/fotboll/osk/forum/7264.aspx/fotboll/osk/forum/7264.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2008-02-28 22:28
Arnor da legend//
tror du blandar ihop begreppen en hel del..

"motsätter sig grundläggande demokratiska värdegrunder, att ordningsmakten skall ha monopol på våld således förespråkar ni anarki.."

om ja nu skulle förespråka anarki skulle ja väl inte vilja se nån form av ordningsmakt inärheten av BA..? har ej skrivit nått om att jag anser att ordningsmakten ska ha monopol på våld, däremot tycker jag knappast vsk-supportrarna med gott samvete, och utan reprissalier, ska kunna utöva våld på BA och ej heller nån annanstans för den delen! sen om det ska till nån ordningsmakt för att straffa dom det låter jag va osagt (skrivet).. det är vår arena, inte deras!
Örebro MejjA
2008-02-28 22:27
Chipset//
Vem är du o dömma vad som är rätt o vad som är fel ?
Alla har väll rätt till en egen åsikt, om någon hånade något du älskar skulle inte du försvara det ?
Örebro Chipset
2008-02-28 22:26
MejjA// Så tycker du. Tur att alla inte tycker som du. Då skulle stenåldern vara nära.
AIK Saywee
2008-02-28 22:23
OK, Mittåt, tack, det var ett inlägg som förbryllade mig lite bara.
Örebro MejjA
2008-02-28 22:22
Grixx//
KLART SOM FAN att man reagerar o svarar med samma mynt. Du kan ju sitta där med kaffe i handen o vara tyst, jag tycker däremot att man står upp för sin stad och sin sak. Käftar någon ger man igen, annars kommer dom bara fortsätta.
AIK Saywee
2008-02-28 22:20
Flera dsikussioner pågor samtidigt, nu gäller det att hålla "tungan rätt i mun" eller kan det heta "fingrarna rätt i styr"?

Den tidigare lite "piss i mistiske" Saywee, ser helt plötsligt bara framåt, nu kommer vi snart i form, det går inte att gräva ner sig och älta bedrövelser, det var nog bara tillfälligheter, bolldjä***n är ju fortfarande rund och via stolpar och ben studsar den ju hit och dit ...

... förresten, vem dömde matchen och hur är domen mot domarna? Någon/några som har synpunkter?
Örebro Mittåt
2008-02-28 22:20
Kihlberg är helt frisk, men har så när som på igår, inte spelat fotboll på fem månader. Sådant sätter sina spår i matchtempot.
AIK Saywee
2008-02-28 22:13
Ämne: Kihlberg är en Johns....
Ajaj, jag trodde att Kihlberg var helt frisk ...?
Örebro MangeSvartAndVit
Bra Chipset:) Å jag kanske är på lite väl surt humör efter ösk skitmatch ikväll!
Skön natt på er ösk vänner
Örebro Arnor da legend
Ämne: Ämne: Ämne....
Vad jag menar är att du (och Mejja el. va han heter) motsätter sig grundläggande demokratiska värdegrunder, att ordningsmakten skall ha monopol på våld således förespråkar ni anarki.. var man kan göra vad man vill mot vem som helst bara för man tycker att det är passande..
Örebro Grixx
2008-02-28 22:12
Tycker inte att de första 20 var dåliga.
Efter v30 minuter så vände det och andra halvlek var bara så onööödig.

Snacka sedan om att se frustrerade tränare!!!
Örebro Chipset
2008-02-28 22:09
MangeSvartAndVit// Hade glömt bort den profilgrejen. Tror jag skrev så i min besvikelse när han värvades som "Larsens ersättare". Ska skriva in något mer civiliserat. ;-)
AIK Saywee
2008-02-28 22:07
Chipset//
Exakt, formtoppen skall börja mot TFF och får gärna hålla i sig tills sista matchen i höst!

FORZA ÖSK!
Örebro Grixx
2008-02-28 22:07
MejjA// Om du menar att mucka och stå upp för är samma sak så ligger du i samma burk som de riktigt ruttna gurkorna som skämde ut sig idag.

...och föresten hur fan orkar de 2 divisioner skiljer oss åt, det är kallt, kväll och träningsmatch, jävla puckon lägg lite energi på något vettigt istället.

Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-28 22:02
Det är hur som helst inte snällt av dig chipset att kalla en nybliven ösk hjälte gammal och kass innan han ens fått göra sig rättvisa...BUUUUU
Örebro E-A
2008-02-28 22:00
Ämne: Ämne: gurkmup....
möjligt att jag har.. påstår mig inte heller va vidare kunnig, då hade jag nog inte formulerat mitt inlägg som en fråga, men du verkar ju inte mycket kunnigare om man nu utgår från ditt svar..

kan givetvis inte svara för vad varje person gör, men ja själv har inte mycket till övers för dom "supporters" som dykit upp från västerås dom senaste träningsmatcherna vi spelat mot dom, alltid samma visa lixom...
Örebro MangeSvartAndVit
2008-02-28 21:58
Chipset/ Okey...du har koll på honom? Kanske rentav bodde i Göteborg under hans tid där:)
Nordback lär ju iallafall få grymma problemo att ta den defensiva mittfältsrollen nu när vi har kihlen i truppen... Och en hälsporre?? Det är ju en miniskada...en sån som Foppa bara hade garvat åt:)
Örebro Mittåt
Jag ger plus till Henriksson som vanligt.

Haginge kämpade på bra redan mot Djurgården utan att få speciellt mycket credit för det - han fortsatte att se i högsta grad intresserad ut idag.

Nordin såg rätt pigg ut då han kom in. Han är faktiskt rätt snabb över kortare sträckor. Jobbade hårt för att rädda hopplösa bollar kvar i spel. Tyvärr var de hopplösa.

Islossningen verkar ha gått för Näfver - han trivdes idag.

Zé helt ok även om man sitter med hjärtat i halsgropen när han är i närheten av bollen - vad skall han nu hitta på. Hjärtat i halsgropen får säkert även motståndarnas anfallare då de ur ögonvrån ser honom komma. Han tar inga fångar.

Helt fastfrusna i ismassorna var däremot Rodevåg och Wowoah. Inte många rätt där. Porokara såg också väldigt seg ut.

Men ok, killarna tränar två pass om dan. Då kan man per definition inte vara speciellt pigg. Dessutom skall de försöka anpassa sig till ett nytt spelsystem som inte satt sig än. Det gäller att alla hittar sina roller och att alla andra förstår dem.
AIK Saywee
Matta//
Lyckost, jag har inga naglar överhuvudtaget att klippa, de blev avbitna ikväll (alla 20) ;-)

Nej nu ser vi framåt, när är nästa match? Startelva?
Örebro MejjA
2008-02-28 21:57
Var glada att några står upp för Örebro. Västeråsarna ska bara ha, dom är skit o har alltid varit skit o kommer alltid vara skit
Örebro Chipset
2008-02-28 21:57
Saywee//...För att fortsätta på din positiva tråd. Bra resultat på försäsongen är inget för ÖSK. Säsongen 2005 ger fortfarande kalla kårar. Formen ska vara på topp mot TFF. Inte en dag tidigare.
Örebro Grixx
2008-02-28 21:56
Berra!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fy för i tusan vad bra han är!!!!!!
10 stjärnor mer än övriga...som inte fick så många för övrigt.
Men Berra vär överjävligt bra. Nästan klockrent i allt han företog sig. Vilka sjuka precisionspass på 40-50 meter!!!!!!
AIK Saywee
2008-02-28 21:55
När det är allra sämst kan det inte bli sämre - det är positivt!
Örebro go_osk
Ämne: Ämne: Jag var....
Jag vet inte hur klacken är på träningsmatcherna. Men på de allsvenska matcherna är långt ifrån alla som står i klacken medlemmar i Kubanerna. Därför tycker jag att man ska tänka både en och två gånger innan man beskyller Kubanerna. Dessutom så kan inte Kubanerna ta ansvar för vad enskilda individer gör.
Örebro Arnor da legend
Ämne: gurkmupparna är ett ....
Du får nog inte så mycket skit men du har visat din okunnighet iaf...
Örebro 0REBR0
2008-02-28 21:54
jag hörde inga kuban-ramsor på dagens match, det var någon "örebroo örebroo" och så var det "hata västerås"....
AIK Saywee
2008-02-28 21:50
Nu är det snart Mars, talgoxen tutar på dagarna och solen når allt högre för varje dag, den allsvenska premiären närmar sig och våra X-men, Sixten och Alex får nog ordning på våra kära svartvita eleganter. Träningsmatcherna och hårt nedtränade spelare är snart historia. Vi kommer nog att överraska och börjar det bra, är det bara att jobba på - alla tillsammans!

Vi är svartvita fans allihopa!
Örebro Chipset
2008-02-28 21:48
Ämne: Jag var inte på matc....
go_osk// Hur menar du då? Är de som sjunger inte kubaner? Vad gör kubanerna då? Eller definierar du klack annorlunda än jag?
Örebro Chipset
2008-02-28 21:48
Örebro Chipset
2008-02-28 21:45
Ämne: Chipset..vad har du ....
Aldrig varit förtjust i honom men hoppas innerligt att han lyfter sig mot tiden i ÖIS/Göteborg. Jag är den första att jubla om han överraskar positivt.;-)
Annons: