt att återhämta sig och bygga muskler annars. (det är kvalité inte kvantite som gäller i all elitidrott.)

börjar för övrigt ta sig :-)
Djurgården westinhoo
2008-02-23 16:35
Fattar inte hu ni kan skylla på att erat lag är nedtränat. Tror jag läste att ÖSK kör 8 pass i veckan, medans våra spelare kör 11-12 pass, varav 6 fyspass, i veckan.
Djurgården blåblåstoffe
2008-02-23 16:24
Ämne: Att ligga under med ....
Jag hoppas verkligen att du inser hur pinsam du är. Du vet lika mycket som alla andra här inne att Djurgården är ett bättre lag än Örebro. Du vet själv hur det slutar.
Örebro Malabar Man
2008-02-23 16:20
Att ligga under med 0-2 mot Djurgården är under all kritik. Även om det rör sig om en träningsmatch med flera av de mer namnkunniga spelarna frånvarande. DIF är ett av de lagen vi bör ha bakom oss när Allsvenskan summeras i höst.
Örebro jappel
2008-02-23 16:20
jovars...det tar sig nog..
Djurgården blåblåstoffe
2008-02-23 16:18
Ämne: blåblåstoffe//
Ni h....
Hade ni haft fler invånare i hålan hade ni säkerligen haft fler lag. Men nu har ni alla örebroare ett lag att hålla på. Alltså så borde ni snitta bättre. Men det ser bra ut i matchen. Eller?
Örebro joth
2008-02-23 16:13
Personligen är jag ju inte förvånad att vi torskar då vi försöker spela 4-3-3 med den här truppen... Sixten är förlåten, men Axen borde veta bättre.
Örebro jappel
2008-02-23 16:12
stort intresse och stor sorg...0-2 håller inte att torska mot skansen!! (även om det är träningsmatch.)
Örebro jappel
2008-02-23 16:06
2114 på plats. och alla vi exilare följer rapporteringen med stort intresse.
Örebro Bolego
2008-02-23 15:42
Ämne: 0-1. Verkar inte som....
Blåstoffe//
Själv bor jag 300 mil från Behrn Arena, blir lite omständigt att ta mig dit bara för en träningsmatch ;)
Örebro Rallyfinnen
2008-02-23 15:31
blåblåstoffe//
Ni har mer än 6 gånger så många invånare, ändå har ni bara mindre än dubbelt så mycket i snitt som oss.
Även om man slår ut att ni är 3 lag i storStockholm så har vi högre snitt procentuellt..
Så det innebär att om vi haft lika många invånare som er, hade vi haft högre snitt än ni har nu..
Får ni inte lära er sånt i Skansenskolan?
Djurgården blåblåstoffe
2008-02-23 15:28
0-1. Verkar inte som om ni är uppåt 2500 pers? Vad gör ni här på forumet? Varför är ni inte med och stöttar erat lag?
Djurgården Dahla-DIF
2008-02-23 15:25
Avgå kronblom
Örebro Bolego
2008-02-23 15:24
"13
En blå bil åker förbi utanför..."

Haha, klockrent Klas, verkar beskriva intensiteten och hur händelserik matchen varit så långt!
Örebro Kronblom
2008-02-23 14:48
Ämne: 2500 pers är väl int....
Humor...?
Djurgården blåblåstoffe
2008-02-23 14:29
2500 pers är väl inte långt ifrån vad ni snittar i AS?
Örebro Tilly_79
2008-02-23 14:17

//Liberate tu-teme ex inferis

Vi kommer till Behrn runt fem-tio i tre, mannen med nyckel kommer nog inte tidigare. Ses sen!
Örebro Kronblom
2008-02-23 14:07
Ämne: Ämne: Ämne....
1-0 tror jag på och det blir Seb som gör matchens enda mål!
Örebro Evigt ÖSK
2008-02-23 14:04
Vore det inte bra om ÖSK åkte på en rejäl omgång idag? så att BoAxén ser att ytterliggare förvärv, back måste inhandlas.
Så att spelarna ordentligt vaknar till, (en dålig försäsong, en bra allsvenska) och tänker att "nu fan måste vi skärpa till oss" och sen så håller det ända till slutet av allsvenskan där vi står på övre seriehalvan.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-23 14:00
Lördag,strålande väder,bra motstånd,bra matchstart,kan inte bli mindre än 2500 besökare.
Örebro mustard
2008-02-23 13:56
you bet!!
Annons: