/fotboll/osk/forum/7266.aspx/fotboll/osk/forum/7266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MangeSvartAndVit
2008-03-02 14:05
Här var det livat här var det glatt...Det här liknar inte dag utan natt:) Vart är ni? Följer ösk bandy mot kalix på Na eller:)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-01 21:54
Var har vår vän Chivas tagit vägen??
Örebro GT
2008-03-01 21:05
ÖSK !!!
Örebro Mittåt
2008-03-01 15:15
Hjortsberg// Ingen fara. Med åren har man ju fått en viss rutin. För förfrysning var det aldrig någon risk. Men den där råa fuktiga kylan tränger in genom märg och ben.
Örebro Hjortsberg
2008-03-01 14:58

Tack för rapporten Mittåt. Hoppas du satt på pressdelen av läktaren så att inga vitala delar förfrös!

Örebro Mittåt
2008-03-01 14:38
ÖSK Ungdom slog pliktskyldigast de blivande seriekonkurrenterna från IFK Örebro med 2-0 i en match som inte kommer att efterlämna några djupare avtryck i försäsongshistoriken.

Visserligen hävdade Mackan envist att det i alla fall var bättre än ÖSK - VSK, men eftersom det är tveksamt om den matchen överhuvudtaget kan användas som jämförelseunderlag, så låter vi udda vara jämnt och gläder oss över att båda målen i alla fall den här gången kunde tillskrivas gästgivarna.

Bäst i ett rätt slarvigt och hafsigt spelande hemmalag var Edvin Möller, som visade hur en offensiv inre mittfältare skall bete sig samt provspelande 91-an Viktor Lindqvist, som tog hand om jobbet som högerback på ett klart godkänt sätt.

Målen:
37. 1-0 Edvin Möller tar snabbt en frispark och innan IFKs något tröga försvar hunnit fatta, att bollen är i spel igen har vindsnabbe Adam Botvidsson sprungit sig fri. Ur halvsnäv vinkel prickar Adam den bortre stolpen ur tillräckligt bra vinkel för att domaren skall få anledning att plocka upp sin anteckningsbok ur bröstfickan.

43. 2-0 Edvin Möller stjäl en hörnspark från ordinarie hörnläggaren Erik Nilsson, som dock får bollen kort. Erik slår ett inlägg över hela IFK försvaret och hittar en rätt fri Tobias Johansson snett utanför bortre. Tobbe håller ordning på armar och ben och dubblar med en hög volleyträff på målskörden.

Så mycket mer finns det väl inte att berätta om matchen utom att det var väldigt kallt att sitta på läktaren i det råa tvågradiga väder som nuförtiden karaktäriserar den mellansvenska vintern.

Nästa vecka väntar en av seriens utmanare. IFK Ölme har inte bara värvat Henrik Berger, utan även halva Strömtorp samt en del annat intressant. Det blir något att bita i för ett lag som enligt Z för tillfället är rätt nertränade.
Jönköpings Södra Chesney
2008-03-01 13:29
Ämne: Ämne: Är det ....
Tack för infon, ni ska vara glada att erat lag spelar både på vintern och sommarn, för oss södraiter blir vintern så lång när vårat lag inte spelar rikiga tävlingsmatcher.
Örebro Yeah
2008-03-01 13:29
"ÖSK:s säkerhetsansvarige, Ronny Wiking, ser ingen anledning till självkritik efter torsdagskvällens tumult på Behrn arena. - Det fanns ingen möjlighet att gardera sig mot denna helt oväntade händelse, säger han. Vi hade inga indikationer på att något var på gång."

Trodde alla visste att det alltid blir bråk när ÖSK-Västerås möts? :S
Örebro jappel
2008-03-01 13:09
Ämne: Är det någon som kan....
kan vara för att vitt inte passar speciellt bra på en bandyrink (då man tenderar att smälta in i bakgrunden) Fast visst är det lite trist att det inte alltid är en och samma ÖSKdräkt för alla lag.
Jag hade helst sett en juventusliknande längsrandig svartvit historia...kanske med tunna gula inslag för att påminna om bandyns färger :-)
Jönköpings Södra Chesney
2008-03-01 12:48
Är det någon som kan svara på denna fråga! varför spelar fotbollslaget i vita tröjor och bandylaget i gula och inte håller sig till en och samma färg ?
Örebro jappel
2008-02-29 22:10
ja bra om 6-10 ryter ifrån när spelarna i laget inte gör det dom är anstälda för att göra d.v.s. vinna matcher.
Örebro Buck
2008-02-29 19:06
Skön diss av Sixten idag. Spelarna tar inte ansvar för sina prestaioner, enligt honom. Är ju faktiskt helt sant och borde få en spelare att skämmas lite. För det finns ju egentligen ingen ursäkt att inte ge allt för att få spelet att funka. Genom att tex ta löpningarna som krävs. Och detta är spelarnas jobb... Som dessutom är ett jobb laddat med enormt mycket heder.

Senaste 10-12 åren, har ösk dock, enligt mig, allt för ofta gjort platt-matcher och klappat och inte verkat brytt sig.
Hoppas verkligen att Sixten och Alex kan vara ändringen på det. Jag tror det. Så det blir nog en skön fredagskväll iaf.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-29 18:36
Joth/ vem är Kihlström???
Örebro Mittåt
2008-02-29 17:10
Sandro Pavicevics och Niklas Lönnqvists övergång till BK Forward är nu helt klar.
Örebro Gooner86
2008-02-29 14:56
Det var Örebroare som attackerade VSKarna i halvtid, ni som stod där såg väldet? Alla skyller på VSKarna..
Kämpa ÖSK!
2008-02-29 12:14
varför var inte jidsjö med på matchen? han skulle fan gjort mål igår!! haha säget detsamma mullis b-laget hade gjort det bättre igår ;)
Örebro Kronblom
2008-02-29 12:12
Ämne: Kronblom//Antingen ä....
hehe,låt oss kalla det dålig timing bara...

Idag drar ÖSK Bandy "norrlandsmatcher" igång,håller tummarna för att man(ÖSK) nästa år har två lag i högsta serien!
Örebro Chipset
2008-02-29 11:54
Grohl// Instämmer. Det var länge sedan man såg någon så uppriktigt besviken och förbannad som Hagge är. Om han konserverar den inställningen till nästa match gör han garanterat en bra prestation.

Lite oroväckande är dock att kommunikationen med Berra är dålig och att Hagge tror att denne inte kan engelska så bra. Att "tro" understryker verkligen hur dålig kommunikationen är.
Örebro joth
2008-02-29 11:43
Kronblom//Antingen är det otur eller så är det mitt fel att ÖSK inte presterade under de sista 70(!) minuterna igår. ;-)
Örebro Kronblom
2008-02-29 11:31
Ämne: Tur att vi har den d....
då missade du precis det enda som ÖSK gjorde bra igår,alltså första 20.Finns väl inget att tillägga än som redan skrivits,ett totalt uselt ÖSK som är alldeles för stillastående och många frågetecken som måste rätas ut inför premiären.Får hoppas det vänder under cypern-veckan!
Örebro Mittåt
2008-02-29 11:24
Huvuddomare igår var - om jag uppfattade det rätt - Patrik Berglund från Karlstad. Om jag uppfattade det fel så var han under alla omständigheter från Karlstad.
Örebro Faxe( den store Dansken)
2008-02-29 10:47
För att upprepa Saywee´s fråga vilka dömde matchen i går? Tycker att speciellt huvuddomaren var den bästa jag sett på länge, visade vid flera tillfällen bra spelförståelse, och kunde avvakta vid rätta tillfällena. Flera sådana domare i AS, tack.
Örebro in med Boniek
2008-02-29 10:45
Startelvan mot trelle
Green Haninge ze ndille holge
Pokora Kilhen Nobbe Näfver

Nyfövärv Rodevåg
Mullis
2008-02-29 10:32
Tror faktiskt B-laget hade gjort det bättre igår
Örebro E.Shams
2008-02-29 10:18

Jag vill berömma Johannes för hans goda jobb.
Örebro Grohl
2008-02-29 09:40
Duracell-oxen som Nikolic på NA kallar Henriksson är ju roligt faktiskt.
Örebro Grohl
2008-02-29 09:36
Gött å se Haginge på Fan-TV! Skönt att han är så förbannad och tjurig som han faktiskt är, trots att det är en träningsmatch i februari det handlar om. Bra att vi har vinnarskallar i truppen. Det är väl det positiva man får ta med sig verkar det som..
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-02-29 09:30
Haha,visade arslen,typiskt för bonnjävlar.
Örebro Mittåt
2008-02-29 08:37
joth// Otur för dig då, eftersom du missade den del av matchen då ÖSK spelade helt ok. Laget hade ett knippe målchanser och en riktig hörnkavalkad.
Örebro joth
2008-02-29 08:30
Tur att vi har den där Kihlström att slänga in i fortsättningen ifall det ser ut som igår...

Första matchen i år för mig och det var bland det sämsta på länge... då ska jag kanske tillägga att jag kom lite sent... cirka 20 minuter in i matchen.

Mitt lag till premiären (4-5-1):
Peter Westman
Anttonen, Bertin, Haginge, Holgersson
Porokara, Henriksson, Nordback, Wowoah, Näfver
Rodevåg
Annons: